Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijna 9u aan 1 stuk geslapen op 15mg !!!
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben vannacht naar 12,5mg ipv 10mg. Daarvoor 15mg. Maar heb redelijk goed geslapen en geen ontwenning.
M
Mickey13Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
De verslavingszorg heeft ook hulpaanbod waarbij je niet intern in een kliniek moet afkicken, maar waarbij je gewoon thuis je eigen ding kan blijven doen, maar dat je de juiste medicatie verstrekt krijgt en dat je af en toe gesprekken hebt die je verder op weg helpen. Dus als jezelf laten opnemen geen optie is voor je, dan zijn er ook andere hulpmogelijkheden.
Klik om te vergroten...
Het is zowizo fijn om in je huis af te kicken (als dit mogelijk is), zeker omdat je dan niet na een aantal weken terug komt in je huis, en dan echt moet gaan wennen... is dus fijner als je alvast thuis bent! Als dat kan!!👌🍀
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik doe al sinds maart uitsluitend thuiswerk wegens Covid-19. Dit vond ik de goede moment... Bij te weinig slaap kun je dan 's middags uurtje bijslapen en het valt 's morgens niet op als je weinig geslapen hebt op die manier :)
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ondertussen eigenlijk al een paar weken blijven hangen op 15mg Diazepam... Voel me hier goed bij dag nadien en ik slaap redelijk goed... Dus voorlopig ga ik dit zo houden. Kwam van ongeveer 30-40mg. Dus toch meer dan gehalveerd.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Donald41 zei:
Slik nu altijd voor ik ga slapen 10mg Lorazepam = 4 tabletten. Wil dit naar eentje brengen (mijn afbouwschema)

2 dagen 10mg Lorazepam (4 tabletten)
1 dag 8,75mg Lorazepam (3,5 tabletten)
3 dagen Diazepam 30mg (Heb dan pas Diazepam) (3 tabletten)
4 dagen Diazepam 25mg (2,5 tabletten)
5 dagen Diazepam 20mg (2 tabletten)
6 dagen Diazepam 15mg (1,5 tabletten)
7 dagen Diazepam 10mg (1 tablet)
En dan proberen tijd dat zo te houden en terug over te schakelen naar een kortwerkendere benzo. Bijvoorbeeld elke dag 2mg Lormetazepam.

Is dat volgens jullie beetje haalbaar? Zo'n afbouw van een een half jaar/jaar zoals de Ashton Manual zegt zie ik niet zitten.
Klik om te vergroten...
Dit gaat niet goed, zeker niet met lorazepam. Check de Ashton methode of ga naar je huisarts.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry mensen, ik heb zelf veeeel lorazepam geslikt. Als jouw dosis zo hoog is als 10 mg heb je 6 maanden tot een jaar nodig om af te bouwen met diazepam. Als je geen last wilt hebben van zware ontwenningsverschijnselen. Laat je helpen en ga naar je huisarts voor een verwijsbrief naar een kliniek bij jou in de buurt. Zo kun je erover praten en wordt je gemotiveerd. Je hoeft niet opgenomen te worden denk ik. Althans dat was bij mij het geval.

Succes, benzo's a bitch
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#8
BBKING zei:
Dit gaat niet goed, zeker niet met lorazepam. Check de Ashton methode of ga naar je huisarts.
Klik om te vergroten...

De Ashton maniak staan ook dingen in die niet kloppen. Alvast equivalent diazepam - Lorazepam. Ik had dit schema zelf gemaakt en gewoon aan de huisarts. Die vond het zeer goed.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Donald41 zei:
Ondertussen eigenlijk al een paar weken blijven hangen op 15mg Diazepam... Voel me hier goed bij dag nadien en ik slaap redelijk goed... Dus voorlopig ga ik dit zo houden. Kwam van ongeveer 30-40mg. Dus toch meer dan gehalveerd.
Klik om te vergroten...
Lekker op je eigen tempo, niet gaan haasten. Fijn als dat kan. Ik ben er prima vanafgekomen op die manier.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#10
K ben ook verslaafd geweest aan lorazepam door de arts ooknog . Egt troep man!. Maar net wat hij hiervoor zei langzaam afbouwen. Ik deed het te snel en weet niet of je t hebt gehad. Maar dan krijg je zo hartkloppingen als je te snel wilt en ik gebruikte nog ma 1mg laagste van t laagste. Egt krachtig hoor moest ervoor na n kliniek alles hoop dat t je lukt zonder complicaties 👍🏻
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maximaal eens in de 3 dagen zoals aangeraden is het idee.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#12
BBKING zei:
Sorry mensen, ik heb zelf veeeel lorazepam geslikt. Als jouw dosis zo hoog is als 10 mg heb je 6 maanden tot een jaar nodig om af te bouwen met diazepam. Als je geen last wilt hebben van zware ontwenningsverschijnselen. Laat je helpen en ga naar je huisarts voor een verwijsbrief naar een kliniek bij jou in de buurt. Zo kun je erover praten en wordt je gemotiveerd. Je hoeft niet opgenomen te worden denk ik. Althans dat was bij mij het geval.

Succes, benzo's a bitch
Klik om te vergroten...

Thx, maar je mag nooit een ander spiegelen aan jezelf. Kan bij iemand anders helemaal anders lopen. Lees als je tijd hebt anders dit topic eens door.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Slik nu altijd voor ik ga slapen 10mg Lorazepam = 4 tabletten. Wil dit naar eentje brengen (mijn afbouwschema)

2 dagen 10mg Lorazepam (4 tabletten)
1 dag 8,75mg Lorazepam (3,5 tabletten)
3 dagen Diazepam 30mg (Heb dan pas Diazepam) (3 tabletten)
4 dagen Diazepam 25mg (2,5 tabletten)
5 dagen Diazepam 20mg (2 tabletten)
6 dagen Diazepam 15mg (1,5 tabletten)
7 dagen Diazepam 10mg (1 tablet)
En dan proberen tijd dat zo te houden en terug over te schakelen naar een kortwerkendere benzo. Bijvoorbeeld elke dag 2mg Lormetazepam.

Is dat volgens jullie beetje haalbaar? Zo'n afbouw van een een half jaar/jaar zoals de Ashton Manual zegt zie ik niet zitten.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is veel en veel te snel.
Je moet compleet overstappen naar een equivalente dosis diazepam.
Dan iedere WEEK je dosis met 25% verlagen.
En de kortwerkende er helemaal uithalen.
https://cbhphilly.org/wp-content/uploads/2019/02/Helping-Patients-Taper-from-Benzodiazepines-FINAL-3.pdf
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dus 3 keer 33.3mg diazepam 3 maal per dag om te beginnen.

Week 2 bouw je 25 procent af.
Repeat.
Als het teveel word kun je langer je dosis onderhouden of eventueel een stapje terug doen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Donald41 zei:
Je moet beseffen dat een paar nachten totaal niet slapen geen kwaad kan. Van fenibuth weet ik het niet, maar bij benzo's hoort dat erbij.

Voor epilepsie zou je eens neurologisch kunnen laten onderzoeken of je daar vatbaar voor bent. De meeste mensen zijn daar niet vatbaar voor en zullen dat ook niet krijgen bij een afkick.
Klik om te vergroten...
Heb nog nooit een epilepsche aanval gehad en heb toch echt zeer veel drugs gedaan die de kans verhogen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Ik kan ook 20 miljoen winnen morgen.. maar of het gebeurt..
Klik om te vergroten...
?
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Uw eerste zin, heb je daar een wetenschappelijke onderbouwing van?
Mij is geleerd dat nachten doorhalen roofbouw is op uw lichaam.
Klik om te vergroten...

Niet direct, maar die is er wel. Bij een cold turky afkick van benzo's zelf wel al meer dan 50 uur wakker geweest. Was onder begeleiding in een kliniek. Kon volgens verpleging en psychiater geen kwaad. Probleem is wel dat als je dan niet in opname bent je dan een benzo gaat nemen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat het gebeurt akkoord.
Dat het niet kwaad kan twijfel ik aan.
Voelt ook niet gezond aan.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Niet wetenschappelijk, maar van 11 nachten geen slaap was er geen schade.
blog.smulderstextiel.nl

Hoe lang kunnen we zonder slaap? - Smulderstextiel.nl

Het wereldrecord wakker blijven staat op maar liefst elf dagen. Hoe lang kun je zonder slaap en welke effecten heeft dat op je gezondheid?
blog.smulderstextiel.nl blog.smulderstextiel.nl

Voelt zeker niet gezond aan maar dat hoort erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."