Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je al een chipcontrole laten doen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer eerst eens die beweging te nemen met: wandelingen.
Want te snel, te veel , dat is niet goed.
Als je eenmaal de regelmaat te pakken hebt, zul je merken, dat oververmoeid zijn, gaat verdwijnen. Je zult steeds meer aankunnen!
Maar Haastige spoed is zelden goed.
Bouw alles rustig aan op.
Jij komt er wel!
Je bent goed bezig!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
Heb je al een chipcontrole laten doen?
Klik om te vergroten...

Nee, nog niet. Ze vertelden dat bij Brijder verslavingszorg ook al, straks zit er een baasje te rouwen omdat ie z'n kat niet meer ziet. Ze is nog beetje te schichtig.
Ik ga dat wel doen hoor.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Legio Patria Nostra zei:
Later kwam ik erachter dat zij in een wildklem terecht was gekomen
Klik om te vergroten...

Ach gossie, Dat is naar zeg. die dingen moeten ze verbieden, en dan te bedenken dat je net haar vertrouwen gewonnen had. Erg zielig voor zo'n beestje.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan je wel zeggen dat déze gebeurtenis mij tot op de dag van vandaag nog steeds verdriet doet.
Wildklemmen zijn al decennia verboden vangmiddelen.
Als ik geweten had welke onverlaat deze klem geplaatst had, nou, hij stond er slecht, erg slecht op! (Een plaats in mijn zwarte boekje heeft hij i.i.g.)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel mooi om te lezen allemaal!
Poezen en katers, heel aparte beesten.
Op dit moment lopen er bij mij een stuk of 15 in. En uit.
Ik heb mijn tuin tot een uitloopren omgebouwd, en enkele vinden die ruimte al meer dan groot genoeg.
Het zijn allemaal zwervers ( geweest)
En, ik heb er plezier in. En dat hebben deze dieren óók voorzover ik kan zien...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Over die kwaal zou ik me geen zorgen maken.
Probeer niet teveel te piekeren!
Dat kost enorm veel energie. Deze energie kan je beter ergens anders voor inzetten.
Dit is veel moeilijker dan gezegd, ik weet het.
Ik herken het.
Maar toch. Probeer het!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
In deze gevallen denken wij hetzelfde, BK!
Het is jammer, dat ik de dader nooit getroffen heb. Want dan was er wel wat meer gebeurd dan een plaats met stip in het boekje...
Een pak slaag was echt op zijn plaats geweest. Met dit soort daden word je ik enkele minuten een soort van ongeleid projectiel. Ja. De dader zou er zonder twijfel spijt van hebben gekregen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk om te lezen dat je het vertrouwen van de kat uiteindelijk gewonnen hebt. Kan je de deur naar jou verdiep niet open laten. Die kat ruikt zich sws jou richting uit.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bad Karma zei:
Ze (ga er van uit dat het een vrouwtje is, al moet je daar tegenwoordig verdomd mee uitkijken vanwege de alfabet mensen) kwam net naar me toe, kopjes geven. Ze wou zelfs in mijn schoot liggen toen ik bij haar ging zitten maar op het laatste moment trok ze terug.
Heb haar een tijdje zitten aaien en kriebelen. Alsof ik wist dat er wat gebeuren ging, ik stond op en liep de gang op.
Op dat moment kwam de hond van de buren de trap af, en het zag er naar uit dat ze wel wat kattenvlees lustte.
Poes was weg, geschrokken. Dat echt vette valt ook wel mee, zo dik is ze niet.

Volgende keer probeer ik haar mee naar boven te lokken met voedsel. In de box is het toch wel koud.
Nu nog een goede naam voor, zoals ik haar nu noem, Poes.

Ik dacht aan Aristoteles (Arie) of Pythagoras (Piet). Al dan niet gelet op haar sekse.

P.S. Ze proeft dondergoed het verschil tussen melk en water met een klein scheutje melk, dat laat ze staan.
Klik om te vergroten...
Dude Aristoteles is echt de shit! Ik heb een hond die Kerberos heet, en een kat die Plato heet! Dit is in beide gevallen zeer ironisch want Kerberos is een scheiterd en Plato is zo dom als het achter eind van een varken. Als het een vrouwtje is zou je voor Athena of Aphrodite kunnen gaan, en hier Atje of Aphro van maken :).
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vanmorgen was het "lovefest" 2019. Poes zat me al op te wachten. Het eten en drinken van gisteravond stond er nog. Ik had haar gisteren waarschijnlijk teveel gegeven of hij/zij moest het gewoon niet. Ik weet wel een beetje hoe katten zijn. Nogmaals, ik ken de wet: honden hebben bazen, katten hebben dienaren. Maar wat een "kopjesfeest" vanmorgen. Poes kwam ogenblikkelijk bij toen ik in de kleermakerszit op de grond zitten ging en begon kopjes te geven, all over. Ze knorde (heet dat zo?) er lustig op los en kwam later in mijn schoot liggen en maar kopjes geven. Ik zat ogenblikkelijk onder de kattenharen, geeft niet. Leuk. Ze bleef in het begin naar de deur kijken, schichtig van gisteren. Duurde niet lang. Ik heb het bordje eten later meegenomen naar boven, was een soort gehakt en vervangen door kattenbrokjes in gelei. Wat stinkt die troep zeg, Poes is er gek op. Ze begon meteen te eten. Heb geprobeerd haar mee te lokken maar dat is duidelijk een stapje te ver. @Ikbeneenfiets : Aphro klinkt goed. het zal dus Arie of Aphro worden waarschijnlijk.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Poes zat buiten te miauwen, weet niet hoe ik haar naar binnen moet lokken, woon net te hoog voor haar, hebben jullie een idee?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Put the lotion in the bucket? :tearsofjoy:

Knorren ja, ook wel spinnen heet dat.

Maar superleuk gezellig lief project joh!
Goed aangepakt want ze komt steeds 'dichterbij'.

Peace.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een terugval hoort erbij makker. Onderdeel van het proces afkicken en clean worden. Haat jezelf niet te erg, schiet je niks mee op. Hier in het noorden zeggen we dan: kop d'r veur!

Oftewel ga de strijd aan met jezelf en weg bij die pc. Zoek de beweging op. Wandelen, fietsen, rennen, springen..
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
En je gaat onder druk want je wilt helemaal niet stoned worden
Klik om te vergroten...

Precies, het is alsof onder grote druk stond en een weg zocht om er uit te vluchten. En ik viel een beetje terug. Beweging is dus het toverwoord, dat zal ik gaan doen ook, kan wel wat beweging gebruiken. Achter die pc vandaan. Gelukkig is die vermoeidheid aan het verdwijnen en hopelijk gaat het snel beter. Normaal gesproken zet ik een koptelefoon op en zoek muziek op die er goed bij past. Zet ik wel nu op bij het hardlopen of fietsen. Iets wat een beetje door ramt.... Bedankt jongens. Jullie zijn een grote hulp.

O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Jij komt er wel!
Klik om te vergroten...

Bedankt man!


Legio Patria Nostra zei:
Want te snel, te veel , dat is niet goed.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is het verhaal van mijn leven, te veel willen in te korte tijd. Haha.
Ik zal eraan denken.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh, en poesje is weer terug! Zit me nu al aan te kijken van: "ik wil eten, waar is het"?
Slapen gaat wel steeds beter ondanks mijn oude mannenkwaal.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Probeer niet teveel te piekeren!
Klik om te vergroten...

Dat zal me waarschijnlijk moeilijker vallen, piekeren heb ik altijd gedaan.
Niet goed, ik weet het. ik doe mijn best, ga nu maar ff proberen bezig te blijven....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vwb die ene joint, is je opgevallen, dat je deze helemaal niet lekker hebt gevonden, en ook het effect ervan niet?
Dat komt, omdat je er eigenlijk zwaar tegen bent geworden en het roken ervan nu veel en veel te veel een beladen onderwerp is geworden. Een héél goede zaak op zich!
Dat is het voor deel wat bij het nadeel hoort. Volgens wijlen dhr. J. Cruyff...

Ok. Piekeren en..... Bezigheden.
Het hebben van bezigheden is hét middel tegen piekeren!!
De neiging tot piekeren zul je blijven houden. Dat hoort nou eenmaal bij jou. (En mij)
Daar kan je iets mee gaan doen, wat het beter draaglijk maakt.
Dit zijn: onder andere het bezig zijn.
Die bezigheden, wel,
Dat kunnen hele kleine bezigheden zijn.
De grootte daarvan doet er totaal niet toe.
Het gaat erom, dat je je gedachten kunt verzetten. Of: kunt sturen.
Ikzelf werk al vele, vele jaren met deze methode. En, als je dit een beetje onder de knie hebt, (Dit duurt even) dan kun he je ook nog eens veel energie besparen.
Belangrijk is, dat je die bezigheden l e u k vindt, plus, dat déze natuurlijk niet te duur moeten zijn.
Een voorbeeld hiervan is:
Het afgelopen jaar heb ik mij beziggehouden met electriciteitsleer.
Deze kon ik vinden op Wikipedia. Dus, kosten: 0,00 euro. Daar ben ik begonnen..
Als je dan zover bent, dat je artikelen., of artikeltjes hiervoor nodig hebt, dan kan je op internet heel veel vinden, en ook nog eens voor een prikkie!
Een prix d' mix zogezegd! Want:
Er zijn mensen, die stoppen met de Electra hobby. Dat zijn ze!
dit zijn namelijk de plekjes, waar je voor heel weinig Heel veel kunt scoren !

Maar, het gaat hier om jou, dus mijn advies is om te beginnen: Zoek leuke, kleine bezigheden.
Denk hier eensover na?

!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
"Depressief door cannabis of door leven?"

Het antwoord daarop is nu wel duidelijk. Beiden! Ik mis mijn vader die vorig jaar overleden is. Ik zou zo graag nog even met hem praten. Even praten over de dagelijkse dingen. Ik mis mijn moeder die eigenlijk veel te snel weg was, zou haar zo graag nog wat dingen vragen. Ik mis mijn hond nog steeds die ik een jaar geleden heb moeten laten inslapen, ik mis zelfs mijn ex-vriendin van jaren geleden. "Getriggerd" door iemand die ik een tijdje geleden ben tegengekomen met zo'n beetje dezelfde eigenschappen. Ze is een grote hulp, maar....

Jullie vertelden mij wel dat het afkicken van wiet zou gaan met pieken en dalen. De reden hiervoor zou zijn dat ik jarenlang mijn emoties naar de achtergrond zou hebben gedrukt door zo veel te blowen. Ik kan nu wel bevestigen dat het zo is. Duidelijk. Sinds begin van dit jaar ben ik heel emotioneel geworden. Erger dan tevoren. Ik loop nu rond met het idee dat ik helemaal terug ben bij af. Slapen doe ik bijna niet meer en ik dacht dat het de goede kant op ging. Dat blijkt toch even anders te liggen. Mijn emoties hebben de overhand gekregen op sommige momenten.

Ik heb altijd gedacht dat onze familie een hele sterke familieband had met elkaar, dat blijkt ook niet waar te zijn. Ook dat speelt me erg op merk ik nu. Het feit dat mijn eigen zus, tantes, ooms, neven en nichten niet meer met me spreken is me ook niet in de koude kleren gaan zitten. Ook het feit dat ik uit mijn sociale omgeving weg ben helpt niet mee. Toen ik vroeger in mijn oude buurt de hond uitliet zo'n drie keer per dag, maakte ik altijd wel een praatje met èèn of meerdere personen. Dat is allemaal komen te vervallen. Hoe in godsnaam verwerk je dat?

Mijn vooruitzichten zijn ook niet erg best en ook dat draagt bij dat het begin van dit jaar gewoon gezegd behoorlijk klote is. Ik ben heel erg blij met met de hulp die ik krijg via dit forum maar eerlijk gezegd, het is geen vervanger voor familie. Wat betreft het blowen ben ik wel op de goede weg, laatst nog een paar haaltjes genomen van een joint, wat me helemaal niet beviel. Blowen wil ik niet meer.

Wat het ergste is zijn die opspelende emoties, die komen nu ik al een aantal weken nuchter ben, hard aan. Heel hard. Ik hoop werkelijk dat het de komende tijd iets minder gaat worden met die emoties omdat ze met me op de loop gaan en dat kan ik nu echt niet gebruiken. Ik moet op zoek naar een woning of onderkomen anders sta ik straks op straat. Moet wel een beetje mijn koppie er proberen bij te houden. Dat lukt nu nauwelijks.

Vraag me alsjeblieft niet meer of ik wil gaan praten met een "peut" of zo, ik zou toch precies hetzelfde vertellen als dat ik hier zou doen. En ik heb nou niet het idee dat een psycholoog opeens met een idee komt waar ik of jullie nog niet aan hebben gedacht. Ga sporten, houd jezelf bezig, hoor je wel. Je moet er wel de energie voor hebben. En die is langzaam uit mij weggevloeid lijkt het wel. Ik loop weer door het huis als een zombie zonder fut.

Op dit ogenblik is het zoals @Legio Patria Nostra en ik het hierboven al over hebben gehad. Piekeren, malen en nadenken over hoe nou verder. Ook dat vreet de energie uit je lichaam weg. Het gezond eten is er met de feestdagen wel bij ingeschoten, dus dat zal het eerst zijn wat ik weer ga oppakken. Sporten wil ik ook graag, op 100 meter lopen zit hier een heel goedkope sportschool. Zou er graag wat gaan trainen maar kan het gewoonweg nog niet opbrengen. En financieel gezien zit het ook niet mee....

Het enige wat me rest is de boel van me proberen af te schrijven wat, dacht ik, tot het nieuwe jaar aardig ging. Maar ook dat vreet zo veel energie bij me weg, ik heb dit stukje nu geschreven en kan weer gaan slapen omdat ik op ben. Misschien moet ik een GGZ-arts vragen om medicatie maar dat is absoluut het laatste wat ik zou willen, verslaafd raken aan "pammetjes" of zo en dan van de ene in de andere verslaving vallen. Dikke nope voor mij.

Wat ik wel weet ondertussen is dat ik hier een luisterend oor vinden kan en dat doet veel goeds met me. Nog steeds verbaasd het me hoeveel mensen er "rond huppelen" op een forum voor drugs met het hart op de juiste plaats en die ook nog eens komen met vaak goede adviezen en hulp. Uiteindelijk moet ik toch zelf door deze periode heen maar met zo'n forum als dit zou dat toch een keertje moeten lukken. Nu alleen even niet.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."