Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Ik zat er precies zo in als jij over dat zweverige, maar dat is het echt niet.
Gewoon even luisteren, duurt een paar minuten, dus echt niet lang! Ik doe het iedere ochtend als ik op sta.
Het is een moment voor jezelf, meer niet.
Klik om te vergroten...
Kun je mij een link sturen waar jij naar luister dan ? Want internet staat er vol van,ik weet niet waar te beginnen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Modepop2 zei:
De enige reden die ik dan kan bedenken is ...om maar niet alleen te zijn.....
Klik om te vergroten...
Daar zou je nog best eens gelijk in kunnen hebben. Voor veel mensen is dat het allerbelangrijkste: om maar niet alleen te zijn. En die zullen daar dus mogelijk veel voor over hebben. Het niet alleen willen zijn, is juist ook omdat een gevoel wordt ervaren alleen niet compleet te zijn. Dus die behoeftigheid waar ik het over had.

Modepop2 zei:
Ik doe niet aan meditatie,weet niet hoe het werkt en heb er ook het geduld niet voor denk ik...vind het vaak zweverig en ik ben totaal niet zweverig maar wellicht heb je gelijk en moet ik mezelf er eens in verdiepen,heb alleen de innerlijke rust er niet voor wat vaak leid tot er maar niet asn beginnen
Klik om te vergroten...
Dat idee dat het zweverig is zou ik echt proberen los te laten. Helaas leven we in een wereld waar vaak op het nummer 1 beste ding wat je voor jezelf kunt doen (meditatie dus) neergekeken wordt als zijnde 'zweverig'. Mensen die dat zeggen weten niet wat meditatie inhoudt, namelijk: alles in jezelf accepteren, precies zoals het is. Je hoeft er ook geen innerlijke rust voor te hebben, je hoeft alleen bewust te worden van de eventuele rust in jezelf óf de eventuele onrust in jezelf. Die onrust zal in echte meditatie omgezet worden in rust.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Belangrijk voor iemand zijn, wat hij in dit geval was. Kan ook heel bevredigend zijn voor iemand
Voor een Narcist is dit 1 van de Belangrijkste dingen.

Wat Jij opsomt..er zijn voor je familie, dingen voor je betalen,de goede partner zijn.. daarin kan de buitenwereld zien wat voor goed persoon ze wel niet zijn.

Een slecht sexleven..je telkens in de steek laten emotioneel met zijn heroïne.. dat ziet de buitenwereld niet.

Daarnaast is iedereen ook maar mens, en wie wil zich niet geliefd voelen en zelf ook die liefde voor een ander willen voelen.

En wat daarvan dan echt is...daar heb je geen zwart wit antwoord op.
Klik om te vergroten...
Klopt wat je zegt...alleen dat zorgen deed hij voor mij ook achter gesloten deuren wat anderen niet konden zien..ik heb me ook al die jaren in het narcistme verdiept en er waren overeenkomsten...maar ook veel niet..dus wellicht narcistische trekken maar niet voldoende voor de diagnose narcist...het maakt ook allemaal niet meer uit..het zijn alleen de vele vragen die nog door mijn hoofd spoken...het was uiteindelijk geen gezonde relatie..dat is duidelijk
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Belangrijk voor iemand zijn, wat hij in dit geval was. Kan ook heel bevredigend zijn voor iemand
Voor een Narcist is dit 1 van de Belangrijkste dingen.

Wat Jij opsomt..er zijn voor je familie, dingen voor je betalen,de goede partner zijn.. daarin kan de buitenwereld zien wat voor goed persoon ze wel niet zijn.

Een slecht sexleven..je telkens in de steek laten emotioneel met zijn heroïne.. dat ziet de buitenwereld niet.

Daarnaast is iedereen ook maar mens, en wie wil zich niet geliefd voelen en zelf ook die liefde voor een ander willen voelen.

En wat daarvan dan echt is...daar heb je geen zwart wit antwoord op.
Klik om te vergroten...
Klopt
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Modepop2 zei:
Kun je mij een link sturen waar jij naar luister dan ? Want internet staat er vol van,ik weet niet waar te beginnen
Klik om te vergroten...
Ik gebruik de app van meditation moments, kun je in de App Store vinden.
Daar heb je korte meditaties voor bijvoorbeeld ochtend, middag of avond.
Sommigen zijn maar 4 minuten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Kun je mij een link sturen waar jij naar luister dan ? Want internet staat er vol van,ik weet niet waar te beginnen51F0C053-DE13-43B2-85B7-4B83F2513C4F.jpeg
Klik om te vergroten...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat klinkt mij zeer bekend in de oren.
Vragen stellen. Aan jezelf, waar heb ik gefaald, wat was niet goed, was ik dan niet goed genoeg, waarin is die andere vent dan beter, dan ik, enz enz...

En ja, op al die vragen zul je nooit een antwoord krijgen. Nee.
Deze dwanggedachten hebben mij op een gegeven moment een heel radicale beslissing doen nemen.
Na nachten wakkerliggen, nam ik de beslissing om nooit meer iemand zo dicht bij mijn "zijn" te laten komen.
want die pijn is ondraaglijk...
Dan maar alleen blijven.
Mij interesseerde het leven, of sterven, geen flikker meer.

En dus was daar ineens het Legion Etrangere.
Door de zeer pittige selectie heengekomen, en ermee begonnen.
Meer dan 6 jaar, en ik denk nu nog vaak:
Ik had daar moeten blijven.
Tussen de bloedsbroeders, die alles voor je over hebben, net zoals ik alles over had voor hen.
En nu, nu kan het niet meer.
Helaas.
Die verdomde liefde ook.
Eros zegt Mindless...
J'ai deteste!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dat klinkt mij zeer bekend in de oren.
Vragen stellen. Aan jezelf, waar heb ik gefaald, wat was niet goed, was ik dan niet goed genoeg, waarin is die andere vent dan beter, dan ik, enz enz...

En ja, op al die vragen zul je nooit een antwoord krijgen. Nee.
Deze dwanggedachten hebben mij op een gegeven moment een heel radicale beslissing doen nemen.
Na nachten wakkerliggen, nam ik de beslissing om nooit meer iemand zo dicht bij mijn "zijn" te laten komen.
want die pijn is ondraaglijk...
Dan maar alleen blijven.
Mij interesseerde het leven, of sterven, geen flikker meer.

En dus was daar ineens het Legion Etrangere.
Door de zeer pittige selectie heengekomen, en ermee begonnen.
Meer dan 6 jaar, en ik denk nu nog vaak:
Ik had daar moeten blijven.
Tussen de bloedsbroeders, die alles voor je over hebben, net zoals ik alles over had voor hen.
En nu, nu kan het niet meer.
Helaas.
Die verdomde liefde ook.
Eros zegt Mindless...
J'ai deteste!
Klik om te vergroten...
Wat verwoord je het allemaal weer geweldig !! En ja ik herken het zo...nooit meer iemand zo dicht bij mijn *zijn* laten komen is precies wat ik nu ook besloten heb om te besluiten !!!
Liefde kan mooi zijn,nou voor mij in films!!!
Ik geloof er niet meer in wNt ik hen ZOVEEL gegeven en wat ik daarvoor terug kreeg was verdriet,pijn en ellende!!
De enige zekerheid die je hebt in het leven is dat je op een dag sterft...en de enige manier om de zekerheid te kunnen krijgen dat je nooit geen hartzeer meer zult krijgen van een liefdes relatie is door er NOOIT meer aan te beginnen !!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
lysergine25 zei:
Op school leer je eigenlijk niets, de regering wil dat je gaat werken en daarop is alles gericht.
Hoe je kinderen moet opvoeden nou dat zoek je maar uit.
Er is niemand die ons op jonge leeftijd leert dat de liefde, het verliefd worden een zeer gevaarlijke aangelegenheid is met heel veel risico's.
De liefde is veel sterker dan heroine ... liefdes verdriet is onbeschrijfbaar pijnlijk.
De liefde is het meest beschreven onderwerp in de literatuur.
De liefde ... je kan het niet kopen ... en net als je je lekker voelt alleen dan wordt je weer verliefd !!
De liefde is eigenlijk 1 grote bad ( maar lees ) unieke trip waarin je moet surfen op de golven van de waanzin
De liefde is niets anders dan een truuk van de evolutie om zo snel mogelijk kinderen te produceren.
Van de liefde wordt je totaal ontoerekenings vatbaar ... je wordt er blind van, je wordt er doof va, ieder goed advies negeer je.
En als alles tegenzit dan pleeg je toch gewoon un crime de passion ...


Modepop 2 .. was je eerst nr 1 ? lol
Modepop 10003456 ik wens jou een goed leven toe, uit elke crisis moet je proberen iets goeds te halen.
Mijn kinderen hebben leren poepen op het potje, het meisje wou nooit kruipen dus die heb ik leren lopen, en praten ...door de lockdown hadden wij plots zoveel contact en tijd ( creche was dicht) met ze dat goed oppakten.

Heroine is een vloek godverdomme !!
Klik om te vergroten...
Liefde is niet alleen verdrinken omdat je niet kunt zwemmen, natuurlijk weten we allemaal hoe klote een gebroken hart is maar het heeft ook zoveel mooie kanten. Het wordt grotendeels bepaald door hoe jij er zelf mee omgaat. Aan alles komt een einde dus je grote liefde zal je ook kwijt raken. Zo is het leven nou eenmaal. Maar we moeten niet vergeten dat de momenten die we mogen hebben delen met iemand, waar je oprecht van houdt nooit je herrineringen zullen verlaten. Daarom vind ik het rot dat een hoop mensen iemand veel pijn doen als het fout afloopt, degene kapot proberen te maken die ooit hun wereld was. Als je van iemand gehouden hebt hoor je dat te koesteren, ook al is er een slecht einde.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Liefde is niet alleen verdrinken omdat je niet kunt zwemmen, natuurlijk weten we allemaal hoe klote een gebroken hart is maar het heeft ook zoveel mooie kanten. Het wordt grotendeels bepaald door hoe jij er zelf mee omgaat. Aan alles komt een einde dus je grote liefde zal je ook kwijt raken. Zo is het leven nou eenmaal. Maar we moeten niet vergeten dat de momenten die we mogen hebben delen met iemand, waar je oprecht van houdt nooit je herrineringen zullen verlaten. Daarom vind ik het rot dat een hoop mensen iemand veel pijn doen als het fout afloopt, degene kapot proberen te maken die ooit hun wereld was. Als je van iemand gehouden hebt hoor je dat te koesteren, ook al is er een slecht einde.
Klik om te vergroten...
Je grote liefde verliezen...ja klopt..maar als dat door de dood komt dan weet je wel dat het altijd goed geweest is en kun je de mooie momenten koesteren en op terug kijken,echter als je belazert bent en gepeinigd bent kun je er niet op die manier op terug kijken dus de dood in deze is barmhartiger.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Liefde is niet alleen verdrinken omdat je niet kunt zwemmen, natuurlijk weten we allemaal hoe klote een gebroken hart is maar het heeft ook zoveel ........
Klik om te vergroten...
Note: klopt
Dopemonster zei:
Aan alles komt een eind.....
Klik om te vergroten...
Mee eens.
Dopemonster zei:
. Maar we moeten niet vergeten dat de momenten die we mogen hebben delen met iemand, waar je oprecht van houdt nooit je herrineringen zullen verlaten. Daarom vind ....... Als je van iemand gehouden hebt hoor je dat te koesteren, ook al is er een slecht einde.
Klik om te vergroten...
Dat laatste in dit bericht is lang niet altijd het geval.
Denk alleen al eens aan al die vechtscheidingen....daar wordt maar erg weinig in gekoesterd...
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Note: klopt

Mee eens.

Dat laatste in dit bericht is lang niet altijd het geval.
Denk alleen al eens aan al die vechtscheidingen....daar wordt maar erg weinig in gekoesterd...
Klik om te vergroten...
Ja maar dat is dan omdat het om geld of bezittingen gaat....ik ken veel koppels die beweerden als vrienden uit elkaar te gaan totdat het puntje bij paaltje kwam...wie krijgt wát ? Ik ben ook van mening dat een echte liefde je maar één keer in je leven overkomt. Beetje ouderwets ja en onrealistisch heb ik al van enkelen hier gehoord. Laat me maar...als je van je partner écht houdt en je zijn slechte eigenschappen toch niet kan veranderen....wen je er dan aan . En laat m blijven in jouw hoofd, de man waar je ooit bent beginnen op verliefd te worden....Dat is echte liefde ... SHOOT ! Ik trek wel mijn kop in kas. Sorry als dit vervuilen van het originele topic is , zo niet bedoeld
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wanneer leer je de mensen kennen?
Echt goed kennen?
Bij erfenissen verdelen,
Bij scheidingen.
Ik vraag mij af, hoe de ex partner van de TS zijn smack bekostigd heeft.
Want dat zijn gebruik " een beetje erbij" zou zijn, is één van de smoesjes.
Ik zei ook altijd dat ik maar 3 glazen bier gedronken had, en dat waren er een veelvoud uiteraard...
@ Modepop, hoe deed hij dat allemaal?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Wanneer leer je de mensen kennen?
Echt goed kennen?
Bij erfenissen verdelen,
Bij scheidingen.
Ik vraag mij af, hoe de ex partner van de TS zijn smack bekostigd heeft.
Want dat zijn gebruik " een beetje erbij" zou zijn, is één van de smoesjes.
Ik zei ook altijd dat ik maar 3 glazen bier gedronken had, en dat waren er een veelvoud uiteraard...
@ Modepop, hoe deed hij dat allemaal?
Klik om te vergroten...
Geen idee,ik weet wel dat wat hij kocht per keer 20 euro was..en dat hij ook niet de hele dag door gebruikte,ik heb mijn eigen inkomen en hij het zijne wat niet veel was omdat hij in de schuldsanering zat,hij kreeg 240 euro leefgeld per maand..in het begin vroeg hij me zelden 15 euro voor ( achteraf smoes tanken) maar hij heeft verder nooit van mij gestolen want dat had ik moeten merken,zou het kunnen dat hij het op de pof kreeg? Hij leende ook vaak geld van zijn moeder maar sinds ik haar volledig heb ingelicht kan hij daar nu voor geen stuiver meer terecht! Ik denk dus dat hij het nu zeer moeilijk heeft gezien hij nergens meer wat kan lenen of vragen...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Modepop2 zei:
Geen idee,ik weet wel dat wat hij kocht per keer 20 euro was..en dat hij ook niet de hele dag door gebruikte,ik heb mijn eigen inkomen en hij het zijne wat niet veel was omdat hij in de schuldsanering zat,hij kreeg 240 euro leefgeld per maand..in het begin vroeg hij me zelden 15 euro voor ( achteraf smoes tanken) maar hij heeft verder nooit van mij gestolen want dat had ik moeten merken,zou het kunnen dat hij het op de pof kreeg? Hij leende ook vaak geld van zijn moeder maar sinds ik haar volledig heb ingelicht kan hij daar nu voor geen stuiver meer terecht! Ik denk dus dat hij het nu zeer moeilijk heeft gezien hij nergens meer wat kan lenen of vragen...
Klik om te vergroten...
Overigens viel mij altijd wel erg op dat hij bovengebruikelijk zuinig was met het boodschappen doen,soms op het ziekelijke af..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja van zijn moeder en op de pof komt zeer zeer vaak voor! En van zijn weekgeld.
Je hebt zo'n gezegde. Als je denkt dat het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook.
Dat geld exact zo met verslaving.
Als je iets vermoed mbt zijn gebruik, dan is dat ook zo! Al die kleine dingetjes waar je geen bewijs van hebt maar je weet gewoon dat het niet klopt...het klopt inderdaad niet tot het tegendeel bewezen is.
Overigens kan hij vandaag de arts bellen, situatie uitleggen en vragen om methadon.
Ik heb in die situaties nog nooit meegemaakt dat een arts weigert. Ze hebben hem liever aan methadon vd apotheek dan heroïne. In de kliniek kan hij zijn methadon afbouwen/omzetten.

Sterker nog. Er zijn een hoop methadon verslaafden die(soms zelf na 10 jaar) afkicken of in een kliniek. Daarvoor hoef je geen heroïne te gebruiken.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Ja van zijn moeder en op de pof komt zeer zeer vaak voor! En van zijn weekgeld.
Je hebt zo'n gezegde. Als je denkt dat het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook.
Dat geld exact zo met verslaving.
Als je iets vermoed mbt zijn gebruik, dan is dat ook zo! Al die kleine dingetjes waar je geen bewijs van hebt maar je weet gewoon dat het niet klopt...het klopt inderdaad niet tot het tegendeel bewezen is.
Overigens kan hij vandaag de arts bellen, situatie uitleggen en vragen om methadon.
Ik heb in die situaties nog nooit meegemaakt dat een arts weigert. Ze hebben hem liever aan methadon vd apotheek dan heroïne. In de kliniek kan hij zijn methadon afbouwen/omzetten.

Sterker nog. Er zijn een hoop methadon verslaafden die(soms zelf na 10 jaar) afkicken of in een kliniek. Daarvoor hoef je geen heroïne te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik ben inmiddels zover...hij moet maar zien !!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Modepop2 zei:
Ik ben inmiddels zover...hij moet maar zien !!
Klik om te vergroten...
Wat goed van je! Ik heb echt bewondering voor je kracht en je vastberadenheid in het geloof in jezelf, ipv hem geloven.

Nogmaals, er komt een dag dat je gewoon je ding doet. En achteraf beseft dat je geen 1 keer aan hem gedacht hebt.

Niets staat jou nu in de weg om gelukkiger te worden.

Ik gun niemand jouw pijn, maar toen ik die pijn ervaarde besefte ik achteraf dat het weldegelijk een functie had..namelijk het loskomen en los blijven van je ex.

Hoe gaat het nu met je als je jezelf vergelijkt met de 1e dag na het verbreken van de relatie?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
Wat goed van je! Ik heb echt bewondering voor je kracht en je vastberadenheid in het geloof in jezelf, ipv hem geloven.

Nogmaals, er komt een dag dat je gewoon je ding doet. En achteraf beseft dat je geen 1 keer aan hem gedacht hebt.

Niets staat jou nu in de weg om gelukkiger te worden.

Ik gun niemand jouw pijn, maar toen ik die pijn ervaarde besefte ik achteraf dat het weldegelijk een functie had..namelijk het loskomen en los blijven van je ex.

Hoe gaat het nu met je als je jezelf vergelijkt met de 1e dag na het verbreken van de relatie?
Klik om te vergroten...
De eerste dag was ik kapot!! Emotioneel gebroken...dat ben ik nu nog wel ALLEEN de acceptatie van de situatie zoals deze nu is groeit...het gemis blijft...want er waren ook heel veel goede en mooie momenten...en ik denk nog geregeld aan hem in de vorm van..wat doet hij nu...wat gaat er door hem heen...mist hij mij niet...maar ik denk dat wat ik gedaan heb..het zo radicaal afkappen indirect ook hulp is voor hem,dat de afstand die ik genomen heb een soort van therapie is voor hem..hij ziet in ik ben alles kwijt en wellicht beweegt het hem om daardoor wel serieus aan zichzelf te gaan werken...ik heb altijd gezegd..mijn deur blijft op slot!! Mocht hij HELEMAAL afgekickt zijn en clean zijn gaat mijn deur op een kier...het houd me dus wel bezig de vraag van...wat gaat hij nu doen? En dan zeg ik tegen mezelf...dat gaan we zien!
En zo niet...dan zal uiteindelijk aan wat is geweest en niet meer is...vervagen...ook bij mij in mijn hoofd en gevoel...het is allemaal nog zo vers,heb in ieder geval totaal niet de behoefte om hem te zien of te spreken..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel goede verwoording, Mrloverd.
Ik had het zelf beslist niet beter kunnen zeggen!
Goed advies aan @ Rozekoekje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."