Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Veel water en kalium, check! Dank je wel! Ik moet ook even terug komen op mijn bericht, want ik drink zeker of wel meer dan 2 liter water per dag is gebleken. De ene dag wat minder misschien, de andere dag flesje na flesje. Ik heb ook ergens gelezen tijdens een van mijn research sessies dat vitamine B1 helpt, maar zoals vaker kan ik daar even geen link van terug vinden. Ik moet zulke dingen wat meer op gaan slaan. In de avond stop ik met het nemen van ghb en neem dan 50mg quetiapine in. Zo krijg ik weer zin om te eten en te drinken. Daarna neem rc benzo's, omdat ik daar ook afhankelijk van ben en neem daarbij dan ook altijd een pilletje magnesium citraat en een pilletje calcium/magnesium/zink/. Dan ga ik in bed liggen YouTuben op mijn telefoon totdat ik in slaap raak. Door de vreetbuien en mijn gebitsproblemen eet ik het liefste yoghurt en ijs en dat soort dingen. Dus ik krijg ook eiwitten en de vitaminen die in melkproducten zitten binnen. Daarnaast dan wel weer een hele hoop suiker, maar ik eet tenminste iets. Overigens rook ik de hele dag door wiet en daar ga ik de komende dagen mee stoppen. Mijn ghb en benzo gebruik in een schema proberen bij te houden. Dan wil ik van de ghb af, door deze langzaam af te bouwen. Daarna moet ik nog de benzo's afbouwen en uiteindelijk de quetiapine. Edit: ik loop bij de GGD onder behandeling als PrEP patënt. Die weten ook van al mijn gebruik af en hebben mij zelfs een hulp instantie gevonden die bij mij past, na al drie jaar kei hard te lopen schreeuwen in de GGZ om hulp... Ik neem die tabletten niet in, maar ik word wel elke 3 maanden getest op soa's en ook op mijn nierfunctie. Daar is nog altijd alles goed mee. Al weet ik niet precies hoe grondig ze dat testen. Mij is het al eens gebeurd dat ik onder een bepaalde waarde kwam ('bijna rood!') zei ze en dan is het protocol dat je direct moet stoppen met het nemen van PrEP en meteen naar de uroloog wordt verwezen. Op dat moment zat ik daar ook als een zombie in de afkick van ghb en nam ik baclofen, pregabaline en benzo's in dus ik heb daar de schuld aan gegeven zodat er niet meteen paniek uitbrak. De testen daarna was alles weer goed..."
"Revolutionair zei: Volgens jou is T=0 dus 100% ghb in je lijf dan na 30 minuten is de helft gehalveerd dus na een uur ben je dan clean. Dus dan zou je dus weer een volle dosis kunnen pakken? Klik om te vergroten... Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Clean? Weer een volle dosis? Dat maak jij er nu van. Het hele idee erachter is dat er juist wel nog GHB in je bloed zit. Ook na een uur. Dus weet niet hoe jij daar nu bij komt. Revolutionair zei: Heel simpel een medicijn werkt 24 uur lang dan kan je best een schema aanhouden met half waardes. Ghb werkt maar heel kort en zoals ik al eerder heb uitgelegd de piek zit tussen 45 minuten en 90 minuten in. Dus om dan te gaan rekenen met halfwaardes en daar een schema omheen te bouwen dat werkt niet. Het verschil is te groot en de werking te kort om met halfwaardes te rekenen. Klik om te vergroten... Er zijn genoeg andere medicijnen en drugs met een korte halfwaardetijd. Daar wordt evengoed rekening mee gehouden bij herhaaldelijk toedienen. Sorry, maar waar baseer jij deze uitspraak op? Bronnen? Revolutionair zei: Kijk naar de begin post waar mensen gewoon kunnen beginnen vanaf 2.5ml en kunnen opbouwen vanaf daar en na 2 uur weer bij kunnen doseren. Zelf laten leren doseren wat het beste voor hun werkt. Eerst in een thuis setting. Geen schema's van andere overnemen. Het staat er allemaal en ga dit ook niet blijven herhalen. De schema's die ik deel zijn duidelijk genoeg en ontkrachten het zelfgemaakte schema overduidelijk. Klik om te vergroten... Na 2 uur zal er bij een gezond persoon na een eerste dosis nog ongeveer 12,5% van die dosis GHB in het bloed aantoonbaar zijn. Dus een schema dat de algemene halfwaardetijd in acht neemt is geen goed idee om achter de hand te houden volgens jou, maar thuis zelf gaan experimenteren en om de twee uur nemen omdat jij dat zegt vind je wel een goed idee? Terwijl metabolisme, een lege of volle maag, leeftijd en gezondheid grote rollen spelen hierin? En die laatste zin weergeeft ook meteen goed weer waarom zelfs dat schema alleen als hulpmiddel en niet als definitief uitgangspunt mag dienen."
"Sorry, maar die bron die jij vermeld zegt precies niks over Revolutionair zei: Heel simpel een medicijn werkt 24 uur lang dan kan je best een schema aanhouden met half waardes. Ghb werkt maar heel kort en zoals ik al eerder heb uitgelegd de piek zit tussen 45 minuten en 90 minuten in. Dus om dan te gaan rekenen met halfwaardes en daar een schema omheen te bouwen dat werkt niet. Het verschil is te groot en de werking te kort om met halfwaardes te rekenen. Klik om te vergroten... hetgene wat jij hier ^ beweert en daar vroeg ik om. En het is niet de eerste keer dat je hier iets neerzet alsof het een feit is en vervolgens een bron deelt die jouw bewering niet wetenschappelijk kan onderbouwen. Daar stoor ik mij gewoon aan. Revolutionair zei: Ga dan ook geen tijden lopen verspreiden dat ghb na 30 minuten voor de helft uit je bloed kan zijn. Dan krijg je dus misverstanden en snapt niemand het meer. Dan denken mensen ik heb ergens gelezen dat het na 30 minuten al weer gehalveerd kan zijn en ik voel niks, dus ik neem maar weer wat bij. Klik om te vergroten... Dat er na 30 minuten nog maar de helft in je bloed zit is een algemene richtlijn. Het punt dat ik hier de hele tijd probeer te maken is juist dat de concentratie GHB in het bloed en de voelbare effecten niet door elkaar gehaald moeten worden. Als iemand na een tijdje niets voelt en bij wil nemen kan die aan de hand van de halfwaardetijd - waar dat ook voor bedoeld is - een indicatie maken van de concentratie in het bloed. Revolutionair zei: Jammer dat je zo blijft doordrammen over het vasthouden aan een schema dat ik al heb bewezen dat niet klopt. Klik om te vergroten... Ten eerste, waar heb je dit nou bewezen? Ten tweede, ik zet overal bij dat je er juist niet aan vast moet houden en het alleen als hulpmiddel moet gebruiken. Het gaat er vooral om dat men de halfwaardetijd in acht neemt. Revolutionair zei: Eerder kon ik goed met jou praten over het ghb gebruik maar ik snap het doel nu niet om hier nog verder over te gaan. Dit is mijn laatste post dat ik ga reageren op jou. Klik om te vergroten... Revolutionair zei: Je hoeft geeneens een medische opleiding te hebben om te zien dat dit klinkklare onzin is. Wat er allemaal is neergezet onder dit topic. Dit is mijn laatste post dat ik ga reageren op jou. Klik om te vergroten... Revolutionair zei: Duidelijk lezen blijkt dus ook moeilijk te zijn voor jou dat staat er toch waarom je geen bereking kan maken. Klik om te vergroten... Jammer dat je op zo'n toon verder gaat... I still love you, man 🖤"
"Ik neem aan dat het dan gaat om een diureticum? Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de wetenschap achter urineren en ghb, maar kan er zo weinig over vinden. Elke keer als ik het neem moet ik even later dringend plassen. Er komt dan veel uit en is zo helder als wat. Waarom is dat? Ik ervaar het dus vooral als vocht afdrijvend, maar het is bekend dat bij langdurig gebruik je vocht vast gaat houden vanwege alle natrium die je binnen krijgt. Is het dan zo dat er op een gegeven moment zoveel natrium in je lichaam zit dat de vochtafdrijvende werking van ghb daar niet meer tegen op kan? Zou een (kaliumsparend) diureticum in zulke gevallen niet een (tijdelijke) noodoplossing kunnen zijn?"
"8️⃣6️⃣ zei: Ga gewoon lekker afkicken van die troep. Hoe langer je er mee wacht hoe lastiger dat zal zijn. Klik om te vergroten... Beste advies inderdaad, maar zolang je eraan zit zal je het toch met je mee moeten nemen..."
"Heftig, zeg. Wel leuk dat je 10 jaar later even laat horen hoe het gaat. Dat zie je niet vaak hier. Denk je nu nog steeds dat het heeft geholpen met de depressie? Een alternatief middel dat pas in je lichaam omgezet wordt naar ghb? Dat is toch gbl, of bedoel je iets anders?"
"Daar kunnen we een hele discussie over beginnen... Maar dat ging dit topic niet over."
"Wijzeraad zei: Dat gedeelte snap ik, had het meer over de drank. Dan nog snap ik niet dat je bij iemand met g komt aanzetten. Spul is voor veel toch al snel n slechte zaak. Er zal hier en daar een enkele uitzondering zijn, maar heb er maar weinig van meegekregen van mensen die t bij 1malig gebruik hebben gelaten En niet sinds maandag, al wel iets langer Klik om te vergroten... Fijn om weer iets van je te horen. Ben je wel afgekickt in de tussentijd? En sinds wanneer gebruik je weer? Of is het al die tijd dat je weg was hier gewoon door gegaan? Edit: never mind, las net het andere topic over je gebruik. Je bent aan het afbouwen. Goed bezig! Doe je dit helemaal alleen?"
"Pleuny zei: Was bijna week nul GHB, nu weer 3 dagen bijna 24/7. Maar omdat ik nu lichamelijk zo weinig heb geslapen zullen ook de afkick verschijnselen erger zijn . Dus probeer aantal uren te pakken op nog paar dosisen g , dan 2/3 afbouw dosisen dan over op baclo en dia , en heb dan nog wel genoeg g staan mocht het niet lukken . Ga morgen kliniek bellen ook en maar vast inschrijven voor de zekerheid . Maar ook op g slaap je zo kort hé als je hele dag al gebruikt . Toen ik nog nooit lichamelijk verslaafd was kon ik prima 4 uur pitten dan rebound klein 2/3 mltje erbij en sliep ik rustig weer 6 uur vaak verder .maar dit is niet meer zo als je 24/7 gebruikt . Klik om te vergroten... Na bijna een week op nul en nu weer drie dagen kun je direct stoppen met GHB en overgaan op baclofen en diazepam. Hier is hoe ik het doe. Zorg dat de baclofen constant in werking blijft. Het werkt een uurtje of 6, dus neem ong. elke 5 uur. Diazepam alleen nemen als de ontwenning te heftig is of als slapen niet lukt. Als slapen met diazepam ook niet lukt kan gabapentine of quetiapine in een lichtere dosis (bijv. 300 en 25 mg respectievelijk) helpen, maar probeer zo min mogelijk medicatie te gebruiken. Veel van de ontwenning zit ook tussen de oren. Zoek afleiding zoveel je kan en ook al heb je geen energie, dwing jezelf tot wat (lichte) lichamelijke inspanning zodat je 's avonds ook moe bent. Andere mensen in de omgeving kunnen een goede afleiding zijn. Iemand iets gaan leren waar jij zelf goed in bent werkte voor mij heel goed. Elke keer als ik paniekerig werd ging mijn vriendin, iemand die nooit echt doet gamen, Zelda spelen. Ik keek mee en gaf haar aanwijzingen. Ik was daar zo intens mee bezig dat ik de paniek vergat en dat heeft ontzettend geholpen. Het is maar een voorbeeld. Je wil gewoon iets of iemand hebben die jou uit jouw hoofd kan halen. Probeer niet de hele dag binnen te zitten en te wachten tot de dag voorbij gaat. Put jezelf uit. Houd dat een week vol en je bent van het ergste af. Houd een voorraad baclofen en neem dat de volgende keer dat je cravings naar GHB krijgt. Het slapen zal steeds beter gaan, maar het is een kwestie van volhouden. En dat kan je 🖤"
"Ik hoor en lees tegenstrijdige berichten over ghb verslaving en wat het doet met het vocht in je lichaam. Ik moet door het gebruiken van ghb vaak juist plassen, en veel, terwijl ik denk "zoveel water heb ik toch niet gedronken?" Wat mij altijd verbaast. Ik heb juist het idee als verslaafde dat mijn lichaam te weinig vocht binnen krijgt? Andere verslaafden vertelden mij over dat ghb ervoor zorgt dat het lichaam het vocht juist vast houdt en mensen dikke enkels en dergelijke symptomen kregen. Dit waren meestal wel mensen met overgewicht en/of multi-gebruikers. Ik besef me ook dat je als verslaafde met elke cyclus een bommetje natrium je lichaam in gooit. Ik weet genoeg over de effecten op de hersenen, maar ik vraag me nu af: moet je als ghb verslaafde juist veel of weinig water drinken? En heeft dat zin?"