Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Ik hoop het ook voor je! Hou vertrouwen! Je moet sterk zijn, ook voor de kinderen!
Wanneer heb je een gesprek?
Klik om te vergroten...


A.s dinsdag word er besproken wanneer ik opgenomen word. Moet wel al zeggen dat ik vandaag bijvoorbeeld maar 20 mg genomen heb. Normaal rond deze tijdstip zit ik zeker op de 50 a 60 mg. Maar nu zie ik er zo tegen op ze te slikken. Zou dat een goed teken zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...15
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeelanddude zei:
Misschien dat @Legio Patria Nostra hier nog wel iets over kwijt wil?
Klik om te vergroten...

Ja.
Hierover kan ik wel een en ander zeggen.
Allereerst:
Jr zult door een zure appel moeten heen bijten, maar dit wist je al.
Eerste advies
Ga nu niet op jezelf minderen, en al helemaal niet zoveel.
Nu moet je het met je arts samen gaan doen, en als je nu zóveel in 1 x mindert, zul je doodziek gaan worden, en mss de kleine vrucht, óók.
Ik zou proberen om vloeibare oxycontin te gaan nemen, en dan iedere week een druppel minder. Of: 1 milliliter.
Met een injectie spuit kan je dit uitstekend doseren.
Zo maak je een goede kans om het aan te kunnen.
Op deze manier zul je iedere keer een dag of twee je niet lekker voelen, de derde dag knap je op,een dan heb je vier dagen om er weer nieuwe kracht voor op te bouwen.
Ikzelf heb dit op deze manier Eén keer kunnen doen.
Zodra je opgenomen bent, en veilig zit, dan volg je e x a c t. Op wat er tegen je gezegd wordt.
Geen voorwaarden stellen.
Welk ziekenhuis is het, waar je heen gaat?
Dus:
Doen, wat ze je zeggen en heus, je kunt het!
Heb je vragen, stel ze mij gerust. Per ( Pb) als je wilt
Sterkte!! Je zult dit nodig hebben...
Last mij ajb weten hoe het met je gaat!
Mss kan Ik je helpen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat erg voor je!
Heb zelf 3 jaar verslaafd geweest aan Oxycodone, heb er ook een topic ervan openstaan hier op het forum.
Zwanger zijn en aan de oxy zitten moet de hel zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe je voelt.
Mijn mening is om gewoon nog je Oxycodone verder te nemen op de dosis die je zit, tot je bevallen bent van je kind. Want ik denk als je lichaam in ontwenning gaat dat dit nog meer problemen zal opleveren voor je baby. Je baby zal geboren worden met Oxycodone in het bloed en de dokters zullen dat in observatie moeten nemen. Hopelijk zijn ze hier al van op de hoogte.
Zoals @Legio Patria Nostra zei misschien kijken voor IV = intraveneuze ergens in de onderrug of met een epidurale.
Nu ik ben geen dokter maar ik kan alleen mijn advies of ervaring aan jou meegeven. Als je de tijd hebt kan je gerust eens kijken op me topic, hier de link als je tijd hebt om te lezen: https://drugsforum.nl/threads/oxycodone-verslaving.62011/.
Als je nog vragen hebt, zeker niet bang zijn om ze te stellen. Er zijn nog andere met ervaringen hier die je ook kunnen helpen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Mijn mening is om gewoon nog je Oxycodone verder te nemen op de dosis die je zit, tot je bevallen bent van je kind. Want ik denk als je lichaam in ontwenning gaat dat dit nog meer problemen zal opleveren voor je baby
Klik om te vergroten...
Dat zou ik dus niet doen. Doorgaan is schadelijk voor de baby. Dit is ook echt een goede motivatie om te stoppen, want je kiest voor je eigen gezondheid maar ook voor die van de baby. Die heeft hier niet voor gekozen. Het gaat jou echt wel lukken!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natozlato zei:
Dat zou ik dus niet doen. Doorgaan is schadelijk voor de baby. Dit is ook echt een goede motivatie om te stoppen, want je kiest voor je eigen gezondheid maar ook voor die van de baby. Die heeft hier niet voor gekozen. Het gaat jou echt wel lukken!
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Maar ik denk stoppen met de Oxycodone als je al zwanger bent, dit lijkt me een slecht idee. Misschien als ze nog maar 2 maanden zwanger is dat ze kan stoppen voor ze bevalt maar anders lijkt het me een slecht idee. De baby zal waarschijnlijk toch al wat schade oplopen, laten we hopen dat dit niet het geval is.
Ik denk dat de TS best een specialist raadpleegt die meer weet over zwangere moeders met een opiaat verslaving.

Edit: als de moeder gaat ontwennen tijdens de zwangerschap zal de baby ook ontwennen maar voor de baby kan dit fataal zijn denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat weten wij nou over hoe een prille baby reageren zal op ontwenning.
Ik weet hier i.i.g. niets over, en Ik adviseer om dit aan een arts over te laten, bij voorkeur een verslavingsarts.
Wij moeten erg oppassen met ons advies, want wie weet, hoe fout dat eea kan gaan...
Dit risico is echt veel te groot...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
transformated zei:
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Maar ik denk stoppen met de Oxycodone als je al zwanger bent, dit lijkt me een slecht idee. Misschien als ze nog maar 2 maanden zwanger is dat ze kan stoppen voor ze bevalt maar anders lijkt het me een slecht idee. De baby zal waarschijnlijk toch al wat schade oplopen, laten we hopen dat dit niet het geval is.
Ik denk dat de TS best een specialist raadpleegt die meer weet over zwangere moeders met een opiaat verslaving.

Edit: als de moeder gaat ontwennen tijdens de zwangerschap zal de baby ook ontwennen maar voor de baby kan dit fataal zijn denk ik.
Klik om te vergroten...

Zullen we maar stoppen met dat gespeculeer, vind dit erg gevaarlijk om ergens advies over te geven waar je niet voor gestudeerd hebt. Laten we dit aan de specialisten overlaten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Zullen we maar stoppen met dat gespeculeer, vind dit erg gevaarlijk om ergens advies over te geven waar je niet voor gestudeerd hebt. Laten we dit aan de specialisten overlaten.
Klik om te vergroten...
Ja idd, daar heb je gelijk in. Wij kunnen maar speculeren maar dit kunnen we best aan de specialisten overlaten zoals je zegt @Natozlato.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nog een oud topic gevonden van iemand in dezelfde situatie

Zwanger van oxycodon over op methadon?

hey allemaal, Ik ben 15 wkn zwanger en gebruik al jaren tijd oxycodon (nadat tramadol niet meer werkte). Ik slikte hoge doseringen oxycodon (4x4 20 Mg per dag). Ik ben in goede handen bij een prima gyneacoloog en de huisarts. Naast oxycodon slikte ik erg hoge doseringen diazepam en oxazepam...
drugsforum.nl drugsforum.nl
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hopelijk blijft de TS updates posten want dit is wel interessant voor andere zwangere moeders.
Hopelijk komen er hier veel updates, want dit zou een mooi topic kunnen zijn!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Miems zei:
Mag ik vragen hoe het ging na de laaste 5 mg. Dus de dag dag je niks nam. Hoe ging dat. Waren de klachten toen erg of viel het mee. Ik vind het niet slapen toch wel echt slopend, 7 uur staan mijn kinderen op en meestal slaap ik dan net 2 a 3 uurtjes. Ik denk trouwens dat de huisarts snel wil afbouwen omdat ik zwanger ben.
Klik om te vergroten...
Legio zei het al, de afbouw gaat te snel.

Met antipsychotica wordt nog wel eens aangeraden om deze te blijven gebruiken tijdens zwangerschap met als argument dat het ook iets waard is als de moeder stabiel blijft tijdens de zwangerschap waar je zou denken dat antipsychotica toch wel invloed kan hebben op de ontwikkeling van de hersens.

Algemene richtlijnen stellen nog wel eens dat kans op herval vermindert des te sneller je afbouwt, een vrij achterlijke overtuiging gebaseerd op een veroudert wetenschappelijk onderzoek. Maar het past wel lekker makkelijk in het hokje van efficiëntie, mensen overlijden hier op acute basis immers relatief weinig aan.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Miems zei:
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
Klik om te vergroten...
Heb je Hyperemesis gravidarum: extreme misselijkheid?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Heb je Hyperemesis gravidarum: extreme misselijkheid?
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet zo te schreeuwen. Dit is al gevraagd, zie boven.

@Miems hou vol! Schrijf het hier van je af!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Je hoeft niet zo te schreeuwen. Dit is al gevraagd, zie boven.

@Miems hou vol! Schrijf het hier van je af!
Klik om te vergroten...
Haha hoezo schreeuwen? Was gewoon copy paste omdat ik niet wist hoe je het schrijft 🤣
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Haha hoezo schreeuwen? Was gewoon copy paste omdat ik niet wist hoe je het schrijft 🤣
Klik om te vergroten...
Hahaha dan moet de copy paste niet zo schreeuwen en ik had dat inderdaad ook al gevraagd. Alleen dat is namelijk al de hel!!

@Miems ik hoop dat het goed met je gaat lieve schat en met de kleine ook, weet dat we hier aan je denken en met je meeleven! :redheart:
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi lieve mensen, hier ben ik weer. Sommige dagen voel ik me beter en dan is het weer hel. Momenteel is het gelukt af te bouwen naar 35 mg per dag. Overmorgen word dat 30 en elke 2 dagen weer 5mg eraf. Ik hoop echt dat ik ervan af kom, ben momenteel 8 weken en 2 dagen zwanger. Voor de misselijkheid en braken heb ik als ik het goed typ emefsane zetpillen gehad en die halen echt de scherpe randjes eraf.. Vanmorgen kreeg ik me een onwel gevoel. Pijn in me buik, ik zweer erbij dat de pijn erger was dan weeën. Dit hield ongeveer 1 minuut aan. Zweet droop van mijn lichaam af. Het gaat nu gelukkig beter. Ik heb een hoop lieve zussen die proberen mij te steunen waar ze kunnen. En voor mijn gevoel heb ik er een 2e familie bij op wie ik kan terugvallen en alles van me af kan schrijven. Bedankt hiervoor.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben trouwens nog niet opgenomen. Er is nog geen geschikte plek voor mij gevonden. Dus het afbouwen gebeurd nu gewoon thuis.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ben je een kanjer!!! Je kunt dit, nu al trots op je :blushing: . Emesafene zetpillen heb ik ook gehad, werkte prima om me toch enigszins menselijk te voelen. Heel veel sterkte verder en fijn om te horen dat je zoveel steun van je omgeving hebt :kissingheart:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Miems zei:
Vanmorgen kreeg ik me een onwel gevoel. Pijn in me buik, ik zweer erbij dat de pijn erger was dan weeën. Dit hield ongeveer 1 minuut aan. Zweet droop van mijn lichaam af.
Klik om te vergroten...
Ik zou dit wel ff bespreken met de verloskundige.

Fijn dat je zussen hebt. Sterkte nog!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niet te geloven.
Deze arts, die pakt jullie beiden toch wel heeel stevig aan.
Maar, je bent een kanjer, ja!
Want, je houdt het vol!
Ik leef met je mee, ik weet zelf maar al te goed hoe zwaar dit is, en, zo snel afbouwen, ik kon het dus niet...
Ga door, jij gaat het redden!
En je kleine dus óók!
Keigoed!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."