Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen ervaringen

Gestopt met blowen ervaringen

62 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
V
Verazzzz79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes elle
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oké ik begrijp je. Ik zie dat vrij ervan zijn eigenlijk als niet-verslaafd zijn. Maar wat je zegt, het is oppassen met wiet... Daar ben ik zelf ook vaak genoeg achter gekomen.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja het voelt ook echt fijn dat ik gestopt ben!
Ik had ook altijd van die momenten, dan wou ik stoppen en dan was ik echt er van overtuigd dat het mij ging lukken, maar zodra ik een shop zag kwam de duivel in me op en moest en zal ik voorgedraaide jointjes halen.

Jammer dat je weer bent begonnen. Maar het is ook niet echt gemakkelijk om er van af te komen, je word er relext van en slaapt er makkelijker van. Misschien komt er ook een dag voor jou dat het jou ook gaat lukken. Als je sterk in je schoenen staat dan zal het zeker wel goed komen. Ik kan er helaas niet meer tegen, ene kant ook wel weer goed. Als ik aan die druk en steken op me borst denk, dan houd het mij sowieso tegen om te gaan blowen. Omdat het gewoon eng en narig gevoel is. Het is wel fijn dat ik me verhaal hier kwijt kan, en dat sommige mensen de zelfde ervaring hebben als ik met blowen(zoals op andere forums te lezen zijn)
Sorry beetje lang verhaal haha.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo iedereen,

Ik wou mijn ervaringen even delen om te stoppen blowen.
Ik rookte 10 jaar lang elke dag 8 of 10 voorgedraaide jointjes, zonder problemen. De laatste maanden kreeg ik een enorme druk op me borst en steken, waardoor ik in paniek raakte en ging hyperventileren, als ik elke keer een joint opstak! Het kwam er op neer dat mijn lichaam er niet meer tegen kon. Ik wou al heel lang stoppen maar ik durfde die stap nooit te zetten, omdat je al die verhalen hoort als je stopt met blowen. Ik was ook heel erg vergeetachtig!
Maar die druk op mijn borst en steken kon ik echt niet meer mee leven, daarom dat ik besloten heb om cold turkey te stoppen.
De druk en steken op mijn borst, zijn nu na een paar dagen verdwenen.

Ik ben nu 10 dagen gestopt met blowen.
De eerste paar dagen had ik een enorme hoofdpijn, ik kwam moeilijk in slaap en ik werd 7 keer per nacht wakker door zweetaanvallen. En ik had weinig eetlust en als ik iets had gegeten werd ik misselijk.
De verschijnselen zijn nu gelukkig weg, waar ik nu nog last van heb is alleen, overdag heel erg moe en veel gapen. En ik heb last van mijn stoelgang.
Ik ben ook niet in de verleidingen gekomen om een joint op te steken.

De voordelen die je hebt met stoppen,
je haren worden er gezonder van, je gezicht krijgt meer kleur en ziet er frisser uit. De donkere kringen onder je ogen trekken weg. Meer zin om leuke dingen te doen. En je adem ruikt veel frisser!
En je denkt helder na en vergeet ook snel minder dingen.
En je bespaart natuurlijk veel geld.

Ik dacht altijd mij lukt het toch niet om te stoppen, wat moet ik heel de dag gaan doen zonder joint? En toch is het mij gelukt om helemaal te stoppen zonder af te bouwen.
Dit wou ik even delen met jullie.
Fijne avond iedereen
Gr Janey
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is mooi om te lezen hoe iedereen het compleet op zijn eigen manier ervaart. Sommige stukken zijn heel herkenbaar.

Ik heb 16 jaar lang iedere dag een joint of 3 gerookt, nu ben ik al 7 weken vrij van weed.

In die periode ben ik 2 keer gestopt maar iedere keer dat ik mezelf toe liet om een jointje te roken, want ik had het wel onder controle..... begon alles weer van voor af aan.
Ik heb mezelf nu dus ook voorgenomen om nooit meer een joint te roken. Ik ken mijn valkuil en ik heb besloten om ervan te leren. Zo geweldig vind ik die joint ook weer niet dat ik alle moeite van het stoppen op het spel wil zetten.

Wat voor mij heel herkenbaar is om te lezen, de gedachte dat je gaat stoppen en geen joint meer mag roken, dat het juist maakt dat het veel moeilijker word. Dat je angstig word en des te heviger gaat verzetten tegen het stoppen met blowen.
Mijn reden om te blowen was om mijn emoties beter in de hand te kunnen houden, het verdoven van mezelf. Een tijdje geleden ben ik erachter gekomen waarom het voor mij moeilijk is om mijn emoties in de hand te houden en daar krijg ik nu de juiste hulp voor. Maar voordat we konden beginnen aan het in de hand houden en herkennen van emoties moest ik stoppen met blowen. Want dat verpest de behandeling natuurlijk een beetje, iets nemen wat je emoties afzwakt. Dan kun je niet zelf leren hoe ermee om te gaan.
We hadden een schema opgesteld hoe ik zou afbouwen, de eerste week had ik het al niet gehaald. Ik vond dat zelf heel erg, ik ben nogal van afspraak is afspraak en ik vind dat ik de wilskracht moet hebben. Daarbuiten kreeg ik natuurlijk ook een beetje op mijn donder omdat ik een beetje vals gespeeld had. Dat gaf me een klote gevoel, een gevoel van falen. Ik kan mijn eigen acties toch zeker wel bepalen? Nu zijn mensen boos op me, teleurgesteld in me en ik ook in mezelf. 10 jointjes zouden dat gevoel niet weg kunnen halen wat ik daar even binnen 5 minuten kreeg. Dat stond niet in verhouding met elkaar en ik werd steeds chagrijniger. We besproken weer hoe de week erop af te bouwen, welke beloningen ertegenover zouden staan en ik voelde me steeds geïrriteerder raken. Dat gevoel van hoe meer je richt op stoppen, hoe angstiger je word. Buiten de angst voelde ik me ook heel kriebelig en heel gestrest dat ik aan het afbouwen was. Mijn manier om zo snel mogelijk van die stress af te komen en mezelf weer fijner te gaan voelen was om maar direct te kappen.
Mijn hulp ging na die sessie op vakantie en ik zou haar pas 4 weken later weer zien.
Ik zou haar wel even laten zien hoeveel wilskracht ik had en ik zou er zeker voor zorgen dat ze me niet meer op mijn donder zou geven. Dat ik dat gevoel niet meer zou krijgen. All die stress weg!

Dit was blijkbaar wat ik nodig had want ik ben cold turkey gestopt om die gevoelens niet meer mee te hoeven maken. Ieder persoon heeft zijn eigen motivatie die werkt voor hem. De eerste 2 keer dat ik stopte was geld de motivatie, ik spaarde voor iets duurs. Ik had het bedrag bij elkaar en kon wel weer 1 jointje roken....
Nu heb ik als motivatie om aan mezelf te werken nu ik weet wat er aan de hand is. Deze motivatie had ik nog niet eerder gehad. Ik hoop heel erg dat dit de juiste motivatie is voor me.
Ik heb sinds ik gestopt ben niet 1x een craving gehad voor een joint, ik ga godverdomme deze keer wel slagen! Ik ben sterker dan mezelf, ik beslis!

Afkickverschijnselen, vooral de eerste 2 weken sterk aanwezig:
- Hele levendige dromen en heel veel, geen enge dromen. Ik vond het heerlijk en vond het dan ook erg jammer dat ze weer weg gingen na een paar weken. Ik genoot ervan en wilde het liefst de hele dag dromen, de wazige shit en dingen die ik zag en mee maakte, ik zou het niet kunnen verzinnen. Ik vermaakte me prima in die allesbehalve saaie droomwereld. Wat soms wel vervelend was aan de hele levendige dromen was dat ik overdag een herinnering had uit mijn droom. Maar omdat het zo levendig was leek het op een echte herinnering. Totdat ik na ging denken en erachter kwam dat ik dat nooit meegemaakt kon hebben. Dit zorgde ervoor dat het soms voor mij aanvoelde alsof ik in een psychose aan het leven was. Ik kon de echte wereld en de droomwereld soms heel erg moeilijk onderscheiden van elkaar.

- Warm en koud. Je kent het wel als je koorts hebt, lig je onder de deken dan breekt het zweet je direct uit, ga je onder de deken vandaan dan krijg je het direct koud en ga je rillen. Dit vond ik zeer naar, ik kon niet op een manier op de bank liggen dat het chill was. Ik moest zeer precies uitmeten wat er allemaal onder de deken uit kon om precies de juiste balans te vinden zodat ik het enigszins fijn had. 3 tenen of 4 tenen onder de deken uit kon al het verschil maken tussen rillend koud en het uitbreken van zweet. Oke, dus 3 tenen eronderuit, van de andere voet 1 teen en mijn rechter arm tot aan mijn elleboog. Dat ging dan 5 minuten goed en dan zou ik de boel opnieuw moeten aanpassen omdat ik het anders weer koud of warm zou krijgen. Zeer vervelend en onaangenaam en voor mij het meest vervelende afkickverschijnsel.

- Niet in slaap kunnen vallen. Wel moe zijn, tot op het punt dat je je ogen zo goed als niet open kan houden maar niet in slaap kunnen vallen. Op een gegeven moment was ik erachter gekomen dat ik makkelijker in slaap viel door niet op mijn standaard plek te gaan liggen. Op de bank kon ik slapen, andersom in bed kon ik slapen, maar zoals ik normaal lag viel ik niet in slaap. Ik heb me toch wat rare houdingen aangenomen wat mijn partner erg amusant vond in de ochtend zodra hij wakker werd en me zag liggen.

- Duizelig, heel apart. Iedere avond liep ik rond alsof ik 10 joints gerookt had. Ik kon niet goed recht lopen door de duizeligheid en hield dan ook vaak de bank en de muur vast als ik drinken ging halen, naar de wc ging of iets wat niet zitten op de bank was.


Op dit moment ben ik heel blij :)
Stoppen met blowen was iets wat ik altijd nog wel eens zou gaan doen, mijn toekomstige ik zou gestopt zijn met blowen. Iedereen kent het vast wel, die gedachtes dat wanneer je ouder en wijzer word, de jij in de toekomst. Die alles al veranderd heeft waarvan je nu baalt dat je het doet. Dat het vanzelf wel komt. Ja, dat is dus een grote leugen hahaha, dat is meer hoop die spreekt dan realiteit.
Maar nu is het dus wel realiteit :)

Iedereen in dit topic dit kamt met zijn weed verslaving en/of die momenteel ook aan het stoppen is. Dank jullie voor het delen van jullie ervaringen, ieder verhaal is toch weer net even wat anders.
Ik geloof niet dat ik ooit van mijn weedverslaving af zal komen, ik begin er langzaam wel in te geloven dat ik gestopt ben met blowen.

Iedereen die ook aan het stoppen is, heel veel succes! We zullen wel eens even laten zien dat we sterker zijn dan onze verslaving!
E
ElleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doen ik!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn dat je bent gestopt! Ik ben zelf 3 jaar terug door vergelijkbare klachten na blowen ook gestopt, vrij gemakkelijk ook.

Momenteel rook ik zelf 5 tot 8 joints per dag, en dan altijd sativa's. Ik wil graag stoppen maar dat lukt niet. Elke keer als ik die shop langs rij haal ik het gewoon.
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo Janey, ik ben zelf ook net gestopt met blowen, zit nu op 6 dagen ik rookte zelf 2/3 joints per dag. Ik heb de laatste 10 jaar zo goed als dagelijks geblowd. in die 10 jaar heb ik mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen om de volgende dag deze belofte weer te breken. ik ben wel een aantal keer geminderd en daarnaast heb ik het 3 keer 2 maanden volgehouden om volledig te stoppen. Het laatste jaar was ik me er de hele tijd al van bewust dat ik nu echt moest stoppen maar bleef het maar uitstellen of ik faalde steeds weer op de eerste dag. Sinds vorige week iets gebeurt waardoor ik echt realiseerde dat dit niet langer meer kon wachten.

De eerste dag dat ik ging stoppen ging het al gelijk bijna mis zoals het altijd is gegaan (vandaag kan nog wel maar morgen echt niet meer) uiteindelijk toch niet geblowd die dag en heel erg veel gaan lezen online over blowen en stoppen met blowen. zoals ik zei zit ik nu op 6 dagen en het gaat mij vreemd genoeg veel te gemakkelijk af deze keer.

Wat ik me kan herinneren van de voorgaande keren is dat het vooral de eerste week erg zwaar is en daarna het lastigste al voorbij is, daarnaast had ik last van heftige dromen en slecht in slaap kunnen komen. hier heb ik tot nu toe nog geen last van gehad en ervaar alleen nog de positieve effecten zoals meer energie en geen mist in de kop.

Omdat de gedachte van definitief stoppen altijd een enorme drempel voor mij is had ik mezelf vorige week in eerste instantie voorgenomen om slechts 1/2 keer te blowen per week, al snel had ik dit veranderd naar minstens een maand niet blowen en nu heb schrikt de gedachte van helemaal stoppen mij vreemd genoeg niet meer af. De vorige keer dat ik het stoppen 2 maanden volhield viel ik weer heel snel terug toen ik na die tijd besloot weer "een keertje" te blowen. Ik ben niet van plan nooit meer te blowen omdat ik blowen an sich wel prettig vind maar ik wil niet meer dagelijks MOETEN blowen.

Al met al verloopt deze keer stoppen tot dusver zeer geslaagd en heb ik heel erg veel vertrouwen dat dit dan ook definitief kan stoppen deze keer! Leuk om te lezen dat iemand die net zolang als mij dagelijks heeft geblowd nu net als ik sinds kort gestopt is, laten we elkaar motiveren om dit vol te houden succes Janey :wink:!
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi drieluik,

Wauw wat toevallig ik had dat ook altijd, ik beloofde elke x aan me eigen en nu ga ik echt stoppen, en zodra ik een shop zag kwam ik in de verleiding en was ik weer verkocht. Ik baalde altijd zo erg van me zelf en dat ik zo zwak was.

Ik was 5 jaar geleden een keer 3 weken gestopt, ik was bij vrienden en hun hadden een joint gedraaid, en ik dacht Ooh paar hijsjes kan geen kwaad, maar toen ging het van paar hijsjes naar een paar jointjes per dag, en ik was weer verslaafd!

Mijn vriend en vrienden roken wel gewoon waar ik bij ben, maar ik vind dat niet erg, ik moet de verleiding gewoon aan kunnen en niet voor uit de weg gaan.

Ik voel me nu ook veel fijner en gelukkiger sinds dat ik gestopt ben. En je bespaart natuurlijk heel veel geld, waar ik een hoop leuke dingen van kan gaan doen.

Jij ook heel veel succes, en we gaan elkaar zeker motiveren! Laten we elkaar op de hoogte houden
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb nog 1 rare afkickverschijnsel, ik weet niet of dit erbij hoort. Sinds dat ik gestopt ben, ben ik bijna 1 kilo afgevallen, en dat wil ik juist niet! Ik eet goed net zoals voorheen.
Komt dit omdat ik gestopt ben en dan mijn lichaam al die stoffen uit mijn lichaam moet verwijderen? En komt hier nog verandering in?
Ik heb voor de zekerheid mammoth mass besteld, voor aan te komen. Ik woog 61,8 en nu 60,4. Ik ben bang dat ik nog meer ga afvallen! Heeft iemand hier ervaring mee? Let me know pls!
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja het is heel verraderlijk, je denkt dat wanneer je een periode niet hebt geblowd dat je het wel aankan om het één keer te proberen zonder meteen terug te vallen maar wat ik heb geleerd van voorgaande ervaringen is dat je juist heel snel terugvalt wanneer je hier aan toegeeft, dus pas hier mee op en denk hier heel goed over na.

Ik heb mezelf ook voorgenomen om situaties waar anderen blowen niet uit de weg te gaan omdat ik net als jou denk dat ik juist deze verleiding aan moet kunnen.

over wat je zegt over afvallen, ik kom juist meestal aan wanneer ik stop. maar ik lees wel veel over dat dit een bijeffect is met stoppen met blowen, maar dit dit meestal heeft te maken met het feit dat je niet zoveel eet wanneer je hebt geblowd en dat je een verminderde eetlust hebt in het begin. maar als je zegt dat je evenveel eet zou ik zeggen dat dit niet van toepassing is. ik zal me er niet teveel zorgen om maken tenzij je over een week nog meer bent afgevallen, je gewicht kan altijd een beetje op en neer gaan
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelfde gedachten Haha.
Ja zolang je sterkt genoeg in je schoenen staat, moet het zeker goed komen. En ik ben echt van plan om nooit meer een joint aan te raken, die behoefte heb ik er ook niet naar.
Ik heb genoeg afleiding op de dag, dus dat scheelt natuurlijk ook.

ik heb altijd op hetzelfde gewicht gebleven, dus ik denk wel dat het iets er mee te maken heeft. Ik heb net ook wat informatie opgezocht en ik las dat sommige mensen ook wat waren afgevallen na het stoppen met blowen, maar uit eindelijk is het toch goed gekomen.
Ik wacht het gewoon af en het komt allemaal wel goed denk ik.
Ik ben allang blij dat ik gestopt ben.
En erover praten motiveert ook vind ik.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Update: het is nu 2 weken geleden dat ik gestopt ben, en het gaat nog steeds kei goed!
Maar de laatste 2 dagen heb ik extreme vreetkicken niet meer normaal! Ik dacht dat je alleen door blowen zulke vreetkicks had.
Gisteren avond had ik zo'n honger, toen ben ik maar langs de mcdrive gereden en bestelde daar: 1 mcchicken,2cheeseburgers,6 kipnuggets,1mcwrap honingsmosterdsaus en een mcflurry m&m. Terwijl ik daarvoor een groot bord rijst met kip had gegeten. En zo blijf ik maar heel de dag door eten, niet dat ik het erg vind:tongueout:
Ik ben ook nu 2 kilo aangekomen, ik zit nu op de 62 kilo dus mijn gewicht is perfect.
Maar weet iemand hoe dit komt?
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#14
lekker bezig Janey, ik zit nu op 11 dagen en gaat ook nog steeds prima. Meestal als ik een tijdje gestopt bent krijg ik ook op den duur een grotere eetlust vandaar dat ik dan meestal ook aankom wanneer ik stop met blowen maar tot nu toe is mijn eetlust eigenlijk alleen maar minder als voorheen. Vannacht voor het eerst echt levendige onprettige dromen gehad, had ze eigenlijk al veel eerder verwacht maar tot dus toe had ik er geen last van. heb jij hier last van gehad al? Ik weet dat dit komt doordat je op een andere manier slaapt wanneer je hebt geblowd en dus ook nauwelijks dromen hebt of in ieder geval kan onthouden, gelukkig weet ik ook dat dit op den duur weer overgaat.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks, jij ook trouwens!
Ik denk dat die eetbuien maar voor even zijn, je hoort ook meestal van mensen die stoppen met roken, ook meer gaan eten.

Ik heb sinds de laatste dagen ook erg levendige dromen. De meeste zijn zeer onprettig, ik droom vooral over geesten of dat er iemand overleden is of vast zit zo raar! Maar soms zitten er ook echt leuke bij,
Ik kan ze zo na vertellen. Als het goed is, is dit maar voor tijdelijk.
Toen ik blowde droomde ik ook wel meestal, maar ik kon ze echt nooit onthouden op en paar na dan.
Zodra ik in bed lig, ben ik binnen 10 min in slaapgevallen, wel fijn zonder die troep in slaap te vallen. Ik sta veel fijner op uit bed en ben dan ook niet meer brak.
Wat een verschil als je niet meer blowt zeg!
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag 3 weken gestopt!
Ik zeg eerlijk ik ben echt trost op me eigen, het gaat me makkelijker af als dan ik dacht.
Geen afkickverschijnselen meer. Alleen nog veel dromen en veel eten:tongueout: maar dat is geen probleem.
En hoe gaat het met jou drieluik?
Ik hoop dat jij het ook nog volhoud:)
Fijne avond en op 1 maand:tongueout:
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#17
hier ook still going strong :wink:

Ik heb op momenten nog wel trek om te blowen maar kan deze verleiding goed weerstaan omdat ik gewoon heel blij ben met de verandering die ik in mijzelf merk.

ik heb in principe afgesproken dat ik na een maand weer een keer mag blowen. ik zit nu op dag 18, ik weet nog niet precies wat ik ga doen wanneer ik de maand vol heb gemaakt maar hoe het er nu naar uit ziet ga ik dan wel een jointje opsteken. Ik realiseer mezelf wel al te goed dat dat het moment was waarop het op de vorige keren wanneer ik voor langere tijd gestopt was weer mis ging. maar ik wil uiteindelijk wel naar af en toe een jointje roken kunnen gaan.
m
melisssaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo iedereen,

het doet mij goed te lezen dat jullie ervan af geraken en dat het zeker niet onmogelijk is.

Zelf voel ik mij nogal een aansteller, ik rook amper een jointje voor het slapengaan en ben ook al meermaals voor langere tijd gestopt. Ooit rookte ik zelfs meer en dan ging het ook (met de nodige afkickverschijnselen van dien).

Maar nu rook ik dus 1 jointje 's avonds. tot twee weken geleden was dat zelfs minder maar vanaf het moment dat ik beslist heb om te stoppen rook ik veel meer. Het gevoel dat het niet 'mag' of dat ik 'moet' stoppen is mij telkens teveel. Ik zie niet in hoe ik ooit ga stoppen, al geven jullie woorden mij wel moed!
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen, vrijwel altijd breek ik deze belofte op de eerste dag, de trek was gewoon te sterk dus vertelde ik mezelf telkens dat ik vandaag nog ging blowen maar de volgende dag ging stoppen. de dag daarna vertelde ik mezelf hetzelfde en uiteindelijk blowde ik gewoon elke dag door.

je moet jezelf goed afvragen waarom je wil stoppen. voor mij was het gewoon een gewoonte en ging het helemaal niet meer om het stoned zijn. het idee dat ik helemaal niet meer zou gaan blowen schrikte mij ook altijd heel erg af. maar elke keer dat het mij wel lukte om het wel voor meerdere weken vol te houden merkte ik altijd hetzelfde patroon. de eerste week is lastig en de trek zal enorm zijn. geef je hier niet aan toe dan zal de tweede week al een stuk minder lastig zijn en daarna is het al aardig uit je patroon en zal de trek voor het grootste gedeelte afgenomen zijn. nu heb ik af en toe nog steeds wel trek om te blowen maar ik kan deze trek weerstaan omdat ik gewoon veel voordelen merk (meer energie, meer ondernemen). ik streep mijn dagen ook af en dit helpt heel erg voor mij. als ik weer zou toegeven aan de trek om te blowen moet ik weer opnieuw beginnen met afstrepen van de dagen dat ik gestopt ben.

vertel jezelf ook niet dat je nooit meer gaat blowen, deze gedachte schrikt mij ook af. spreek met jezelf af dat je in ieder geval een maand stopt. hierna zul je merken dat je je patroon hebt doorbroken en daarna kun je voor jezelf bekijken of je het doorzet of dat je probeert minder te blowen. door kleinere doelen te stellen is de barrière om te stoppen minder groot. dit heb ik ook altijd zo gedaan en doe ik nu ook. zoals het er nu naar uit ziet ga ik mezelf wel belonen met een joint na deze maand. voorheen is dit wel altijd het punt geweest waar het altijd weer mis is gegaan maar ik ben vrij zeker dat deze keer anders is. de gewoonte heb ik ondertussen gebroken en ik geniet te veel van de voordelen om weer terug te gaan naar dagelijks blowen. maar ik blijf eerlijk tegen mezelf, ik vind blowen chill en ik ben nog steeds verslaafd maar het is het niet meer waard voor mij.

denk je dat het je zou lukken om het minimaal een maand vol te houden?
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#20
de eerste dag zal ongetwijfeld het zwaarst zijn. het had ook bijna niets gescheeld of ik was nu ook weer de eerste dag gefaald. wat ik heb gedaan is het googelen van stoppen met blowen, nadelen van dagelijks blowen etc. dit heeft mij de bevestiging gegeven in mijn keuze.

het zit allemaal tussen de oren misschien helpt het kijken van deze docu je

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."