Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als 50mg genoeg is om rond te komen zonder ehitdrawal dan is het goed.

Wel belangrijk dat je de diazepam een week lang neemt op de onderhouds dosis om een bloed spiegel op te bouwen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Donald41 zei:
Nee dat klopt niet, je moet een googlen op "ashton manual"

Ik gebruik al 28 jaar ofzo. (niet dat ik daar trots op ben). 2,5 mg lorazepam heeft voor slapen ongeveer hetzelfde effect als 10mg Diazepam bij mij.
Al die jaren nooit verder geweest dan 50mg Diazepam of 12,5 mg lorazepam of 10 mg Lormetazepam.
Maar het blijft altijd een strijd om daar niet boven te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik ook al zolang lorazepam.Volgens mijn arts is 5 mg lorazepam bijna netzoveel als 1 diazepam??
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#3
benzzzy zei:
Als 50mg genoeg is om rond te komen zonder ehitdrawal dan is het goed.

Wel belangrijk dat je de diazepam een week lang neemt op de onderhouds dosis om een bloed spiegel op te bouwen.
Klik om te vergroten...


Had zelfs maar 30mg genomen, ga dit nu nog 2 dagen doen en daarna nog maar 25mg.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je gaat veel te snel...
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
Ik gebruik ook al zolang lorazepam.Volgens mijn arts is 5 mg lorazepam bijna netzoveel als 1 diazepam??
Klik om te vergroten...

Ben je altijd op die dosis kunnen blijven? En ook enkel als slaapmiddel ?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Donald41 zei:
Ben je altijd op die dosis kunnen blijven? En ook enkel als slaapmiddel ?
Klik om te vergroten...
Nee ik kreeg eerst 4 maal daags lorazepam.Nu nog maar 3 maal van 1 mg,en zoplicon erbij gekregen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met een benzoverslaving ben ik helaas ook bekend geweest....
Mijn inname was op een gegeven moment per dag 50 mg seresta forte, 5 mg 2 maal temesta , dat is geloof ik hetzelfde als lorazepam i.i g een tering sterke benzo, en 30 mg temazepam. 20 mg daarvan is in wezen het maximale, maar ja. Daar had ik niet genoeg aan...met als gevolg dat je last gaat krijgen van bijwerkingen van die zooi...
Daarbij teveel alcohol, en dan begint de ellende pas echt.
Want alcohol en benzodiazepines tezamen innemen, is bloedjelink omdat het effect van de combinatie regelrecht bizar is.
Soms merk je niets, de andere dag ben je ineens volkomen total loss en niet eens meer in staat om de benenwagen te nemen....als kers op de taart wordt je gedrag ook bizar en eigenlijk was er in mijn geval niet normaal meer om met mij te moeten leven.
En dan, ineens, is het genoeg geweest, en ben je zover dat je de strijd wilt, maar ook kunt aangaan.
Zo ging het ook bij mij.
5 weken detox in een ontwenningskliniek heeft mij gered.
Maar, daarvoor moet je bereid zijn, om de weg naar clean worden zonder voorwaarden gaat volgen, adhv de adviezen en regels, die de leiding daartoe geeft.
Domweg doen, wat je geadviseerd wordt.
Als nazorg ging ik enkele jaren naar de AA .
Deze tijd is al eeg lang geleden, maar die 5 weken vergeet ik nooit meer.
Van de benzo's e n de drank af, dat was erg pittig....
De beloning was erg groot. Jazeker!
Als je met dit soort middelen wilt stoppen, ga nou niet veel te snel afbouwen.
Dat leidt alleen maar tot een veel te grote kans op mislukking.
Het is veel beter om deskundige mensen je daarbij te laten helpen...echt waar!
Geef jezelf een kans!
De benzo's en de drank, ze zijn het niet waard om je naar de kloten te laten gaan.
Zorg, dat j i j weer de baas kunt worden over jouw leven en niet die kutzooi. Je bent het echt waard.
Jazeker!
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
5 weken detox in een ontwenningskliniek heeft mij gered.
Maar, daarvoor moet je bereid zijn, om de weg naar clean worden zonder voorwaarden gaat volgen, adhv de adviezen en regels, die de leiding daartoe geeft.
Domweg doen, wat je geadviseerd wordt.
Als nazorg ging ik enkele jaren naar de AA .
Deze tijd is al eeg lang geleden, maar die 5 weken vergeet ik nooit meer.
Van de benzo's e n de drank af, dat was erg pittig....
De beloning was erg groot. Jazeker!
Klik om te vergroten...


Heb de laatste 10 jaar ook 7(denk ik) opnames van 3-4 weken achter de rug. Dat helpt erg goed om een tijd clean te worden, maar na ongeveer een jaar zit ik altijd terug aan dezelfde hoeveelheid. Drink wel bijna nooit alcohol.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het gaat niet direct om van welk middel of middelen je afhankelijk geworden bent....
Het gaat er in jouw geval om, te proberen om te weten te komen, wat de trigger (s) zijn, die voor jou voor een terugval zorgen.
Dat, daar zit een oorzaak, en als het lukt om deze te ontrafelen, dat lijkt mij veel meer van belang.
Ik drink al vele, vele jaren niet meer.
Maar er is nog altijd één trigger waarvoor ik nog altijd goed voor moet oppassen.
Dat is deze:
Als het zonnig en erg warm is, moet ik zorgen dat ik drinken bij me heb.
Want in de warmte erg dorstig worden, wat is er dan het lekkerste?
Op plaats 1 staat: een glas koud, bepareld glas bier. Pils.
Op de tweede plaats staat een glas cola. Royal Ceown.
Op de derde plaats een glas koud water.
Het middel nemen dat opnplaats 1 staat, daarvan weet ik, dat dit eerste glas het beginners is van....nou....een stuk of 20.
En de drankduivel wordt wakker gemaakt.
Plaats 2 en 3 zijn uiteraard niet " gevaarlijk ".
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De trigger ken ik eigenlijk. Paar dagen amper geslapen hebben en toch er moeten staan 's morgens voor werk of andere dingen.

Nu ook voor 2e nacht ipv 10mg Lorazepam 30mg Diazepam genomen. Heb er gewoon van geslapen en nog geen noemenswaardige ontwenningsverschijnselen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor deze benzo's zoals seresta, temesta, diazepam, eigenlijk a l l e. Pammen, kan ik zeggen adhv allerlei info en eigen beleving dat na ongeveer 2 weken iedere dag deze benzo's genomen te hebben, dat je eraan "hooked" bent, en dat je niet in 1 x kunt stoppen zonder ontwenningsverschijnselen.
De een is daar gevoeliger voor dan de ander, maar je voelt je er niet senang bij.
Nee. Zweten, rillen, emotioneel instabiel, slapen gaat slecht met akelige nachtmerries, daar kan je wel van op aan....
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
[QUOTE="Legio Patria Nostra, post:
slapen gaat slecht met akelige nachtmerries
[/QUOTE]

Klopt.
Ben nu 33 jaar, en heb vorige week mijn engste nachtmerrie ooit gehad. Zat/Zit in afbouw van Lormetazepam.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, nachtmerrie had ik ook wel vannacht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat hoort erbij.
Rn dst zijn geen fijne dromen van bijvoorbeeld 30 mooie vrouwen om je heen... nee
Benzo afbouw is geen leuke ervaring!
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Het lukte om lucide te dromen, dat was 20 geleden ofzo denk ik. Raar...
Zo meteen weer 30mg. Morgen 25mg, ben benieuwd of ik dan ook slaap.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik neem nu al langer dan een maand dagelijks 1-2g phenibut en de laatste 4dagen ook ghb in de nacht.
Ben 6 dagen geleden gestopt met de phenibut maar gister 500mg genomen gezien ik 3mmc wou doen en dit me niet verstandig leek in wd.

Zou de ghb de phenibut verslaving instand houden en het erger maken als ik maar 8-12 uur per dag ghb in mijn systeem heb?
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Als ik je een goede raad mag geven, ga vooral niet te snel!
Hardlopers zijn doodlopers.. heb je deskundige begeleiding?
Apothekers kunnen helpen met een goed afbouwschema te maken.
Immers, zij weten zowat alles over medicijnen.!
Succes!
Klik om te vergroten...

Ik had gisteren voor de 3e dag 30mg Diazepam genomen en voelde me vandaag echt al veel helderder en meer energie dan de voorbije weken.
Nu net 25mg genomen. Dat ga ik 4 dagen doen en zien hoe dat gaat.

Ik denk dat ik goed wel bezig ben. (of dat klopt is natuurlijk afwachten). Apothekers kennen de theorie, maar hoe het voor mij in de praktijk aanvoelt weet ik denk ik zelf het beste na al die jaren. Ga het nu eens 4 dagen aankijken en als dat ook goed gaat ga ik naar 20mg.

Eens ik op een dosis van 10mg zit ben ik voorlopig tevreden als dat goed gaat. Drink bijna niet en gebruik al jaren geen drugs meer, dus 10mg Diazepam (1 tablet dagelijks) zou mooi zijn als ik daarop kan blijven.

Heb de indruk dat ik niet goed tegen Lorazepam kon, die moet nu bijna uit mijn lijf zijn nu.
Maandag terug fitness en looptraining dat helpt ook goed tegen afkick. Het vergif wat het eigenlijk toch wel is eruit zweten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
*.exe2.0 zei:
Ook in rust? Zou niet best zijn...
Klik om te vergroten...
Nee. Drugs, maar dan wel in rust
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Ik neem nu al langer dan een maand dagelijks 1-2g phenibut en de laatste 4dagen ook ghb in de nacht.
Ben 6 dagen geleden gestopt met de phenibut maar gister 500mg genomen gezien ik 3mmc wou doen en dit me niet verstandig leek in wd.

Zou de ghb de phenibut verslaving instand houden en het erger maken als ik maar 8-12 uur per dag ghb in mijn systeem heb?
Klik om te vergroten...


Hier kan ik spijtig genoeg niet mee helpen. Phenibut zelfs nog nooit van gehoord. GHB eens 1x geprobeerd om te weten wat dat effect is. Vond ik gewoon leuk maar bij 1 Flugel flesje gelaten. Het gevoel vond ik niet de moeite waard om daar als veertiger nog verder mee te gaan experimenteren.

Wat is 3mmc? En hoe oud ben je eigenlijk?

Heb de indruk dat je wel weet waar je mee bezig bent, maar toch jezelf gezondheidsschade aan het toebrengen bent. Maar goed, ik denk dat ik die raad beter niet kan geven op dit forum.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Melatonine voel ik me niet suf van, maar dat heeft gewoon geen enkel effect op mij, ook niet in hoge doseringen. Dus zag het nut niet in van daar geld aan uit te geven. Antidepressiva hebben ze mij ook al willen voorschrijven voor slaap, maar ik ben eigenlijk niet depressief... Dus daar wil ik ook niet mee beginnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."