Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
UPDATE 13-09-21

Lieve allemaal, ik wilde toch even een update geven. Na de geboorte van mijn jongste veel ellende gehad met name de postnatale depressie die mij echt zo gek maakte en mij van alles wijs maakte waarom dood gaan beter zou zijn dan door leven. God god wat hormonen met je kunnen die is ondenkbaar. Helaas heb ik dus een van de ergste terugvallen ooit gehad, want op het eind ( afgelopen juli) zat ik op 800 mg kortwerkende oxycodon per dag. Financieel kapot en mijn gezondheid naar te klote. Op een avond zag ik geen uitweg meer. Ik heb mijn zus gebeld om mij bij te staan en heb mijn man de waarheid verteld ondanks dat hij al had gezegd bij de volgende terugval zal ik je verlaten heb jk het toch opgebiecht. Jeetje wat luchte dat op. Geen geheimen meer. Het enige waar ik zoooooo bang voor was was dat ik de kinderen kwijt zou raken. Mijn man heeft samen met mijn zus de huisarts gebeld want ik was zo stom om cold turkey te stoppen met oxy en dat met een dossis van 800 mg per dag. Levensgevaarlijk en ik raad het NIEMAND AAN. huisarts is meteen gekomen en ik moest meteen naar de eerste hulp. Op het moment dat de huisarts kwam was ik al 3 dagen gestopt met oxy dus ik was er behoorlijk slecht aan toe. Ik kan echt zeggen dat ik een vreselijke ontwenning heb gehad die ik echt niemand gun/ toewens.

In het ziekenhuis kon de internist niet geloven dat ik nog in leven was nadat ik zolang zulke hoge dossis oxycodon had genomen en dat mijn nieren het nog deden. Na overleg is besproken dat ik in het ziekenhuis zou blijven want er was nergens plek in een kliniek voor mij en thuis blijven was geen optie. Ik werd toen meteen opgenomen en na overleg hebben ze besloten dat ik niet zou afbouwen met de oxy omdat 800mg gewoon niet te doen was met afbouwen. Ze hebben mij toen overgezet naar 3x per dag 5 mg methadon. Ik vond dat best laag want ik slikte behoorlijk wat maar goed ik vertrouwde de artsen dat ze wisten wat ze deden. Na 2 dagen ziekenhuis en de meest vreselijkste afkickverschijnselen ( ze doen helaas echt niks voor je behalfe 3x per dav 5mg methadon) bleek ik ook nog eens covid te hebben dus meteen overgeplaatst naar de covid afdeling. Afkicken en corona hebben is echt een shit combinatie.

Na ongeveer 2 weken mocht ik naar huis, lichaamelijk gaat het al een stuk beter maar geestelijk ben ik op en denk ik nog vaak aan oxy. Maar gelukkig ben ik momenteel sterk genoeg om er echt niet meer aan te beginnen. Volgende week start ik met antidepresiva en dan gaan ze ook 5 mg van de metadon afhalen dus dan heb ik nog 10 mg per dag metadon, en zo afbouwen tot nul.

De verslavingsarts van brijder was het eens met mij dat ze bizar laag hebben ingezet met metadon maar aan de ene kant heb ik nu minder af te bouwen maar ze hadden mij heel veel pijn kunnen besparen dat vind ik wel jammer. Maar goed. Ik ben nu 1 maand oxycodon vrij en voor mij is dat een hele prestatie. Nooit gedacht sat ik 1 maand geen oxy zou nemen.

@Paaseieren ik heb je verhaal gelezen en ik leef echt met je mee. Ik weet als geen anders hoe erg dit vervloekte middel is. Het heeft mij en mijn gezin finacieel helemaal kapot gemaakt. Wat betreft mijn kinderen, nee die zijn niet afgepakt. Veilig thuis is wel geweest maar ze hebben gezien hoe goed ik voor ze zorg en in mijn afwezigheid was de vader er fulltime voor ze en mijn zus ook. Ik slikte de oxycodon eigelijk als antidepresiva juist op de been te kunnen blijven voor mijn kinderen. Klinkt als een rot smoes maar is wel echt waar. Na mijn 2e bevalling kreeg ik weer een postnatale depressie en de antidepresiva sloeg niet aan maar de oxy die ik kreeg voor zenuwpijn wel dus dacht ja dan neem ik dit toch dit werkt geweldig. Ik dacht ik kan de wereld aan. Maar op het eind heeft het mij kapot gemaakt. Dus aus ga hulp zoeken je kinderen worden echt niet alleen om deze reden afgepakt. Ze kijken naar het totale plaatje. Je kan het.

Op naar een oxy vrije leven.
Klik om te vergroten...
Goed van je dat je het opgebiecht hebt en dat het de goeie kant opgaat met je.
Dat je maar 3 keer 5mg Methadon per dag kreeg is eigenlijk echt wel raar en veel te weinig. Je kon dan evengoed gewoon cold turkey verder doen. Normaal zou je toch zeker 50mg Methadon per dag krijgen en ook Diazepam of een ander benzo een paar keer per dag voor de afbouw.

1 maand clean is zeker een goeie prestatie al en zeker als je van 800mg komt.
Zo verder blijven doen zoals je nu doet en zoals je zelf zegt zoek hulp ervoor! Heb je het even moeilijk dan gewoon aan je kinderen denken en hoe zwaar de ontwenning was.
Veel succes en zo door blijven doen馃憡馃憤

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...15
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk, dat misselijkheid bij een afbouw, thuishoort, en g茅茅n zwangerschapskwaal is.
Als je zwanger bent, is volgens mij het nemen van ieder medicijn dan ook, een zaak voor de arts om te adviseren.
Natuurlijk kun je deze kwestie altijd voorleggen aan de arts.
L
Levensgenieter馃寛Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kratom? Ze is zwanger, en heeft 2 kleine kinderen. Lijkt nou geen goed idee om deze verslaving te vervangen met een andere verslaving.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
GoldenGrow zei:
Hey, jeetje wat heftig voor je.

Ken je kratom? Het is een natuurlijk middel wat op de zelfde receptoren werkt als oxycodon, maar veel minder potent is.

het wordt vaak gebruikt als hulpmiddel bij het afkicken van sterke pijnstillers, met succes.

misschien wat voor jou? Doe er maar wat research over en misschien lijkt het je wat.

ik wens je enorm veel sterkte! Ook jij kunt deze duivel verslaan!
Klik om te vergroten...
En ook enorm verslavend en heeft ook nog eens een ontwenning. Het laatste wat iemand die zwanger is nodig heeft is nog een verslaving.

Tijd om terug te gaan naar r/kratom..
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang馃挴 zei:
En ook enorm verslavend en heeft ook nog eens een ontwenning. Het laatste wat iemand die zwanger is nodig heeft is nog een verslaving.

Tijd om terug te gaan naar r/kratom..
Klik om te vergroten...
Het is ook niet bedoeld als vervanging maar als hulpmiddel bij het afbouwen. Veel ex verslaafden zweren erbij.

Tijd voor jou om jouw lullige opmerkingen voor je te houden en meer onderzoek te doen naar wat kratom kan betekenen voor opioid verslaafden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
GoldenGrow zei:
Veel ex verslaafden zweren erbij.
Klik om te vergroten...
Dit zijn geen ex-verslaafde maar verslaafden. Ik heb me genoeg ingelezen over kratom.

Lees dit maar eens door en kijk het filmpje.

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoldenGrow zei:
Hey, jeetje wat heftig voor je.

Ken je kratom? Het is een natuurlijk middel wat op de zelfde receptoren werkt als oxycodon, maar veel minder potent is.

het wordt vaak gebruikt als hulpmiddel bij het afkicken van sterke pijnstillers, met succes.

misschien wat voor jou? Doe er maar wat research over en misschien lijkt het je wat.

ik wens je enorm veel sterkte! Ook jij kunt deze duivel verslaan!
Klik om te vergroten...

Het spijt me zeer, maar ik moet zeggen dat deze reactie mij in enige mate van woede doet ontsteken.

Ben jij een ter zake kundige arts?

Zo ja, dan heb ik niets gezegd.
Dan verexcuseer ik me.

Zo nee, dan blijf ik bij mijn uitspraak. .

Hoe kan je dit nou verantwoordelijk vinden.
Deze vrouw in kwestie is zwanger!!
Enig idee, wat dat betekent??!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je komt er wel, dat je nog vaker het even niet zult zien zitten, is een feit, probeer toch niet toe te geven.. als ik dat kan kan jij dat ook!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tenzij je natuurlijk een baby wil met een verhoogde kans op leverfalen, dan zou ik vooral kratom nemen.

Gewoon afwachten op wat je dinsdag hoort OP!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben zelf verslaafd geweest aan Oxycodone en als ik lees dat Kratom wel verslavend is, dan lijkt dit me een slecht idee om te adviseren aan de TS.
De TS heeft al contact met een dokter dus wij moeten niet zeggen dat ze Kratom moet gebruiken want dan spring je van de ene verslaving naar de andere.
Wie weet hoe slecht Kratom kan zijn voor haar baby. Alleen een gespecialiseerd dokter kan hier een mening over uiten, wij niet.
L
Levensgenieter馃寛Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. We moeten heel erg oppassen wat we adviseren aan een zwangere vrouw. Plus zij heeft ook nog twee kleine kinderen op te voeden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
De laatste reacties zijn dus de reacties waar het om gaat!
Daar sta ik dus volledig achter.

Je moet ooooo zoooo voorzichtig zijn met iemand die in verwachting is,
ook maar IETS AAN TE RADEN WAARVAN JE NIET WEET, OF, EN HOE DIT MIDDEL VAN INVLOED ZOU KUNNEN ZIJN VOOR DE BABY, DIE NIETS KAN ZEGGEN OVER HOE HET MET HEM GAAT!

Ik schreeuw bijna nooit op een Forum.
Maar deze keer dus w茅l.

Wij zijn domweg NIET KUNDIG, en ook NIET BEVOEGD, om iemand die in verwachting is te kunnen adviseren wat zij w茅l, of juist niet zou kunnen innemen.
Goeiendag. Toe nou toch, mensen!
Je zou z贸maar eens iets kunnen zeggen waarvan niet te overzien is wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn, zoals Kratom.
Of
Je zou zelf arts moeten zijn!

Dit heeft niets met lullige opmerkingen te maken. Nee.
Het heeft alles te maken met verstandig zijn.
Jazeker!
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
Het spijt me zeer, maar ik moet zeggen dat deze reactie mij in enige mate van woede doet ontsteken.

Ben jij een ter zake kundige arts?

Zo ja, dan heb ik niets gezegd.
Dan verexcuseer ik me.

Zo nee, dan blijf ik bij mijn uitspraak. .

Hoe kan je dit nou verantwoordelijk vinden.
Deze vrouw in kwestie is zwanger!!
Enig idee, wat dat betekent??!
Klik om te vergroten...
Rustig aan, denk aan je bloeddruk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat doe i k i.i.g.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Miems Hoe was het gister gegaan?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Miems zei:
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
Klik om te vergroten...
Hou vol! Ik snap dat het zwaar is maar jij en ik weten dat je sterk genoeg bent. Iedereen hier duimt voor je. Als we iets voor je kunnen doen, let us know!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggang馃挴 zei:
Hou vol! Ik snap dat het zwaar is maar jij en ik weten dat je sterk genoeg bent. Iedereen hier duimt voor je. Als we iets voor je kunnen doen, let us know!
Klik om te vergroten...
Hartverwamend, dank je wel topper.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Ik vind 5 mg afbouwen per 2 dagen erg, erg zwaar. Te zwaar!
5 mg per week. Z贸 deed ik het, en ik ben er toen in geslaagd.
Ik zou deze afbouw eens ter discussie stellen.
Als je z贸 lang zoveel oxcycodon hebt genomen, dan is deze afbouw echt te zwaar.
Waarom moet dat zo snel...
Klik om te vergroten...

Ik stelde om de 5 dagen voor aan de huisarts maar dit wilde zij niet. Afgelopen zondag heb ik 10mg extra genomen omdat ik echt verging nou ik heb toen flink de wind van voren gehad van de huisarts. Ze zei dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden en dat ze daar niet blij mee was. Ik durf nu dus echt niet weer iets anders voor te stellen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Ik vind 5 mg afbouwen per 2 dagen erg, erg zwaar. Te zwaar!
5 mg per week. Z贸 deed ik het, en ik ben er toen in geslaagd.
Ik zou deze afbouw eens ter discussie stellen.
Als je z贸 lang zoveel oxcycodon hebt genomen, dan is deze afbouw echt te zwaar.
Waarom moet dat zo snel...
Klik om te vergroten...

Mag ik vragen hoe het ging na de laaste 5 mg. Dus de dag dag je niks nam. Hoe ging dat. Waren de klachten toen erg of viel het mee. Ik vind het niet slapen toch wel echt slopend, 7 uur staan mijn kinderen op en meestal slaap ik dan net 2 a 3 uurtjes. Ik denk trouwens dat de huisarts snel wil afbouwen omdat ik zwanger ben.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."