#1
Goed van je dat je het opgebiecht hebt en dat het de goeie kant opgaat met je.UPDATE 13-09-21
Lieve allemaal, ik wilde toch even een update geven. Na de geboorte van mijn jongste veel ellende gehad met name de postnatale depressie die mij echt zo gek maakte en mij van alles wijs maakte waarom dood gaan beter zou zijn dan door leven. God god wat hormonen met je kunnen die is ondenkbaar. Helaas heb ik dus een van de ergste terugvallen ooit gehad, want op het eind ( afgelopen juli) zat ik op 800 mg kortwerkende oxycodon per dag. Financieel kapot en mijn gezondheid naar te klote. Op een avond zag ik geen uitweg meer. Ik heb mijn zus gebeld om mij bij te staan en heb mijn man de waarheid verteld ondanks dat hij al had gezegd bij de volgende terugval zal ik je verlaten heb jk het toch opgebiecht. Jeetje wat luchte dat op. Geen geheimen meer. Het enige waar ik zoooooo bang voor was was dat ik de kinderen kwijt zou raken. Mijn man heeft samen met mijn zus de huisarts gebeld want ik was zo stom om cold turkey te stoppen met oxy en dat met een dossis van 800 mg per dag. Levensgevaarlijk en ik raad het NIEMAND AAN. huisarts is meteen gekomen en ik moest meteen naar de eerste hulp. Op het moment dat de huisarts kwam was ik al 3 dagen gestopt met oxy dus ik was er behoorlijk slecht aan toe. Ik kan echt zeggen dat ik een vreselijke ontwenning heb gehad die ik echt niemand gun/ toewens.
In het ziekenhuis kon de internist niet geloven dat ik nog in leven was nadat ik zolang zulke hoge dossis oxycodon had genomen en dat mijn nieren het nog deden. Na overleg is besproken dat ik in het ziekenhuis zou blijven want er was nergens plek in een kliniek voor mij en thuis blijven was geen optie. Ik werd toen meteen opgenomen en na overleg hebben ze besloten dat ik niet zou afbouwen met de oxy omdat 800mg gewoon niet te doen was met afbouwen. Ze hebben mij toen overgezet naar 3x per dag 5 mg methadon. Ik vond dat best laag want ik slikte behoorlijk wat maar goed ik vertrouwde de artsen dat ze wisten wat ze deden. Na 2 dagen ziekenhuis en de meest vreselijkste afkickverschijnselen ( ze doen helaas echt niks voor je behalfe 3x per dav 5mg methadon) bleek ik ook nog eens covid te hebben dus meteen overgeplaatst naar de covid afdeling. Afkicken en corona hebben is echt een shit combinatie.
Na ongeveer 2 weken mocht ik naar huis, lichaamelijk gaat het al een stuk beter maar geestelijk ben ik op en denk ik nog vaak aan oxy. Maar gelukkig ben ik momenteel sterk genoeg om er echt niet meer aan te beginnen. Volgende week start ik met antidepresiva en dan gaan ze ook 5 mg van de metadon afhalen dus dan heb ik nog 10 mg per dag metadon, en zo afbouwen tot nul.
De verslavingsarts van brijder was het eens met mij dat ze bizar laag hebben ingezet met metadon maar aan de ene kant heb ik nu minder af te bouwen maar ze hadden mij heel veel pijn kunnen besparen dat vind ik wel jammer. Maar goed. Ik ben nu 1 maand oxycodon vrij en voor mij is dat een hele prestatie. Nooit gedacht sat ik 1 maand geen oxy zou nemen.
@Paaseieren ik heb je verhaal gelezen en ik leef echt met je mee. Ik weet als geen anders hoe erg dit vervloekte middel is. Het heeft mij en mijn gezin finacieel helemaal kapot gemaakt. Wat betreft mijn kinderen, nee die zijn niet afgepakt. Veilig thuis is wel geweest maar ze hebben gezien hoe goed ik voor ze zorg en in mijn afwezigheid was de vader er fulltime voor ze en mijn zus ook. Ik slikte de oxycodon eigelijk als antidepresiva juist op de been te kunnen blijven voor mijn kinderen. Klinkt als een rot smoes maar is wel echt waar. Na mijn 2e bevalling kreeg ik weer een postnatale depressie en de antidepresiva sloeg niet aan maar de oxy die ik kreeg voor zenuwpijn wel dus dacht ja dan neem ik dit toch dit werkt geweldig. Ik dacht ik kan de wereld aan. Maar op het eind heeft het mij kapot gemaakt. Dus aus ga hulp zoeken je kinderen worden echt niet alleen om deze reden afgepakt. Ze kijken naar het totale plaatje. Je kan het.
Op naar een oxy vrije leven.
Dat je maar 3 keer 5mg Methadon per dag kreeg is eigenlijk echt wel raar en veel te weinig. Je kon dan evengoed gewoon cold turkey verder doen. Normaal zou je toch zeker 50mg Methadon per dag krijgen en ook Diazepam of een ander benzo een paar keer per dag voor de afbouw.
1 maand clean is zeker een goeie prestatie al en zeker als je van 800mg komt.
Zo verder blijven doen zoals je nu doet en zoals je zelf zegt zoek hulp ervoor! Heb je het even moeilijk dan gewoon aan je kinderen denken en hoe zwaar de ontwenning was.
Veel succes en zo door blijven doen馃憡馃憤