Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Daar ben ik even weer.
In deze laatste 2 weken lag ik zelf in een zkh. En na een zware operatie, wat krijg je als pijnstiller.
Juist.
De duivel zelf.
In 2 variëteiten.
Zogauw ik weer bij zinnen was direct gestopt.
Dus nu lijd ik pijn. Jazeker.
Maar ik wil de duivel niet meer binnen laten, dan maar pijn.
De ellende van de duivel is nog veel erger.
Dat wil ik niet meer.
Goed, nu naar de TS
De arts in kwestie heeft laten we zeggen raar gehandeld, edoch
Ook paracetamol is voor een nieuwe mensje in wording geen goede zaak.
Nee.
Daar staat tegenover dat datzelfde mensje er niets mee wint als moeder er onderdoor gaat.
Nee.
Dat is een zeer moeilijke afweging die de arts moet maken.
Ik kan en ga daarover niet oordelen, maar zo stond de zaak ervoor.
Ja.
Duidelijke communicatie, daar heeft het aan ontbroken. Dat is heel jammer.
Onderschat paracetamol niet.
Er zijn meen ik fouten gemaakt. Jazeker.
Je kunt een klacht indienen, wie wordt daar beter, en slechter van.....
Let wel
De strijd die volgen zal, heeft geen winnaars!
Kost je heel veel energie die je nu beter ergens anders voor kunt gebruiken...
Bij oorlog is de winst aan diegene, die zichzelf kent, en daarnaast ook de vijand!
Dan zult u in geen honderd veldslagen verliezen!
Klik om te vergroten...
Ik vind dit zo naar dat ze jou dan gewoon weer oxy geven terwijl ze (neem ik aan) weten van je verleden met deze pijnstiller.
Wat betreft die arts, als ze mij gewoon rustig had aangesproken zonder direct te dreigen met de crisesdienst en veilig thuis dan was het misschien anders afgelopen, door mij te dwingen en of te bedreigen duw je mij alleen verder de ellende in. Ik zit nu weer met gevoelens die ik allang was vergeten doormiddel van EMDR therapie, 4 jaar lang en had het met succes afgesloten. En sinds die opsluiting/dreigementen van de dokter is het echt alsof ik niks verwerkt heb en zit ik nu met angst de hele tijd, herbeleef alles gewoon en dat vind ik zo jammer, het had niet gehoeven.

Ik wens je echt heeeeeeel veel beterschap, is er geen andere middel die ze je kunnen geven om de pijn te onderdrukken? Ik leef met je mee. Nogmaals veel beterschap.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...15
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank!
Ach, uiteindelijk ben je er zelf ook nog bij, tegenwoordig zijn narcoses zeer goed berekend en na een dag ben je echt weer bij de les..
Het meest stoort mij het gemak waarmee men met deze stof op de proppen komt.
En ja, er is documentatie over oxcycodon en mijn persoon.
Jazeker.
Nu is het probleem dat ik na paracetamol geen andere pijnstillende medicatie mag hebben, dan meteen opiaten.
Er zijn alleen echt wel andere soorten van dan de duivel zelf.
Absoluut.
Anyway ik ben er de tweede dag in de avond al mee gestopt.
Nu bouw ik de methadon af, heel langzaam, als dit lukt, maar nu verrek ik van de pijn.
Mss ben ik er te snel mee begonnen na de ingreep, ik ga toch nog door.
Maar dat het lastig is, dat kan ik alleen maar bevestigen...
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Legio Patria Nostra zei:
Dank!
Ach, uiteindelijk ben je er zelf ook nog bij, tegenwoordig zijn narcoses zeer goed berekend en na een dag ben je echt weer bij de les..
Het meest stoort mij het gemak waarmee men met deze stof op de proppen komt.
En ja, er is documentatie over oxcycodon en mijn persoon.
Jazeker.
Nu is het probleem dat ik na paracetamol geen andere pijnstillende medicatie mag hebben, dan meteen opiaten.
Er zijn alleen echt wel andere soorten van dan de duivel zelf.
Absoluut.
Anyway ik ben er de tweede dag in de avond al mee gestopt.
Nu bouw ik de methadon af, heel langzaam, als dit lukt, maar nu verrek ik van de pijn.
Mss ben ik er te snel mee begonnen na de ingreep, ik ga toch nog door.
Maar dat het lastig is, dat kan ik alleen maar bevestigen...
Klik om te vergroten...
Knap dat je zo sterk doorgaat, op de detox afdeling was er ook een jongeman met wie ik heel goed overweg kon. Hij was verslaafd aan heroïne en kreeg daarvoor dus metadon. Toen ik zag hoe moeilijk hij het had vooral met die laaste mg afbouw maakte mij dat wel bezorgd. Het schijnt dus zelfs zwaarder te zijn dan oxycodon zelf als het aankomt op stoppen/afbouwen. Nogmaals echt heel veel sterkte en beterschap gewenst.wl
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel sterkte toegewenst meid! Je bent van meer capabel dan je denkt!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Miems zei:
Knap dat je zo sterk doorgaat, op de detox afdeling was er ook een jongeman met wie ik heel goed overweg kon. Hij was verslaafd aan heroïne en kreeg daarvoor dus metadon. Toen ik zag hoe moeilijk hij het had vooral met die laaste mg afbouw maakte mij dat wel bezorgd. Het schijnt dus zelfs zwaarder te zijn dan oxycodon zelf als het aankomt op stoppen/afbouwen. Nogmaals echt heel veel sterkte en beterschap gewenst.wl
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met je? Hoe is het met de pijn en voel je je beter nu je thuis bent?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterretje1984 zei:
Hoe gaat het nu met je? Hoe is het met de pijn en voel je je beter nu je thuis bent?
Klik om te vergroten...
Het gaat vandaag wel wat minder. Denk dat mijn lichaam door begint te krijgen dat er niks meer binnenkomt. Ik heb het van warm naar ijskoud, rillingen gevoel, braken. Zweet me een ongeluk terwijl ik van nature echt nooit zweet, zelfs niet tijdens de zomermaanden. Maar het ergst van al zijn toch wel die gebroken nachen. Ik denk dat deze week nog veel erger gaat worden en vanaf de week daarop dat het dan hopelijk afneemt. Had verwacht dat de "trek" wel wat heftiger zou zijn maar gelukkig tot nu toe nog geen behoefte gehad om ernaar te "grijpen". Hoe is het met jou?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag trouwens nog een belletje gehad van veilig thuis. Die zijn gebeld door de arts die mij tijdens de detox heeft behandeld. Zij heeft hun verteld dat ik zonder hun goedkeuring weg ben gegaan. Hierbij heeft zij niet verteld dat ik gewoon netjes heb gewacht op de crisesdienst en hun besluit. Gelukkig heb ik van de crisesdienst een brief gehad waarin staat dat ik de detox succesvol heb afgemaakt maar door gemis van mijn gezin het "uitzieken" verder thuis wilde afmaken. Wat een rotwijf, nooit zo een arts in opleiding meegemaakt.

Veilig thuis was dan ook stomverbaasd toen ze het gingen na checken en de arts vab de crisisdienst aangaf dat er zeker geen sprake was van dat ik zomaar ben weggelopen etc etc, mqat dat ik gewoon met zijn toestemming naar huis ben gegaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze gang van zaken, ik bedoel dus de laatste acties van die arts ( in opleiding??!) Maakt voor deze opleiding de kans ervoor te slagen meer dan zeer klein.
Ik zou nu zelf ondanks de eigen situatie, dit niet zonder verdere reactie laten lopen. Nee.
Dit gaat echt alle perken te buiten goddome
Iemand die opeens van arts zijn dit gedrag vertoont moet domweg uit het ambt gehaald worden.
Jazeker. Dit kan echt niet.
Ook al kost deze strijd veel energie, je doet het niet alleen voor jezelf, hier kunnen anderen ook mee gered worden van wanprestatie!
Het gaat nergens meer over!
Totaal vertoon van enorme incompetentie.
Dit kan levens kosten zo.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Miems zei:
Het gaat vandaag wel wat minder. Denk dat mijn lichaam door begint te krijgen dat er niks meer binnenkomt. Ik heb het van warm naar ijskoud, rillingen gevoel, braken. Zweet me een ongeluk terwijl ik van nature echt nooit zweet, zelfs niet tijdens de zomermaanden. Maar het ergst van al zijn toch wel die gebroken nachen. Ik denk dat deze week nog veel erger gaat worden en vanaf de week daarop dat het dan hopelijk afneemt. Had verwacht dat de "trek" wel wat heftiger zou zijn maar gelukkig tot nu toe nog geen behoefte gehad om ernaar te "grijpen". Hoe is het met jou?
Klik om te vergroten...

Wat je omschrijf qua klachten herken ik heel goed. Mijn ervaring is wel met die klachten dat ze niet erger worden maar juist elke dag een heel klein beetje beter. Ik hoop zo dat je hetzelfde zult ervaren. Hier gaat het redelijk goed. Gisteren had ik het mentaal heel zwaar. Ik verlangde zo naar een avondje ontspanning en zonder kou en 1 goede nacht. Ik ben de fout in gegaan en heb oxycodon en oxazepam genomen. Na 5 minuten had ik al spijt en heb ik mijn vinger in mijn keel gedaan om alles uit te spugen. Denk niet dat alles eruit was want heb heel goed geslapen en vandaag op kou en zweten na weinig last gehad. Ook geen behoefte zoals gisteren gelukkig.

Mbt die arts in opleiding. Schandalig. Wat een heks. Als je er kracht voor hebt maak er werk van. Dit mag gewoon niet. Voor hetzelfde geld sta je zwak in je schoenen en val je door zo een melding direct terug. Is die melding nu volledig afgesloten door het AMK?
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Miems zei:
Ik hoop dat het mee zal vallen. Mijn hart bonkt als een gek van de zenuwen. Hoop dat het allemaal mee zal vallen maar hou ook rekening met zeer zware scenario's zodat het niet erger kan worden dan verwacht.
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het tot nu toe? Wat mij altijd helpt is veel slapen en veel lezen erover. Ergens helpt het mij enorm om te lezen hoe het werkt met verslavingen, waarom het zo lastig is te stoppen, wat het met je hersenen doen en vooral dat ik niet de enige ben (en dat maakt dat ik me wat minder dom zwak en stom voel). Ik had vandaag ook een off day. Slecht geslapen vanacht en gigantisch behoefte om me fijn te voelen. Omdat ik me vorige week niet in de hand had heb ik vandaag iets meer dan 360 snelwerkende oxy pillen van 10mg en iets meer dan 180 lang werkende oxy pillen in de prullenbak gegooid en de zak meteen in de ondergrondse container gedumpt. Heb ook 6 doosjes oxazepam en 4 doosjes temazepam erbij gedaan. Van die laatste 2 wel beide 1 doosje bewaard voor als ik een keer echt nood heb om te slapen. Ik krijg pas weer een herhaalrecept voor de oxy in januari (als ik die al ophaal) maar tot die tijd heb ik geen mogelijkheid meer terug te vallen met de oxy. Van de pammetjes krijg ik over 2 weken weer een herhaal recept. Of ik vraag die gewoon niet aan/haal niet op. Of ik gooi telkens als ik nieuwe heb de oude doosjes weg zodat ik nooi meer dan 1 doosje in huis heb. Ik wilde echt graag stoppen met de pillen in huis omdat ik mezelf wilde bewijzen dat ik daar sterk genoeg voor ben. Maar ik weet zeker dat als ik me weer een of meer dagen zo als vandaag zou voelen ik terug zou vallen dus ben toch voor de makkelijke en veilige weg gegaan. Voelt als zwak want dit is ipv niet willen, niet kunnen. Maar als het werkt zo dan maar zwak. Beter zwak door niet kunnen dan terugvallen door zoiets doms als bewijsdrang naar mezelf.

Voor jou @Miems. Je vertelde dat je zo snel weer in bezit van Oxy was omdat je van een bekende kon kopen die zelf wel het recept krijgt maar niet gebruikt. Kun je daar niet mee afspreken dat hij niet meer aan je verkoopt ook al ga je op je hoofd staan? En dat hij iemand inschakeld die jij vertrouwd op het moment dat je er wel om vraagt? Heb je nu niets meer in huis?

Liefs van mij voor jou powervrouw!!

Ps. Hoe doet de kleine het qua ontwikkeling en groei? Sta je wat meer onder controle mbt groei en ontwikkeling ivm je oxy gebruik of zijn je verloskundige en gyneacoloog hier niet van op de hoogte? Er is ook een speciale pop poli in veel ziekenhuizen voor zwangeren die het mentaal zwaar hebben. Ik denk dat jij hier best baat bij zult hebben!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterretje1984 zei:
Hoe gaat het tot nu toe? Wat mij altijd helpt is veel slapen en veel lezen erover. Ergens helpt het mij enorm om te lezen hoe het werkt met verslavingen, waarom het zo lastig is te stoppen, wat het met je hersenen doen en vooral dat ik niet de enige ben (en dat maakt dat ik me wat minder dom zwak en stom voel). Ik had vandaag ook een off day. Slecht geslapen vanacht en gigantisch behoefte om me fijn te voelen. Omdat ik me vorige week niet in de hand had heb ik vandaag iets meer dan 360 snelwerkende oxy pillen van 10mg en iets meer dan 180 lang werkende oxy pillen in de prullenbak gegooid en de zak meteen in de ondergrondse container gedumpt. Heb ook 6 doosjes oxazepam en 4 doosjes temazepam erbij gedaan. Van die laatste 2 wel beide 1 doosje bewaard voor als ik een keer echt nood heb om te slapen. Ik krijg pas weer een herhaalrecept voor de oxy in januari (als ik die al ophaal) maar tot die tijd heb ik geen mogelijkheid meer terug te vallen met de oxy. Van de pammetjes krijg ik over 2 weken weer een herhaal recept. Of ik vraag die gewoon niet aan/haal niet op. Of ik gooi telkens als ik nieuwe heb de oude doosjes weg zodat ik nooi meer dan 1 doosje in huis heb. Ik wilde echt graag stoppen met de pillen in huis omdat ik mezelf wilde bewijzen dat ik daar sterk genoeg voor ben. Maar ik weet zeker dat als ik me weer een of meer dagen zo als vandaag zou voelen ik terug zou vallen dus ben toch voor de makkelijke en veilige weg gegaan. Voelt als zwak want dit is ipv niet willen, niet kunnen. Maar als het werkt zo dan maar zwak. Beter zwak door niet kunnen dan terugvallen door zoiets doms als bewijsdrang naar mezelf.

Voor jou @Miems. Je vertelde dat je zo snel weer in bezit van Oxy was omdat je van een bekende kon kopen die zelf wel het recept krijgt maar niet gebruikt. Kun je daar niet mee afspreken dat hij niet meer aan je verkoopt ook al ga je op je hoofd staan? En dat hij iemand inschakeld die jij vertrouwd op het moment dat je er wel om vraagt? Heb je nu niets meer in huis?

Liefs van mij voor jou powervrouw!!

Ps. Hoe doet de kleine het qua ontwikkeling en groei? Sta je wat meer onder controle mbt groei en ontwikkeling ivm je oxy gebruik of zijn je verloskundige en gyneacoloog hier niet van op de hoogte? Er is ook een speciale pop poli in veel ziekenhuizen voor zwangeren die het mentaal zwaar hebben. Ik denk dat jij hier best baat bij zult hebben!
Klik om te vergroten...
Wat ben jij sterk zeg. Ik zou het nooit weggegooid hebben. Daar ben ik veelste zwak voor. Vandaag was echt een hele zware dag. Voel me vreselijk depri en down.

Ik heb nu geen oxy meer in huis, helemaal niks. En het is zooo moeilijk om het niet te kopen. Maar ik moet hier echt doorheen. Ik wil niet zo leven zoals het nu gaat.

Ik loop al bij de pop poli maar ik zit gewoon met zoveel trauma en gedoe dat ik momenteel mij dood ongelukkig voel. De oxy gaf mij een beetje dat happy gevoel en dat is nu gewoon weg. Ik zie alles grijs en donker in helaas.

De baby groeit goed en krijg ook extra groei echo. Of er echt schade is kunnen we pas zien na de geboorte. Ik hoop het niet want dan zal ik me alleen maar slechter voelen. Ik hoop dat ik wat zal slapen deze nacht want zit er helemaal doorheen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vreselijk aan het braken. Ben zo bang ineens.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Miems zei:
Wat ben jij sterk zeg. Ik zou het nooit weggegooid hebben. Daar ben ik veelste zwak voor. Vandaag was echt een hele zware dag. Voel me vreselijk depri en down.

Ik heb nu geen oxy meer in huis, helemaal niks. En het is zooo moeilijk om het niet te kopen. Maar ik moet hier echt doorheen. Ik wil niet zo leven zoals het nu gaat.

Ik loop al bij de pop poli maar ik zit gewoon met zoveel trauma en gedoe dat ik momenteel mij dood ongelukkig voel. De oxy gaf mij een beetje dat happy gevoel en dat is nu gewoon weg. Ik zie alles grijs en donker in helaas.

De baby groeit goed en krijg ook extra groei echo. Of er echt schade is kunnen we pas zien na de geboorte. Ik hoop het niet want dan zal ik me alleen maar slechter voelen. Ik hoop dat ik wat zal slapen deze nacht want zit er helemaal doorheen.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk had jij dat wel gedaan, want je wilt stoppen! Je wilt je baby zonder afkickverschijnselen op de wereld zetten. Google anders een filmpjes van babys in de baarmoeder en na de geboorte die afkicken. Ik weet 1000% zeker dat jij dan ook alles weg zou gooien als je er aan denkt dat jou baby zich anders ook zo zou voelen!

Ik weet dat iedereen anders is maar mijn baby was kerngezond na ruim 8 maanden 120mg oxy en te veel oxazepam en temazepam per dag. Eet je wel goed en neem je je zwangerschapsvitamines goed in? Ze kunnen zoveel zien tegenwoordig op echo's. Als daar niets geks te zien is dan kun je er vanuit gaan dat het ook goed gaat met de baby. Enige waar jij nu hard voor moet strijden dat je minimaal 3 weken voor de bevalling clean bent en minimaal tot de bevalling blijf. Alleen op Die manier zal je kindje na de geboorte geen last hebben van ontwenningsverschijnselen. En die gedachten, dat een hopeloos babytje dat moet voelen moet voor jou voldoende zijn dit nu echt te stoppen!!! Ik weet dat je op ziet tegen de tijd na de bevalling omdat je bang bent dan terug te vallen. Maar vergis je er niet in dat je dan heel druk met de baby bezig bent (dus giga veel afleiding hebt) en je dan zo een hummeltje volledig afhankelijk van jou hebt dat je waarschijnlijk niet eens wilt gebruiken uit liefde voor die baby en je andere kindjes. Ik hoop zo dat je het red tot de bevalling clean te blijven. En als je zoveel spuugt (had ik fe 1e 4 dagen na cold turkey vorige week) en je twijfelt of er wel voldoende vocht of voeding voor de baby binnenkomt zeker aan de bel trekken. Dan geven ze je desnoods een infuus of sonde maar er moeten voedingsstoffen en vocht voor de baby en jou naar binnen nu! Anders word je alleen maar zwakker en dan kom je weer in dat negatieve spiraal waardoor je alleen maar meer naar oxy gaat verlangen. Als je wilt mag je mijn telefoonnummer (al weet ik niet of hier een pb functie is daarvoor) dan mag Je me altijd op zware momenten berichten en wil ik mijn uiterste best doen jou daar zo goed mogelijk doorheen te slepen!

Wat nog door mijn hoofd schoot om niet te kopen, kun je niet met je partner afspreken dat die de financien even beheert. Heel kinderachtig maar misschien noodzakelijk. Jouw boodschappen geld geven en jij van alles bonnetjes overleggen. Net als degene van wie je het koopt nu even compleet blokkeren en wissen. Een soort veiligheids drempels voor jezelf gaan inbouwen om het moeilijker te maken er aan te komen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miems zei:
Vreselijk aan het braken. Ben zo bang ineens.
Klik om te vergroten...
Weet dat dit weer overgaat !
Veel sterkte toegewenst, je kunt het!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
We hebben het over de duivel, nietwaar.
Wel, even een zin uit het Legioen.
Ik citeer.
Even terugdenken aan die tijd, maar toch.
" Le Diable rit avec Nous. "
Juist. Zo is het.
Geef deze geen kans, hij bestaat in o zo veel verschillende gedaantes!!
Lach met hem mee, desnoods, maar geef godverdomme niet op!
Wij allemaal moeten zonodig vechten....met blote knuisten, tegen verslavingen.
Lach de duivel uit!
Laat hem niet overwinnen!
Allez, en garde
En aan allen die het zwaar hebben.
Lach de duivel uit!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is geen enkel ander gif bekend dat zo ontzettend lang in je lijf aanwezig blijft, als cannabinoide (THC)
Dit ga je je nieuwe mensje toch niet aandoen, met hem of haar dit te geven??!
Ik raad het af!
Je wint er niets mee...cbd olie is Haarlemmer olie.
Daarvan is niets bewezen dat het " werkt"..
Ik vind deze stoffen niet geschikt.
Er moet een arts bij betrokken zijn.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ondanks ik jullie niet persoonlijk ken, een paar van jullie ben ik zo gaan waarderen en hou ik me echt aan vast. Bizar hoe vreemde mensen je soms zo kunnen steunen. Ik hou van jullie.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Miems zei:
Ondanks ik jullie niet persoonlijk ken, een paar van jullie ben ik zo gaan waarderen en hou ik me echt aan vast. Bizar hoe vreemde mensen je soms zo kunnen steunen. Ik hou van jullie.
Klik om te vergroten...

En ik meende het echt echt, als je het zwaar hebt mag je me 24/7 berichten (je mag mijn telefoonnummer ook) wil je met liefde door die kut momenten heen praten.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterretje1984 zei:
En ik meende het echt echt, als je het zwaar hebt mag je me 24/7 berichten (je mag mijn telefoonnummer ook) wil je met liefde door die kut momenten heen praten.
Klik om te vergroten...
Superlief. Ga even de kinderen klaarmaken voor vandaag dan bericht ik je even prive. Het word weer een gevecht vandaag want het eerst waar ik aan dacht toen ik wakker werd was ohh god nee hoe overleef ik vandaag zonder oxy.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Leef per 24 uur.
Vandaag pak je niet.
En morgen zeg je dit weer.
Dat gaat makkelijker!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."