Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving..de grote smoezenlijst

Verslaving..de grote smoezenlijst

72 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
-'Iemand anders gebruikt meer / vaker / heftiger dan ik'
-'Nog één keertje dan'
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
waarom zou je een smoes moeten hebben om drugs te gebruiken?

ik sta er altijd wat tweeslachtig in.. ofwel reëel.. hoe je het ook wil noemen.

op het moment dat ik gebruik overweeg bedenk ik me dat het ongezond is voor m'n lichaam.. m'n psyche..
de consequenties op de dagen erna.. etc. etc.
en dan maak in een afweging of ik het het waard vind.
ik accepteer de consequenties.. en achteraf baal ik wel eens van m'n beslissing.
met alcohol is het wel eens oppassen geblazen.. daardoor wordt m'n besluitvorming toch wel eens vertroebeld.

of vind je dat ik mezelf nu voor de gek houd?
dan mag je het gerust zeggen.
Klik om te vergroten...
Die smoesjes heeft mijn partner nodig om mij maar in de waan te laten dat hij clean is en blijft maar onddrtussen de boel belazert en stiekem gebruikt,dat bedoel ik ,
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
P.S.
kheb jaren drugs misbruikt..
en ook jaren zonder gedaan.. en toen miste ik het niet..
ik wil daar op een gegeven moment wel naar terug..
kost een poosje wat inzet.. een keuze maken.
kvind nuchter zijn ook gewoon heerlijk..
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Oké wistnik niet. Dus de ontkenningsfase alvast voorbij; ) weet je omgeving het (ik weet niet waar je aan verslaafd bent. Of moet je het verborgen houden?
En wil je zelf ermee stoppen of geaccepteerd.

Als t te veel vragen zijn, fluit me maar terug :)
Klik om te vergroten...

m'n omgeving weet het.. de één meer details dan de ander..
ik ga er ook zeker wel dingen mee uit de weg.. zoals het huishouden doen en onderhoud van dingen..
verder denk dat ik er mss emotionele kwesties mee uitstel.. maar meer dat ik er een bepaalde groei mee strem
en dat ik er sociale contacten door mis loop.. zondagje disso's ipv van bij een vriend of vriendin langsgaan.
aan de andere kant kick ik er gewoon op en ben ik een psychonaut.. gekke hobby.
ik giet het in een vorm zodat het in m'n leven past.
niet specifiek één middel btw.

vragen staat vrij..
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Ik kwam alleen een topic uit 2011 tegen.
@Modepop2 vroeg naar smoesjes die een verslaafde gebruikt.en herkenning om verslavin goed te praten. Wie vult mijn lijst aan.

Alarmbellen naar naasten
Wel detox,-verdere behandeling of safehous weigeren.
Zeggen dat hij het alleen niet kan en niet zonder jou positiviteit en steun kan (hij verraad zichzelf dat hij het alleen niet kan en legt de verantwoording bij partner.

Net zoals bij mishandelingen altijd eeuwige spijt..hij zal het nooit meer doen..hij had het zo moeilijk etc..Maar ze hebben alleen spijt dat ze betrapt zijn.

Zeggen dat als hij/zij bij partner is extra gemotiveerd zijn.
Maar woorden zeggen niets. Daden wel.

Dat als het uit is, het hem nooit gaat lukken.

Smoesjes verslaving/misbruik
Ik gebruik toch niet zoveel
Zelfmedicatie
Ik gun het mijzelf
Ik heb mijzelf in de hand
Ik wil niet stoppen maar recreatief gebruiken.
Ben toch volwassen, baas over mn eigen lichaam.
-even weggaan..en dan gebruiken.
Ik ben toch niet agressief
Ik werk of functioneer toch gewoon. .
Het is maar een fase..ooit ga ik stoppen.
Ik kan wel stoppen, maar dit is niet het juiste moment
Ontkennen
Liegen
Klik om te vergroten...
Ik herken hier zo veel in !!!!! Dit heeft mijn partner voorheen altijd tegen me gezegd,alle dingen en niet 1 uitgezonderd !!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gympie zei:
P.S.
kheb jaren drugs misbruikt..
en ook jaren zonder gedaan.. en toen miste ik het niet..
ik wil daar op een gegeven moment wel naar terug..
kost een poosje wat inzet.. een keuze maken.
kvind nuchter zijn ook gewoon heerlijk..
Klik om te vergroten...
Blijf dan alsjeblieft nuchter !! Die troep maakt zoveel kapot en ik gun je een mooi leven zonder ellende!!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
m'n omgeving weet het.. de één meer details dan de ander..
ik ga er ook zeker wel dingen mee uit de weg.. zoals het huishouden doen en onderhoud van dingen..
verder denk dat ik er mss emotionele kwesties mee uitstel.. maar meer dat ik er een bepaalde groei mee strem
en dat ik er sociale contacten door mis loop.. zondagje disso's ipv van bij een vriend of vriendin langsgaan.
aan de andere kant kick ik er gewoon op en ben ik een psychonaut.. gekke hobby.
ik giet het in een vorm zodat het in m'n leven past.
niet specifiek één middel btw.

vragen staat vrij..
Klik om te vergroten...
Mijn omgeving weet het ook en daar heb ik mij altijd aangehouden en dat zal ik tot op de dood doen want het is een deel van wie ik ben en daar schaam ik mij niet voor. Het is mijn enige echte passie waar ik ook nog eens goed in ben (je moet mij eens een pakkie zien vouwen he @Mezelf )
Waarom zou ik verbergen wat ik weet en doe? Ik wil juist dat het taboe verdwijnt, alleen op deze manier kan het. (Ja ik ben mij bewust bepaald werk van mensen is een generalisiring)

Eerlijkheid heeft voor mij de prijs van afgunst, onbegrip en mensen die je als junk aanspreken die je nog nooit hebt ontmoet, omdat je blijkbaar door mensen zo word bestempeld.

Als dat de prijs is voor eerlijkheid dan betaal ik die graag en lach ik extra hard als ik weer hoor dat een kennis al kotsend en 100 euro lichter aan drank van de kroeg is thuisgekomen, elk weekend weer. Maar hé hij is tenminste drug vrij en alles behalve een junk toch.



"mensen die ik amper spreek en herken als pro-alcohol en anti-drugs mensen sturen dan wel stiekem deze junk midden in de nacht een vaag bericht of ik iets weet of iemand ken en het dan wel discreet voor me kan houden want ze zijn zelf te schijterig om het openbaar te maken dat ze wel eens gebruiken
"
Welkom in de maatschappij.
Laat mij dan mij lekker die junk zijn ✌🏼
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Modepop2 zei:
Blijf dan alsjeblieft nuchter !! Die troep maakt zoveel kapot en ik gun je een mooi leven zonder ellende!!
Klik om te vergroten...
Die troep? Sorry maar ik vind dat dit nou juist de plek is waar we praten over drugs inplaats van "troep" laat dat voor het :

anti-drugsforum.ghb

Daarnaast volgensmij heeft Gympie ook een mooi leven met af en toe drugs. Jij praat over misbruik en zware verslaving.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Modepop2
Haar partner was 36 jaar verslaafd aan hero. Zit in detox, wil daarna bij haar wonen. Ze is alert als hij gaat gebruiken hoe zou haar om de tuin kunnen leiden. Ennald hij betrapt word. Welke smoezen kunnen er kunnen

Ik had het in de OP duidelijker uit kunnen leggen.
@Modepop2 op dit forum gebruikt bijna iedereen verslaafden zijn hier in de minderheid en als ze dat willen dannsteunen we ze. Sommige gebruiken 1 keer jaar.anderen zijn al jaren clean of elke dag blowen.

Kortomm.we veroordelen niet.het voelt als een virtuele vriendenclub waar je echt jezelf kan zijn. En zomaar stoppen is niet makkelijk. Ik denk dat je zin daardoor verkeerd viel hier

Dus Ik snap jou kant..blijf van die troep af..maar dat is voor ons best pijnlijk
Door naar 2e bericht
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mensen die altijd pijn hadden zijn nu pijnvrij door wiet of kratom

Ik ken nog wel een veteraan die door drugs weer naar buiten durfde. Soms zelfs zonder hulphond hij is er nu mee gestopt. Maar gaat nogn steeds naar buiten.22 jaar binnennggezeten..

Mensen die trippen hebben vaak de. Meest prachtigenlevens inzichten..vele huwelijken die op springen stonden.maar na Een avond MDMA alles uitgesproken hebt

Probeer dus niet te snel te oordelen. Al begrijp ikjenangst maar heroïne is wel1 van.zwaarste en.smerigste drugs.

Je hebt ook drugs als xtc..ik leg t even.niet uit. Maar elkedag slikken heedt geen zinm dat heeft geen effect.idealiter word er dus 4x per jaar genomen.ik moet.de 1e verslaafde hieraannog tegenkomen.
Psmsorry voor alle spelfouten dat is die ziekte. Typen gaat even lastig
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Mensen die altijd pijn hadden zijn nu pijnvrij door wiet of kratom

Ik ken nog wel een veteraan die door drugs weer naar buiten durfde. Soms zelfs zonder hulphond hij is er nu mee gestopt. Maar gaat nogn steeds naar buiten.22 jaar binnennggezeten..

Mensen die trippen hebben vaak de. Meest prachtigenlevens inzichten..vele huwelijken die op springen stonden.maar na Een avond MDMA alles uitgesproken hebt

Probeer dus niet te snel te oordelen. Al begrijp ikjenangst maar heroïne is wel1 van.zwaarste en.smerigste drugs.

Je hebt ook drugs als xtc..ik leg t even.niet uit. Maar elkedag slikken heedt geen zinm dat heeft geen effect.idealiter word er dus 4x per jaar genomen.ik moet.de 1e verslaafde hieraannog tegenkomen.
Psmsorry voor alle spelfouten dat is die ziekte. Typen gaat even lastig
Klik om te vergroten...
Ik oordeel over niemand,ik oordeel alleen over mijn eigen relatie,alles wat ik zeg heeft dus direct betrekking op mijn partner,die verzweeg jaren de hero verslaving voor mij,als ik in beginsel had geweten dat hij verslaafd was was ik nooit in deze relatie gestapt,nu zit ik er in en ervaar als ( niet verslaafde) dat door het gebruik van hem met alles wat daarbij komt kijken ik het zwaar te voortduren heb.
De stemmingswisselingen,het liegen en bedriegen,de agressie soms,het afwezig zijn....je hele levensvreugde word hier als niet verslaafde de dupe van.
Opstappen is de makkelijkste weg voor mij maar ook niet easy als je van iemand houdt..
Heb hem dus de keuze laten maken..of onze relatie of je verslaving....hij heeft dus voor de relatie gekozen vandaar de detox nu..
Wil hem die kans geven maar door jarenlang bedrog is mijn vertrouwen weg...ik zou dus graag tips ontvangen van gebruikers die mij kunnen vertellen waar ik op moet letten zodat ik eerder door heb dat ik weer opnieuw belogen wordt,zodat ik veroordeel niemand,respect voor iedereen maar als gebruiker moet je eerlijk blijven naar je partner toe en dat is in mijn geval dus niet,een gebruiker heeft recht op zijn /haar gebruik maar een niet verslaafde heeft recht op een eerlijke relatie,hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#12
"Maak je geen zorgen, het komt allemaal wel goed."
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Ik ben altijd verslaafd en zal altijd een verslaafde blijven ergens, dit helpt mij met de bewustheid die nodig en belangrijk is om tot inzichten te komen.

Ja ik ben verslaafd en ja ik misbruik drugs regelmatig maar ik ga niet volmondig zeggen dat ik helemaal wil stoppen met wekelijks gebruiken, dat zou namelijk een leugen zijn en die zijn killing als je al gebruik in toom houdt.

Geen leugens en ontkenning meer dat scheelt al een hoop. Uiteraard is dit wel iets wat gekomen is met het al hebben doorlopen van een verslavingproces.

Acceptatie is the key en vanuit daar is de weg aan jezelf.
Klik om te vergroten...
Daar zijn we het over eens! Jij weet het alleen beter te verwoorden. 👍🏼👌🏼
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Je leeft maar 1 keer.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik maak het nu op en daarna haal ik geen nieuwe meer.
Klik om te vergroten...
Jup en daarna weer halen. Zo kom je in die cirkel.. succes met eruit komen
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik maak het nu op en daarna haal ik geen nieuwe meer.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cruelti. zei:
Je leeft maar 1 keer.
Klik om te vergroten...
Je leeft elke dag,
Sterven doe je maar 1 keer.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Je leeft elke dag,
Sterven doe je maar 1 keer.
Klik om te vergroten...
Je begrijpt wat ik bedoel.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb geen smoesjes. Ik doe gewoon wat ik wil. En als ik iets niet wil dan doe ik het niet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Modepop2 zei:
Ik oordeel over niemand,ik oordeel alleen over mijn eigen relatie,alles wat ik zeg heeft dus direct betrekking op mijn partner,die verzweeg jaren de hero verslaving voor mij,als ik in beginsel had geweten dat hij verslaafd was was ik nooit in deze relatie gestapt,nu zit ik er in en ervaar als ( niet verslaafde) dat door het gebruik van hem met alles wat daarbij komt kijken ik het zwaar te voortduren heb.
De stemmingswisselingen,het liegen en bedriegen,de agressie soms,het afwezig zijn....je hele levensvreugde word hier als niet verslaafde de dupe van.
Opstappen is de makkelijkste weg voor mij maar ook niet easy als je van iemand houdt..
Heb hem dus de keuze laten maken..of onze relatie of je verslaving....hij heeft dus voor de relatie gekozen vandaar de detox nu..
Wil hem die kans geven maar door jarenlang bedrog is mijn vertrouwen weg...ik zou dus graag tips ontvangen van gebruikers die mij kunnen vertellen waar ik op moet letten zodat ik eerder door heb dat ik weer opnieuw belogen wordt,zodat ik veroordeel niemand,respect voor iedereen maar als gebruiker moet je eerlijk blijven naar je partner toe en dat is in mijn geval dus niet,een gebruiker heeft recht op zijn /haar gebruik maar een niet verslaafde heeft recht op een eerlijke relatie,hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Klik om te vergroten...
Wat je wel vaak bij dope verslaafden ziet is dat ze beginnen met pijnstillers gebruiken na bijvoorbeeld een operatie waar ze heftige pijn van hebben, want ja als je echt veel pijn hebt voelt het zo fijn als die oxycodon inkickt en je pijn ineens weg is. Maar het enge aan morfine is dat je er ook euforisch van word en al je mentale zorgen ook in 1 klap verdwenen zijn. Zo raken een hoop mensen verslaafd aan morfine en blijven ze gebruiken ook als ze geen pijn meer hebben. Wat uiteindelijk omslaat in heroine omdat de pijnstillers dan te duur worden of er niet meer makkelijk aan kunnen komen. Zo raken een hoop mensen ook verslaafd aan kalmeringspillen bij angst en kunnen vervolgens niet meer zonder hun pillen leven. Drugs, alcohol of medicijnen het maakt niet uit niemand raakt zomaar verslaafd er spelen meestal een hoop dingen mee bij een verslaving. De meeste raken verslaafd door het verkeerd gebruiken van een middel zoals gevoelens afvlakken en niet voor de rush die de middelen hun geeft. Al kan je natuurlijk ook verslaafd worden aan het fijne gevoel van middelen wat ook voorkomt en meesppeelt bij verslaving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."