#1
vaarwel
Ik heb je een privébericht gestuurd.Whoop ik zou graag in contact met je komen! Hoop stiekem dat je dit nog leest haha
Wat ik me nog wel af vraag whoop, ben je hier nu meer om mensen van hun verslaving af te helpen? Of worstel je nog steeds met je wietverslaving, hoe is dat na 2.5 maand?
Ik heb voor mezelf ook echt een punt gezet achter de verslaving. Mede door gewoon slechte vrienden. Ik heb ook zoveel onlogische shit gedaan, maar bij slechte vrienden blijven hangen omdat het allemaal toch omdat allemaal niet lekker ging -> Overleden familie, gescheiden ouders, zieke broer, zieke vader. Toch heb ik een keuze voor mezelf gemaakt, ik wil niet langer zo slecht voor me zelf zorgen en eigenlijk toch af van het zelfdestructieve wat een verslaving eigenlijk is. Wat Zero ook zei, het averechts handelen... weten dat het slecht voor je is en toch er mee doorgaan.
Maar wat komt nou eigenlijk na de verslaving? Nieuwe vrienden zoeken die wat betere invloed op je hebben? Maar wie is er nou goed bezig? Iedereen heeft wel iets, is het alcohol, wiet of doet regelmatig pillen.
anyway, ik heb een vraagje voor de medestoppers. Denken jullie dat een wietverslaving eeuwig blijft, en dat je dus nooit meer een joint meer mag aanraken omdat je dan heel waarschijnlijk weer hervalt, of denken jullie dat je na een verslaving terug een 'use but not abuse' kunt meemaken? en zo ja, hoe lang stop je dan het best?
Roken en drugs zijn voor mij persoonlijk twee hele andere middelen en roken zie ik in principe als niets en drugs als wie ik ben en waar ik mezelf in kan vinden.
blijkbaar ben je je al gaan realiseren dat blowen een negatieve invloed heeft op je leven. Anders had je immers niet besloten te gaan minderen. Ik heb heel vaak geprobeerd te minderen. Althans het voornemen gehad te minderen. Dit is ten eerste uiteindelijk (op lange termijn) nooit gelukt en ten tweede had het bij mij niet echt noemenswaardige effecten. De effecten die volledig stoppen op mij hadden op korte termijn en nu ook op lange termijn zijn echter zeer noemenswaardig. op korte termijn merkte ik dat ik veel beter sliep, veel helderder was, veel kritischer was en veel, veel meer gedaan kreeg. Om de woorden van rick aan te halenNu zit ik dus te overwegen om mijn blowen misschien aan te pakken terugschroeven naar enkel voor het slapen. Het is teveel van mezelf gevraagd om te stoppen maar wat ik me nu afvraag zijn hier mensen die door minderen hebben gemerkt dat de kwaliteit van leven beter wordt.
Op lange termijn merk ik nu dat ik in 3 maanden tijd meer heb bewerkstelligd dan dat ik in 5 jaar tijd eerder had. De kritische en heldere houding hebben tot gevolg dat mijn zelfvertrouwen terug is gekomen. Ik maakte mijzelf altijd wijs dat ik vol van zelfvertrouwen was, terwijl dit in feite niet waar was. Nu merk ik het verschil. Op sociaal gebied merk ik dit heel goed.Ik merk ook dat shit zaken etc, erg enorm heb lopen uitstellen.. sinds ik gestopt ben doe ik die shit gewoon direct en loop je niet de heletijd met zo'n berg werk waar je je druk om kan maken.
willemvaag zei:Het gaat er om wat ik zelf wil en niet wat anderen willen of verwachten.
2jornot2j zei:(..)Maar ik ben wel van mening dat gebruik zonder misbruik wel het alerbeste leven is. (..)mijn bedoeling is dan ook om op heel lang op voorhand geplande momenten, zonder enig uitzondering, wel een jointje te doen. (..) ik weet dat ik niet enkel negatieve momenten heb gehad aan het stonen, en zou het ergens spijtig vinden dit nooit meer te kunnen beleven. hoewel het risicovol is.
willemvaag zei:Vroeg me gewoon af wat anderen ervaren als ze minderen ik zal nooit stoppen met het gebruik van cannabis.
Wat ik me meer afvraag is of hier mensen zijn die geminderd zijn met blowen en merken dat hier sociale vooruitgang door ontstaat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."