Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen ervaringen

Gestopt met blowen ervaringen

62 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
m
melisssaLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Janey Nee ik rook geen sigaretten en heb er eigenlijk ook geen behoefte aan.

Ik weet inderdaad wel dat het me lukt want soms doe ik een paar dagen zonder, zonder problemen, maar het is het feit dat het niet meer mag dat het mij extra moeilijk maakt.
Een vriendin de me kan steunen zou inderdaad makkelijkere zijn. Heb hier 1 iemand over aangesproken, maar ze begrijpt het gewoon niet en dan deel ik dat liever met niemand meer.

Gisteren heb ik gene gerookt en ben daar al zo trots op :tongueout:
Hopelijk lukt mij dit vanavond ook, maar ik geloof erin!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Nou ja, omdat ik geloof dat je er wel echt vrij van kunt worden. Ik beschouw mezelf nu niet als wiet verslaafd, ook al is er daar wel (lichte) sprake van geweest. Maar ja, wellicht op een zwak moment... In die zin heb je gelijk denk ik dat je moet blijven oppassen, maar is dat direct verslaving dan?
Klik om te vergroten...
Ik ben er op het moment ook vrij van en heb het weer volledig onder controle. Ik bedoel meer met altijd verslaafd blijven dat het een zwakke plek blijft waar ik mee moet oppassen.

Ik heb 3 jaar lang mijn gebruik onder controle gehad totdat ik overspannen raakte. In die 3 jaar dacht ik letterlijk dat mijn verslaving gewoon helemaal weg was, terwijl ik in een zwak moment wel een enorme terugval had. Inmiddels weet ik echter dat er aan dat soort gebruik bij mij vluchtgedrag ten grondslag ligt, nu ik daar actief aan werk heb ik ook vertrouwen dat ik het in de toekomst makkelijker onder controle kan houden.

Desalniettemin realiseer ik me nu dat ik me ervan bewust moet blijven dat het een zwakke plek is. In dat opzicht zal ik altijd verslaafd aan wiet blijven is mijn mening. Maar dat bekent niet dat ik er niet vrij van kan raken.
m
melisssaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Janey @drieluik Hoe gaat het dan met de craving of de trek? Ik heb precies het gevoel dat dit nooit weggaat.
E
ElleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doen ik!!
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij het stoppen met blowen kon ik moeilijk in slaap vatten, kreeg heel veel gedachten die heel snel gingen in mijn hoofd en ik had moeite met eten..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Nu kwam echter de realisatie dat ik gewoon altijd verslaafd zal blijven en ik enorm moet oppassen ermee.
Klik om te vergroten...
Opmerkelijke realisatie. Heb je tijdens je aya sessies ook nog gereflecteerd hierop?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Opmerkelijke realisatie. Heb je tijdens je aya sessies ook nog gereflecteerd hierop?
Klik om te vergroten...
Wat vind je er opmerkelijk aan? Nee niet tijdens de Aya ceremonies mee bezig geweest eigenlijk. Deze realisatie kwam tijdens mijn meest recente terugval, dat heeft me doen terugkijken op de afgelopen 4 jaar nadat ik gestopt was met jaren dagelijks blowen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou ja, omdat ik geloof dat je er wel echt vrij van kunt worden. Ik beschouw mezelf nu niet als wiet verslaafd, ook al is er daar wel (lichte) sprake van geweest. Maar ja, wellicht op een zwak moment... In die zin heb je gelijk denk ik dat je moet blijven oppassen, maar is dat direct verslaving dan?
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een goede vriend van mij rookte 15 jaar lang wiet zonder elke problemen.
Tot dat hij een psyschose kreeg en daar is hij helaas in blijven zitten.
Hij zit nu in een inrichting, en het is zo vreselijk om hem zo te zien, hij zal ook niet meer veranderen:pensive: Ik zoek hem wel dagelijks op, omdat het toch een goede vriend van mij blijft, en hem niet in de steek wil laten.
Wiet is leuk om te roken,maar je kan ook zien wat het met je kan doen.
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen voor kan komen, maar zo zie je maar dat het wel sommige mensen treft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja ik denk dat het ook allemaal niet zo onschuldig is als men vaak denkt, al zullen er ook zijn die hun hele leven lang probleemloos wiet kunnen gebruiken.
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#11
#1maand
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#12
drieluik zei:
#1maand
Klik om te vergroten...
En heb je al 1 gerookt? Of hedde nog steeds volgehouden?:)
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha Oke netjes dat jij het bij 1 hebt gehouden.
Ik zit nu op 1 maand en 2 weken, op na de 2 maanden:mrgreen:
De freetkicks blijf ik maar houden joh niet normaal, ik ben nu 3 kilo aangekomen.
Misschien dat het nog weg gaat.
Maar succes met weer stoppen voor 1 maand:thumbsup2:
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja afgelopen weekend na 5 weken eentje gerookt:stoned:
nu weer minstens een maand niet.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#15
2 maanden en 1 week gestopt!
W
WieterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Netjess!! Knap hoor! Ik ga je nadoen over een tijdje (hoop ik).:grimacing: Is de zin in 'n jointje ook weg?
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wieter zei:
Netjess!! Knap hoor! Ik ga je nadoen over een tijdje (hoop ik).:grimacing: Is de zin in 'n jointje ook weg?
Klik om te vergroten...

Thanks!
De zin in een joint is al een hele lange tijd weg bij mij.

Als je over een tijdje gaat stoppen, succes alvast en let me know hoe het gaat met je, ben ik wel benieuwd naar.
W
WieterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Janey zei:
Thanks!
De zin in een joint is al een hele lange tijd weg bij mij.

Als je over een tijdje gaat stoppen, succes alvast en let me know hoe het gaat met je, ben ik wel benieuwd naar.
Klik om te vergroten...

Dankje!, fijn zeg dat de trek in 'n joint weg is. Ga je nog ooit proberen recreatief te blowen of is dit te riskant?
Ik ga over mijn stoppoging wel het een en ander posten. Ik heb me aangemeld bij de verslavingszorg, 31 augustus is de intake. Ik kom er in mijn eentje maar niet van af, heb nog wat issues uit het verleden die ik ook wil/moet aanpakken. Ik was al bij een 'reguliere' psycholoog geweest maar die kon mij niet verder helpen omdat ik ook met een verslaving zit en had me doorverwezen. Jij ook veel succes nog!!
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Wieter
Ik wil nooit meer blowen, want ik weet van me zelf als ik nu 1 joint ga roken, dat het een dagelijks ritueel gaat worden.
Jaren geleden was ik 3 weken gestopt, ik wou toen 1 joint roken maar ik kwam weer in de dagelijks ritueel.
Vandaar dat ik er nooit meer 1 wil aanraken.

Wat goed dat jij je hebt aangemeld!
Het is niet erg dat het niet in je eentje lukt, daarvoor heb je ook instanties die jou daarbij gaan helpen. En je moet zelf natuurlijk beetje sterk in je schoenen staan, maar met de hulp die jij gaat krijgen gaat het zeker lukken!

Nogmaals ik wens je heel veel succes en het gaat zeker goed komen!

En misschien een motivering het bespaart je heeeeel veel geld:tonguewink:
Ik heb nu zeker meer als €1000 bespaard in die 2 maanden!
En ik heb er een leuke vakantie voorgeboekt, volgende maand zit ik met me witte billen in de Spaanse costa haha.
Fijns avond!
E
ElleLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi allemaal,

Ik wil graag stoppen met blowen(hasj)
Ik rook nu ongeveer 4 jaar iedere dag 3 jointjes. Ik zit er de laatste tijd heel erg mee omdat ik het gevoel heb dat ik niet normaal ben.. niet mezelf zonder..

Ik heb vee op internet gelezen over stoppen en ik ben een beetje angstig voor de afkick verschijnselen.. ik wil zelf stoppen en niet dmv opname of dergelijke.. ik weet dat een verslaving vooral tussen de oren zit maar ik merk op momenten dat me lijf er om schreeuwt omdat het rust brengt in me hoofd. Ik ben begonnen met blowen door dat ik gebeurtenissen in mijn leven niet makkelijk kon verwerken.. ook zag ik niet in dat ik mezelf door het blowen nog meer in de problemen zou brengen. Zo ben ik niet meer sociaal terwijl ik dat wel was, heel erg zelfs.
Ik doe geen leuke dingen meer, terwijl ik voorheen geen dag stil kon zitten.
Ook was ik echt een mensen mens en stond ik altijd open voor afspraken met vriendinnen kennissen familie collega’s. Nu absoluut niet meer.
Het motiveert mij echt om verhalen te lezen van mensen die het gelukt is.. ben jaloers op de cold turkey’s hierzo!

Heeft iemand tips voor de eerste dagen? Die lijken me het zwaarst.
Liefs Ella

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."