#1
Je begrijpt wat ik bedoel.Je leeft elke dag,
Sterven doe je maar 1 keer.
Je begrijpt wat ik bedoel.Je leeft elke dag,
Sterven doe je maar 1 keer.
Wat je wel vaak bij dope verslaafden ziet is dat ze beginnen met pijnstillers gebruiken na bijvoorbeeld een operatie waar ze heftige pijn van hebben, want ja als je echt veel pijn hebt voelt het zo fijn als die oxycodon inkickt en je pijn ineens weg is. Maar het enge aan morfine is dat je er ook euforisch van word en al je mentale zorgen ook in 1 klap verdwenen zijn. Zo raken een hoop mensen verslaafd aan morfine en blijven ze gebruiken ook als ze geen pijn meer hebben. Wat uiteindelijk omslaat in heroine omdat de pijnstillers dan te duur worden of er niet meer makkelijk aan kunnen komen. Zo raken een hoop mensen ook verslaafd aan kalmeringspillen bij angst en kunnen vervolgens niet meer zonder hun pillen leven. Drugs, alcohol of medicijnen het maakt niet uit niemand raakt zomaar verslaafd er spelen meestal een hoop dingen mee bij een verslaving. De meeste raken verslaafd door het verkeerd gebruiken van een middel zoals gevoelens afvlakken en niet voor de rush die de middelen hun geeft. Al kan je natuurlijk ook verslaafd worden aan het fijne gevoel van middelen wat ook voorkomt en meesppeelt bij verslaving.Ik oordeel over niemand,ik oordeel alleen over mijn eigen relatie,alles wat ik zeg heeft dus direct betrekking op mijn partner,die verzweeg jaren de hero verslaving voor mij,als ik in beginsel had geweten dat hij verslaafd was was ik nooit in deze relatie gestapt,nu zit ik er in en ervaar als ( niet verslaafde) dat door het gebruik van hem met alles wat daarbij komt kijken ik het zwaar te voortduren heb.
De stemmingswisselingen,het liegen en bedriegen,de agressie soms,het afwezig zijn....je hele levensvreugde word hier als niet verslaafde de dupe van.
Opstappen is de makkelijkste weg voor mij maar ook niet easy als je van iemand houdt..
Heb hem dus de keuze laten maken..of onze relatie of je verslaving....hij heeft dus voor de relatie gekozen vandaar de detox nu..
Wil hem die kans geven maar door jarenlang bedrog is mijn vertrouwen weg...ik zou dus graag tips ontvangen van gebruikers die mij kunnen vertellen waar ik op moet letten zodat ik eerder door heb dat ik weer opnieuw belogen wordt,zodat ik veroordeel niemand,respect voor iedereen maar als gebruiker moet je eerlijk blijven naar je partner toe en dat is in mijn geval dus niet,een gebruiker heeft recht op zijn /haar gebruik maar een niet verslaafde heeft recht op een eerlijke relatie,hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Exact, dit verwoord je heel goed. En zo bedoelde ik het topic ook. De smoezen van verslaafden naar zichzelf of anderen, of zo ernstig misbruiken dat het geheim moet blijven.niet de recreatieve gebruiker of diegene die er vrede mee heeft.Van niet problematische gebruikers hoor je deze smoezen nooit. Die hebben niet het gevoel zich te moeten verantwoorden voor hun gebruik.
Dat je er "vrede mee hebt" kan ook nog een (subtiele) smoes zijn. Het is in werkelijkheid vaak eerder "je erbij neerleggen", wat eerder een tolereren van de verslaving is dan echt een vrede. Je leert ermee leven, maar eigenlijk ben je gebonden door de verslaving.Exact, dit verwoord je heel goed. En zo bedoelde ik het topic ook. De smoezen van verslaafden naar zichzelf of anderen, of zo ernstig misbruiken dat het geheim moet blijven.niet de recreatieve gebruiker of diegene die er vrede mee heeft.
Deze reden gebruikt hij voornamelijk !!Het neemt de pijn weg.
Gebruik(te) ik dikwijls. Het nam ook helaas ook effectief even de pijn weg.
Herkenbaar.Deze reden gebruikt hij voornamelijk !!
Dat je er "vrede mee hebt" kan ook nog een (subtiele) smoes zijn. Het is in werkelijkheid vaak eerder "je erbij neerleggen", wat eerder een tolereren van de verslaving is dan echt een vrede. Je leert ermee leven, maar eigenlijk ben je gebonden door de verslaving.
Nog een smoes die ik zelf veel gebruikt heb: "met psychedelica confronteer je jezelf juist met je problemen in plaats van ervoor weg te lopen" Dit kan waar zijn, maar in de praktijk gebruikte ik deze smoes ook geregeld om te vluchten van problemen.
Hoi perenijsje wat een eerlijke lijst.Ik heb best wel veel smoezen/redenen waarom ik gebruik/mezelf toestemming geef, zoals
- Ik heb meer energie en zin om iets te doen (ipv accepteren dat ik soms minder energie/zin heb)
- Ik voel me blijer/meer ontspannen (wegmaken van negatieve emoties, me altijd "gelukkig" wil voelen, tegenslagen vergeten)
- Ik ben socialer/gezelliger ( nuchter ben ik veel meer geremd, praat ik minder, kijk meer de kat uit de boom, sta op de achtergrond)
- Ik ben zelfverzekerder (denk minder na over wat anderen van me vinden, heb minder bevestiging en goedkeuring van anderen nodig, gedraag me "losser")
- Ik heb meer lef ( durf/doe dingen die ik anders niet zo snel zou doen)
- Ik verveel me minder/tijd gaat sneller ( tijd met speed op vliegt voorbij)
- Ik kan me beter focussen op iets
- Ik ben creatiever, zowel in doen als in denken
- Het geeft me rust in mijn hoofd ( denk/pieker veel minder)
- Het geeft me rust in mijn hoofd/lichaam (als ik heel erg tegen de trek aan het vechten ben door wel weer te nemen)
- Ik mag het als beloning (bijv als ik al een tijdje niet gebruikt heb dat het dan wel weer eens mag, of gewoon als ik dingen goed heb gedaan)
- Ik heb toch geen verplichtingen dus het kan wel
- Het verdiept/verstevigt de relatie met mijn vriend/vrienden als we samen gebruiken
- De seks is geiler/ongeremder/intenser
- (Voor Corona, uitgaan is leuker, helemaal opgaan in de muziek, makkelijker contact leggen)
- Ik maak dingen mee die ik anders niet meemaak, beleef "avonturen"⁸
- Ik ontdek/experimenteer met nieuwe dingen
- Ik ben er eerlijk over en lieg en manipuleer niet en ben anderen niet tot last ermee
- Ik laat het niet zover komen dat ik het niet kan betalen/alles kwijtraak
- Ik vind het nog te leuk om helemaal te stoppen/het heeft ook nog veel voordelen
- Ik gebruik geen grote hoeveelheden, "anderen" gebruiken veel meer/vaker
- Als het echt niet "kan" doe ik het niet, ik heb mezelf wel in de hand
- Ik ga nog even door zodat ik mijn slaapritme niet helemaal in de war gooi
- Ik neem nog 1 lijntje tegen de brakheid/om de dag door te komen totdat ik weer kan slapen
- Ooit stop ik wel, heb ik het niet meer nodig, geen behoefte meer eraan
De thee lijkt me geen verslaving. Als je opeens in de situatie zou komen dat je niet de beschikking hebt over thee, dan zou je prima even zonder kunnen, toch?Oef. Naast LSD zou ik zelf moeite hebben met de meeste psychedelics die ik heb geprobeerd te misbruiken.
Ik vind het sowieso lastig te zeggen wanneer iets een verslaving is. Ik voel me niet verslaaft, maar ik heb zat gewoontes.
Ik drink bijvoorbeeld iedere dag een pot thee. Thee leek mij naast gewoon water het beste om te drinken. Ik vind leidingwater best vies dus. En het is goedkoop.
Maar in thee zitten ook stofjes. Is mijn reden van consumptie dan een smoes?
Dat klinkt niet best... Vaak is de angst voor een onderliggend probleem ook veel groter dan het eigenlijke probleem onder ogen komen.Ik heb liever de problemen van verslaving (onder invloed zijn en door afkick gaan) dan dat ik terug met de onderliggende problemen in aanraking kom<;
ik heb gewoon heel weinig hoop dat ik met mijn onderliggende problemen echt uit de knoop geraak...ik heb er nogal wat...maar je hebt zeker gelijk...een ernstigere verslaving hoeft voor mij niet, deze is al ernstig genoegDe thee lijkt me geen verslaving. Als je opeens in de situatie zou komen dat je niet de beschikking hebt over thee, dan zou je prima even zonder kunnen, toch?
Maar misschien kan zelfs de thee wel gebruikt worden om even op een hele lichte manier te ontsnappen aan een oncomfortabel gevoel? Zelf doe ik dit ook wel. Zelfs op dit moment nu. Ik voelde me een beetje onrustig en dan denk ik: even een theetje, dan kalmeer ik wat. Het is ook de reden waarom koffie wel een bakje troost wordt genoemd. Even ontsnappen aan een oncomfortabel gevoel. Ik denk dat de gemene deler bij echte verslavingen en dit soort licht ontsnappingsgedrag dan ook is dat we nuchter een gevoel van onbehagen en/of een gevoel van niet content zijn ervaren. En dat dit komt, omdat we moeite hebben om de rust in onszelf te vinden. (Zen, ik zag dat jij je er ook mee bezig houdt) Ik ben van mening dat de echte onderliggende verslaving altijd de verslaving aan het denken is. (Nog) niet goed geaard zijn in de rust in onszelf.
Trouwens, als je het nog niet geprobeerd hebt: pers eens een citroen uit in een grote kan water. Kun je de hele dag van drinken en maakt water drinken super lekker én gezond. Zet de kan in de koelkast en het is nog lekkerder. Enige nadeel is dat het zuur van de citroen niet zo goed voor je tanden is, dus is het misschien aan te raden een rietje te gebruiken (vind dat zelf wel minder lekker drinken maar goed).
Dat klinkt niet best... Vaak is de angst voor een onderliggend probleem ook veel groter dan het eigenlijke probleem onder ogen komen.
Je weet dat de onderliggende problemen zo niet weggaan hè? En dat het moeilijker zal worden deze te onderdrukken, met nog zwaardere verslavingen en afkickperioden.
Ik ken het gevoel...ik heb gewoon heel weinig hoop dat ik met mijn onderliggende problemen echt uit de knoop geraak...ik heb er nogal wat...maar je hebt zeker gelijk...een ernstigere verslaving hoeft voor mij niet, deze is al ernstig genoeg![]()
Ja inderdaad..heb je die gedachten vanuit een verslaving of gebruik je recreatief?op nummer 1 staat momenteel, why nut?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."