Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Daar zit zeker wat in, al is het wellicht niet handig om liefde in zijn geheel af te doen als iets gevaarlijks. Het is sowieso niet handig om maar 1 woord voor liefde te hanteren, gezien er meerdere vormen zijn.

Je hebt het hier eigenlijk over Eros, de (gepassioneerde) liefde die je waarschijnlijk op een punt dom, blind, ontoerekeningsvatbaar en uiteindelijk vaak gebroken maakt.

Maar je hebt ook Philia, de broederlijke (of zusterlijke) liefde. Storge, de liefde voor je kinderen/gezin en Agape, de allesomvattende liefde. Die deze nadelen niet hebben.

Het is eigenlijk Eros waar we voor gewaarschuwd moeten worden. :wink: Het is jammer dat we deze verschillende vormen onder 1 noemer gooien en liefde zo in zijn geheel als iets met grote nadelen zien. Het is slechts Eros die deze nadelen heeft. Eros, dat eigenlijk vooral meer passie en behoeftigheid is dan echt liefde. Het zou beter zijn als we er een aparte naam voor zouden gebruiken...

Sorry voor het een beetje offtopic gaan in dit topic...
Klik om te vergroten...
Hoe kom je aan die liefdesvormen. Is dat alleen een theorie van iemand of ook uit een boek?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Hoe kom je aan die liefdesvormen. Is dat alleen een theorie van iemand of ook uit een boek?
Klik om te vergroten...
Ik heb ze eens horen gebruiken door een spreker en toen opgezocht. Ze komen uit de Griekse oudheid.

Het is eigenlijk heel vreemd dat wij maar 1 woord voor liefde hebben. In de oudheid hadden ze er veel meer en bijvoorbeeld in het Oosten nu hebben ze er ook veel meer om de nuances tussen de verschillende vormen duidelijk te maken. Bij Eros zijn het niet eens nuances, maar fundamentele verschillen. Eros valt er duidelijk buiten, omdat Eros vooral draait om passie, lust en behoeftigheid. Elementen die eigenlijk niets met liefde te maken hebben. Het zijn ook deze die ons blind, dom en uiteindelijk kapot maken.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik heb ze eens horen gebruiken door een spreker en toen opgezocht. Ze komen uit de Griekse oudheid.

Het is eigenlijk heel vreemd dat wij maar 1 woord voor liefde hebben. In de oudheid hadden ze er veel meer en bijvoorbeeld in het Oosten nu hebben ze er ook veel meer om de nuances tussen de verschillende vormen duidelijk te maken. Bij Eros zijn het niet eens nuances, maar fundamentele verschillen. Eros valt er duidelijk buiten, omdat Eros vooral draait om passie, lust en behoeftigheid. Elementen die eigenlijk niets met liefde te maken hebben. Het zijn ook deze die ons blind, dom en uiteindelijk kapot maken.
Klik om te vergroten...
Ik vind het interresant wat je allemaal schrijft,ik heb namelijk vanaf het begin met de man waar dit topic over gaat gevoeld dat hij niet van mij hield op de manier die je wel verwacht in een relatie,en of dit nu door de heroine kwam of niet...want dat is dus ook iets wat ik me nogsteeds afvraag....wat voor soort liefde had deze man eigenlijk voor mij ?
Er was nooit echte passie! Er was nooit echte verbinding...er was nooit intimiteit....dat heb ik al die jaren gemist,alles leek niet meer te zijn dan een * handeling* dus het was de vorm en niet de intensie....hij uitte zijn vorm.van liefde in het alles doen voor mij,want dat deed hij wel.... het leek er meer op dat hij een hechte vriendschap voor mij voelde terwijl ik diepgaand van hem hield op de manier zoals dit is in een liefdesrelatie...daarom was ussiu 2 in deze rekatie dat ik me nooit echt vrouw heb gevoeld als je snapt wat ik bedoel,dus de pijn die ik nu nog voel is naast het belazeren door het drugs gebruik ook de vraag...was die hele relatie niet fake? Heb ik ook nog eens niet gewoon in een totale leugen geleefd met hem? Dus uiteindelijk voor mij past dit onderwerp best goed in deze topic !
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Modepop2 zei:
Heb ik ook nog eens niet gewoon in een totale leugen geleefd met hem?
Klik om te vergroten...
Het is volkomen begrijpelijk dat dit soort vragen door je hoofd spoken. Het herinnert me aan het einde van een lange relatie (heel lang geleden) toen ik aan de kant werd gezet door mijn toenmalige vriendin. Dus totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie!
Ik zat toen ook vol met vragen: waarom is er nooit over gepraat, hoe goed ken ik haar eigenlijk echt, heeft ze wel echt van me gehouden, was ze niet al langer met die ander, wat heeft zich nog meer wellicht afgespeeld waar ik niets van weet.
Uiteindelijk zei een wijze vrouw tegen me dat je nooit antwoord gaat krijgen op die vragen.
En dat klopt tot de dag van vandaag.
Die vragen en twijfels verdwijnen langzaam naar de achtergrond.
Die vragen horen bij je proces van verwerken.
Twee stapjes vooruit en een stapje terug en het zal steeds beter met je gaan.
Je komt hier heel sterk uit en op termijn kun jij je openstellen voor liefde, want echte liefde is prachtig ❤️
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Modepop2: doe je aan meditatie?
Zo niet dan kan ik je dit ontzettend aanraden. Vroeger moest ik er niets van weten, maar weet nu dat het zoeken naar verbinding met jezelf in zo’n fase waar je nu in zit heel erg prettig en ontspannend kan zijn.
Ik maak geen reclame, maar gebruik zelf meditation moments, je hebt een gratis en betaalde versie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Ik vind het interresant wat je allemaal schrijft,ik heb namelijk vanaf het begin met de man waar dit topic over gaat gevoeld dat hij niet van mij hield op de manier die je wel verwacht in een relatie,en of dit nu door de heroine kwam of niet...want dat is dus ook iets wat ik me nogsteeds afvraag....wat voor soort liefde had deze man eigenlijk voor mij ?
Er was nooit echte passie! Er was nooit echte verbinding...er was nooit intimiteit....dat heb ik al die jaren gemist,alles leek niet meer te zijn dan een * handeling* dus het was de vorm en niet de intensie....hij uitte zijn vorm.van liefde in het alles doen voor mij,want dat deed hij wel.... het leek er meer op dat hij een hechte vriendschap voor mij voelde terwijl ik diepgaand van hem hield op de manier zoals dit is in een liefdesrelatie...daarom was ussiu 2 in deze rekatie dat ik me nooit echt vrouw heb gevoeld als je snapt wat ik bedoel,dus de pijn die ik nu nog voel is naast het belazeren door het drugs gebruik ook de vraag...was die hele relatie niet fake? Heb ik ook nog eens niet gewoon in een totale leugen geleefd met hem? Dus uiteindelijk voor mij past dit onderwerp best goed in deze topic !
Klik om te vergroten...
Omdat je er interesse in hebt en vindt dat het wel past in dit topic:

Als je mijn mening erover zou vragen (en die is wat controversieel, dus wees gewaarschuwd), zou ik zeggen dat de typische 'romantische liefde' tussen twee partners, een soort gecorrumpeerde, aangetaste liefde is. Dat klinkt nogal hard, maar de zogenaamde 'Eros' bevat een aantal elementen die eigenlijk compleet tegengesteld aan liefde zijn. Namelijk passie, lust en behoeftigheid. Passie is op zich ook een mooi iets, maar het brandt zichzelf op. Het is vurig, hartstochtelijk, bezeten (van de ander) soms zelfs. Ik begrijp goed dat je je als vrouw niet vrouwelijk voelt als de man niet die passie in de relatie brengt. Maar dat is dus allemaal gebaseerd op behoeftigheid, op incompleet voelen zonder de ander, zonder het andere 'element' (man/vrouw, yin/yang).

Of de relatie fake was? Ik denk dat vrijwel élke romantische relatie in bepaalde mate fake is, dus je bent niet de enige. :wink: Omdat het (deels) gebaseerd is op je gevoel van compleet zijn zoeken in de ander, buiten jezelf dus. Het is (meestal) een mengsel van (echte) liefde en valse "liefde": De ander willen bezitten, voor jezelf hebben.

Ik zou zo ver willen gaan dat echte vriendschap (Philia) een hogere vorm van liefde is dan romantische liefde (Eros). Omdat echte vriendschap niets wil van de ander, niet zichzelf compleet wil maken met de ander, maar enkel geeft aan de ander. Platonische liefde dus, waar Agape (de allesomvattende liefde voor het complete bestaan) de hoogste vorm van is. Dat betekent niet dat je er blij mee bent wanneer jij wel romantische passionele gevoelens voor de ander hebt en deze niet beantwoordt worden. Maar van wat ik lees in dit topic (het enige wat ik van jou ken) denk ik dat jouw ex-partner vooral jou gebruikte en dat dit dus niet echte vriendschap was.

Hopelijk voel je je niet persoonlijk beoordeeld door deze vrij directe post van mij. Zoals gezegd ga ik enkel af op wat ik hier lees en interpreteer dat dan ook nog eens op mijn manier. Maar aangezien je het interessant vond wat ik schreef...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless: wat een prachtige bijdrage weer van jou!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Het is volkomen begrijpelijk dat dit soort vragen door je hoofd spoken. Het herinnert me aan het einde van een lange relatie (heel lang geleden) toen ik aan de kant werd gezet door mijn toenmalige vriendin. Dus totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie!
Ik zat toen ook vol met vragen: waarom is er nooit over gepraat, hoe goed ken ik haar eigenlijk echt, heeft ze wel echt van me gehouden, was ze niet al langer met die ander, wat heeft zich nog meer wellicht afgespeeld waar ik niets van weet.
Uiteindelijk zei een wijze vrouw tegen me dat je nooit antwoord gaat krijgen op die vragen.
En dat klopt tot de dag van vandaag.
Die vragen en twijfels verdwijnen langzaam naar de achtergrond.
Die vragen horen bij je proces van verwerken.
Twee stapjes vooruit en een stapje terug en het zal steeds beter met je gaan.
Je komt hier heel sterk uit en op termijn kun jij je openstellen voor liefde, want echte liefde is prachtig ❤️
Klik om te vergroten...
❤
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Omdat je er interesse in hebt en vindt dat het wel past in dit topic:

Als je mijn mening erover zou vragen (en die is wat controversieel, dus wees gewaarschuwd), zou ik zeggen dat de typische 'romantische liefde' tussen twee partners, een soort gecorrumpeerde, aangetaste liefde is. Dat klinkt nogal hard, maar de zogenaamde 'Eros' bevat een aantal elementen die eigenlijk compleet tegengesteld aan liefde zijn. Namelijk passie, lust en behoeftigheid. Passie is op zich ook een mooi iets, maar het brandt zichzelf op. Het is vurig, hartstochtelijk, bezeten (van de ander) soms zelfs. Ik begrijp goed dat je je als vrouw niet vrouwelijk voelt als de man niet die passie in de relatie brengt. Maar dat is dus allemaal gebaseerd op behoeftigheid, op incompleet voelen zonder de ander, zonder het andere 'element' (man/vrouw, yin/yang).

Of de relatie fake was? Ik denk dat vrijwel élke romantische relatie in bepaalde mate fake is, dus je bent niet de enige. :wink: Omdat het (deels) gebaseerd is op je gevoel van compleet zijn zoeken in de ander, buiten jezelf dus. Het is (meestal) een mengsel van (echte) liefde en valse "liefde": De ander willen bezitten, voor jezelf hebben.

Ik zou zo ver willen gaan dat echte vriendschap (Philia) een hogere vorm van liefde is dan romantische liefde (Eros). Omdat echte vriendschap niets wil van de ander, niet zichzelf compleet wil maken met de ander, maar enkel geeft aan de ander. Platonische liefde dus, waar Agape (de allesomvattende liefde voor het complete bestaan) de hoogste vorm van is. Dat betekent niet dat je er blij mee bent wanneer jij wel romantische passionele gevoelens voor de ander hebt en deze niet beantwoordt worden. Maar van wat ik lees in dit topic (het enige wat ik van jou ken) denk ik dat jouw ex-partner vooral jou gebruikte en dat dit dus niet echte vriendschap was.

Hopelijk voel je je niet persoonlijk beoordeeld door deze vrij directe post van mij. Zoals gezegd ga ik enkel af op wat ik hier lees en interpreteer dat dan ook nog eens op mijn manier. Maar aangezien je het interessant vond wat ik schreef...
Klik om te vergroten...
Ik voel me alles behalve persoonlijk beoordeeld,maar ik vraag mezelf af waarmee hij mij gebruikt zou hebben en voor wat? Hij kreeg van mij liefde,geen geld,geen spullen ,niets van dat.
Daar in tegen gaf hij mij alles,hij betaalde alles deed alles voor me,bovengebruikelijk zorgzaam was hij ook,niet alleen voor mij maar ook voor mijn geliefden( gezin,moeder,familie) seks was er amper en als dat er al was was dat omdat ik dat wilde...de vraag in mijn hoofd is dus...ok hij kan mij gebruikt hebben...maar voor wat? Niet om te koken en niet voor de afwas,niet voor het huishoudelijke werk want dat nam hij allemaal uit handen,niet alleen in zijn eigen huis maar ook in mijn huis,zelfs de zorg voor mijn zieke moeder nam hij mij uit handen...dan denk ik....waarvoor had hij mij nodig dan? De enige reden die ik dan kan bedenken is ...om maar niet alleen te zijn.....kijk het gelieg en bedrog over het gebruik was afschuwelijk maar hij behandelde mij in de dagelijkse bezigheden als een prinses,vroeg me ook nooit om geld en heeft van mij ook nooit geld gestolen..alleen de momenten van stemmingswisselingen hadden we ruzie en dat was heel vaak...te vaak....maar ook dan nog zorgde hij voor me...ik vind het erg gecompliceert...nogmaals ik doe hem niet af als slecht mens...de heroine nam hem over betreft gedrag..het liegen en de stemmingswisselingen die afschuwelijk waren....dat heeft ook deze relatie de kop gekost...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
@Modepop2: doe je aan meditatie?
Zo niet dan kan ik je dit ontzettend aanraden. Vroeger moest ik er niets van weten, maar weet nu dat het zoeken naar verbinding met jezelf in zo’n fase waar je nu in zit heel erg prettig en ontspannend kan zijn.
Ik maak geen reclame, maar gebruik zelf meditation moments, je hebt een gratis en betaalde versie.
Klik om te vergroten...
Ik doe niet aan meditatie,weet niet hoe het werkt en heb er ook het geduld niet voor denk ik...vind het vaak zweverig en ik ben totaal niet zweverig maar wellicht heb je gelijk en moet ik mezelf er eens in verdiepen,heb alleen de innerlijke rust er niet voor wat vaak leid tot er maar niet asn beginnen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Modepop2 zei:
Ik doe niet aan meditatie,weet niet hoe het werkt en heb er ook het geduld niet voor denk ik...vind het vaak zweverig en ik ben totaal niet zweverig maar wellicht heb je gelijk en moet ik mezelf er eens in verdiepen,heb alleen de innerlijke rust er niet voor wat vaak leid tot er maar niet asn beginnen
Klik om te vergroten...
Ik zat er precies zo in als jij over dat zweverige, maar dat is het echt niet.
Gewoon even luisteren, duurt een paar minuten, dus echt niet lang! Ik doe het iedere ochtend als ik op sta.
Het is een moment voor jezelf, meer niet.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Modepop2 zei:
Ik voel me alles behalve persoonlijk beoordeeld,maar ik vraag mezelf af waarmee hij mij gebruikt zou hebben en voor wat? Hij kreeg van mij liefde,geen geld,geen spullen ,niets van dat.
Daar in tegen gaf hij mij alles,hij betaalde alles deed alles voor me,bovengebruikelijk zorgzaam was hij ook,niet alleen voor mij maar ook voor mijn geliefden( gezin,moeder,familie) seks was er amper en als dat er al was was dat omdat ik dat wilde...de vraag in mijn hoofd is dus...ok hij kan mij gebruikt hebben...maar voor wat? Niet om te koken en niet voor de afwas,niet voor het huishoudelijke werk want dat nam hij allemaal uit handen,niet alleen in zijn eigen huis maar ook in mijn huis,zelfs de zorg voor mijn zieke moeder nam hij mij uit handen...dan denk ik....waarvoor had hij mij nodig dan? De enige reden die ik dan kan bedenken is ...om maar niet alleen te zijn.....kijk het gelieg en bedrog over het gebruik was afschuwelijk maar hij behandelde mij in de dagelijkse bezigheden als een prinses,vroeg me ook nooit om geld en heeft van mij ook nooit geld gestolen..alleen de momenten van stemmingswisselingen hadden we ruzie en dat was heel vaak...te vaak....maar ook dan nog zorgde hij voor me...ik vind het erg gecompliceert...nogmaals ik doe hem niet af als slecht mens...de heroine nam hem over betreft gedrag..het liegen en de stemmingswisselingen die afschuwelijk waren....dat heeft ook deze relatie de kop gekost...
Klik om te vergroten...
Belangrijk voor iemand zijn, wat hij in dit geval was. Kan ook heel bevredigend zijn voor iemand
Voor een Narcist is dit 1 van de Belangrijkste dingen.

Wat Jij opsomt..er zijn voor je familie, dingen voor je betalen,de goede partner zijn.. daarin kan de buitenwereld zien wat voor goed persoon ze wel niet zijn.

Een slecht sexleven..je telkens in de steek laten emotioneel met zijn heroïne.. dat ziet de buitenwereld niet.

Daarnaast is iedereen ook maar mens, en wie wil zich niet geliefd voelen en zelf ook die liefde voor een ander willen voelen.

En wat daarvan dan echt is...daar heb je geen zwart wit antwoord op.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Het is volkomen begrijpelijk dat dit soort vragen door je hoofd spoken. Het herinnert me aan het einde van een lange relatie (heel lang geleden) toen ik aan de kant werd gezet door mijn toenmalige vriendin. Dus totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie!
Ik zat toen ook vol met vragen: waarom is er nooit over gepraat, hoe goed ken ik haar eigenlijk echt, heeft ze wel echt van me gehouden, was ze niet al langer met die ander, wat heeft zich nog meer wellicht afgespeeld waar ik niets van weet.
Uiteindelijk zei een wijze vrouw tegen me dat je nooit antwoord gaat krijgen op die vragen.
En dat klopt tot de dag van vandaag.
Die vragen en twijfels verdwijnen langzaam naar de achtergrond.
Die vragen horen bij je proces van verwerken.
Twee stapjes vooruit en een stapje terug en het zal steeds beter met je gaan.
Je komt hier heel sterk uit en op termijn kun jij je openstellen voor liefde, want echte liefde is prachtig ❤️
Klik om te vergroten...
Dat echte liefde prachtig moet zijn geloof ik...maar aangezien ik zo beschadigd ben in mijn vertrouwen en ik ook geen 20 meer ben heb ik in mijn geval geen vertrouwen meer in echte liefde,ik heb meer zoiets van. Blijf maar alleen,dan heb je in ieder geval de zekerheid dat je dit hartzeer nooit meer hoeft mee te maken,want nogmaals...pijnen zijn erg maar geen enkele pijn weegt op tegen hartzeer...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Ik zat er precies zo in als jij over dat zweverige, maar dat is het echt niet.
Gewoon even luisteren, duurt een paar minuten, dus echt niet lang! Ik doe het iedere ochtend als ik op sta.
Het is een moment voor jezelf, meer niet.
Klik om te vergroten...
Kun je mij een link sturen waar jij naar luister dan ? Want internet staat er vol van,ik weet niet waar te beginnen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Modepop2 zei:
De enige reden die ik dan kan bedenken is ...om maar niet alleen te zijn.....
Klik om te vergroten...
Daar zou je nog best eens gelijk in kunnen hebben. Voor veel mensen is dat het allerbelangrijkste: om maar niet alleen te zijn. En die zullen daar dus mogelijk veel voor over hebben. Het niet alleen willen zijn, is juist ook omdat een gevoel wordt ervaren alleen niet compleet te zijn. Dus die behoeftigheid waar ik het over had.

Modepop2 zei:
Ik doe niet aan meditatie,weet niet hoe het werkt en heb er ook het geduld niet voor denk ik...vind het vaak zweverig en ik ben totaal niet zweverig maar wellicht heb je gelijk en moet ik mezelf er eens in verdiepen,heb alleen de innerlijke rust er niet voor wat vaak leid tot er maar niet asn beginnen
Klik om te vergroten...
Dat idee dat het zweverig is zou ik echt proberen los te laten. Helaas leven we in een wereld waar vaak op het nummer 1 beste ding wat je voor jezelf kunt doen (meditatie dus) neergekeken wordt als zijnde 'zweverig'. Mensen die dat zeggen weten niet wat meditatie inhoudt, namelijk: alles in jezelf accepteren, precies zoals het is. Je hoeft er ook geen innerlijke rust voor te hebben, je hoeft alleen bewust te worden van de eventuele rust in jezelf óf de eventuele onrust in jezelf. Die onrust zal in echte meditatie omgezet worden in rust.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Belangrijk voor iemand zijn, wat hij in dit geval was. Kan ook heel bevredigend zijn voor iemand
Voor een Narcist is dit 1 van de Belangrijkste dingen.

Wat Jij opsomt..er zijn voor je familie, dingen voor je betalen,de goede partner zijn.. daarin kan de buitenwereld zien wat voor goed persoon ze wel niet zijn.

Een slecht sexleven..je telkens in de steek laten emotioneel met zijn heroïne.. dat ziet de buitenwereld niet.

Daarnaast is iedereen ook maar mens, en wie wil zich niet geliefd voelen en zelf ook die liefde voor een ander willen voelen.

En wat daarvan dan echt is...daar heb je geen zwart wit antwoord op.
Klik om te vergroten...
Klopt wat je zegt...alleen dat zorgen deed hij voor mij ook achter gesloten deuren wat anderen niet konden zien..ik heb me ook al die jaren in het narcistme verdiept en er waren overeenkomsten...maar ook veel niet..dus wellicht narcistische trekken maar niet voldoende voor de diagnose narcist...het maakt ook allemaal niet meer uit..het zijn alleen de vele vragen die nog door mijn hoofd spoken...het was uiteindelijk geen gezonde relatie..dat is duidelijk
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Belangrijk voor iemand zijn, wat hij in dit geval was. Kan ook heel bevredigend zijn voor iemand
Voor een Narcist is dit 1 van de Belangrijkste dingen.

Wat Jij opsomt..er zijn voor je familie, dingen voor je betalen,de goede partner zijn.. daarin kan de buitenwereld zien wat voor goed persoon ze wel niet zijn.

Een slecht sexleven..je telkens in de steek laten emotioneel met zijn heroïne.. dat ziet de buitenwereld niet.

Daarnaast is iedereen ook maar mens, en wie wil zich niet geliefd voelen en zelf ook die liefde voor een ander willen voelen.

En wat daarvan dan echt is...daar heb je geen zwart wit antwoord op.
Klik om te vergroten...
Klopt
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Modepop2 zei:
Kun je mij een link sturen waar jij naar luister dan ? Want internet staat er vol van,ik weet niet waar te beginnen
Klik om te vergroten...
Ik gebruik de app van meditation moments, kun je in de App Store vinden.
Daar heb je korte meditaties voor bijvoorbeeld ochtend, middag of avond.
Sommigen zijn maar 4 minuten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Modepop2 zei:
Kun je mij een link sturen waar jij naar luister dan ? Want internet staat er vol van,ik weet niet waar te beginnen51F0C053-DE13-43B2-85B7-4B83F2513C4F.jpeg
Klik om te vergroten...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat klinkt mij zeer bekend in de oren.
Vragen stellen. Aan jezelf, waar heb ik gefaald, wat was niet goed, was ik dan niet goed genoeg, waarin is die andere vent dan beter, dan ik, enz enz...

En ja, op al die vragen zul je nooit een antwoord krijgen. Nee.
Deze dwanggedachten hebben mij op een gegeven moment een heel radicale beslissing doen nemen.
Na nachten wakkerliggen, nam ik de beslissing om nooit meer iemand zo dicht bij mijn "zijn" te laten komen.
want die pijn is ondraaglijk...
Dan maar alleen blijven.
Mij interesseerde het leven, of sterven, geen flikker meer.

En dus was daar ineens het Legion Etrangere.
Door de zeer pittige selectie heengekomen, en ermee begonnen.
Meer dan 6 jaar, en ik denk nu nog vaak:
Ik had daar moeten blijven.
Tussen de bloedsbroeders, die alles voor je over hebben, net zoals ik alles over had voor hen.
En nu, nu kan het niet meer.
Helaas.
Die verdomde liefde ook.
Eros zegt Mindless...
J'ai deteste!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."