Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
M
Marsmellow88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dit bedoel ik dus.😣
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben bij de gemeente geweest om uitzetting te voorkomen, dat wordt nu in gang gezet. Eerst wordt er overlegd met de woningbouwvereniging, mocht dat niet lukken gaan ze naar de rechter voor uitstel. Ik heb een zooi stukken moeten tekenen. Heb over enkele dagen geen beheer meer over mijn financiën. Ik zie het wel.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bad Karma zei:
Ben bij de gemeente geweest om uitzetting te voorkomen, dat wordt nu in gang gezet. Eerst wordt er overlegd met de woningbouwvereniging, mocht dat niet lukken gaan ze naar de rechter voor uitstel. Ik heb een zooi stukken moeten tekenen. Heb over enkele dagen geen beheer meer over mijn financiën. Ik zie het wel.
Klik om te vergroten...

Ik hoop voor je dat je in je woning kan blijven! Dan heb je een basis om je leven weer op te bouwen.

Kom je onder curatele te staan? Hoe ziet dat financiële verhaal eruit als ik vragen mag?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bad Karma zei:
Als ik heel eerlijk ben moet ik je gewoon zeggen dat ik het niet precies weet. Je komt in een traject van 'schuldhulpverlening' en zij beheren al je financiën. Je krijgt dacht ik, €50,- per week op je rekening gestort om boodschappen van te halen en de rest beheren zij en ze betalen alle rekeningen. Zoiets. Maar dat is van horen zeggen.

Er gaat nu gekeken worden of er nog een afspraak met de woningbouw te maken is, als die zegt "nee" dan wordt het moeilijk omdat ze gewoonweg het contract van een jaar niet verlengen. Dan kan je nog naar de rechter en als die met je meegaat dan kan hij de woningbouw verplichten mee te werken. Zo ongeveer zal het gaan.
Klik om te vergroten...

Okay, lijkt erop dat je probeert in de schuldsanering te komen en daarom krijg je t.z.t. leefgeld. Duurt 5 jaar en dan blijf je nog heel lang onder toezicht staan. In een notendop.

Je komt niet zomaar in de schuldsanering he. Heel pakket aan papieren inleveren i.s.m. je hulpverlener. Schuldeninventarisatie (hoogte en startdatum) + id e.d.

Tip: hou niks achter aan informatie anders knikkeren ze je er zo uit en kom je dus niet in de schuldsanering terecht. Wel onder een brug. Sorry, ik zeg maar even hoe het werkt. En herkansers zijn ze nog kritischer op als een hulpverlener al met je aan de slag wil. De rij is lang zullen we maar zeggen.

Dus vraag wat er exact aan de hand is, al is het drie keer, die mensen willen je helpen he. Des te beter jij geïnformeerd bent des te beter kun je meewerken en weet je waar je aan toe bent. Geeft ook rust omdat je zekerheid hebt. Hoe k*t die inhoudelijk ook is.

Kop is uit het zand nu, houden zo! Je bent slim genoeg want je schrijft duidelijker dan 90% op het internet.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bad Karma, ik vind het echt dapper dat je jouw verhaal met ons deelt, en wil je graag het allerbeste toewensen! Ben het helemaal eens met wat er eerder door anderen gezegd is, je komt hier in ieder geval over als een intelligent persoon die duidelijk wel waardevolle skills zou hebben. Aan een baan komen daarmee is een ander verhaal, ik weet het... Maar het had dus toch wél erger gekund, of niet? :wink:

Blow je nog?

edit: ohja, om antwoord te geven op de vraag in de topictitel: Depressief door cannabis? Ik ben van mening dat er hier geen sprake van is. Wat vind je zelf eigenlijk?

(offtopic, denk ik) P.S.: ik heb heel veel sympathie voor jouw kijk op het huidige woningbeleid en de veranderingen in de samenleving in het algemeen, dit gaat een keer mis als er niks verandert, zegt ook mijn gevoel.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die aanvraag voor schuldsanering loopt al een tijdje. Iemand van het sociale wijkteam staat mij bij en helpt mij met de stukken die ik nodig heb. Toevallig is het zo dat alle stukken die daarvoor ingediend moesten deze week compleet kwamen en zijn ingediend. Helaas komt er nu een huurachterstand bij van enkele duizenden omdat ik te ver heen was om te stukken te lezen.

Ja, ik blow nog steeds. Geen vier of vijf gram per dag meer. Overdag neem ik een paar haaltjes als het zweet me uitbreekt en ik me niet concentreren kan. Net genoeg om de scherpe kantjes er af te halen. Voor ik slapen rook ik een halve joint en 's nachts, als opa plassen moet waarschijnlijk omdat ie een prostaat heeft ter grote van een appel i.p.v. een walnoot, rook ik de andere helft. Kom ik toch nog aan een beetje slaap.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ok top, het werd me uit eerdere posts niet helemaal duidelijk. Dan is alles in de pijpleiding nu. Meer kan je niet doen. Ik hoop dat je erin terechtkomt!

En wat henkie2 zegt, heel dapper van je.

Tevens goed dat je (al dan niet noodgedwongen) sterk geminderd bent! Niet prettig voor je gevoel misschien maar wel rendabel voor jou en je toekomst!

Keep us posted zou ik zeggen.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
*.exe2.0 zei:
Keep us posted zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...

Dat zal ik doen.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vanaf 1 november leef ik op straat, heb net een zak wiet gekocht en ik ga mezelf helemaal de tering blowen...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Oei.. Gast..

Wat kan ik zeggen.

Hele slechte zaak.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#11
En wat zegt degene van het wijkteam daar dan over? Kan die je niet doorverwijzen naar iemand van een overheidsinstantie die je kan helpen? Niet opgeven!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bad Karma zei:
Vanaf 1 november leef ik op straat, heb net een zak wiet gekocht en ik ga mezelf helemaal de tering blowen...
Klik om te vergroten...

Zwaar kut man.

Zijn er geen opvangcentra in Nederland voor mensen in problemen of daklozen? Hier in Belgie hebben ze dat wel.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pffff net dit topic doorgelezen. Je leest erover in de krant van dat mensen dakloos worden enzo blablablabla maar om het vanuit jou kant te horen/lezen komt toch heel anders binnen.
Wens je veel succes man met...ja waarmee eigenlijk?
Hoop echt dat je op 1 of andere manier weer op de been komt.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik woon in een sloopwoning omdat ik als Nederlander niet in aanmerking kom voor een sociale huurwoning. De huur is al een aardig tijdje niet betaald. Het betreft een jaarcontract wat volgende week afloopt. De woningbouw wil het contract niet verlengen. Over korte tijd worden de woningen gesloopt. De woningbouw is niet meer verplicht mij van een andere woning te voorzien. De opvang is nog het enige en daar ga ik niet heen. Zit trouwens toch altijd vol. Volgende week Donderdag is de ontruiming. Ik weet niet meer wat ik doen moet.

Geen geld meer, geen woning meer, geen familie meer, geen relatie, geen sociale omgeving, geen werk en depressief op straat moeten leven? Dat gaat niet lang duren voordat ik er een einde aan maak. Ik verdom het om zo te leven.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Je hebt echt echt echt nul mensen die je zou kunnen aanspreken?

En ik weet dat het systeem verre van waterdicht en vlekkeloos is maar er zal toch wel iets mogelijk zijn? En dan bedoel ik via de gemeente, Leger des Heils, misschien dat mensen van de voedselbank wel een adres hebben, de kerk?

En als je serieus bent over zelfmoord: https://www.113.nl/
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ondanks alles wens ik je (juist) een goedemorgen.

Keep us posted vandaag graag n.a.v. je gesprek bij het wijkteam.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedemorgen,

Ik las je laatste toevoegingen en het is ook wat je niet wilt meemaken.
Ik heb ook mijn moeder en meer belangrijke mensen voor mij verloren op jonge leeftijd al.
En kon dat niet eens accepteren en ging verder als of het niet was gebeurd en van alles tegen de emoties proberen als die dan opeens je helemaal overvallen.
Ik heb al vroeg psychische klachten stemmingsstoornissen en uit eindelijk zit je in een depressie van meer dan een jaar.
En je langzaam gaat gaat afzonderen en zo erg dat je altijd maar alleen bent. En dan met je zelf zit opgescheept!
Maar alleen jij kan ook weer zorgen dat er weer belangrijke dingetjes weer opgestart worden die je nodig hebt.
Anders kan het je alles afpakken wat je nu nog hebt en ook de kansen om hulp.
Je hebt al goede eerste stappen achter de rug nu is het zorgen dat je ook liefst deze
week al een hulpverlener krijgt die bijvoorbeeld bij je langs komt en een stappenplan
samen gaat maken hoe je weer de volgende stappen moet doen.
Welke locatie Brijder ben je aangemeld? En weet je zelf al wat voor soort behandeling
je het meest ziet zitten. Meerdere dagen per week daar ambulant hulp krijgen.
Of kies je voor opname voor 2 of 3 maanden intern bij Brijder bijvoorbeeld?
Voor de eerste intake vaak rond de 2 weekjes wachttijd!
Daarna gaan hun met jouw kijken wat voor behandeling nodig is,
Ambulant duurd dan dan ook weer 2 tot 4 weken.
Opname staan altijd langere wachttijden voor. Maar 2 tot 4 maanden is niet gek ofzo


Suc6 en probeer een iemand te krijgen die je helpt met kleine
praktische zaken en met de moeilijkere beslissingen!
Alleen gaat het jouw niet zo lukken en zal je blijven rot voelen in de situatie.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Degene van het wijkteam die mijn zaak behandeld probeert nog een keer bij de woningbouw of ze over hun hart willen strijken maar geeft me weinig kans. Ter uitzetting van een huurachterstand kan je naar de rechter, voor het aflopen van een jaarcontract voor de huur kun je niets doen. Ik ben de lul. Volgende week word de woning ontruimt en moet ik me melden bij de opvang. Dat ga ik niet doen.

Ik ben aangemeld bij het hoofdkantoor van Breider via een verwijzing van mijn huisarts. Aankomende 6 januari 2020 krijg ik een intake gesprek. Het zal niet veel uitmaken. Ik ben er klaar mee. Ik heb veel meer zin om er uit te stappen dan om maar weer "proberen er iets van te maken". Ik ben het zat. Ik ben moe, en ik heb niets meer.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik herken je situatie wel en heb door verslaving en allerlei omstandigheden in 2009 ook mijn woning kwijt geraakt. Van vriend tot vriend want familie had ik niet en omdat ik nog gebruikte ook weinig goeie vrienden. Toch enkele die mij een aantal weken in huis namen maar door hun situatie was dit niet langdurig.

Je wil het misschien niet horen of doen maar als de optie er is en je kan het doen ga naar een opvangcentra. Ik was er zelf ook altijd huiverig over en wou het niet en was er liever niet meer dan mezelf daar aan te melden. Zou wel op straat leven tot ik erbij neerviel. Maar door een straathoekwerker toch de stap gezet. Elke dag volhouden en blijven aanmelden. Ze zeggen altijd dat het vol zit maar voor iemand die echt wil is er altijd een crisisplaats over. Via politie was ik direct in een crisiswoning voor enkele weken en van daaruit naar een mannenopvang. Was daar best een "leuke" ervaring want ik zat tussen mensen die allemaal hetzelfde probleem hadden. Geen dak boven hun hoofd en de middelen niet om zelf dat dak op te bouwen of bekostigen. Er was begrip in de groep mensen die er was. Ik heb nog mensen op social media staan die het allemaal nu goed stellen maar die zich toen ook in een uitzichtloze situatie bevonden.

Als die keus er ook is in Nederland neem ze dan. Laat je kop niet hangen met zwarte gedachten en spinsels in je hoofd. Je hebt hier een topic gestart. Diep in jezelf wil je er komen en dat kan je zeker en vast. Geen enkel mens hoeft zichzelf dood te wensen door dergelijke tegenslagen. Blijven vechten het zal met tijd beloond worden!
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Dit klinkt misschien raar, maar heb je al eens een tripmiddel geprobeerd? Dit heeft mij zo enorm geholpen met leren de kleine dingen appreciëren. Ook ik heb de neiging vanuit mezelf om te focussen op het negatieve, maar een goede trip leert mij om al trots te zijn op de kleine prestaties en vanuit die energie verder te gaan naar het volgende. Voor sommigen is dit gewoon een heel moeilijk iets om te doen en is er wat hulp nodig. Nu denk ik echt niet dat trippen dan de oplossing is voor iedereen hierin, maar het helpt mij enorm om zo nu en dan even een reset te hebben. Weer even goed stil te staan, bij wat wél positief is.
Klik om te vergroten...

Ik vind dit serieus een goed idee.

Trippen is zeker niet voor iedereen, maar onderzoek toont aan dat psilocybine enorm kan helpen bij mensen met een verslaving. Je lijkt me wel het type persoon dat oprecht geïnteresseerd is in het veranderen van de mindset. Een psychedelic trip zet je hele wereld op z'n kop en laat je achter met waardevolle inzichten. Een heftige truffeltrip heeft er bij mij voor gezorgd dat ik ben gestopt met drinken. Maar ik was nooit een alcoholist, meer een gelegenheidsdrinker die soms een biertje te veel nam, en daardoor iets te vaak mezelf en/of anderen kwetste.

Mindless heeft hierboven mooi verwoord hoe op exact dezelfde manier mijn leven nog meer is verbeterd door psychedelics. Wat je ook beslist, Bad Karma, wees voorzichtig, en doe je eigen onderzoek!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."