Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
*.exe2.0 zei:
@benzzzy is zelf 24/7 onder invloed zo ongeveer, pas idd op met raad aannemen van hem.
Ik zie dat hij ook geen sorry zegt voor zijn verkeerde en gevaarlijke advies, mss in pb wel? Lijkt iig niet zo en dat siert hem niet.
Klik om te vergroten...
Ja klopt wat je schrijft.Niet boos bedoeld hoor
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien moet er wat meer nagekeken worden ivm (volgens mij relatief gevaarlijke) adviezen? Ben ook nieuw hier. Had dit account 7 jaar geleden aangemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Kost ook wat hoor, sigaretten
Klik om te vergroten...

Je longen, onbetaalbaar.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar ik denk dat ik beter zou zijn als ik niet meer elke dag een pakje sigaretten zou roken....
Benzo's heeft op conditie geen invloed denk ik.. Maar ik ben er bijna zeker van dat de afkick van benzo's minder erg is als je in goede lichamelijke conditie bent... Kan dat wel niet wetenschappelijk onderbouwen, maar heb eens CT afgekickt toen in goede conditie was en in een tijd dat ik geen goede conditie had door een blessure en het verschil was immens..
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Donald41 zei:
Misschien moet er wat meer nagekeken worden ivm adviezen? Ben ook nieuw hier. Had dit account 7 jaar geleden aangemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan.
Klik om te vergroten...

Ik zie regelmatig mensen advies geven en gecorrigeerd worden hier op DF. Is zeker niet ongebruikelijk.

Misschien dat in dit geval niemand, net als @benzzzy zelf, de juiste kennis had en daarom niks zei?
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#6

Solo-Coopertest met Butter, Schutte & Foppen (+Uitslagen) | Hardloopnetwerk

Nu er de komende maanden nog geen echte wedstrijden in het vooruitzicht zijn, is er een bijzondere trainingsvorm bedacht: Een Solo Coopertest. Een aantal van de
hardloopnetwerk.nl hardloopnetwerk.nl
.

Zeer sterk, maar ik geloof je wel als je het zegt... Je zou dan Nederlands recordhouder zijn als het officieel geregistreerd was...:wink:

"Het Nederlands record op de 5.000 meter van Kamiel Maaseis 13.13.06 (uit 2002). Maase zijn doorkomst na 12 minuten: 4.540 meter. Zouden Foppen, Schutte en Butter tijdens hun coopertest vanavond in de buurt kunnen komen? "
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
Je longen, onbetaalbaar.
Klik om te vergroten...


Prijs maakt me niet zoveel uit, maar idd longen en je hart, zuurstofopname enz.... ook

Mijn hartslag in rust is normaal rond 65. Had overlaatst eens een week (bijna) niet gerookt en toen was hij nog maar 48 in rust. Scheelt enorm.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Donald41 zei:
Prijs maakt me niet zoveel uit, maar idd longen en je hart, zuurstofopname enz.... ook

Mijn hartslag in rust is normaal rond 65. Had overlaatst eens een week (bijna) niet gerookt en toen was hij nog maar 48 in rust. Scheelt enorm.
Klik om te vergroten...
Wow, wat weinig! Ik heb standaard tussen de 90-100. Damn!
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Onder 100 moet je je geen zorgen maken. Komt omdat ik duursporter ben....
Hier een loopje van begin deze maand:
1603662617226.png
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Donald41 zei:
Onder 100 moet je je geen zorgen maken. Komt omdat ik duursporter ben....
Hier een loopje van begin deze maand:
Bekijk bijlage 11186
Klik om te vergroten...
Mijne komt soms ook boven de 200. Zorgwekkend soms
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Wow, wat weinig! Ik heb standaard tussen de 90-100. Damn!
Klik om te vergroten...

Ook in rust? Zou niet best zijn...
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Mijne komt soms ook boven de 200. Zorgwekkend soms
Klik om te vergroten...

Je maximale hartslag gaat naar beneden naarmate je ouder wordt... Gemiddeld is je maximum 220-leeftijd... Ik raak nu nog tot iets boven 172 en ben 48 dus bij mij klopt dat vrij goed.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar 200 in rust is wel hoog, ik veronderstel dat dit is als je speed of andere pepmiddelen gebruikt hebt? Maar dan nog...
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#13
*.exe2.0 zei:
Ook in rust? Zou niet best zijn...
Klik om te vergroten...


90-100 in rust is ok, zeker als je met drugs bezig bent en veel rookt + niet sport.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Donald41 zei:
Je maximale hartslag gaat naar beneden naarmate je ouder wordt... Gemiddeld is je maximum 220-leeftijd... Ik raak nu nog tot iets boven 172 en ben 48 dus bij mij klopt dat vrij goed.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar 200 in rust is wel hoog, ik veronderstel dat dit is als je speed of andere pepmiddelen gebruikt hebt? Maar dan nog...
Klik om te vergroten...
Ja, met (verkeerde) stimulanten. Heb nu met de speed nergens last van maar dat is met vroegere batches wel anders geweest!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Spyro

www.hartstichting.nl

Normale hartslag | Hartstichting

Normaal slaat je hart in een regelmatig tempo. Hoe hoog je hartslag is, hangt af van wat je aan het doen bent. Lees meer over de hartslag en hoe deze zich aanpast.
www.hartstichting.nl www.hartstichting.nl
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga eens een bloeddrukmeter kopen. Is interessant om weten als ik me eens slecht voel de komende tijd.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donald41 zei:
Ik ben toen 2x CT gestopt omdat ik dat als een mentale uitdaging zag, was ook onder begeleiding in een kliniek. Ik weet nu dat ik het kan, maar het is wel hard, zou het CT niet meer doen. Maar zonder conditie was het wel een stuk harder dan met.

Verder zakte toen ik niet veel conditie had mijn bloeddruk constant in en kreeg dan weer hoge pieken.. Toen ik in conditie was bleef dit stabiel.
Anderen die CT afkickte hadden allemaal die problemen met hun bloeddruk, denk dat dat is omdat hun conditie belabberd was...
Dat is een verband dat ik duidelijk gemerkt heb, verder kan ik daar ook niks zinnigs over zeggen.
Klik om te vergroten...

Bloeddruk speelt een enorme rol hierin dat is zeker zo, zelfs buitenom conditie. Die piek situaties had ik persoonlijk als ik of eigenwijs was en weigerde in te nemen (omdat ik mentaal er klaar mee was) en met teveel stress lichamelijk en geestelijk merkte ik dat het bij de bloeddruk of hartslag verhogende factoren het wel “heftiger” maakte dan momenten als: rust, geen stress, genoeg stabiliteit.

een mentale uitdaging, zo zag ik het ook als ik dacht: “f*ck this ik neem *periode* niks”
Alleen met C-PTSD was dat geen normale mentale uitdaging.

hoe heb jij het mentaal ervaren, als iets wat je echt beheerste op zo’n moment of dat dan weer niet?
lichamelijk had ik er nooit last van als ik er van moest af’kicken’ maar geestelijk merkte ik na zovele jaren het als normaal te zien dat nadat ik het niet meer wou, en “mocht” dat het mentaal wel voor de echte uitdaging zorgde met allerlei situaties omtrent; ik trek dit niet ik wil de benzo hebben “want dan kan ik het makkelijker handelen”
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Donald41 zei:
Ik ga eens een bloeddrukmeter kopen. Is interessant om weten als ik me eens slecht voel de komende tijd.
Klik om te vergroten...

Grote kans, dat wanneer jij je ‘slecht’ voelt jij een schommeling hebt daarmee. Vaak is dat niet eens iets waar je snel over nadenkt op die momenten. Maar vaak het; ach trekt wel weg heeft iedereen wel eens. Scenario is omtrent slecht voelen,
Maar, het is dat je het zelf al genoemd hebt, ga inderdaad eens (niet teveel druk op leggen als een must) je bloeddruk eens in de gaten houden.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
hoe heb jij het mentaal ervaren, als iets wat je echt beheerste op zo’n moment of dat dan weer niet?
lichamelijk had ik er nooit last van als ik er van moest af’kicken’ maar geestelijk merkte ik na zovele jaren het als normaal te zien dat nadat ik het niet meer wou, en “mocht” dat het mentaal wel voor de echte uitdaging zorgde met allerlei situaties omtrent; ik trek dit niet ik wil de benzo hebben “want dan kan ik het makkelijker handelen”
Klik om te vergroten...

Ik zat toen in opname in een ontwenningscentrum en dan kan je gewoon niks nemen als je bij opname gezegd hebt dat je het CT gaat doen (wat ook goed is). Ik denk dat het thuis niet zou gelukt zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het is het nachten niet of zo goed als niets slapen dat het moeilijkste is vind ik. Na een maand stoppen slaap ik altijd nog nauwelijks en dan begint het altijd met een halfje terug en zo bouwt dat dan langzaam weer op.

Lichamelijk krijg ik ook bijna geen eten binnen enkele dagen en dan ga je je slap voelen, maar verder niet zoveel last van. Soms je "heel raar" voelen ook.. Denk dat dat met die bloeddruk idd is. Dat "raar gevoel" kan ik ook moeilijk beschrijven. Snappen alleen maar mensen die ook al van benzo's afgekickt zijn denk ik.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Donald41 zei:
Ik zat toen in opname in een ontwenningscentrum en dan kan je gewoon niks nemen als je bij opname gezegd hebt dat je het CT gaat doen (wat ook goed is). Ik denk dat het thuis niet zou gelukt zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het is het nachten niet of zo goed als niets slapen dat het moeilijkste is vind ik. Na een maand stoppen slaap ik altijd nog nauwelijks en dan begint het altijd met een halfje terug en zo bouwt dat dan langzaam weer op.

Lichamelijk krijg ik ook bijna geen eten binnen enkele dagen en dan ga je je slap voelen, maar verder niet zoveel last van. Soms je "heel raar" voelen ook.. Denk dat dat met die bloeddruk idd is.
Klik om te vergroten...

Positieve was dus dat je wel ‘begeleiding’ had.
Ik ben zelf nooit CT gestopt daarmee, nu al zo’n 2 jaar + clean van de benzo’s en geen reden meer tot ze te moeten innemen voor redenen. Maar, slaap is sowieso al een groot ding geworden, zonder benzo’s sliep ik (tijdens en nasleep stoppen/afkick) hooguit 4 uur op een nacht, nu kan ik als ik zou willen natuurlijk en uitgerust kunnen uitslapen.
wat voor mij vooral het ding was, veel werd bij mij gebruikt om traumatische gebeurtenissen of situaties te onderdrukken ook, dus ook een soort van emotie regulerend. En dat bij afbouwen en stoppen lichamelijk ik alleen vermoeid was, voortvloeiende vanuit de geestelijke kern: herbeleven van traumatische ervaringen of flashbacks hebben.

en dat “rare” snap wat je bedoeld, lastig om onder woorden te brengen of omschrijving geven wat het is. Maar het is gewoon zo’n gevoel dat je weet dat niet is hoe je je hoort te voelen. Op de momenten toen ik daar last van ondervond zorgde ik altijd voor afleiding en dan niet intensief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."