#1
lach me niet uit ben ook maar zoals jullie! yup peter pan was vorig account
Zou niet juist de meerderheid wƩl drugs nemen?Ik zeg nog maar ƩƩn keertje...
Dat is een stellingname, die je niet generaliserend kunt innemen.
De meerderheid der mensheid neemt gƩƩn drugs.
Hun leven is boeiend genoeg.
Daar ben ik het niet mee eens.
Dat kan weliswaar voor jouzelf gelden, maar het is een feit dat er mensen zijn, die door sport de zgn. Endorfinen vrijmaken, en deze lichsams eigen stof maakt, dat je jezelf beter, lekkerder voelt.
En voorts zijn er heel veel mensen, die drugs helemaal niet nodig hebben, en ook niet eens willen nemen, omdat zij zich lekker of goed genoeg voelen.
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid gƩƩn drugsgebruiker.
Maar waarom zouden we die buiten beschouwing laten? Het zijn psychoactieve middelen die mensen nemen omdat ze het nuchtere leven niet draaglijk of boeiend genoeg vinden. Of omdat ze eraan verslaafd zijn. Dat deze helemaal ingeburgerd en genormaliseerd zijn veranderd daar niks aan.Vwb drugsgebruik door de meerderheid der mensheid:
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid gƩƩn drugsgebruiker.
Misschien zit ik ernaast, dat kan natuurlijk.
Wat @Mindless zegt. Er zit (helaas) in zoveel dingen suiker. En voor je lijf maakt het niks uit of je geraffineerde suikers of ānatuurlijkeā suikers eet. Een lichaam verwerkt dat op dezelfde manier. Het enige is dat je met natuurlijke suikers soms ook nog gezonde stoffen binnen krijgt zoals vitamines en vezels uit fruit en groente.Idd.
Maar van suiker heb ik nog nooit een roes mogen ervaren.
Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
Het wordt wel aan heel veel dingen toegevoegd.Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
Nou ja, vezels zorgen er dus wel voor dat de suiker vertraagd wordt opgenomen, dus in die zin wordt het anders verwerkt.En voor je lijf maakt het niks uit of je geraffineerde suikers of ānatuurlijkeā suikers eet. Een lichaam verwerkt dat op dezelfde manier. Het enige is dat je met natuurlijke suikers soms ook nog gezonde stoffen binnen krijgt zoals vitamines en vezels uit fruit en groente.
Klopt deels. Suiker uit vezels zoals bv in fruit worden idd langzamer opgenomen waardoor je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Ook moet je lichaam ietsje harder werken ze te verteren. Maar qua calorieƫn, eventuele gewichtstoename of voor diabetes/insuline niveau maakt het helaas niets uit.Nou ja, vezels zorgen er dus wel voor dat de suiker vertraagd wordt opgenomen, dus in die zin wordt het anders verwerkt.
Dat geloof ik wel.@Mindless , sinds mijn broer helaas diabetes type 2 heeft ontwikkeld ben ik me er in gaan verdiepen. Ik leer steeds bij en ondanks dat ik al jaren bij een diƫtiste kom vind ik ook nieuwe dingen.
Oh type 1 is wel ernstig! Daar kom je meestal niet meer van af...Dat geloof ik wel.
Ik heb er ook veel over bijgeleerd sinds mijn zusje diabetes type 1 kreeg.
Goh zeker knap van haar! Echt respect hoor. En idd zouden veel artsen betere info moeten geven en patiƫnten soms wat meer pushen hun levensstijl aan te passen. Zoals je ziet helpt dat toch.Daar komt ze ook niet vanaf nee. Uiteraard moet ze spuiten. Er is geen moment meer van spontaan even iets eten. Alles moet berekend worden.
Ik heb erg veel respect voor haar. In het begin zei het ziekenhuis dat ze gewoon door kon snoepen en dan maar wat meer insuline moest spuiten. Dat doen de meesten. Ik kan me er erg boos over maken dat ziekenhuizen - die gericht zouden moeten zijn op de beste gezondheid - zulke dingen aanraden aan diabetici, met name aan kinderen. Maar mijn zusje wou zo weinig mogelijk spuiten en paste haar hele dieet aan, wat de doktoren verbaasd deed staan over haar waarden. Maar helaas kom je er niet vanaf. Nu eet ze soms wel weer wat ongezonds, maar over het algemeen eet ze heel verantwoord.
Het is een heel ingrijpend iets. Gelukkig leven we in deze tijd, waar er met behulp van insuline en slimme technologie geleefd kan worden met deze ziekte. Ze zijn nu ook kunstmatige alvleesklieren aan het ontwikkelen wat diabetici min of meer een gewoon leven geven. Maar ik heb ook het idee dat er allemaal financiƫle belangen mee zijn gemoeid. Er wordt flink verdiend aan deze ziekte en het duurt en duurt maar voordat die kunstmatige alvleesklier echt door diabetici gebruikt kan worden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."