Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Bad Karma hoe gaat het?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeelanddude zei:
hoe gaat het?
Klik om te vergroten...

Wat betreft het blowen gaat het de goede kant op. Ik heb nog niet geblowd, ook niet met eerste kerstdag wat ik eerst wel van plan was. De vermoeidheid is er nog steeds al is die wel afgenomen. Tijdens de feestdagen ben ik heel wat slaap tekort gekomen, de laatste tijd lig ik bijna hele dagen te slapen. Naar mijn mening heeft het met het afkicken van wiet niet zoveel meer te maken maar meer met de onverwerkte problemen die ik had. Die hakten er toch wel behoorlijk in, erger dan ik dacht. Het lijkt soms of mijn REM-slaap de boel over heeft genomen en zegt: "nu ben ik aan de beurt". Slapen slapen en dromen, daar bestaat mijn leventje nu uit lijkt het wel...

Toch zou ik graag nog een bloedtest doen in het ziekenhuis maar omdat ik in de schulphulpverlening zit gaat dit niet zo makkelijk. Een bloedtest valt onder het eigen risico en dat kan ik nu niet betalen. Het wijkteam dat mij bijstaat zou hiermee bezig gaan maar ik heb daarvan nog niets gehoord. Laten we het er maar op houden dat de feestdagen er tussen zaten. Morgen ga ik mijn verzekering maar eens bellen en vragen hoe het zit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen toch wel weer zin heb gekregen om een joint op te steken, waarschijnlijk omdat ik nu wat meer helder nadenk en eindelijk de omvang zie van wat het blowen afgelopen jaar teweeg heeft gebracht. Mijn bestaan is behoorlijk uitzichtloos daarom denk ik wel eens: "ach, wat maakt het allemaal nog uit" en meer van dat soort gedachten. Ook de geluidsoverlast in deze gehorige woning helpt niet mee aan mijn rust. Maar echte trek in blowen heb ik (nog) niet. De gedachte van "ik moet nu blowen" heb ik niet meer.

De feestdagen ben ik behoorlijk doorgekomen en waren niet zo erg als ik dacht dat ze zouden zijn. De reden hiervoor is @Syl en haar dochter, @Syl heeft me echt door deze donkere periode heen geholpen door veel met me te chatten. Zij en haar dochter hebben me zelfs een kerstpakket gestuurd waar ik erg blij mee was. @Syl en ikzelf chatten nog steeds elke dag met elkaar en ik merk dat het me heel goed doet. Ik ben haar daarvoor erg dankbaar. Op deze manier heb ik toch de feestdagen niet helemaal alleen door hoeven door brengen, ik was voor 100% zeker gaan blowen tijdens de kerstdagen mochten Syl en ikzelf niet hebben gechat. Ze was en is nog steeds een erg aangename afleiding in mijn leven die me altijd weer weet op te beuren en ze weet me van het blowen af te houden.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dacht vandaag nog ff aan je, hoe zou het gaan. Goed om te lezen (de meeste zaken dan). Ik hoop dat je die bloedtest geregeld kan krijgen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bad Karma zei:
Het lijkt soms of mijn REM-slaap de boel over heeft genomen en zegt: "nu ben ik aan de beurt". Slapen slapen en dromen, daar bestaat mijn leventje nu uit lijkt het wel...
Klik om te vergroten...
volgens mij is dit toch wel een goed teken. Slaap je achter elkaar door? K bedoel, voor de kerst kon je heel slecht slapen toch?
Zoals het voor mij overkomt: Je voelt jezelf nu heel moe, maar wel beter als voor de kerst?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Je voelt jezelf nu heel moe, maar wel beter als voor de kerst?
Klik om te vergroten...

Ja, zo is het ook. Vannacht deed ik mijn ogen dicht en weer open en het was ochtend, had 5 uur geslapen. Normaal gesproken is dat niet zo veel maar ik had het in lange tijd niet meegemaakt. Voor de kerst sliep ik heel slecht, nu wel wat beter. Slaap alleen bijna de hele dag door. Ik eet wat en ga weer liggen, ik ben dan ongeveer twee uurtjes wakker en dan krijg ik alweer slaap. Ik ga er verder ook niet tegen vechten meer of zo, heb ik wel gedaan. Zo lang mogelijk proberen wakker te blijven overdag, totdat je echt niet meer kunt. Ik ga nu liggen en gewoon wat slapen en denk van mijn lichaam zal het wel nodig hebben.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bad Karma zei:
Ik ga er verder ook niet tegen vechten meer of zo, heb ik wel gedaan. Zo lang mogelijk proberen wakker te blijven overdag, totdat je echt niet meer kunt. Ik ga nu liggen en gewoon wat slapen en denk van mijn lichaam zal het wel nodig hebben.
Klik om te vergroten...
precies! Niet tegen vechten. Gewoon slapen als je lichaam dat aangeeft. Dit duurt denk ik nog wel een paar weken. Maar op en duur moet je daar wel mee oppassen, als je lichaam eenmaal gewend is aan 15 uur slaap op een dag, weet je niet meer zeker of je nou slaapt om te herstellen of juist uit gewenning. Snap je nog wat ik bedoel?
En die zin om een joint op te steken, daar zou je dan wel energie voor hebben?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:
En die zin om een joint op te steken, daar zou je dan wel energie voor hebben?
Klik om te vergroten...

Nee, meer om alle ellende gewoon te vergeten, al is het maar voor even. Ik doe het niet hoor....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor de bijl gegaan.

Altijd hetzelfde gezeik deze tijd van het jaar, feestdagen zijn voorbij en vervolgens zie ik op tegen weer een jaar aan kloten. Ik ben altijd beetje weemoedig en somber deze tijd van het jaar. Hoe dat komt, geen idee. Maar altijd als de feestdagen voorbij zijn wordt ik een beetje somber. Ik dacht dat het dit jaar wel anders zou zijn maar nee hoor, weer dat weemoedige gevoel, het idee dat het allemaal niets meer uitmaakt. Kan het niet goed omschrijven.

Ik begon @Syl lastig te vallen met mijn idioterie, die dacht natuurlijk "wat krijgen we nu" maar gelukkig is die ook niet gek en hielp me weer een beetje op weg.

Kon mezelf wel voor m'n kop slaan. vanmorgen vond ik het wel genoeg en heb een joint gekocht. Ik had een paar haaltjes genomen en meteen voelde ik me verschrikkelijk klote, was meteen high as f#*k. Heb driekwart van de joint ogenblikkelijk door de plee gespoeld. @Legio Patria Nostra had volkomen gelijk toen hij zei dat het roken van wiet je nu niet een beter gevoel zou geven. Had ik maar beter geluisterd maar ik dacht het wel weer beter te weten en moest weer eigenwijs zijn.

Eigenlijk vond ik het doodzonde van de €5,- die ik uitgegeven had, ik besefte het me onmiddellijk toen ik weer high achter mijn pc zat, "dit wil ik eigenlijk helemaal niet meer" was zo'n beetje de enige gedachte die ik had. Voelde me echt verschrikkelijk. Ik kon mezelf wel wat aandoen dat ik zo stom ben geweest om met mijn kleine budget 5 euro uit te geven voor een joint.

Misschien was het wel een goede les denk ik nu. Ik moet het niet meer, zal het niet meer aanraken. Ben nu weer een beetje bij mijn positieven gekomen maar het genot wat ik vroeger uit een joint haalde was nu precies het tegenovergestelde. Ik kon niet wachten tot het weer was uitgewerkt. Ik werd er werkelijk nerveus en zenuwachtig van. Precies het tegenovergestelde van wat ik wilde bereiken. Ik stond onder de douche en de telefoon ging, ik werd er werkelijk dood nerveus van. Gewoon een telefoon die over gaat.

Ik heb voorlopig mijn lesje wel weer geleerd en ga proberen wat meer te bewegen en buiten door te brengen, ik moet ook achter die pc vandaan ben ik van mening. Alleen die klote vermoeidheid ben ik zo zat, ik wil wel maar ik kan niet. Zo'n verrot gevoel heb ik dagelijks. Toch zal ik doorzetten nu en achter die pc vandaan gaan. Ik hoop dat die vermoeidheid toch wel een keertje op zijn einde loopt nu.

Volgens Brijder stichting kan het tot wel drie maanden duren voordat je slaapritme weer een beetje normaal is als je zoveel hebt geblowd. Daar houd ik het dan maar op. Ik geef het dus tot midden februari. Ik hoop voor die tijd wel een bloedtestje te hebben gedaan zodat ik zeker weet dat er geen andere gekke dingen aan de hand zijn. Vandaag, door alle gekkigheid, ben ik daar nog niet achter aan geweest. Mocht ik daarvan een uitslag hebben laat ik jullie dat natuurlijk weten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naar de ggz, daar ben je niet 1, 2, 3....
Je moet je laten verwijzen, door de h a
En dan kom je erachter dat er nog 5000 wachtenden vóór u. zijn.
Door alle bezuinigingen is de wachttijd buiten iedere proporties.
Eén drama. En zie, hoe veel verwarde mensen er over straat lopen, volkomen in de shit.

Dank u wel, mijnheer Rutte!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wijze les, niet over treuren! Hoort er allemaal bij.
Het is nog steeds een topprestatie en dit was een zwak momentje.

Heb het destijds zelf ook gehad en was gelijk weer 6 maanden de sjaak...
Zorg dat je me niet nadoet! Naar buiten met je reet!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsjee. Wat kan ik hierover zeggen...
Allereerst, BK. Ga jezelf nu niet haten. Het is een leerzame uitglijder geweest, en laat het daar verder bij. Maar, vergeet het niet! Het heeft laten zien, hoe je op dit moment reageert op een nare kwestie, en ook oud zeer. met deze tijd van het jaar gebeurt Was nogal wat, en datgenwme is ieder jaaarqeer lekker bezigen de denonzwaait zijn negen staarten om zich heen met zijn welbekende staart met vele schubben voorzien met een
Akelige giftige grote doorn die vol zit met THC. Dus daar mag je niet door gestoken worden! Na enige tijd wordt dit zwaaien sterker weer minder.
Deze tijd moet je door komen, en dan ben je weer w at. Veiliger. Leermoment is dat je na de eerste hijs al snel merkt dat déze hijs een contra effect zal brengen waardoor je beslist niet het gewenste effect zal brengen. Een verdomd goed effect, dus!!
En dan wordt een navolgende keer te gaan blowen je ,alleen maar nog meer sterker staat. Om. Nee. Te kunnen zeggen.
Dit komt omdat THC een gevoelens versterker is. En je gaat onder druk want je wilt helemaal niet stoned worden.....je wilt vluchten! Dat doe je zó verkeerd en. .jec weet het!
Dat is een groot winstpunt!! Zie deze miskleun dus zó. Verder voel je, dat je verkeerd bezig bent zo!
Je moet weg. Bij je pc!
Je moet buiten gaan, en daar door te bewegen, anders moe zal worden en deze vermoeidheid Dat is een hèlende! Daar heb je wat aan!
Jouw vermoeidheid van nu komt door geestelijke uitputting Want je piekert nu veeeeeel teveel!!
Dus, beste BK. Ga naar buiten! Wandelen!
Doe dit!
En in enkele weken zal jij je echt waar, veel beter zult gaan voelen!
Dis: DOEN. DIE BEWEGING NEMEN!
SUCCES TOEGEWENST!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
jullie hebben allebei serieuze stress
Klik om te vergroten...

Klopt. Die stress zit nu tegen het plafond. Het kan me ook allemaal geen fuck meer schelen nu. Ik heb het geprobeerd en heb gefaald. Ik kan haar antwoord wel raden. Onze gedachten liggen ongeveer op hetzelfde niveau. Ik ga op weg naar de coffeeshop om mezelf helemaal naar de tyfus te blowen. @Legio Patria Nostra vertelde me wel dat ik niet meer van een joint genieten kan. Dat is nu ook helemaal niet meer nodig. ik hoef er niet van te genieten, ik wil vergeten. Ik wil slapen. Ik wil verzachting.


Legio Patria Nostra zei:
dan is het vaak zo, dat twee mensen, die op enig gebied persoonlijk in de shit zitten, echt géén gezonde verdere relatie samen kunnen beginnen
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt, nu beginnen we geen relatie maar probeerden een vriendschap op te bouwen en zelfs dat lukt al niet. Het lijkt er op dat we elkaar alleen maar pijn kunnen doen. Ben er wel stuk van. Ga er behoorlijk aan onderdoor, ik dacht namelijk dat ik aan de beterende hand was. Het ging namelijk heel erg goed tussen ons. Nu zit ik hier weer alleen, niemand om me heen. Kapot ga ik er aan. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Maandag bel ik meteen mijn huisarts en vraag om een verwijzing naar GGZ. Ik zou dat vandaag al doen maar dit komt er nu tussendoor.

De kans ik groot dat ik binnenkort dit forum verlaten ga. Ik wil Syl niet voor de voeten lopen en zij was hier tenslotte veel eerder. Ik heb veel aan jullie hulp gehad maar de hulp van GGZ is professioneel en ik denk nu toch dat ik dat nodig heb. Door alles wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt en ik nog ga meemaken (woning) ben ik nu echt aan het eind van mijn latijn. Dit was echt de bekende druppel. Het nu weer helemaal alleen zijn doet de muren op me af komen.

Het is maanden geleden dat ik me zo verrot en alleen heb gevoeld, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nu erg tegen het leven opzie. Ben het nu allemaal zo ontzettend zat. Ik heb er echt geen zin meer in. Ik heb het idee dat het een verloren zaak is. Wat moet ik nog? Een stukje gaan hardlopen? Laat me niet lachen. Een blowtje is wat ik nu ga halen om deze shit maar te vergeten. Het kan me niet schelen hoe ik me erbij voel. Ik ben het zo zat allemaal.

S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb net een hele moeilijke fase achter de rug. Alles hoort bij het proces om je ziel te laten groeien. Het leven is 1 grote les. Wie open, eerlijk en oprecht is zal in ieder geval trouw zijn aan zichzelf. Misschien schoot iets bij de ander in het verkeerde keelgat. Maar als jij wel trouw bent geweest aan je eigen gedachtengang en gevoelens dan ligt het probleem niet bij jezelf. Jij heb haar niet opzettelijk willen boosmaken.

Nu uitvlucht zoeken in wiet betekend dat jij nu kiest voor de slachtofferrol waarbij alles jou nu niks meer kan schelen. Is dat echt waar je nu voor wil kiezen? Sta je morgen nog steeds achter dit besluit?

Ik wil niet oordelen. Misschien had je veel beter een moment kunnen uitzoeken voor jezelf om je overwinning te vieren met een joint als het goed met je gaat. Maar niet nu... Ik denk namelijk dat jij er zelf spijt van zal krijgen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Laatste keer was dat blowtje ook niet echt een succes ...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat Space Criminal zegt, ik denk ook dat je enorme spijt gaat krijgen als je nu op dit moment gaat blowen. Dit is je hoofd die je nu voor de gek houdt door jou te overtuigen dat even tijdelijk alle shit vergeten jou zal helpen. Maar voordat je het weet is die high over en dan krijg je nog een hardere dreun terug en in de situatie waar je nu zit is dat het laatste wat je kunt gebruiken. Het lijkt nu even een "oplossing" maar dat is het echt niet man en dat weet je zelf ook. Je bent hartstikke goed bezig geweest met van de wiet afblijven. Dat ene terugvalletje was niets... Maar als je nu echt losgaat, dan kun je mogelijk al je progressie teniet doen. Ik weet het, daar maal je nu misschien niet om, maar morgen wel! Je kunt doen wat nu "goed" voelt en morgen enorm spijt hebben of je kunt nu de juiste beslissing maken en morgen blij en trots op jezelf zijn dat je dat op dit moeilijke moment gedaan hebt.

Geef jezelf nu gewoon even wat extra tijd, bijt even door dit weekend heen en bel dan maandag inderdaad de GGZ. Misschien heb je gelijk, dat er nu echt professionele hulp nodig is. Maar doe dat dan nuchter, dat is veel beter...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space Criminal zei:
Nu uitvlucht zoeken in wiet betekend dat jij nu kiest voor de slachtofferrol waarbij alles jou nu niks meer kan schelen. Is dat echt waar je nu voor wil kiezen?
Klik om te vergroten...

Ja, Wat heb ik nog? Ik zit weer alleen en daar kan ik niet meer tegen. Ik denk niet aan de dag van morgen. Dat doe ik al een hele tijd niet meer. Mijn toekomst is verneukt. Geen vriendschappen meer op een paar Facebook vrienden na. Ik ben nog niet naar de coffeeshop geweest maar het idee dat ik morgen weer wakker wordt en de dag weer alleen moet doorbrengen is ondraaglijk. ik ga eerlijk gezegd ook liever niet blowen maar hier kan ik niet meer tegen. Ik kan al helemaal niet tegen ruzie maken. Het bezorgt me nog veel meer stress en ik zat er al vol mee. Zit de hele dag al te beven als een rietje en weet gewoon echt niet hoe ik het heb. Hoe kan ik zo een vriendschap verneuken? Ik kan mezelf wel wat aandoen.

En de toekomst weer alleen te moeten doorbrengen is ondraaglijk geworden. Eenzaam zijn sloopt een mens en wat ik doen? Weer 's ochtends je ogen open doen en maar weer proberen de dag door te komen. Verschrikkelijk. Het enige wat ik nu nog heb is Facebook en dit forum. Da's alles in mijn leven. Met familie heb ik ook al geen contact. Het enige goede contact wat ik had heb ik nu zelf kapot gemaakt. Zit nu mezelf maar vol te gooien met koffie omdat ik geen hap meer door mijn keel krijg. Slapen komt er vannacht weer niet van. Hoe kom ik in godsnaam de tijd door?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja man zoals ik al eerder heb gezegd, je moet eigenlijk in therapie. Die kunnen je helpen om weer gezonder om te gaan met je emoties en weer wat meer structuur op te bouwen. Zeg dit uit eigen ervaring.

Fiets
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ikbeneenfiets zei:
Ja man zoals ik al eerder heb gezegd, je moet eigenlijk in therapie.
Klik om te vergroten...

Ik weet het, maandag het eerste wat ik ga doen.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bad Karma zei:
Hoe kan ik zo een vriendschap verneuken? Ik kan mezelf wel wat aandoen.
Klik om te vergroten...
Vind je zelf dat het jouw schuld is? Of heb je gewoon gezegd wat er in je opkwam, iets waarvan jij vond dat je dat nodig had, of juist niet meer nodig had...?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Space Criminal

Ik weet het niet. Ik kan soms erg kwaad worden als ik een situatie niet begrijp. Ik kon er niet bij waarom @Syl het contact verbrak vanmorgen. Had haar afgelopen nacht het een en ander geprobeerd uit te leggen en ik kom mijn bed uit en contact is verbroken. Ikzelf had met mijn stomme bek al eerder gezegd eventjes geen contact meer te willen maar daar was ze op tegen. Ik begreep er dus geen klote van waarom zij dus nu zomaar het contact verbrak en ik schoot uit mijn slof. Vijf minuten later had ik al weer spijt van wat ik gezegd had maar het leed was geleden. Alle contact is nu verbroken op Facebook en hier. Nog steeds weet ik niet goed waarom maar het komt niet zomaar weer goed heb ik het idee. Daar baal ik verschrikkelijk van, ben er stuk van. Ik heb namelijk nog nooit iemand ontmoet die zo goed voor me was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."