Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo lieve allen,hier even mijn verhaal en hoop met lotgenoten in gesprek te komen,sinds 3 jaar heb ik een relatie,na anderhalf jaar kwam ik er pas achter dat mijn partner al 36 jaar heroine verslaafd is ,intussen al zoveel belogen en bedrogen door hem,hij zou stoppen,was aan het afbouwen maar daar klopte niets van,ik betrapte hem steeds opnieuw op gebruik of bij gebruik naast de methadon en later naast de suboxone..nu zit hij voor een detox in de kliniek en is in contact met mij erg liefdeloos,bot en kwetsend...hoort dit bij de detox? Of voelen deze verslaafden geen liefde? Is de liefde wel echt of fake? Ik heb zoveel energie in deze man gestoken en dreigde echt mee gesleurd te worden in die verslaving,ik ging er bijna aan onderdoor,wat ik ook voelde was alsof er nooit echt verbinding was..alsof de liefde niet echt was...komt dit door de heroine? Waar gaat hij nu doorheen tijdens die detox? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid naar boven? Ik ken hem dus eigenlijk alleen onder invloed..weet niet meer wat te doen ben echt radeloos..."
"Dankjewel voor je bericht,hij hield het inderdaad verborgen,bang dat als ik het meteen zou weten ik geen relatie met hem aan zou gaan,ik dacht in eerste instantie dat ik met een narcist te maken had ivm de stemmingswisselingen,het gedrag...dan snap jij wel wat ik bedoel..hij zat op de methadon maar gebruikte heroine daarbij...later naar de verslavingszorg om over te stappen op suboxone..zelfs daarnaast betrapte ik hem op bij gebruik...en dan nog ontkennen !! Terwijl ik de heroine resten vond...toen over op temgesic en heb ik hem voor de keus gezet...nu opname of einde relatie!! Hij kwam toen op de spoedlijst en zit nu een week in de kliniek...alleen voor detox om daarna op naltroxone te gaan...omdat hij zo zakelijk reageerd over de app vanuit daar wees ik hem er op dat hij zo liefdeloos over kwam...toen begon de ellende...dat hij mij ooit nog wel zou zien want dat hij nu aan zichzelf werkt en dit gezeik er niet bij kan hebben,dat hij hierdoor last krijg van de zucht !!! Echt dit doet zo zeer...alle kansen die ik hem nog gaf naast alle bedrog..heb hem nooit in de steek gelaten en bleef achter hem staan..mij dan zo te behandelen is als een dolk in mijn rug ! Hij mist mij blijkbaar totaal niet en heb wel vaker het gevoel gehad dat hij totaal geen gevoelens heeft...ik verbind dit dan aan de heroine invloed maar dat weet ik dus niet omdat ik hierin een leek ben dus vind het erg fijn om van een ex verslaafde te horen wat er in je omgaat tijdens gebruik en tijdens een detox...en mocht hij straks clean zijn ??? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid tevoorschijn ? Fijn dat je reageerd op mij...heb daar veel aan dankjewel !"
"Wat ik weet van hem is dat hij een verleden heeft vol met trauma,s dat hij heel veel vrouwen in zijn leven heeft gehad die na korte perioden al hard zijn weggerent bij hem,hij heeft zich vorig jaar intern laten behandelen voor traumaverwerking,kwam er met ernstige ptss binnen en ging er ptts vrij uit..crimineel verleden,hoop ellende,vreselijke jeugd gehad ook...maargoed hij kan nu niet laten zien dat hij om mij geeft...ben in staat om op te geven maar zal het sel spijtig vinden als achteraf blijkt dat dit gedrag door de detox komt want dan moet ik er rekening mee houden natuurlijk...het is een man zonder echte vrienden,weinig sociale contacten en erg op zichzelf...wat hij nu heeft is mij en mijn familie waar hij ondanks alles met open armen word ontvangen daarnaast heeft hij zijn moeder en verder weinig...dus als hij mij verliest verliest hij bijna alles...zijn verlies denk ik dan maar en daar zal hij zich zeker bewust van zijn...ik hou dit zo niet vol...maar vertel mij eens..als jij gebruikte...hoe waren toen jouw gevoelens??? Afgestompt? Wel of geen empathie?? Kon je wel echte liefde voelen voor een vrouw? Daar ben ik erg benieuwd naar...."
"Dank voor je bericht..geeft mij meer duidelijkheid want ik ben immers maar een leek hierin..het is wel confronterend wat je schrijft want het doet me beseffen hoe verschrikkelijk het daadwerkelijk is ! Jij hebt waarschijnlijk meer dan alleen de detox gedaan? Mijn partner wil dat niey,die zegt alleen detox is voor mij genoeg,maar ik lees overal dat de geestelijke behandeling daarna net zo noodzakelijk is,ook daar maak ik me zorgen over,overigens is dit niet zijn eerste opname jaren terug heeft hij het al meerdere keren gedaan maar steeds terugvallen dus ik hou mijn hart vast..ik voel dat jij er wel veel serieuzer mee bezig bent om er vanaf te blijven en ik heb begrepen dat dit altijd een strijd blijft,hou vol hoor!! Het nuchtere leven kan zo mooi zijn en ik zou jou alle kracht willen geven die er bestaat om er voor eeuwig klaar mee te zijn,was mijn partner maar zoals jij..dan zou ik in ieder geval oneindig blijven steunen en supporten....dat is moeilijk bij iemand die er niet zo serieus over denkt en zelfs ook het goede nog ziet in die troep,omdat ik hem voor het blok heb gezet is hij nu opgenomen,uit zichzelf had hij dit nooit gedaan,het ontbreekt hem aan elke vorm van doorzettings vermogen..maar we gaan het zien en ervaren,dankjewel dat je er hier voor me bent !!"
""
"MrJunkieXL zei: Spijtig om dit te moeten zeggen maar als die vent van jou er zo over denkt.... ik geef hem een slagingskans van hooguit 1%. Het is erg egoïstisch om er zo over te denken als je al 36 jaar verslaafd bent. De detox is 1, de week ( tot 2 weken) dat je strontziek bent. Maar daarna komt het hele geestelijke proces pas. Het eerste jaar is de verleiding om terug te vallen net zo groot als net gestopt zijn met roken en dronken in een kroeg een sigaret aangeboden krijgen. Hij heeft net als mij serieuze hulp hierbij nodig. Cognitieve gedragstherapie, Leren omgaan met verslaving, Emotie regulatie. Ik heb 6 weken in een kliniek gezeten en wil nu nog minimaal 12 weken nabehandeling samen met begeleid wonen. Hij weet volgens mij totaal niet wat hem allemaal nog te wachten staat! Ik denk dat hij helemaal niet met ze emoties om kunt gaan zodra hij clean is. Het gaat echt een ware hel worden en zonder serieuze hulp gaat hij gewoon keihard terugvallen. Sad but true. En als hij voor jou afkickt maar niet voor zichzelf, Damn dat is dus precies wat je niet moet doen!! Hij moet er zelf 100% achter staan en inzien dat een leven op heroïne gewoon hard gezegd een kutleven is! Maak hem dit duidelijk, want hij gaat er zo echt niet komen! Precies wat hij dus ook zegt, Het maakt niet uit hoe slecht hij zich voelt hij hoort met je te communiceren, jij kent hem immers het beste en je houd van hem! Ik heb dus totaal geen vertrouwen erin dat hij clean zal blijven. Zal je maar alvast voorbereiden op het ergste! Hij gaat gewoon weer gebruiken, misschien al binnen ze eerste maand dat hij clean is. Hij heeft je al bewezen dat hij niet op methadon kunt leven en de heroïne links wilt laten liggen. Hij heeft ze dope zo te zien een stuk harder nodig als dat die jou nodig heeft Ik vind het echt kut voor je maar ben het met Mrlovedj eens. Ik denk dat je beter af gaat zijn zonder hem. Maar ik geef om ieder mens en zou graag anders zien! Klik om te vergroten... Goedemorgen,ik ben werkelijk overspoeld door gevoelens van emotie omdat er zo door meerderen uitgebreid gereageerd word op mijn verhaal en dat er zo veel aandacht van medeleven word getoont voor mij,jullie weten niet wat dit met me doet,heel erg veel waardering wil ik hiervoor uitspreken,ik word serieus genomen in deze toestand waarin ik me bevind en dat is heel fijn! Om een update te geven: Hij is bij getrokken met zijn gedrag,heeft me gebeld en laten blijken dat hij natuurlijk van me houd,dat hij deze opname doet om dit achter hem te laten en dat we beiden positief moeten blijven omdat hij dit voor *ONS* doet. Hij legde uit dat hij aan het afbouwen is van de temgesic...2 dagen stabiel moet zijn en dan dus elke 2 dagen 1 temgesic minder. Dit betekend dat hij over enkele dagen op 0 staat en dit 5 dagen moet blijven ,daarna word hij op de naltroxon gezet en moet hij daar stabiel op zijn en dan mag hij weg. Hij zegt dat omdat het zo geleidelijk gaat het heel goed met hem gaat,ook zegt hij dat ik me niet zoveel zorgen moet maken omdat er ook een afspraak staat bij een ggz instelling ( en dat klopt die afspraak heb ik zelf voor hem gemaakt) voor het vervolgtraject van de trauma behandelingen,ook daar komt deze verslaving aan bod en zal er daar aan gewerkt worden. Nu ben ik zelf in de jaren ontzettend scherp geworden,wanneer hij stiekem gebruikte kwam ik daar altijd achter ! Dus mocht dat nu weer gebeuren waar ook ik zeker van uit ga..dan zal ik spijkers met koppen slaan,ik zal duidelijk maken dat daar een concequentie aan vast zit en dat is dat ik weg ga! Dit heb ik ook echt met mezelf afgesproken. Heb altijd mijn eigen stekkie aangehouden dus ik heb op zich niets te verliezen,zou never nooit met deze man gaan samen wonen,hij kan wel weer gaan gebruiken maar daar zal ik zo en zo achter komen,je word opsessief alert als je in mijn schoenen staat dus zal hij dat niet kunnen verbergen ,in ieder geval niet lang. Voor mij betekend dit pluk de dag...want ik weet dat ik elke dag opnieuw mezelf kan vragen...wil ik dit nog? ...kan ik dit nog? ....en zo niet kan ik elke dag opnieuw de stap zetten om deze relatie te verbreken,ik wacht het dus even af hoe het gaat worden als hij eruit komt,mijn vraag is alleen nog...wat voor een man komt er uit? Een man die clean is ( LICHAMELIJK) en die ik alleen onder invloed heb gekend...dan is hij dus nuchter...niet euforisch van de heroine en ook niet verdoofd door medicatie zoals methadon of suboxone... wat voor een man heb ik dan voor me? En als het voor hem een hel is om op deze manier in het leven te staan wat kan ik dan verwachten? Een agressief monster? Heel graag hoor ik hier nog wat over want ik bereid me graag goed voor op wat me mogenlijk te wachten staat."
"MrJunkieXL zei: Ik zie momenteel door de bomen het bos ook niet meer hoor. Heb een enorme mental breakdown en weet niet wat te doen. Me kratom is op, me quatiapine is op. Dus word een hele nacht opblijven. Wil mezelf van kant maken momenteel😪 ben in me oude dorp waar ik het bij iedereen heb verpest. Nergens om naartoe te gaan, overal wachtlijsten voor safehousen of begeleid wonen. Weet niet meer wat te doen!!!! De kans dat ik 1 deze dagen naar iemand toe ga waar ik heftig aan de heroine en crack zal gaan is enorm. Het enige wat me nu rust zou bieden is een benzoje maar ook daar kan ik niet meer aan komen omdat ik ook daaraan verslaafd was. Huisarts geeft me dit zeker niet en heb geen toegang tot me bankrekening dus kan ook geen rc's bestellen. Wat moet ik nou met me leven?😔 Klik om te vergroten... Oh wat erg voor je !! Laat alsjeblieft die troep achter wege,probeer sterk te zijn !! Het is nooit te laat om een beter leven te krijgen,geloof in jezelf !! Ik heb oprecht met je te doen,sta op..schouders eronder...waar een wil is is een weg !"
"MrJunkieXL zei: Dankjewel ik bekijk het weer wat positiever. Ga tot morgen uitzitten en dan achter me kratom en quatiapine aan. Het is alleen zo naar dat ik zo lang in me oude omgeving moet rondhangen en maar niet aan een woonplek weet te komen. Me verleden achtervolgt me hier heel erg wat een terugval uitlokt. Blijf naar oplossingen zoeken en dat voorkomen. Doe me best👍🏻 Klik om te vergroten... Doe je best !!! Je kunt het !!!!! Zie het als een uitdaging om te kunnen laten zien dat je het anders kunt ,ik snap dat de omgeving klote is..zodra de kans zich voordoet probeer weg te blijven uit die omgeving en probeer in een volledig andere omgeving een nieuwe start op te bouwen,klinkt allemaal easy...dat snap ik,maar weg van alle verleidingen zal helpen ( denk ik als leek) kop omhoog en doorrrrrrrrrrr 💪💪💪"
"Mrloverdj zei: With all respect..maar is het misschien niet handiger om in dat andere topic verder te hebben dan in dit topic van modepopje en haar vriend die aan hero verslaafd is? Stuk overzichtelijker voor iedereen denk ik. Goed bedoelt Klik om te vergroten... Je hebt gelijk !! Maar kon het niet laten hem een hart onder de riem te steken , maar nu we hier toch weer zijn...ik heb mijn vriend vandaag een hele duidelijke mail gestuurd waarin ik heel duidelijk ben geweest,ik ga deze relatie niet voort zetten met de man die ik 2 weken geleden bij de kliniek heb afgezet is wat ik schreef...het leven wat ik had was afschuwelijk en dat leven heb ik reeds achter me gelaten..ik wil een nuchtere man in mijn leven en ik betwijffel of jij ooit nuchter kan zijn...ik twijffel en mijn vertrouwen in jou is compleet weg,vanaf nu krijgen drugs en verborgen kanten van jou geen plaats meer in mijn leven,dit is mijn standpunt en daar wijk ik niet meer van af ! (Ik ben dus ook echt voornemens om concequent hierin te blijven) Ik kreeg een mail terug..je zou haast denken dat zijn mail geschreven is onder invloed van hero!! Dat hin van me houd en dat euforische gevoelens bij hem horen en hij de spanning graag zoekt maar dat hij nu ouder word en begrijpt dat dingen niet meer kunnen..dat hij mij volkomen begrijpt en dat hij bereid is zonder op de dingen vooruit te lopen hard aan zichzelf wil werken,vandaag was de eerste dag zonder medicatie,hij was verhit en hoofdpijn en zweten...nu nog 4 dagen zonder medicatie en dan op de naltroxon..en dan naar huis !!!! Hij denkt dus te makkelijk !!! Maar om nu op dit moment hem te bekogelen met van alles lijkt me ook niet werken gezien hij in die detox zit...dat werkt misschien avenrechts? Hij blijft herhalen dat ik straks een schone man terug krijg waarop ik meteen reageerde met de vraag...voor hoelang???. Het blijft moeilijk voor me maar pluk de dag..."
"Tijgertje1234 zei: Hoi allemaal, Ik zou graag mijn verhaal hier kwijt willen, omdat ik er verder met niemand over kan praten. Mijn partner is verslaafd aan heroïne, ik wist dit toen ik een relatie met hem kreeg want hij is ook al 5 jaar mijn beste vriend. Hij beloofde toen aan mij dat hij snel zou stoppen, we zijn nu een half jaar verder en in het begin kon ik er nog wel mee om gaan. Maar nu merk ik pas hoe slopend het is voor onze relatie, we hebben veel ruzie en eerlijk gezegd ben ik doodongelukkig. Hij gaat binnenkort wel met een arts praten zodat hij aan de methadon of iets anders kan, dus de eerste stap is gezet. Maar ik krijg het steeds moeilijker om ermee om te gaan.. Ik ben iemand die veel doet op een dag, veel onderneemt en werkt en studeert en hij doet niks. Momenteel zit ik in het gips en ben ik totaal van hem afhankelijk, ik kan geen auto rijden en dus nergens naartoe. Hij gaat om 6 u in de ochtend naar bed en komt er dan in de avond uit, we hebben niets aan onze dag samen en het interesseert hem niet zoveel meer. Eerst wilde hij nog veel met me doen, maar nu is het alleen maar liggen in bed of in de bank. Op dit punt is de relatie voor mij niet leuk meer, ook al is hij super lief voor me en hou ik heel veel van hem. Ik wil hem ook niet nu laten vallen net voordat hij gaat stoppen want ik weet dat hij gaat stoppen om een toekomst met mij te hebben, en wil hem ook echt steunen. Maar ik weet niet hoe ik er nog goed mee om kan gaan, mijn geduld is op en ben constant geïrriteerd en verdrietig. Als ik dit bij hem aankaart, of vraag om een beetje op tijd uit bed te komen (1 uur is dan voor hem op tijd) dan neemt hij me niet serieus en zegt hij alleen maar dat ik geduld moet hebben en het straks beter wordt. Ik weet ook wel dat ik hem nu gewoon ff moet laten totdat hij gaat stoppen, maar vind het lastig. Ik kan er ook met niemand over praten omdat hij niet wil dat mensen het weten. Klik om te vergroten... Het is een regelrechte ramp om een verslaafde partner te hebben,ik weet waar ik over praat. Het is onbegonnen werk en als je niet uit kijkt word je meegezogen in die verslaving,mijn advies is..stop met die relatie het gaat je alleen erg veel verdriet en pijn en ellende opbrengen..."