Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Het lukte om lucide te dromen, dat was 20 geleden ofzo denk ik. Raar...
Zo meteen weer 30mg. Morgen 25mg, ben benieuwd of ik dan ook slaap.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik neem nu al langer dan een maand dagelijks 1-2g phenibut en de laatste 4dagen ook ghb in de nacht.
Ben 6 dagen geleden gestopt met de phenibut maar gister 500mg genomen gezien ik 3mmc wou doen en dit me niet verstandig leek in wd.

Zou de ghb de phenibut verslaving instand houden en het erger maken als ik maar 8-12 uur per dag ghb in mijn systeem heb?
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#3
joetsie zei:
Woon je in belgie?Ik heb dit al meerdere keren geschreven hier her en der...maar belgiese apotheek maken veel zelf.Ook een slaapmiddel zonder recept zo te koop.En het is geen benzo,niet verslavend
Klik om te vergroten...

Ja, ik woon in Belgie. Over wat voor slaapmiddel heb je het dan? Klinkt interessant...
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Cold turkey bij benzo’s? Kan je marathonloper zijn of niet maar dat heeft er geen moer mee te maken. Je hebt hooguit een geluk momentje gehad. Velen kunnen je hier vertellen dat CT op benzo’s niet iets is wat verpleging adviseren zal.
Klik om te vergroten...

Je gaat als je lichamelijk in form bent minder last hebben van schommelingen in je bloeddruk vooral. Bloeddruk kan ineens heel laag worden of heel hoog bij momenten tijdens zo'n afkick. Ik had daar toen met CT toen ik in topconditie was geen last van. Anderen die niks van duursport deden hadden daar veel problemen mee tijdens die opname en die deden niet een CT maar afbouwen.

Een andere keer CT gedaan in een periode dat ik geen sport deed en helemaal niet in form was door een blessure. Toen had ik daar ook veel last van. Dokter dacht dat dat daar mee te maken had.

Ik weet dat niet natuurlijk niet zeker, ik ben geen dokter. Maar afgaande op mijn ervaring denk ik dat dat best wel eens zou kunnen kloppen.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Ja zijn nieuwe drugs waarvan men de gevolgen niet kent. Je bent dus een proefkonijn. De drugs zijn legaal.
Klik om te vergroten...

Snap niet goed waarom je dat dan zou gaan gebruiken eigenlijk. Lijkt me vrij gevaarlijk. Er bestaat toch dope genoeg waarvan je weet wat je kan verwachten op langere termijn.
Alhoewel snap het ergens wel, toen ik jong was zou ik me dat waarschijnlijk ook niet zo aangetrokken hebben.

Nu eens proberen te slapen, over 4u en half opstaan en werken... :(
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Donald41 zei:
Je gaat als je lichamelijk in form bent minder last hebben van schommelingen in je bloeddruk vooral. Bloeddruk kan ineens heel laag worden of heel hoog bij momenten tijdens zo'n afkick. Ik had daar toen met CT toen ik in topconditie was geen last van. Anderen die niks van duursport deden hadden daar veel problemen mee tijdens die opname en die deden niet een CT maar afbouwen.

Een andere keer CT gedaan in een periode dat ik geen sport deed en helemaal niet in form was door een blessure. Toen had ik daar ook veel last van. Dokter dacht dat dat daar mee te maken had.

Ik weet dat niet natuurlijk niet zeker, ik ben geen dokter. Maar afgaande op mijn ervaring denk ik dat dat best wel eens zou kunnen kloppen.
Klik om te vergroten...

Heel kort samengevat: you got lucky.
ben jaren topfit geweest, elke dag hardlopen, 2/3 keer per week fitness en verdedigingswerken. Daarnaast nog eens enkele uren per week over de hindernis banen. Speedmarsen met equipment. Alles behalve ongezond en lui. Afkicken van benzo’s door pak ‘m beet 2,5/3 jaar was echt geen pretje ook niet lichamelijk. Dus lichamelijke conditie speelt bij lange na niet zo’n grote rol. Iedereen zijn afkick is wellicht her en der anders maar hoe jij het hebt ervaren, daar had ik graag voor geruild bij lang niet iedereen gaat het zo namelijk en zeker niet zo bij CT
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hou vol
Het gaat goed!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uitstekend plan!
Houd er rekening mee, dat sommige pammen erg lang in het lichaam blijven zitten dus
..opgelet niet te snel!
Maar je gaat Uitstekend
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan had je dit medicijn helemaal niet nodig meer...!
Anyway.
Chapeau!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Donald41 zei:
Vannacht in plaats van 25mg nog maar 20mg genomen. Dat ging ook goed. Vandaag totaal geen last van ontwenning.
Ga nu nog 4 dagen op 20mg blijven en dan de stap naar 15mg zetten.
Klik om te vergroten...
Ga niet sneller dan met 4 dagen weer verminderen hoor.... Het gaat vooralsnog goed maar ga je uiteindelijk toch te snel dan kan je straks opnieuw gaan beginnen. Ga er vanuit dat het leven morgen niet over is en je dus tijd genoeg hebt om er van af te komen. Paar dagen sneller kan grote gevolgen hebben ookal voelt dat niet zo. Uiteindelijk weten alle verslaafden het zelf altijd beter (vinden ze) maar toch hoop ik dat je een beetje luistert.... Zou zo zonde zijn dat het straks toch blijkt dat je te snel bent gaan minderen en dan duurt het zo een paar dagen om weer een juiste spiegel in je bloed te krijgen, of je krijg een terugval.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor de goede raad. Weer goed geslapen, geen ontwenningsverschijnselen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo donald
Vol verbazing volg ik jou.Mag ik vragen krijg jij die medicijnen benzo,s van een arts?Ik ben ook zo verslaafd aan lorazepam,maar slik niet zoveel.10 mg per dag,die ik van de arts krijg en 1 zopiclon van 7.5mg.En wat is jou leeftijd?Boven of onder de 60?
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag Joetsie, ik ben 48 jaar oud. Gebruik al wel van voor mn 20e. Er helemaal afraken heb ik weinig hoop in, maar het moet terug normale dosis worden. 5-10mg diazepam zou ik tevreden zijn om zo altijd te houden.

Ik krijg die van mijn sportarts. Hij weet dat ik er min of meer verantwoord mee omga. Hij zit in de wielerwereld, daar wordt over benzos niet zo moeilijk gedaan. Als het TE veel wordt doe ik er altijd iets aan. Jammer genoeg zit ik na een jaar wel altijd terug op dezelfde hoeveelheid
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
Hallo donald
Ik ben ook zo verslaafd aan lorazepam,maar slik niet zoveel.10 mg per dag,die ik van de arts krijg en 1 zopiclon van 7.5mg.En wat is jou leeftijd?Boven of onder de 60?
Klik om te vergroten...


Dus 4 tabletten lorazepam van 2,5mg en 1 tablet zopivlon(imovane)?

Dat is ongeveer hetzelfde waar ik zat toen ik begon in eerste post. Ik zou zeggen probeer mijn schema eens. Laat je niet teveel afschrikken door de horrorverhalen op internet. Het is geen heroïne...

Ben wel elke dag aan het sporten om me moe te maken. 3x/week een uur krachttraining en elke dag een uur cardio. Ik heb de indruk dat dit helpt om in slaap te komen.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#15
joetsie zei:
Ik ben ook zo verslaafd aan lorazepam,maar slik niet zoveel.10 mg per dag,die ik van de arts krijg en 1 zopiclon van 7.5mg
Klik om te vergroten...

Las net in een eerdere post van u dat je dit verdeeld over 3x per dag. Ikzelf slik enkel 1x per dag alles in een half uur voor het slapengaan.

Ik vrees dat dat een groot verschil is om af te bouwen. Heb geen ervaring met meerdere keren per dag een benzos nemen.
s
storememLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben jaren geleden verslaafd geweest aan de combo lorazepam en coke.
Dit was de ergste periode uit mn leven waarvan het eigenlijk nog een wonder is dat ik nog leef.
Wat een teringzooi zijn die pammetjes ze laten je echt leven in een wereld die volledig onwerkelijk is geworden.
Naar mijn inziens zijn pammetjes de ergste sloper van alle drugs.
Ben blij dat ik er uit ben gekomen en wens niemand die meuk toe.
Veel succes met het stoppen en zet door want pas na een tijd kom je er achter wat een zooi het is en hoe het je naar de kloten helpt.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donald41 zei:
Dag Joetsie, ik ben 48 jaar oud. Gebruik al wel van voor mn 20e. Er helemaal afraken heb ik weinig hoop in, maar het moet terug normale dosis worden. 5-10mg diazepam zou ik tevreden zijn om zo altijd te houden.

Ik krijg die van mijn sportarts. Hij weet dat ik er min of meer verantwoord mee omga. Hij zit in de wielerwereld, daar wordt over benzos niet zo moeilijk gedaan. Als het TE veel wordt doe ik er altijd iets aan. Jammer genoeg zit ik na een jaar wel altijd terug op dezelfde hoeveelheid
Klik om te vergroten...
Dank voor je antwoord.Ik ben 65 jaar en slik ze ook al 20 jaar.Was soms ook aan het minderen maar lukt moeilijk
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
storemem zei:
Ben jaren geleden verslaafd geweest aan de combo lorazepam en coke.
Dit was de ergste periode uit mn leven waarvan het eigenlijk nog een wonder is dat ik nog leef.
Wat een teringzooi zijn die pammetjes ze laten je echt leven in een wereld die volledig onwerkelijk is geworden.
Naar mijn inziens zijn pammetjes de ergste sloper van alle drugs.
Ben blij dat ik er uit ben gekomen en wens niemand die meuk toe.
Veel succes met het stoppen en zet door want pas na een tijd kom je er achter wat een zooi het is en hoe het je naar de kloten helpt.
Klik om te vergroten...
Coke,weed ,jointje al die soorten drugs gebruik ik niet.Nooit gedaan
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Donald41 zei:
Dag Joetsie, ik ben 48 jaar oud. Gebruik al wel van voor mn 20e. Er helemaal afraken heb ik weinig hoop in, maar het moet terug normale dosis worden. 5-10mg diazepam zou ik tevreden zijn om zo altijd te houden.

Ik krijg die van mijn sportarts. Hij weet dat ik er min of meer verantwoord mee omga. Hij zit in de wielerwereld, daar wordt over benzos niet zo moeilijk gedaan. Als het TE veel wordt doe ik er altijd iets aan. Jammer genoeg zit ik na een jaar wel altijd terug op dezelfde hoeveelheid
Klik om te vergroten...
Wil je er niet helemaal vanaf? Dat verbaast mij dan wel weer.

Ik neem heel af en toe eens een etizolammetje om te kunnen slapen na drugsgebruik en dan voel ik me de volgende dag al duidelijk minder scherp. Moet er niet aan denken om er dagelijks aan te zitten.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
KlaasVaak zei:
Wil je er niet helemaal vanaf? Dat verbaast mij dan wel weer.

Ik neem heel af en toe eens een etizolammetje om te kunnen slapen na drugsgebruik en dan voel ik me de volgende dag al duidelijk minder scherp. Moet er niet aan denken om er dagelijks aan te zitten.
Klik om te vergroten...
Knap van jou!Maar alles wat je dagelijks gebruikt is een verslaving.Ook als je iedere dag een jointje gebruikt,hetzij om te slapen of de rust ervan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."