Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"het is mij niet gelukt om het nog eens een maand vol te houden. blow nu eens per week (soms 2 dagen) beetje dubbel gevoel. in principe vind ik het prima zo maar merk dus wel dat ik langzaam steeds meer mijn eigen afspraken niet nakom (eens per maand naar eens per week naar af en toe twee keer per week) opzich een hele verandering van elke dag blowen, en het was ook nooit mijn bedoeling helemaal te stoppen, niet door de week blowen gaat ook prima en dat was het belangrijkst."
"Hallo Janey, ik ben zelf ook net gestopt met blowen, zit nu op 6 dagen ik rookte zelf 2/3 joints per dag. Ik heb de laatste 10 jaar zo goed als dagelijks geblowd. in die 10 jaar heb ik mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen om de volgende dag deze belofte weer te breken. ik ben wel een aantal keer geminderd en daarnaast heb ik het 3 keer 2 maanden volgehouden om volledig te stoppen. Het laatste jaar was ik me er de hele tijd al van bewust dat ik nu echt moest stoppen maar bleef het maar uitstellen of ik faalde steeds weer op de eerste dag. Sinds vorige week iets gebeurt waardoor ik echt realiseerde dat dit niet langer meer kon wachten. De eerste dag dat ik ging stoppen ging het al gelijk bijna mis zoals het altijd is gegaan (vandaag kan nog wel maar morgen echt niet meer) uiteindelijk toch niet geblowd die dag en heel erg veel gaan lezen online over blowen en stoppen met blowen. zoals ik zei zit ik nu op 6 dagen en het gaat mij vreemd genoeg veel te gemakkelijk af deze keer. Wat ik me kan herinneren van de voorgaande keren is dat het vooral de eerste week erg zwaar is en daarna het lastigste al voorbij is, daarnaast had ik last van heftige dromen en slecht in slaap kunnen komen. hier heb ik tot nu toe nog geen last van gehad en ervaar alleen nog de positieve effecten zoals meer energie en geen mist in de kop. Omdat de gedachte van definitief stoppen altijd een enorme drempel voor mij is had ik mezelf vorige week in eerste instantie voorgenomen om slechts 1/2 keer te blowen per week, al snel had ik dit veranderd naar minstens een maand niet blowen en nu heb schrikt de gedachte van helemaal stoppen mij vreemd genoeg niet meer af. De vorige keer dat ik het stoppen 2 maanden volhield viel ik weer heel snel terug toen ik na die tijd besloot weer "een keertje" te blowen. Ik ben niet van plan nooit meer te blowen omdat ik blowen an sich wel prettig vind maar ik wil niet meer dagelijks MOETEN blowen. Al met al verloopt deze keer stoppen tot dusver zeer geslaagd en heb ik heel erg veel vertrouwen dat dit dan ook definitief kan stoppen deze keer! Leuk om te lezen dat iemand die net zolang als mij dagelijks heeft geblowd nu net als ik sinds kort gestopt is, laten we elkaar motiveren om dit vol te houden succes Janey !"
"Ja het is heel verraderlijk, je denkt dat wanneer je een periode niet hebt geblowd dat je het wel aankan om het één keer te proberen zonder meteen terug te vallen maar wat ik heb geleerd van voorgaande ervaringen is dat je juist heel snel terugvalt wanneer je hier aan toegeeft, dus pas hier mee op en denk hier heel goed over na. Ik heb mezelf ook voorgenomen om situaties waar anderen blowen niet uit de weg te gaan omdat ik net als jou denk dat ik juist deze verleiding aan moet kunnen. over wat je zegt over afvallen, ik kom juist meestal aan wanneer ik stop. maar ik lees wel veel over dat dit een bijeffect is met stoppen met blowen, maar dit dit meestal heeft te maken met het feit dat je niet zoveel eet wanneer je hebt geblowd en dat je een verminderde eetlust hebt in het begin. maar als je zegt dat je evenveel eet zou ik zeggen dat dit niet van toepassing is. ik zal me er niet teveel zorgen om maken tenzij je over een week nog meer bent afgevallen, je gewicht kan altijd een beetje op en neer gaan"
"lekker bezig Janey, ik zit nu op 11 dagen en gaat ook nog steeds prima. Meestal als ik een tijdje gestopt bent krijg ik ook op den duur een grotere eetlust vandaar dat ik dan meestal ook aankom wanneer ik stop met blowen maar tot nu toe is mijn eetlust eigenlijk alleen maar minder als voorheen. Vannacht voor het eerst echt levendige onprettige dromen gehad, had ze eigenlijk al veel eerder verwacht maar tot dus toe had ik er geen last van. heb jij hier last van gehad al? Ik weet dat dit komt doordat je op een andere manier slaapt wanneer je hebt geblowd en dus ook nauwelijks dromen hebt of in ieder geval kan onthouden, gelukkig weet ik ook dat dit op den duur weer overgaat."
"hier ook still going strong Ik heb op momenten nog wel trek om te blowen maar kan deze verleiding goed weerstaan omdat ik gewoon heel blij ben met de verandering die ik in mijzelf merk. ik heb in principe afgesproken dat ik na een maand weer een keer mag blowen. ik zit nu op dag 18, ik weet nog niet precies wat ik ga doen wanneer ik de maand vol heb gemaakt maar hoe het er nu naar uit ziet ga ik dan wel een jointje opsteken. Ik realiseer mezelf wel al te goed dat dat het moment was waarop het op de vorige keren wanneer ik voor langere tijd gestopt was weer mis ging. maar ik wil uiteindelijk wel naar af en toe een jointje roken kunnen gaan."
"Ik heb mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen, vrijwel altijd breek ik deze belofte op de eerste dag, de trek was gewoon te sterk dus vertelde ik mezelf telkens dat ik vandaag nog ging blowen maar de volgende dag ging stoppen. de dag daarna vertelde ik mezelf hetzelfde en uiteindelijk blowde ik gewoon elke dag door. je moet jezelf goed afvragen waarom je wil stoppen. voor mij was het gewoon een gewoonte en ging het helemaal niet meer om het stoned zijn. het idee dat ik helemaal niet meer zou gaan blowen schrikte mij ook altijd heel erg af. maar elke keer dat het mij wel lukte om het wel voor meerdere weken vol te houden merkte ik altijd hetzelfde patroon. de eerste week is lastig en de trek zal enorm zijn. geef je hier niet aan toe dan zal de tweede week al een stuk minder lastig zijn en daarna is het al aardig uit je patroon en zal de trek voor het grootste gedeelte afgenomen zijn. nu heb ik af en toe nog steeds wel trek om te blowen maar ik kan deze trek weerstaan omdat ik gewoon veel voordelen merk (meer energie, meer ondernemen). ik streep mijn dagen ook af en dit helpt heel erg voor mij. als ik weer zou toegeven aan de trek om te blowen moet ik weer opnieuw beginnen met afstrepen van de dagen dat ik gestopt ben. vertel jezelf ook niet dat je nooit meer gaat blowen, deze gedachte schrikt mij ook af. spreek met jezelf af dat je in ieder geval een maand stopt. hierna zul je merken dat je je patroon hebt doorbroken en daarna kun je voor jezelf bekijken of je het doorzet of dat je probeert minder te blowen. door kleinere doelen te stellen is de barrière om te stoppen minder groot. dit heb ik ook altijd zo gedaan en doe ik nu ook. zoals het er nu naar uit ziet ga ik mezelf wel belonen met een joint na deze maand. voorheen is dit wel altijd het punt geweest waar het altijd weer mis is gegaan maar ik ben vrij zeker dat deze keer anders is. de gewoonte heb ik ondertussen gebroken en ik geniet te veel van de voordelen om weer terug te gaan naar dagelijks blowen. maar ik blijf eerlijk tegen mezelf, ik vind blowen chill en ik ben nog steeds verslaafd maar het is het niet meer waard voor mij. denk je dat het je zou lukken om het minimaal een maand vol te houden?"
"de eerste dag zal ongetwijfeld het zwaarst zijn. het had ook bijna niets gescheeld of ik was nu ook weer de eerste dag gefaald. wat ik heb gedaan is het googelen van stoppen met blowen, nadelen van dagelijks blowen etc. dit heeft mij de bevestiging gegeven in mijn keuze. het zit allemaal tussen de oren misschien helpt het kijken van deze docu je"
"Ik weet dat het tegenstrijdig is en ik ken de risico's, zoals ik aan heb gegeven heb ik dit zelf al meerdere keren meegemaakt. ik was ook niet van plan blowen definitief achter me te laten, ik vind blowen chill maar wat ik wil is af van mijn dagelijkse afhankelijkheid. Wat ik dus met mezelf heb afgesproken is om minimaal een maand te stoppen, hierna mag ik er weer eenmaal aan toegeven mocht ik hier behoefte aan hebben. hierna neem ik mezelf voor weer minimaal een maand niet te blowen. en verder heb ik nog niet vooruit gepland hoe het er nu naar uitziet zal ik dan ook een joint opsteken als de maand vol is en hier heb ik ook volledig vrede mee. het zal trouwens minimaal 5 weken worden omdat ik op dag 30 uitkom op een zondag en blowen voordat ik een werkdag heb is iets wat ik wel sowieso nooit meer wil doen. ik snap dat jullie zeggen dat dit naïef klinkt en zoals ik zei ik heb zelf ook meermaals ervaren dat je na een fase van stoppen denkt dat je het wel weer kan controleren, maar de situatie is nu dusdanig anders als voorheen dat ik er vrij zeker van ben dat ik eenmaal zal kunnen blowen zonder direct of vrijwel direct terug te vallen. Nogmaals ik snap als jullie nog steeds zeggen dat dit niet de juiste manier is maar ik weet vrij goed waar ik mee bezig ben. ik houd jullie op de hoogte"
"volg dit topic ook al een tijdje met een half oog, nooit geweten dat detox van GHB zoveel met zich mee bracht. Succes."
"#1maand"