#1
Mindless zei:Maar waarom nou joh? Waarom jezelf zo kwellen met dat soort dingen? Je zegt dat je niet het type persoon bent dat zich graag met anderen vergelijkt, maar dat doe je eigenlijk wel heel erg. Dat schuldgevoel over al die gemiste tijd is zo'n onzinnig iets.nummer9 zei:Op dit moment ben ik geneigd te denken dat ik het ergste gedeelte van mijn verslaving wel achter de rug heb (namelijk het dagelijks blowen) maar een ander deel van de verslaving is, zoals topicstarter ook goed duidelijk maakt, het inhalen van alles dat je tijdens de verslaving niet gedaan hebt.
Er is zo veel werk te doen. Mensen om mij heen kopen huizen, krijgen kinderen etc. Nu ben ik niet het type persoon dat zich graag met anderen vergelijkt, maar ik merk om mij heen dat veel mensen "vooruit" zijn gegaan en dat ik gewoon een aantal jaar stil heb gestaan. Dat is soms moeilijk als ik daar aan denk, wat tijd is een kostbaar goed. Aan de andere kant ben ik blij dat ik op dit moment in ieder geval weer vooruit KIJK en werk aan mijn toekomst.
Zelf interesseert zo'n standaard leventje me helemaal niets. Iedereen doet elkaar na, iedereen leeft hetzelfde leventje, waarom zou ik dat per se ook moeten?Maar ja dat ben ik. Als jij wel zo'n leventje wilt, moet je er gewoon voor gaan. Maar laat dat schuldgevoel toch los. Er is geen geschreven regel dat je op je zoveelste getrouwd moet zijn, op je zoveelste kinderen moet krijgen, enzovoort.
Als je dingen probeert 'in te halen', mis je alleen maar meer van het hier en nu. Tijd is geen kostbaar goed. Tijd houdt je vast in het verleden en de toekomst. Het leven is nu.![]()
Verdorie, komt het misschien toch nog eens van pas: Dat ik als jongen tot vervelendst aan toe bijna ben doof gedraaid door die broer van mij met zijn heavy metal en hardrock! Als kleine aanvulling op de reactie van Mindless op nummer9 wil ik zeggen dat die gasten van Iron Maiden een passend nummer voor nummer9, en mij, hebben gemaakt:
Wasted Years!
From the coast of gold, across the seven seas,
I'm traveling on, far and wide,
But now it seems, I'm just a stranger to myself,
And all the things I sometimes do, it isn't me but someone else.
I close my eyes, and think of home,
Another city goes by, in the night,
Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away,
And my heart is lying there and will be til my dying day.
So understand
Don't waste your time always searching for those wasted years,
Face up, make your stand,
And realize you're living in the golden years.
Too much time on my hands, I got you on my mind,
Can't ease this pain, so easily,
When you can't find the words to say, it's hard to make it through another day,
And it makes me want to cry, and throw my hands up to the sky.
So understand
Don't waste your time always searching for those wasted years,
Face up, make your stand,
And realize you're living in the golden years.
Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt? Het geeft mij namelijk een beter gevoel, ik begrijp wat je voelt en Mindless ziet het goed! Je krijgt de tijd die je voor het gevoel hebt weggegooid nooit meer terug, het gaat om wat je NU met de rest van de overgebleven tijd doet.
Jouw "gouden eeuw" is aangebroken! Go for it!