Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb hier nog CBD wiet liggen ook, maar dat is nog te vroeg. Ga ik eens proberen als ik niet meer kan slapen in de verdere afbouw. Zou dat hetzelfde effect als olie zijn?
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Donald41 zei:
Slik nu altijd voor ik ga slapen 10mg Lorazepam = 4 tabletten. Wil dit naar eentje brengen (mijn afbouwschema)

2 dagen 10mg Lorazepam (4 tabletten)
1 dag 8,75mg Lorazepam (3,5 tabletten)
3 dagen Diazepam 30mg (Heb dan pas Diazepam) (3 tabletten)
4 dagen Diazepam 25mg (2,5 tabletten)
5 dagen Diazepam 20mg (2 tabletten)
6 dagen Diazepam 15mg (1,5 tabletten)
7 dagen Diazepam 10mg (1 tablet)
En dan proberen tijd dat zo te houden en terug over te schakelen naar een kortwerkendere benzo. Bijvoorbeeld elke dag 2mg Lormetazepam.

Is dat volgens jullie beetje haalbaar? Zo'n afbouw van een een half jaar/jaar zoals de Ashton Manual zegt zie ik niet zitten.
Klik om te vergroten...
Je neemt het alleen om te slapen? Bij langdurig gebruik wordt de werking snel minder.. Merk je nog iets van het effect? Dit wil niet zeggen dat je geen ontwenningsverschijnselen zal ervaren bij afbouw.. Misschien verstandig om met je huisarts een afbouw schema te maken? Succes in ieder geval!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Donald41 zei:
Heb hier nog CBD wiet liggen ook, maar dat is nog te vroeg. Ga ik eens proberen als ik niet meer kan slapen in de verdere afbouw. Zou dat hetzelfde effect als olie zijn?
Klik om te vergroten...

Roken is nooit het zelfde als olie innemen of het vapen, komen andere stoffen vrij en andere stoffen die werkzaam moeten zijn verbranden bij gebruik dus niet het dat wat je er mee wilt bereiken.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#4
wonderalice zei:
Je neemt het alleen om te slapen? Bij langdurig gebruik wordt de werking snel minder.. Merk je nog iets van het effect? Dit wil niet zeggen dat je geen ontwenningsverschijnselen zal ervaren bij afbouw.. Misschien verstandig om met je huisarts een afbouw schema te maken? Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...

Ja, enkel om te slapen. Ik zit ondertussen op 20mg en slaap nog goed. (3-4 uur vind ik ok) Tot hiertoe nog geen ontwenningsverschijnselen.
Heb het zelf gemaakt en met mijn huisarts besproken en hij vind het een goed schema.
Mijn ervaring is echter dat artsen je daar moeilijk bij kunnen helpen. Zelfs gespecialiseerde psychiaters daarin. Het verloop bij een ontwenning is blijkbaar bij iedereen wat anders.
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Donald41 zei:
Ja, enkel om te slapen. Ik zit ondertussen op 20mg en slaap nog goed. Tot hiertoe nog geen ontwenningsverschijnselen.
Heb het zelf gemaakt en met mijn huisarts besproken en hij vind het een goed schema.
Mijn ervaring is echter dat artsen je daar moeilijk bij kunnen helpen. Zelfs gespecialiseerde psychiaters daarin. Het verloop bij een ontwenning is blijkbaar bij iedereen wat anders.
Klik om te vergroten...
Klopt hoor, veel huisartsen hebben hier niet veel ervaring mee, het is misschien meer een vraag voor een verslavingarts.. Je kunt altijd bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een verslavingszorg instelling.. Die zijn hierin gespecialiseerd.. Afbouwen van benzo's moet je niet onderschatten, je kunt beter de tijd nemen dan op eigen houtje (te) snel willen. De ontwenningsverschijnselen kunnen erg heftig zijn en er zijn specialisten die je goed kunnen begeleiden hierin..
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#6
wonderalice zei:
Klopt hoor, veel huisartsen hebben hier niet veel ervaring mee, het is misschien meer een vraag voor een verslavingarts.. Je kunt altijd bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een verslavingszorg instelling.. Die zijn hierin gespecialiseerd..
Klik om te vergroten...

Dat heb ik allemaal al meermaals achter de rug gehad... Het is ondertussen een heel verhaal geworden, maar indien interesse moet je maar eens doornemen als je tijd hebt.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag weer goed geslapen, maar opgestaan met hoofdpijn.... Wel niet erg, maar onhandig om te werken. Ga eens een paracteamoletje nemen.. :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Om even over de cbd te beginnen.
Ik heb hier nu wel genoeg ervaring mee (Dit is men persoonlijke ervaring en dit kan voor jouw anders zijn ! )

Ik heb enkele maanden geleden voor het eerst cbd toppen besteld , 4%cbd 14% cbd en hasj van 25% cbd.
Die werken wel en maken men hoofd wat rustiger , maar doet de craving naar benzo's niet weg gaan.
Ik gebruik hem enkel nog om melanges te rollen met een hoog thc weedje om de "paranoïde" edge er wat af te halen.

Heb cbd olie aan 5% 10% en 15% gehad en dit werkte wel zeer goed tegen de spierpijn en krampen na men ongeval van enkele weken terug , en ben ook per direct gestopt met alle synthetische medicatie tot op heden (lees. Morfine , fentanhyl , tradonal..)

Door de kost van cbd olie koop ik nu het isolaat ( puur 99.8 zuiver poeder)en maak ik zelf de 10% olie met hennepolie 1g isolaat per 10ml olie), wat de kost van +- 70 euro naar 24 euro heeft doen zakken.

Conclusie over cbd olie of het isolaat in capsules aan 30mg per capsule.

Voor mij een wondermiddel tegen pijn , krampen en stijfheid.
Veel sneller herstel van men wonden en naad.
Het doet men slaap alleen ten goede als ik het 2 uurtjes neem voor het slapengaan, anders plafonddienst.
Men hoofd is rustiger.
Heeft geen enkel effect op craving naar men benzo's.
Heb minder behoefte om thc te blowen.
Ik word er wel een beetje lui van.

Ik neem nu 3X per dag 30mg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
Roken is nooit het zelfde als olie innemen of het vapen, komen andere stoffen vrij en andere stoffen die werkzaam moeten zijn verbranden bij gebruik dus niet het dat wat je er mee wilt bereiken.
Klik om te vergroten...
Het is wel zo dat je kan sturen met de temperatuur welke canabinoide vrij komen.
Er zweeft ergens een chart rond met de temps voor welke effecten , maar dan heb je wel een desktop vaporizer nodig die juist werkt en niet zo een handheld die 210° aangeeft maar in werkelijkheid 180° is ofzo..

Mijn voorkeur gaat ook naar olie (liefst zelf gemaakt voor de kost) of naar zelf gevulde capsules.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Voor mij een wondermiddel tegen pijn , krampen en stijfheid.
Veel sneller herstel van men wonden en naad.
Het doet men slaap alleen ten goede als ik het 2 uurtjes neem voor het slapengaan, anders plafonddienst.
Men hoofd is rustiger.
Heeft geen enkel effect op craving naar men benzo's.
Heb minder behoefte om thc te blowen.
Ik word er wel een beetje lui van.
Klik om te vergroten...

Gewone hasj met THC helpt bij mij ook goed tegen spierpijn.. Probeer dat echter te beperken tot 1-2x per week. Geen zin om elke dag terug te gaan blowen.. Been there done that.

Bedankt voor de info over CBD ! :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Donald41 zei:
Gewone hasj met THC helpt bij mij ook goed tegen spierpijn.. Probeer dat echter te beperken tot 1-2x per week. Geen zin om elke dag terug te gaan blowen.. Been there done that.

Bedankt voor de info over CBD ! :)
Klik om te vergroten...
Ik blow nog elke dag , en neem nog elke dag benzo's (zit wel in een taper nu.) En neem 8/8/10mg diazepam per dag nu.
4 weken terug was dat nog 4x10 diazepam
Omdat ze na men ongeval zonder min weten men dosis terug opgeschroefd hadden in de kliniek om het me zogezegd "draaglijker" te maken.
Was echt boos , want dat onder begeleiding al op 4/4/6..
Dus na me ontslag in het ziekenhuis ben ik per direct terug 3x10 gegaan , wat als gevolg gaf dat ik de God ganse dag koud zweet had , niet kon slapen en zeer chagrijnig was.
Dat chagrijnig heeft de cbd dan wel weer opgevangen..
Het is pas sinds enkele dagen dat het zwete is gestopt.
Vanavond om 5 uur heb ik een videochat met de verslavingsarts en begin ik terug met elke week 2mg te minderen.

Veel succes in ieder geval !.

Edit.
Ik kom van een dosis an 6+mg flualprazolam per dag , en heb enkele dagen verbleven in een instelling om de switch van flualpra naar dia te maken.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
roken cardiovasculair systeem - Google-haku

je maakt gewoon een paar hele domme opmerkingen

je vriendin @Spyro was het met me eens dat het je longen kost, reageer ook ff naar haar anders

misschien dat nu de speed en ghb uitgewerkt is je wel rationeel kan reageren?
zo niet, laat dan maar en ga me niet zo dom ook weer een een pb hierover sturen aub
Klik om te vergroten...

Helemaal prima man. Praat gewoon niet tegen min als je zoveel frustratie hebt uit het niks. Ik heb jou niks verkeerds gedaan dus zoek een ander om tegen uit te vallen. En hou mijn partner hier buiten svp :wink:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Blyatman zei:
Ik zou maar zeker deze manier van houding tegen je vrienden houden en niet hier mij de les komen voorlezen, Sarcasme en bijdehand gedoe ga je het niet mee afdoen. En al helemaal niet met “ik ga sowieso, je mag mee. Ik betaal”

Conditie, sport, en de werking van stoffen ken ik allemaal. Praten over sigaretten en cardiovasculair systeem, cardiovasculair tast het niks aan maar belemmert het in eventuele bevordering, 10 jaar lang aan hardlopen gedaan en kan je vertellen dat ondanks roker ik een betere conditie had dan niet rokers.

nogmaals, deze manier van uit de bocht komen laat je lekker achter wegen en als je frustraties hebt uit ze zeker naar iemand in je eigen omgeving.

last van testosteron teveel?
Klik om te vergroten...

roken cardiovasculair systeem - Google-haku

je maakt gewoon een paar hele domme opmerkingen

je vriendin @Spyro was het met me eens dat het je longen kost, reageer ook ff naar haar anders

misschien dat nu de speed en ghb uitgewerkt is je wel rationeel kan reageren?
zo niet, laat dan maar en ga me niet zo dom ook weer een een pb hierover sturen aub
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klaar dames. 😘
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik val van 1mg flunitrazolam als een blok in slaap.Nadeel is de nachtmerrie die ik krijg ervan
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
*.exe2.0 zei:
roken cardiovasculair systeem - Google-haku

je maakt gewoon een paar hele domme opmerkingen

je vriendin @Spyro was het met me eens dat het je longen kost, reageer ook ff naar haar anders

misschien dat nu de speed en ghb uitgewerkt is je wel rationeel kan reageren?
zo niet, laat dan maar en ga me niet zo dom ook weer een een pb hierover sturen aub
Klik om te vergroten...

Tevens hoezo moet je speed en GHB hier bij halen? Rationeel denken doe ik ook onder invloed. Maar duidelijk te lezen hier ben jij die zonder aanleiding zo belachelijk komt doen. Chapeau, ga je testosteron even uitten elders anders.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#17
*.exe2.0 zei:
roken cardiovasculair systeem - Google-haku

je maakt gewoon een paar hele domme opmerkingen

je vriendin @Spyro was het met me eens dat het je longen kost, reageer ook ff naar haar anders

misschien dat nu de speed en ghb uitgewerkt is je wel rationeel kan reageren?
zo niet, laat dan maar en ga me niet zo dom ook weer een een pb hierover sturen aub
Klik om te vergroten...
Hee stop ermee
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Laat ons het er gewoon op houden dat het gezonder is dat je niet rookt dan dat je wel rookt.... :wink:
daar is iedereen het wel mee eens denk ik.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Donald41 zei:
Laat ons het er gewoon op houden dat het gezonder is dat je niet rookt dan dat je wel rookt.... :wink:
daar is iedereen het wel mee eens denk ik.
Klik om te vergroten...

Niet meer dan logisch. Dat weet iedereen. Ontkent niemand. Maar deze clown komt uit het niets zo achterlijk gedrag vertonen. Kan dan wel een forum zijn maar heb niets te maken met hem en pik het zeker niet dat die zo praat.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Gast, stop nou toch met reageren op mij zoals meerdere mensen, je vriendin en nu ook ik, van je vragen. Je punt is duidelijk: je vindt mij stom. Prima. En stop ook met pb's sturen svp. Dankjewel.

3c9.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."