Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedankt voor dit topic, geeft me weer even de moed om door te zetten . Ik herken me in heel veel dingen die jullie zeggen en heb er nooit echt bewust bij stil gestaan waarom ik me zo enorm kut voel op het moment. Ik ben nu bijna 2,5 maand blowvrij en ik moet eerlijk zeggen dat de negatieve effecten van het stoppen nog steeds veel zwaarder wegen dan de positieve. Ik ben in een depressie beland, waar ik me eerst nog enigszins kon inzetten voor school is dat nu totaal niet meer mogelijk vanwege een hevig gebrek aan concentratie en een algehele lamheid. Ik ga nog wel op stap maar daar moet ik mezelf echt toe dwingen omdat ik niet helemaal in een sociaal isolement wil belanden. Mijn hele sociale leven was ook gebaseerd op blowen en gamen, ik dacht dat ik veel vrienden had maar nu ik gestopt ben blijkt dat vies tegen te vallen. Even langs komen om een jointje te doen is er immers niet meer bij . De enige positieve effecten die ik nu ervaar zijn het feit dat ik weer helder uit mijn ogen kijk en dat ik weer iets meer zin heb om te sporten en te bewegen.. Maar je hebt helemaal gelijk, ik wou niet inzien dat mijn ontwikkeling na 9 jaar zwaar blowen gewoon compleet heeft stil gestaan, zodra ik weer een jointje opstak was ik het immers toch weer vergeten en kon ik het allemaal bagatelliseren. Ik schrok pas echt wakker toen ik vorig jaar een meid ontmoette van 21 jaar die al zoveel verder was in haar ontwikkeling dan ik (25 jaar). Ik wou haar eigenlijk graag bij me houden en mijn leven veranderen want ze was zo'n goede invloed maar zodra ik gestopt was met blowen werd ik extreem achterdochtig en was ik niet meer te genieten, alweer de zoveelste relatie die gestrand is door mijn emotionele achterstand. Ik heb het nu dan ook helemaal gehad met blowen en het hele wereldje eromheen, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om toch weer te beginnen. Mijn vraag aan 'ervaren stoppers' is: hoe lang blijven de negatieve effecten hangen? Hoe lang duurt het voordat ik eindelijk weer op een natuurlijke manier kan genieten van dingen? Ik probeer zoveel mogelijk dingen te ondernemen die ik normaal (lees: blowend) nooit zou doen maar het lijkt haast onmogelijk om ervan te genieten en echt ergens plezier uit te halen..."