Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#1
benzzzy zei:
3 dagen pheni vrij!
3 dagen terug gevierd dat ik 3 dagen clean wss met 600mg oxy.
Logic.
Klik om te vergroten...

Proficiat dat je hiermee gestopt bent. Let nu een beetje op dat je niet teveel viert zou ik zeggen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
storemem zei:
Ben jaren geleden verslaafd geweest aan de combo lorazepam en coke.
Dit was de ergste periode uit mn leven waarvan het eigenlijk nog een wonder is dat ik nog leef.
Wat een teringzooi zijn die pammetjes ze laten je echt leven in een wereld die volledig onwerkelijk is geworden.
Naar mijn inziens zijn pammetjes de ergste sloper van alle drugs.
Ben blij dat ik er uit ben gekomen en wens niemand die meuk toe.
Veel succes met het stoppen en zet door want pas na een tijd kom je er achter wat een zooi het is en hoe het je naar de kloten helpt.
Klik om te vergroten...

Een -pam variant en cocaïne is echt een hell op jezelf afroepen. Jaren lang cocaïne verslaving gehad en door psychologische redenen aan diversiteit van medicatie gezeten. En de cocaïne afkick is vrij goed te doen, maar die 2 in combinatie is echt geestelijk en lichamelijk je leven overhoop gooien. Zelf merkte ik door die combinatie dat ik nergens meer om gaf, cocaïne maakt je al wat egoïstisch maar de pammetjes zorgen er zeker voor dat je emotioneel dubbel afgevlakt wordt en dan niet eens meer weet wat een emotie is. Pammetjes zijn een goudmijn voor therapeuten/psychologen en de farmaceutische bedrijven.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Een -pam variant en cocaïne is echt een hell op jezelf afroepen. Jaren lang cocaïne verslaving gehad en door psychologische redenen aan diversiteit van medicatie gezeten. En de cocaïne afkick is vrij goed te doen, maar die 2 in combinatie is echt geestelijk en lichamelijk je leven overhoop gooien. Zelf merkte ik door die combinatie dat ik nergens meer om gaf, cocaïne maakt je al wat egoïstisch maar de pammetjes zorgen er zeker voor dat je emotioneel dubbel afgevlakt wordt en dan niet eens meer weet wat een emotie is. Pammetjes zijn een goudmijn voor therapeuten/psychologen en de farmaceutische bedrijven.
Klik om te vergroten...

Ik zou dan eerst stoppen met coke en als dat een tijd lukt pas met de pammetjes beginnen.

Zou zelf bv ook graag ooit stoppen met sigaretten roken. Maar daar ga ik nu ik met die pammetjes afbouw bezig ben ook nog niks aan doen.

Sigaretten vind ik persoonlijk geestelijk veel moeilijker dan coke, maar dat zal dan ook weer wel van persoon tot persoon afhangen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Donald41 zei:
Ben nu toch wel blij dat ik uw raad in de wind sloeg en toen geen 100mg diazepam genomen heb.
Pas een beetje op met zulke dingen aan te raden aan anderen in de toekomst. Is niet zonder gevaar.

Ik bedoel dit niet kwaad hoor. Ik weet dat de intentie goed was, maar hier kun je als 21-jarige niet genoeg praktijk-expertise van hebben.
Klik om te vergroten...

@benzzzy is zelf 24/7 onder invloed zo ongeveer, pas idd op met raad aannemen van hem.
Ik zie dat hij ook geen sorry zegt voor zijn verkeerde en gevaarlijke advies, mss in pb wel? Lijkt iig niet zo en dat siert hem niet.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Donald41 zei:
Ik zou dan eerst stoppen met coke en als dat een tijd lukt pas met de pammetjes beginnen.

Zou zelf bv ook graag ooit stoppen met sigaretten roken. Maar daar ga ik nu ik met die pammetjes afbouw bezig ben ook nog niks aan doen.

Sigaretten vind ik persoonlijk geestelijk veel moeilijker dan coke, maar dat zal dan ook weer wel van persoon tot persoon afhangen.
Klik om te vergroten...

Ik ben toen ook gestopt met cocaïne gebruiken onder toezicht van psycholoog. Daarna de medicijnen.
En roken.. Tja, dat roep ik te vaak ook.
ben echt begonnen toen ik 17 was, 12/13 jaar later rook ik nog.
Wat ik merk daarvan is inderdaad, ik kan alles makkelijker wegleggen dan een sigaret.

ook het meer roken door drank of een lijntje.

vaak zijn het de periodes: minder, amper roken.
en opeens weer volop.
Kost ook wat hoor, sigaretten
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
*.exe2.0 zei:
@benzzzy is zelf 24/7 onder invloed zo ongeveer, pas idd op met raad aannemen van hem.
Ik zie dat hij ook geen sorry zegt voor zijn verkeerde en gevaarlijke advies, mss in pb wel? Lijkt iig niet zo en dat siert hem niet.
Klik om te vergroten...
Ja klopt wat je schrijft.Niet boos bedoeld hoor
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien moet er wat meer nagekeken worden ivm (volgens mij relatief gevaarlijke) adviezen? Ben ook nieuw hier. Had dit account 7 jaar geleden aangemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blyatman zei:
Kost ook wat hoor, sigaretten
Klik om te vergroten...

Je longen, onbetaalbaar.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar ik denk dat ik beter zou zijn als ik niet meer elke dag een pakje sigaretten zou roken....
Benzo's heeft op conditie geen invloed denk ik.. Maar ik ben er bijna zeker van dat de afkick van benzo's minder erg is als je in goede lichamelijke conditie bent... Kan dat wel niet wetenschappelijk onderbouwen, maar heb eens CT afgekickt toen in goede conditie was en in een tijd dat ik geen goede conditie had door een blessure en het verschil was immens..
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Donald41 zei:
Misschien moet er wat meer nagekeken worden ivm adviezen? Ben ook nieuw hier. Had dit account 7 jaar geleden aangemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan.
Klik om te vergroten...

Ik zie regelmatig mensen advies geven en gecorrigeerd worden hier op DF. Is zeker niet ongebruikelijk.

Misschien dat in dit geval niemand, net als @benzzzy zelf, de juiste kennis had en daarom niks zei?
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#11

Solo-Coopertest met Butter, Schutte & Foppen (+Uitslagen) | Hardloopnetwerk

Nu er de komende maanden nog geen echte wedstrijden in het vooruitzicht zijn, is er een bijzondere trainingsvorm bedacht: Een Solo Coopertest. Een aantal van de
hardloopnetwerk.nl hardloopnetwerk.nl
.

Zeer sterk, maar ik geloof je wel als je het zegt... Je zou dan Nederlands recordhouder zijn als het officieel geregistreerd was...:wink:

"Het Nederlands record op de 5.000 meter van Kamiel Maaseis 13.13.06 (uit 2002). Maase zijn doorkomst na 12 minuten: 4.540 meter. Zouden Foppen, Schutte en Butter tijdens hun coopertest vanavond in de buurt kunnen komen? "
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
Je longen, onbetaalbaar.
Klik om te vergroten...


Prijs maakt me niet zoveel uit, maar idd longen en je hart, zuurstofopname enz.... ook

Mijn hartslag in rust is normaal rond 65. Had overlaatst eens een week (bijna) niet gerookt en toen was hij nog maar 48 in rust. Scheelt enorm.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Donald41 zei:
Prijs maakt me niet zoveel uit, maar idd longen en je hart, zuurstofopname enz.... ook

Mijn hartslag in rust is normaal rond 65. Had overlaatst eens een week (bijna) niet gerookt en toen was hij nog maar 48 in rust. Scheelt enorm.
Klik om te vergroten...
Wow, wat weinig! Ik heb standaard tussen de 90-100. Damn!
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Onder 100 moet je je geen zorgen maken. Komt omdat ik duursporter ben....
Hier een loopje van begin deze maand:
1603662617226.png
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Donald41 zei:
Onder 100 moet je je geen zorgen maken. Komt omdat ik duursporter ben....
Hier een loopje van begin deze maand:
Bekijk bijlage 11186
Klik om te vergroten...
Mijne komt soms ook boven de 200. Zorgwekkend soms
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Wow, wat weinig! Ik heb standaard tussen de 90-100. Damn!
Klik om te vergroten...

Ook in rust? Zou niet best zijn...
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donald41 zei:
Heb hier nog CBD wiet liggen ook, maar dat is nog te vroeg. Ga ik eens proberen als ik niet meer kan slapen in de verdere afbouw. Zou dat hetzelfde effect als olie zijn?
Klik om te vergroten...

Roken is nooit het zelfde als olie innemen of het vapen, komen andere stoffen vrij en andere stoffen die werkzaam moeten zijn verbranden bij gebruik dus niet het dat wat je er mee wilt bereiken.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#18
wonderalice zei:
Je neemt het alleen om te slapen? Bij langdurig gebruik wordt de werking snel minder.. Merk je nog iets van het effect? Dit wil niet zeggen dat je geen ontwenningsverschijnselen zal ervaren bij afbouw.. Misschien verstandig om met je huisarts een afbouw schema te maken? Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...

Ja, enkel om te slapen. Ik zit ondertussen op 20mg en slaap nog goed. (3-4 uur vind ik ok) Tot hiertoe nog geen ontwenningsverschijnselen.
Heb het zelf gemaakt en met mijn huisarts besproken en hij vind het een goed schema.
Mijn ervaring is echter dat artsen je daar moeilijk bij kunnen helpen. Zelfs gespecialiseerde psychiaters daarin. Het verloop bij een ontwenning is blijkbaar bij iedereen wat anders.
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Donald41 zei:
Ja, enkel om te slapen. Ik zit ondertussen op 20mg en slaap nog goed. Tot hiertoe nog geen ontwenningsverschijnselen.
Heb het zelf gemaakt en met mijn huisarts besproken en hij vind het een goed schema.
Mijn ervaring is echter dat artsen je daar moeilijk bij kunnen helpen. Zelfs gespecialiseerde psychiaters daarin. Het verloop bij een ontwenning is blijkbaar bij iedereen wat anders.
Klik om te vergroten...
Klopt hoor, veel huisartsen hebben hier niet veel ervaring mee, het is misschien meer een vraag voor een verslavingarts.. Je kunt altijd bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een verslavingszorg instelling.. Die zijn hierin gespecialiseerd.. Afbouwen van benzo's moet je niet onderschatten, je kunt beter de tijd nemen dan op eigen houtje (te) snel willen. De ontwenningsverschijnselen kunnen erg heftig zijn en er zijn specialisten die je goed kunnen begeleiden hierin..
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#20
wonderalice zei:
Klopt hoor, veel huisartsen hebben hier niet veel ervaring mee, het is misschien meer een vraag voor een verslavingarts.. Je kunt altijd bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een verslavingszorg instelling.. Die zijn hierin gespecialiseerd..
Klik om te vergroten...

Dat heb ik allemaal al meermaals achter de rug gehad... Het is ondertussen een heel verhaal geworden, maar indien interesse moet je maar eens doornemen als je tijd hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."