Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
Mag ik vragen over welke stuk uit mijn verhaal je bedoeld met dat is positief te noemen? Ben benieuwd. Ja er zit hier een kerel en die is aan het afkicken van heroïne en hem geven ze nu methadon. Hij was in het weekend nog zo positief maar vandaag was hij helemaal gebroken. De afbouw van metadon valt hem zo zwaar dat zijn gezicht boekdelen spreekt. Het schijnt zelfs erger dan oxycodon te zijn dus als het mij lukt om zo te stoppen met de oxy zonder op metadon over re gaan dan ga ik daar zeker voor. Had je trouwens nog een idee of het mogelijk is dat omdat ik afbouw dat het niet hels word of moet ik m'n borst toch maar nat maken. Pfff ben blij als ik straks naar huis mag naar mijn kindjes en gezin. Ik wens je trouwens ook heel veel sterkte met de afbouw van je metadon. Je kan het
Klik om te vergroten...
Methadon is het ergste van alle opiaten en wat nog om te stoppen. Dikke zooi is het. Kijk naar andere opties zoals Suboxone dat is veel beter. Anders eens vragen aan je arts of dit misschien mogelijk is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...15
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even klagen, vandaag gaat het echt ronduit vreselijk. Terwijl ik dit typ jank ik als een klein kind. Zit er helemaal door heen. 33 weken zwanger. De baby is aan het indalen wat voor vreselijke pijn in mijn rug en benen veroorzaakt en daarnaast natuurlijk de ontwenning die zich ook heeft gemeld. Vandaag weer 10mg eraf dus sinds maandag heb ik dus vandaag dan 60 mg afgebouwd. Gisternacht geen oog dichtgedaan. Ik ga echt kapot gewoon. Ik krijg verder ook geen parcetamol of iets erbij. Wat een vloektijd is dit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Miems zei:
Even klagen, vandaag gaat het echt ronduit vreselijk. Terwijl ik dit typ jank ik als een klein kind. Zit er helemaal door heen. 33 weken zwanger. De baby is aan het indalen wat voor vreselijke pijn in mijn rug en benen veroorzaakt en daarnaast natuurlijk de ontwenning die zich ook heeft gemeld. Vandaag weer 10mg eraf dus sinds maandag heb ik dus vandaag dan 60 mg afgebouwd. Gisternacht geen oog dichtgedaan. Ik ga echt kapot gewoon. Ik krijg verder ook geen parcetamol of iets erbij. Wat een vloektijd is dit.
Klik om te vergroten...
Wat een ellende joh... Gek dat ze je helemaal niets aanbieden, niet eens paracetamol...

Aan alles komt een eind hè. Het zal weer beter worden, dit is tijdelijk.

Heel veel sterkte en gewoon hier posten als je iets op het hart hebt. :kissingheart:
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Wat een ellende joh... Gek dat ze je helemaal niets aanbieden, niet eens paracetamol...

Aan alles komt een eind hè. Het zal weer beter worden, dit is tijdelijk.

Heel veel sterkte en gewoon hier posten als je iets op het hart hebt. :kissingheart:
Klik om te vergroten...

Super bedankt. Gek dat praten/typen tegen vreemden op zulke momenten zo goed kan voelen. Ik heb gevraagd om paracetamol en doe dat ook echt met een berg tegenzin omdat ik me al zo klein voel om iets te vragen hier. Heb elke keer dat nare gevoel dat ze dan denken van ja je hebt het er zelf naar gemaakt, jij bent die pillen gaan slikken terwijl je ook nog eens zwanger bent. Jeeeetje wat voel ik me dan extra waardeloos. En het kan heel goed dat dit tussen mijn oren zit hoor. Ik heb best een hoge pijngrens maar de combi van alles bij elkaar is net boven mijn grens. De begeleiding zou het overleggen of ik eventueel een paracetamol zou mogen maar heb nog steeds geen antwoord. Ik ben zo aan het vechten om te overleven maar dit is wel echt next level. Heb in een half uur al 3x me longen er bijna uit gebraakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Miems zei:
Super bedankt. Gek dat praten/typen tegen vreemden op zulke momenten zo goed kan voelen. Ik heb gevraagd om paracetamol en doe dat ook echt met een berg tegenzin omdat ik me al zo klein voel om iets te vragen hier. Heb elke keer dat nare gevoel dat ze dan denken van ja je hebt het er zelf naar gemaakt, jij bent die pillen gaan slikken terwijl je ook nog eens zwanger bent. Jeeeetje wat voel ik me dan extra waardeloos. En het kan heel goed dat dit tussen mijn oren zit hoor. Ik heb best een hoge pijngrens maar de combi van alles bij elkaar is net boven mijn grens. De begeleiding zou het overleggen of ik eventueel een paracetamol zou mogen maar heb nog steeds geen antwoord. Ik ben zo aan het vechten om te overleven maar dit is wel echt next level. Heb in een half uur al 3x me longen er bijna uit gebraakt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat die mensen niet op je neerkijken hoor. En anders zou dat zeer onprofessioneel zijn. Zij snappen hoop ik ook wel dat je dit niet zomaar nam, maar dat je in een lastige situatie zat.

Een paracetamolletje moet gewoon kunnen. Daar mag je in mijn ogen best om vragen.

En gewoon lekker praten tegen ons, als dat helpt. :blush:
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik denk dat die mensen niet op je neerkijken hoor. En anders zou dat zeer onprofessioneel zijn. Zij snappen hoop ik ook wel dat je dit niet zomaar nam, maar dat je in een lastige situatie zat.

Een paracetamolletje moet gewoon kunnen. Daar mag je in mijn ogen best om vragen.

En gewoon lekker praten tegen ons, als dat helpt. :blush:
Klik om te vergroten...

Helaas zojuist te horen gekregen dat de arts niet akkoord gaat met paracetamol. Ik moet het volgens hun gewoon uitzitten. Zo makkelijk gezegd maar voelt als een hel. Eigelijk als ik wat meer discipline had dan had ik dit beter thuis kunnen doen dan had ik tenminste mijn gezin om me heen om me aan vast te houden. Ik krijg hier verder totaal geen ondersteuning wat betreft het afkicken zelf. Dus geen andere soort medicatie wat de ontwenning en de pijn een beetje dragelijk maakt. Ik zit er echt even doorheen. Oxycodon is toch veel erger dan een paracetamol. Dus hoezo geven ze het mij niet. God sta me bij dat dit snel voorbij is. Voor nu staat mijn laaste 5 mg gepland op 2 december tot dan zit ik het uit maar daarna ga ik wel naar huis. Ben gewoon helemaal op.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het echt kut voor je... Alle kracht naar jou. ❤️🙏🏻 @Miems
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miems zei:
Helaas zojuist te horen gekregen dat de arts niet akkoord gaat met paracetamol. Ik moet het volgens hun gewoon uitzitten. Zo makkelijk gezegd maar voelt als een hel. Eigelijk als ik wat meer discipline had dan had ik dit beter thuis kunnen doen dan had ik tenminste mijn gezin om me heen om me aan vast te houden. Ik krijg hier verder totaal geen ondersteuning wat betreft het afkicken zelf. Dus geen andere soort medicatie wat de ontwenning en de pijn een beetje dragelijk maakt. Ik zit er echt even doorheen. Oxycodon is toch veel erger dan een paracetamol. Dus hoezo geven ze het mij niet. God sta me bij dat dit snel voorbij is. Voor nu staat mijn laaste 5 mg gepland op 2 december tot dan zit ik het uit maar daarna ga ik wel naar huis. Ben gewoon helemaal op.
Klik om te vergroten...
Ik blijf het raar vinden hoor... Dat ze moeilijk doen over een paracetamolletje. Komen ze verder wel een beetje aardig over? Dat ze je mentaal wat steunen? Dit is wel belangrijk denk ik.

Het is sowieso even doorbijten nu, maar je bent sterk genoeg, je kunt dit! Je hebt ook veel om voor te leven... Je kinderen, je man en je kindje die eraan komt.

Sterkte en hou vol!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik blijf het raar vinden hoor... Dat ze moeilijk doen over een paracetamolletje. Komen ze verder wel een beetje aardig over? Dat ze je mentaal wat steunen? Dit is wel belangrijk denk ik.

Het is sowieso even doorbijten nu, maar je bent sterk genoeg, je kunt dit! Je hebt ook veel om voor te leven... Je kinderen, je man en je kindje die eraan komt.

Sterkte en hou vol!!
Klik om te vergroten...
Dit is iets wat wel vaker voorkomt soms dat mensen geen dafalgan of paracetamol krijgen. Ik kreeg wel dafalgan door het zeer aan me hoofd maar toen ik er teveel begon te vragen zei de arts dat ik er maar 1 mag krijgen want als je een paar paracetamol slikt per dag is dat slecht voor je buik en zo kwam er geen verslaving aan dafalgan dan.

@Miems Waar je nu zit, zit je het best geloof mij maar want ik heb iemand leren kennen die al 30 jaar verslaafd is en genoeg opnames heeft gedaan en die zegt dat het ziekhuis het beste is om af te kicken. Thuis zijn er teveel verleidingen om te gebruiken als je thuis afkickt en zoals jij hier praat ben ik bijna 100% zeker dat je zou hervallen moest je thuis afkicken. Maar weet als je het echt wil dat je het kan.
Gewoon blijven volhouden zoals je nu doet het zal wel lukken. Je kan altijd hier schrijven want dit topic is heel interessant ook omdat je zwanger bent.
Blijven doorgaan en veel succes💪
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank voor jullie reacties, ik waardeer het enorm. De begeleiding is hier best verdeeld, sommige zijn echt schatjes en ondanks dat ze niks voor je kunnen/mogen doen zijn ze wel heel erg betrokken en denken echt mee. Sommige zijn weer wat kouder en willen duidelijk laten zien dat zij boven jou staan, dat heb ik zeker wel gemerkt.

@transformated wat je zegt klopt 100% thuis had ik zeker een terugval gehad daar twijfel ik niet aan. Heb totaal niet genoeg discipline voor zo een zure harde appel. Ik vroeg me wel af nadat je de laaste 5 mg hebt gehad hoelang is het dan nog handig om in zo een detox te blijven? Wat rot voelen (lichaamlijk) dat duurt dan nog zeker wel een tijdje. Van de geestelijke ontwenning weet ik dat dat zelfs jaren kan duren. Maar betreft het lichamelijke ontwenning, na die laaste 5 mg. Spreken we over dagen of week of meer? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.

Sorry voor mijn spelfouten maar mijn handen trillen zo erg dat ik niet eens normaal kan tikken.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Miems zei:
Dank voor jullie reacties, ik waardeer het enorm. De begeleiding is hier best verdeeld, sommige zijn echt schatjes en ondanks dat ze niks voor je kunnen/mogen doen zijn ze wel heel erg betrokken en denken echt mee. Sommige zijn weer wat kouder en willen duidelijk laten zien dat zij boven jou staan, dat heb ik zeker wel gemerkt.

@transformated wat je zegt klopt 100% thuis had ik zeker een terugval gehad daar twijfel ik niet aan. Heb totaal niet genoeg discipline voor zo een zure harde appel. Ik vroeg me wel af nadat je de laaste 5 mg hebt gehad hoelang is het dan nog handig om in zo een detox te blijven? Wat rot voelen (lichaamlijk) dat duurt dan nog zeker wel een tijdje. Van de geestelijke ontwenning weet ik dat dat zelfs jaren kan duren. Maar betreft het lichamelijke ontwenning, na die laaste 5 mg. Spreken we over dagen of week of meer? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.

Sorry voor mijn spelfouten maar mijn handen trillen zo erg dat ik niet eens normaal kan tikken.
Klik om te vergroten...
De lichamelijke ontwenning kan van 1 tot 3 weken duren maar achter 5 dagen voel je dat het al beter word lichamelijk maar lichamelijke ontwenning kan echt verschillen van persoon. Weet dat je spieren, darmen, pezen en alles in je lichaam verdoofd was van de Oxycodone en die stof zit overal diep je lichaam. Daarom dat het toch wel bijna een maand duurt voor de Oxycodone volledig uit je lichaam is. Achter 72u is het wel uit je bloed. Mentaal zal dit voor altijd zijn helaas. Daarom dat verslaving ook een ziekte is ook al vinden sommige van niet. Als je eenmaal op 0mg zit blijf nog een week of 2. Want als je de eerste dag al direct naar buiten ga zit er een grote kans in op een herval. Blijf eerst een paar goeie 1-2 weken daar en dan kan je zeggen aan je arts hoe je voelt en hij/zij zal wel zeggen dat je naar huis mag.

Maak je geen zorgen over spelfouten. Ik heb ook trillende handen😉 maar dit heb ik al me hele leven en heb me school ook niet afgemaakt dus ben zelf niet de beste in schrijven of alles juist spellen. Zolang het leesbaar is, kan ik alles lezen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterretje1984 zei:
Hoe gaat het nu met je? Hoe is het met de pijn en voel je je beter nu je thuis bent?
Klik om te vergroten...
Het gaat vandaag wel wat minder. Denk dat mijn lichaam door begint te krijgen dat er niks meer binnenkomt. Ik heb het van warm naar ijskoud, rillingen gevoel, braken. Zweet me een ongeluk terwijl ik van nature echt nooit zweet, zelfs niet tijdens de zomermaanden. Maar het ergst van al zijn toch wel die gebroken nachen. Ik denk dat deze week nog veel erger gaat worden en vanaf de week daarop dat het dan hopelijk afneemt. Had verwacht dat de "trek" wel wat heftiger zou zijn maar gelukkig tot nu toe nog geen behoefte gehad om ernaar te "grijpen". Hoe is het met jou?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag trouwens nog een belletje gehad van veilig thuis. Die zijn gebeld door de arts die mij tijdens de detox heeft behandeld. Zij heeft hun verteld dat ik zonder hun goedkeuring weg ben gegaan. Hierbij heeft zij niet verteld dat ik gewoon netjes heb gewacht op de crisesdienst en hun besluit. Gelukkig heb ik van de crisesdienst een brief gehad waarin staat dat ik de detox succesvol heb afgemaakt maar door gemis van mijn gezin het "uitzieken" verder thuis wilde afmaken. Wat een rotwijf, nooit zo een arts in opleiding meegemaakt.

Veilig thuis was dan ook stomverbaasd toen ze het gingen na checken en de arts vab de crisisdienst aangaf dat er zeker geen sprake was van dat ik zomaar ben weggelopen etc etc, mqat dat ik gewoon met zijn toestemming naar huis ben gegaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deze gang van zaken, ik bedoel dus de laatste acties van die arts ( in opleiding??!) Maakt voor deze opleiding de kans ervoor te slagen meer dan zeer klein.
Ik zou nu zelf ondanks de eigen situatie, dit niet zonder verdere reactie laten lopen. Nee.
Dit gaat echt alle perken te buiten goddome
Iemand die opeens van arts zijn dit gedrag vertoont moet domweg uit het ambt gehaald worden.
Jazeker. Dit kan echt niet.
Ook al kost deze strijd veel energie, je doet het niet alleen voor jezelf, hier kunnen anderen ook mee gered worden van wanprestatie!
Het gaat nergens meer over!
Totaal vertoon van enorme incompetentie.
Dit kan levens kosten zo.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Miems zei:
Het gaat vandaag wel wat minder. Denk dat mijn lichaam door begint te krijgen dat er niks meer binnenkomt. Ik heb het van warm naar ijskoud, rillingen gevoel, braken. Zweet me een ongeluk terwijl ik van nature echt nooit zweet, zelfs niet tijdens de zomermaanden. Maar het ergst van al zijn toch wel die gebroken nachen. Ik denk dat deze week nog veel erger gaat worden en vanaf de week daarop dat het dan hopelijk afneemt. Had verwacht dat de "trek" wel wat heftiger zou zijn maar gelukkig tot nu toe nog geen behoefte gehad om ernaar te "grijpen". Hoe is het met jou?
Klik om te vergroten...

Wat je omschrijf qua klachten herken ik heel goed. Mijn ervaring is wel met die klachten dat ze niet erger worden maar juist elke dag een heel klein beetje beter. Ik hoop zo dat je hetzelfde zult ervaren. Hier gaat het redelijk goed. Gisteren had ik het mentaal heel zwaar. Ik verlangde zo naar een avondje ontspanning en zonder kou en 1 goede nacht. Ik ben de fout in gegaan en heb oxycodon en oxazepam genomen. Na 5 minuten had ik al spijt en heb ik mijn vinger in mijn keel gedaan om alles uit te spugen. Denk niet dat alles eruit was want heb heel goed geslapen en vandaag op kou en zweten na weinig last gehad. Ook geen behoefte zoals gisteren gelukkig.

Mbt die arts in opleiding. Schandalig. Wat een heks. Als je er kracht voor hebt maak er werk van. Dit mag gewoon niet. Voor hetzelfde geld sta je zwak in je schoenen en val je door zo een melding direct terug. Is die melding nu volledig afgesloten door het AMK?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sterretje1984 zei:
Wat je omschrijf qua kl......
Gisteren had ik het mentaal heel zwaar. Ik verlangde zo naar een avondje ontspanning en zonder kou en 1 goede nacht. Ik ben de fout in gegaan en heb oxycodon en oxazepam genomen. Na 5 minuten had ik al spijt en heb ik mijn vinger in mijn keel gedaan om alles uit te spugen. Denk niet dat alles eruit was want heb heel goed geslapen en vandaag op kou en zweten na weinig last gehad. Ook geen behoefte zoals gisteren gelukkig.
Klik om te vergroten...

Dit te lezen is erg jammer en zonde.
Komop meid.
Kappen met dit gedrag!
Je riskeert zooo veel.
Niet meer doen!
Het zijn deze momenten, die je kunnen nekken en je weet het!!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Dit te lezen is erg jammer en zonde.
Komop meid.
Kappen met dit gedrag!
Je riskeert zooo veel.
Niet meer doen!
Het zijn deze momenten, die je kunnen nekken en je weet het!!
Klik om te vergroten...
Ik weet het baal er zelf ook flink van. Heb afgelopen nacht goed geslapen van mezelf en voel me nu redelijk oke (heb het alleen nog heel koud). Dus heb stille hoop dat het niet veel invloed heeft gehad. Nu weer doorpakken en vooruit kijken.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#18
Van zwak zijn is absoluut geen sprake.
Hoe ben je er zo snel aan geraakt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat wel of niet kunnen overwinnen is natuurlijk heel persoonlijk.
Zo is pijn beleving ook heel persoonlijk.
En dan nog, als je ( in mijn geval beroepshalve) tot het uiterste van je kunnen hebt moeten gaan, dan sta je ook al anders tegen deze vorm van strijden.
Met medicijnen afbouw is het zo, dat je na ongeveer 30 tot 40 minuten echt afzien van ontwenning verschijnselen, meestal weer even lucht krijgt.
En, echt waar, je lijf kan veel meer hebben, dan dat je denkt.
Het is idd tanden op elkaar, en doorbijten.
Je moet door een heel zure appel heen.
Maar het kan!
Niet toegeven, je gooit daar een gele periode van strijd mee weg, zonde...
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goedemiddag lieve mensen. Waar ii voor vreesde is helaas gebeurd. Nee ik ga geen smoesjes voormezelf maken, ben gewoon echt momenteel een waardeloos zwak mens. Helaas eergisteren een terugval gehad op een hele rotte moment. Mijn vriendinetje die mij elke dag opnieuw vertelde dat het goedkomt, bij wie ik er alles uit kon gooien zonder angst op vooroordelens, peet tante van mijn kindjes is op 28 jarige leeftijd gewoon zomaar overleden. Ze was kerngezond. Na het douchen is ze in elkaar gezakt en nooit meer opgestaan. Ze zeggen een natuurlijke dood door een hartaanval. Toen ik dit hoorde was ik eerst heel kwaad, ik denk nog geen 2 uur later zat ik weer aan de oxycodon. Het ergste van alles vind ik nog wel dat ik weet dat ze zooooooo zooooo teleurgesteld zou zijn als ze dit geweten had. Ik mis haar vreselijk en vind het allemaal echt teveel worden. Wat een onmenselijk rot periode is dit. Detox is dus nu voor niks geweest, ongelooflijk wat voor mens ben ik nou? Hoe kan ik dit gedaan hebben? 7 a 8 dagen detox gewoon in 1 klap weggegooid. Wat moet ik nou doen?? Ben hier echt kapot van. Durf er ook echt met niemand over te praten en kan alleen maar janken van ellende maar daar schiet ik gewoon niks mee op. Ik wil echt niet meer zo leven. Ik wil nooit meer aan die rot pillen. Hoe doe ik dit? Hoe vang ik mijn gevoelens op zonder naar die rot pillen te grijpen als ik slecht nieuws krijg. Vandaag is haar begrafenis en heb ze gewoon weer genomen om de pijn niet te voelen en mezelf te verdoven. Wat moet ik nou doen, kan iemand me alstublieft zeggen wat ik moet doen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."