Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo lieve allen,hier even mijn verhaal en hoop met lotgenoten in gesprek te komen,sinds 3 jaar heb ik een relatie,na anderhalf jaar kwam ik er pas achter dat mijn partner al 36 jaar heroine verslaafd is ,intussen al zoveel belogen en bedrogen door hem,hij zou stoppen,was aan het afbouwen maar daar klopte niets van,ik betrapte hem steeds opnieuw op gebruik of bij gebruik naast de methadon en later naast de suboxone..nu zit hij voor een detox in de kliniek en is in contact met mij erg liefdeloos,bot en kwetsend...hoort dit bij de detox? Of voelen deze verslaafden geen liefde? Is de liefde wel echt of fake? Ik heb zoveel energie in deze man gestoken en dreigde echt mee gesleurd te worden in die verslaving,ik ging er bijna aan onderdoor,wat ik ook voelde was alsof er nooit echt verbinding was..alsof de liefde niet echt was...komt dit door de heroine? Waar gaat hij nu doorheen tijdens die detox? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid naar boven? Ik ken hem dus eigenlijk alleen onder invloed..weet niet meer wat te doen ben echt radeloos...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Modepop2 zei:
Hallo lieve allen,hier even mijn verhaal en hoop met lotgenoten in gesprek te komen,sinds 3 jaar heb ik een relatie,na anderhalf jaar kwam ik er pas achter dat mijn partner al 36 jaar heroine verslaafd is ,intussen al zoveel belogen en bedrogen door hem,hij zou stoppen,was aan het afbouwen maar daar klopte niets van,ik betrapte hem steeds opnieuw op gebruik of bij gebruik naast de methadon en later naast de suboxone..nu zit hij voor een detox in de kliniek en is in contact met mij erg liefdeloos,bot en kwetsend...hoort dit bij de detox? Of voelen deze verslaafden geen liefde? Is de liefde wel echt of fake? Ik heb zoveel energie in deze man gestoken en dreigde echt mee gesleurd te worden in die verslaving,ik ging er bijna aan onderdoor,wat ik ook voelde was alsof er nooit echt verbinding was..alsof de liefde niet echt was...komt dit door de heroine? Waar gaat hij nu doorheen tijdens die detox? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid naar boven? Ik ken hem dus eigenlijk alleen onder invloed..weet niet meer wat te doen ben echt radeloos...
Klik om te vergroten...
Als heroine (ex)verslaafde kan ik je vertellen dat dit zeker bij de detox kan horen..... 36 jaar gebruik pfoeh ze hersens kunnen dan zo ontregeld zijn dat hij zich echt super depressief voelt. Maar vind het wel raar dat hij dan zo bot tegen je doet. Hopelijk zal hij dit gaan inzien en zich aan je verontschuldigen maar gebruikt hij nog wel methadon dan? Neem aan van wel toch? Geef het wat tijd meid maar luister wel naar je gevoel! Als het echt liefde is zal hij bijdraaien en als het echt niet uit te houden is ja.... Confromteer hem met hoe je je voelt! Het is in mijn ogen geen goede daad dat hij dit verborgen voor je hield en jij hier zelf achter moest komen? Liegen doen een hoop verslaafde maar dat is niet goed! Zeker in een relatie.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel voor je bericht,hij hield het inderdaad verborgen,bang dat als ik het meteen zou weten ik geen relatie met hem aan zou gaan,ik dacht in eerste instantie dat ik met een narcist te maken had ivm de stemmingswisselingen,het gedrag...dan snap jij wel wat ik bedoel..hij zat op de methadon maar gebruikte heroine daarbij...later naar de verslavingszorg om over te stappen op suboxone..zelfs daarnaast betrapte ik hem op bij gebruik...en dan nog ontkennen !! Terwijl ik de heroine resten vond...toen over op temgesic en heb ik hem voor de keus gezet...nu opname of einde relatie!! Hij kwam toen op de spoedlijst en zit nu een week in de kliniek...alleen voor detox om daarna op naltroxone te gaan...omdat hij zo zakelijk reageerd over de app vanuit daar wees ik hem er op dat hij zo liefdeloos over kwam...toen begon de ellende...dat hij mij ooit nog wel zou zien want dat hij nu aan zichzelf werkt en dit gezeik er niet bij kan hebben,dat hij hierdoor last krijg van de zucht !!! Echt dit doet zo zeer...alle kansen die ik hem nog gaf naast alle bedrog..heb hem nooit in de steek gelaten en bleef achter hem staan..mij dan zo te behandelen is als een dolk in mijn rug ! Hij mist mij blijkbaar totaal niet en heb wel vaker het gevoel gehad dat hij totaal geen gevoelens heeft...ik verbind dit dan aan de heroine invloed maar dat weet ik dus niet omdat ik hierin een leek ben dus vind het erg fijn om van een ex verslaafde te horen wat er in je omgaat tijdens gebruik en tijdens een detox...en mocht hij straks clean zijn ??? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid tevoorschijn ? Fijn dat je reageerd op mij...heb daar veel aan dankjewel !
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Modepop2 zei:
Dankjewel voor je bericht,hij hield het inderdaad verborgen,bang dat als ik het meteen zou weten ik geen relatie met hem aan zou gaan,ik dacht in eerste instantie dat ik met een narcist te maken had ivm de stemmingswisselingen,het gedrag...dan snap jij wel wat ik bedoel..hij zat op de methadon maar gebruikte heroine daarbij...later naar de verslavingszorg om over te stappen op suboxone..zelfs daarnaast betrapte ik hem op bij gebruik...en dan nog ontkennen !! Terwijl ik de heroine resten vond...toen over op temgesic en heb ik hem voor de keus gezet...nu opname of einde relatie!! Hij kwam toen op de spoedlijst en zit nu een week in de kliniek...alleen voor detox om daarna op naltroxone te gaan...omdat hij zo zakelijk reageerd over de app vanuit daar wees ik hem er op dat hij zo liefdeloos over kwam...toen begon de ellende...dat hij mij ooit nog wel zou zien want dat hij nu aan zichzelf werkt en dit gezeik er niet bij kan hebben,dat hij hierdoor last krijg van de zucht !!! Echt dit doet zo zeer...alle kansen die ik hem nog gaf naast alle bedrog..heb hem nooit in de steek gelaten en bleef achter hem staan..mij dan zo te behandelen is als een dolk in mijn rug ! Hij mist mij blijkbaar totaal niet en heb wel vaker het gevoel gehad dat hij totaal geen gevoelens heeft...ik verbind dit dan aan de heroine invloed maar dat weet ik dus niet omdat ik hierin een leek ben dus vind het erg fijn om van een ex verslaafde te horen wat er in je omgaat tijdens gebruik en tijdens een detox...en mocht hij straks clean zijn ??? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid tevoorschijn ? Fijn dat je reageerd op mij...heb daar veel aan dankjewel !
Klik om te vergroten...
Tja zal beginnen met het feit dat je natuurlijk niet alles aan de heroine of methadon kunt linken, elke persoon is natuurlijk anders. Maar methadon vlakt je gevoelens af en heroine maakt je juist euforisch. Wanneer je afkickt zijn je opiaatreceptoren in je lichaam heel erg van slag en ook je dopamine in je hersenen. Dit is echt een ware hell en geeft je het gevoel dat je superdown bent en je voelt je lichamelijk ook heel erg ziek. Dit kan je opvangen met methadon wat het leven een stuk dragelijker maakt en dan zul je om moeten leren gaan met je trek voor de heroine. Suboxone heb ik geen ervaring mee maar zou ongeveer soortgelijk moeten werken maar hoe het is om hierop over te gaan van heroine is wel anders dan methadon. Ik ken genoeg mensen die 'normaal' zijn op methadon en ook een goede persoonlijkheid hebben. Je vriend zal het fijne gevoel van de heroine heel erg missen en hij zal nu door de afkick gewoon heel erg met zichzelf in de knoop zitten. Hij heeft tijd voor zichzelf nodig om zichzelf terug te vinden. In zulke situaties kun je je heel afstandelijk gedragen. Maar hij weet wel dat jij weet dat hij het zwaar heeft en je hem steunt, dus ik vind wel dat hij ze best moet doen om met je te praten en laten weten dat hij om je geeft. Ik vind het sneu voor je oprecht vervelend dat je dit mee moet maken!
Verder vraag ik me af hoe dit geweest moet zijn voor jou toen hij gebruikte , zat hij veel in ze eige wereld? Is niet makkelijk om met iemand te zijn die heroine gebruikt.... ik hoor wel van je!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ik weet van hem is dat hij een verleden heeft vol met trauma,s dat hij heel veel vrouwen in zijn leven heeft gehad die na korte perioden al hard zijn weggerent bij hem,hij heeft zich vorig jaar intern laten behandelen voor traumaverwerking,kwam er met ernstige ptss binnen en ging er ptts vrij uit..crimineel verleden,hoop ellende,vreselijke jeugd gehad ook...maargoed hij kan nu niet laten zien dat hij om mij geeft...ben in staat om op te geven maar zal het sel spijtig vinden als achteraf blijkt dat dit gedrag door de detox komt want dan moet ik er rekening mee houden natuurlijk...het is een man zonder echte vrienden,weinig sociale contacten en erg op zichzelf...wat hij nu heeft is mij en mijn familie waar hij ondanks alles met open armen word ontvangen daarnaast heeft hij zijn moeder en verder weinig...dus als hij mij verliest verliest hij bijna alles...zijn verlies denk ik dan maar en daar zal hij zich zeker bewust van zijn...ik hou dit zo niet vol...maar vertel mij eens..als jij gebruikte...hoe waren toen jouw gevoelens??? Afgestompt? Wel of geen empathie?? Kon je wel echte liefde voelen voor een vrouw? Daar ben ik erg benieuwd naar....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Wat ik weet van hem is dat hij een verleden heeft vol met trauma,s dat hij heel veel vrouwen in zijn leven heeft gehad die na korte perioden al hard zijn weggerent bij hem,hij heeft zich vorig jaar intern laten behandelen voor traumaverwerking,kwam er met ernstige ptss binnen en ging er ptts vrij uit..crimineel verleden,hoop ellende,vreselijke jeugd gehad ook...maargoed hij kan nu niet laten zien dat hij om mij geeft...ben in staat om op te geven maar zal het sel spijtig vinden als achteraf blijkt dat dit gedrag door de detox komt want dan moet ik er rekening mee houden natuurlijk...het is een man zonder echte vrienden,weinig sociale contacten en erg op zichzelf...wat hij nu heeft is mij en mijn familie waar hij ondanks alles met open armen word ontvangen daarnaast heeft hij zijn moeder en verder weinig...dus als hij mij verliest verliest hij bijna alles...zijn verlies denk ik dan maar en daar zal hij zich zeker bewust van zijn...ik hou dit zo niet vol...maar vertel mij eens..als jij gebruikte...hoe waren toen jouw gevoelens??? Afgestompt? Wel of geen empathie?? Kon je wel echte liefde voelen voor een vrouw? Daar ben ik erg benieuwd naar....
Klik om te vergroten...
Die trauma's die hij heeft gehad... het kan zijn dat hij dat al die tijd heeft verdoofd met heroine.... Maar je geeft aan dat hij hiervoor behandeld is. Lastig dit probeer me in zijn schoenen in te beelden.. Wat ik je wel kan vertellen is dat het beter voor hem gaat worden als hij er vanaf komt! Het zal zeker een lange weg voor hem worden maar het word wel echt beter. Je moet immers niet vergeten dat heroine misschien wel het ergste middel is om vanaf te komen.
Ikzelf kan uit ervaring vertellen dat je helemaal van de realiteit afraakt. Je gaat in je eigen wereld leven en je raakt compleet verdoofd mentaal en lichamelijk. Ik werd heel erg afstandelijk naar mijn dierbaren en mensen om mij heen. Was alleen maar met mezelf bezig. Werd er bijna een monster van. Gaf veel om een vrouw die ik los moest laten en raakte een hoop goede vrienden kwijt. Ik was niet in staat om er voor een vrouw te zijn, wel om er van te houden maar de realiteit was dat ik aan mijzelf moest/moet werken. Toen ik er vanaf kwam besefte ik me dat ik mezelf helemaal kwijt was geraakt met gaten in mijn geheugen. Ik heb het heel zwaar in een kliniek gehad. Ondervind er nog steeds problemen van. Nou is dit voor iedereen natuurlijk wel anders maar van heroine kun je echt helemaal kapot gaan :disrelieved:. Zou zeggen geef het nog wat tijd en blijkt het er niet beter op te worden dan moet je voor jezelf kiezen meid.... Luister naar je gevoel maar denk met je hoofd!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank voor je bericht..geeft mij meer duidelijkheid want ik ben immers maar een leek hierin..het is wel confronterend wat je schrijft want het doet me beseffen hoe verschrikkelijk het daadwerkelijk is ! Jij hebt waarschijnlijk meer dan alleen de detox gedaan? Mijn partner wil dat niey,die zegt alleen detox is voor mij genoeg,maar ik lees overal dat de geestelijke behandeling daarna net zo noodzakelijk is,ook daar maak ik me zorgen over,overigens is dit niet zijn eerste opname jaren terug heeft hij het al meerdere keren gedaan maar steeds terugvallen dus ik hou mijn hart vast..ik voel dat jij er wel veel serieuzer mee bezig bent om er vanaf te blijven en ik heb begrepen dat dit altijd een strijd blijft,hou vol hoor!! Het nuchtere leven kan zo mooi zijn en ik zou jou alle kracht willen geven die er bestaat om er voor eeuwig klaar mee te zijn,was mijn partner maar zoals jij..dan zou ik in ieder geval oneindig blijven steunen en supporten....dat is moeilijk bij iemand die er niet zo serieus over denkt en zelfs ook het goede nog ziet in die troep,omdat ik hem voor het blok heb gezet is hij nu opgenomen,uit zichzelf had hij dit nooit gedaan,het ontbreekt hem aan elke vorm van doorzettings vermogen..maar we gaan het zien en ervaren,dankjewel dat je er hier voor me bent !!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Screenshot_20210519-225834_Gallery.jpg
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Gode zij dank vind ik wel een beetje klinken alsof het niets voorstelt

De medicatie die hij heeft gekregen. Is zodat bij nooit meer die drugs hoeft te gebruiken en z'n medicatie werkt dan dus ook niet uit..


Ik heb echt met je te doen als ik dit leest.
Want..je praat zijn verslaving of gedrag eigenlijk een beetje goed door te zeggen dat hij lieve kanten heeft, je steunt en het is geen stereotype junk..nouja dat is hij eigenlijk wel.en zo niet doet dat er toe?

De feiten zijn dat je geen toekomst met hem hebt.Ter bescherming naar je kinderen en jezelf ga je alleen naar hem toe en zijn drugsgebruik bepaalt of je blijft of weggaat.

Je houd je eigen huis, je eigen leven, je eigen vriendinnen.

En aan de andere kant heb je een dubbelleven met je heroïneverslaafde vriend die alleen jou heeft.Ik vrees dat het een kwestie van tijd is dat hij weer gebruikt en ik hoop dat je dan nog net zo sterk bent!
Klik om te vergroten...
De persoon zelf heeft zijn hart op de goede plek,maar ik praat het gebruik niet goed,die grens zal hij niet meer kunnen overschrijden want dan weet ik dat ik voor mezelf zal kiezen,hoe moeilijk ook...dat hij verslaafd is...dat gaat nooit over,maar het gebruik moet stoppen,ik ben zelf ook bang dat jullie gelijk hebben en hou hier ook rekening mee in mijn achterhoofd,het is gewoon een zeer moeilijke maar vooral ook pijnlijke kwestie voor mij...als partner..ik ben te lief en te goed...weet dat ik hem niet kan redden en weet ook dat hij nooit meer een partner zal treffen zoals ik..klinkt misschien arrogant maar zo is het niet bedoeld, ik heb hem nu een laatste kans gegeven en als dit fout gaat dan zal ik sterk zijn,ik zal wel moeten want het leven van de afgelopen jaren wil ik niet meer en kan ik niet meer en heb ik al afstand van genomen,het is nu aan hem en zou fijn zijn als ik wat meer handvaten had om te merken wanneer hij weer zou gebruiken,want dan hoop ik dat ik dat meteen door heb om dan radicaal actie te ondernemen, ik heb heel veel aan jullie uitleg nogmaals dank...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
In de jaren dat je nog van niets wist, had hij toen ook medicatie?

Bovenstaande post is helaas ook mijn gevoel er over.

@ Mrloverdj,
Met gode zij dank geef ik nadrukkelijk aan, dat het juist WEL wat voorstelt....voor alle duidelijkheid.
Ik zeg dit zeer zelden.

Anyway. Ik ben nu uitgesproken.
Ik geef de microfoon nu over aan de anderen in dit thread.
Go ahead.
Klik om te vergroten...
In de jaren dat ik niets wist had hij achteraf gezien al methadon,echter die spaarde hij op en gebruikte dus gewoon heroine,de methadon achter de hand om te pakken wanneer er geen gelegenheid was te gebruiken of hij de heroine niet kon bekostigen,nu ik dit zo neerzet voel ik weer hoe ik vreselijk belogen en bedrogen ben...dat gaat vanaf nu dus ook echt niet meer gebeuren ,dat ga ik niet meer toe laten,kansen genoeg gehad ik ken mijn waarde..
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Henk11 zei:
Mij heeft siprelexa ssri 15mg en trazodone 100mg enorm geholpen en goede indica (niet zomaar de ene drug door andere vervangen hoor en snap ik, maar dat hielp mij.. Dit is anders 36jaar gebruikt, ik denk persoonlijk dat ad na het afkicken veeel ondersteuning beid en een goede therapeut/psychiater, die psycholoog ben ik nog altijd dankbaar, zo goed en getraint is voor deze situatie en mijn vragen, antwoorden een heel ander perspectief gaven, lijk ik vermelde dat ik niet naar een supermarkt durfde gaan, en deze zin blijft mij bij, oké *** maar wat is het ergste dat kan gebeuren? (dit is mijn verhaal, advies maar is niet hetzelfde door de jaren)
Klik om te vergroten...
We gaan zien of zijn psychiater hem het vervolg traject kan bieden,voor mij geldt nu alles of niets en zal daar ook naar handelen,hoe zwaar en moeilijk ook..zwaarder als de afgelopen 3 jaar kan ik het niet krijgen,dat trek ik ook niet meer,mijn omgeving snapt niet dat verslaving meer is dan alleen gebruiken,zij hebben er geen notie van hoe zwaar ik het heb gehad en nog heb,jullie weten wel beter en deze conversatie is naast goede inzichten en adviezen ook een grote steun voor mij,had ik maar eerder van dit forum geweten,dan was ik al veel eerder wijzer geweest.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
En dan nog iets...hij maakt mij wijs dat hij gebruikt om.zich beter te voelen onder het mom van..heroine niet voor de euforie maar als medicijn tegen ziek zijn en fysieke pijn....en wat ik ook vergat te melden..een dag voor opname nog gebruikt om zich beter te voelen...de eerste keer dat hij daar eerlijk over was dus heb mijn mond gehouden om zijn eerlijkheid..eerder ontkende hij altijd glas hard maar waarom nog een dag voor opname gebruiken ??? Als je er echt vanaf wil...
H
Henk11Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Modepop2 zei:
En dan nog iets...hij maakt mij wijs dat hij gebruikt om.zich beter te voelen onder het mom van..heroine niet voor de euforie maar als medicijn tegen ziek zijn en fysieke pijn....en wat ik ook vergat te melden..een dag voor opname nog gebruikt om zich beter te voelen...de eerste keer dat hij daar eerlijk over was dus heb mijn mond gehouden om zijn eerlijkheid..eerder ontkende hij altijd glas hard maar waarom nog een dag voor opname gebruiken ??? Als je er echt vanaf wil...
Klik om te vergroten...
De pijn komt na hero use, daarom is zo verslavend dat je ziek word en alleen dat ene helpt om snelle kortdurende pijn direct weg te werken wat helaas erg spijtig is
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Modepop2 zei:
En dan nog iets...hij maakt mij wijs dat hij gebruikt om.zich beter te voelen onder het mom van..heroine niet voor de euforie maar als medicijn tegen ziek zijn en fysieke pijn....en wat ik ook vergat te melden..een dag voor opname nog gebruikt om zich beter te voelen...de eerste keer dat hij daar eerlijk over was dus heb mijn mond gehouden om zijn eerlijkheid..eerder ontkende hij altijd glas hard maar waarom nog een dag voor opname gebruiken ??? Als je er echt vanaf wil...
Klik om te vergroten...
Als je fysiek verslaafd bent.krijg je afkick als je niet gebruikt. Grieperig pijn etc..
Maar niemand word zo geboren.
Hij Wilde dus zijn afkicken uitstellen. Maar zelfmedicatie is een veel voorkomend smoesje.

Als hij methadon gebruikt word hij ook niet ziek. Maar heeft ook niet de high vd hero.
Als het echt daarom zou gaan. Was hij wel van de heroïne afgebleven.


De meeste verslaafden die gaan afkicken.komen in een periode dat ze of
Toch willen blijven gebruiken, maar dan op een "verantwoorde" manier..1 ervan is jezelf en anderen overtuigen dat het noodzakelijke.medicatie is


Of

Niet meer verslaafd, maar ook niet helemaal willen stoppen.

Beide opties zijn niet haalbaar als je wilt stoppen.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Als je fysiek verslaafd bent.krijg je afkick als je niet gebruikt. Grieperig pijn etc..
Maar niemand word zo geboren.
Hij Wilde dus zijn afkicken uitstellen. Maar zelfmedicatie is een veel voorkomend smoesje.

Als hij methadon gebruikt word hij ook niet ziek. Maar heeft ook niet de high vd hero.
Als het echt daarom zou gaan. Was hij wel van de heroïne afgebleven.


De meeste verslaafden die gaan afkicken.komen in een periode dat ze of
Toch willen blijven gebruiken, maar dan op een "verantwoorde" manier..1 ervan is jezelf en anderen overtuigen dat het noodzakelijke.medicatie is


Of

Niet meer verslaafd, maar ook niet helemaal willen stoppen.

Beide opties zijn niet haalbaar als je wilt stoppen.
Klik om te vergroten...
Mijn ogen stonden al open maar gaan steeds verder open,ben er vannacht tijdens mijn slaap ook heel erg mee bezig geweest,heel slecht geslapen dus,heb je adviesen ter harte genomen,lees deze hele topic ook regelmatig terug door,je hoort wel eens dat een verslaafde eerst moet afbreken op een punt in zijn of haar leven voordat de knop om gaat om er echt iets aan te doen, dat punt heeft hij dan blijkbaar nog niet bereikt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Er zijn verslaafden die nooit clean worden..die worden niet oud of gaan zo door tot ze gedwongen worden opgenomen of begeleid.

Het is niet eens persoonlijk. Hij wil denk ik echt wel een toekomst met jou en hopelijk clean en gelukkig.

Maar als hij nu stopt met gebruiken gaat hij zich doodongelukkig voelen
Zelfs als doorstaat hij de afkick en blijft methadon slikken...elke dag moet hij zich er doorheen slepen. Na 36 jaar gebruik weet je niet of dat maanden of jaren gaat duren.
Een verslaafde heeft dat er niet voor over. Al die ellende, terwijl als hij maar 1 xtje gebruikt..het zonnetje weer in zijn hoofd schijnt.

Sommigen hebben die motivatie wel bij hun gezin, maar zijn ze alleen thuis, gaan ze ongelukkig en vlak op de bank liggen. Dan gaat het klokje letterlijk en figuurlijk tikken..bij elke seconde..kiest hij voor dit uitzichtloos bijna ondraaglijk lijden(zo kan t voelen) of belt hij z'n dealer en *snap* alles is voor even opgelost.

Iemand die echt wil stoppen met drugs moet ook echt de afkick en het proces willen...

Ik denk dat jij ook beseft dat hij het 1e voor jou wil, niet voor zichzelf, dus dat is al niet genoeg, maar het 2e wil hij absoluut niet.

Hij probeert nu een manier te vinden om van alles in z'n leven te houden, de drugs en jou.

Afkicken en opbouwen is soms een Olympische sport...de prijs..goud..is het dan ook dubbel en dwars waard. Maar het vraagt bloed, zweet en tranen en 10000% committment.

Als je gaat sjoemelen in het trainen en de wedstrijd haal je de hoofdprijs nooit.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Er zijn verslaafden die nooit clean worden..die worden niet oud of gaan zo door tot ze gedwongen worden opgenomen of begeleid.

Het is niet eens persoonlijk. Hij wil denk ik echt wel een toekomst met jou en hopelijk clean en gelukkig.

Maar als hij nu stopt met gebruiken gaat hij zich doodongelukkig voelen
Zelfs als doorstaat hij de afkick en blijft methadon slikken...elke dag moet hij zich er doorheen slepen. Na 36 jaar gebruik weet je niet of dat maanden of jaren gaat duren.
Een verslaafde heeft dat er niet voor over. Al die ellende, terwijl als hij maar 1 xtje gebruikt..het zonnetje weer in zijn hoofd schijnt.

Sommigen hebben die motivatie wel bij hun gezin, maar zijn ze alleen thuis, gaan ze ongelukkig en vlak op de bank liggen. Dan gaat het klokje letterlijk en figuurlijk tikken..bij elke seconde..kiest hij voor dit uitzichtloos bijna ondraaglijk lijden(zo kan t voelen) of belt hij z'n dealer en *snap* alles is voor even opgelost.

Iemand die echt wil stoppen met drugs moet ook echt de afkick en het proces willen...

Ik denk dat jij ook beseft dat hij het 1e voor jou wil, niet voor zichzelf, dus dat is al niet genoeg, maar het 2e wil hij absoluut niet.

Hij probeert nu een manier te vinden om van alles in z'n leven te houden, de drugs en jou.

Afkicken en opbouwen is soms een Olympische sport...de prijs..goud..is het dan ook dubbel en dwars waard. Maar het vraagt bloed, zweet en tranen en 10000% committment.

Als je gaat sjoemelen in het trainen en de wedstrijd haal je de hoofdprijs nooit.
Klik om te vergroten...
Je bent erg duidelijk,fijn want hier heb ik wat aan,jij had het eerder over die pupillen als speldenknoppen...ik dacht tenminste dat jij dat was..correct me if im wrong...kun je mij wellicht nog wat meer aanwijzingen geven over hoe ik het allemaal goed scherp in de gaten kan houden? Elk detaill is welkom want ik wil me niet meer laten bedonderen,word er gebruikt wil ik dat kunnen opmerken,zijn er tevens symptomen waaraan ik kan opmerken dat het uitgewerkt is? Gapen weet ik maar waar kan ik allemaal nog meer signalen uit halen? Voor mij is het van belang dat al mijn atennes op emergency staan..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Modepop2 zei:
Je bent erg duidelijk,fijn want hier heb ik wat aan,jij had het eerder over die pupillen als speldenknoppen...ik dacht tenminste dat jij dat was..correct me if im wrong...kun je mij wellicht nog wat meer aanwijzingen geven over hoe ik het allemaal goed scherp in de gaten kan houden? Elk detaill is welkom want ik wil me niet meer laten bedonderen,word er gebruikt wil ik dat kunnen opmerken,zijn er tevens symptomen waaraan ik kan opmerken dat het uitgewerkt is? Gapen weet ik maar waar kan ik allemaal nog meer signalen uit halen? Voor mij is het van belang dat al mijn atennes op emergency staan..
Klik om te vergroten...
Hele kleine pupillen, langzaam praten, in ze eigen wereld zitten, knikkerbollen, in slaap vallen
Je komt over als een intelligent persoon over dus ik denk dat jij het snel genoeg door zult hebben! :wink:
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Modepop2 zei:
Je bent erg duidelijk,fijn want hier heb ik wat aan,jij had het eerder over die pupillen als speldenknoppen...ik dacht tenminste dat jij dat was..correct me if im wrong...kun je mij wellicht nog wat meer aanwijzingen geven over hoe ik het allemaal goed scherp in de gaten kan houden? Elk detaill is welkom want ik wil me niet meer laten bedonderen,word er gebruikt wil ik dat kunnen opmerken,zijn er tevens symptomen waaraan ik kan opmerken dat het uitgewerkt is? Gapen weet ik maar waar kan ik allemaal nog meer signalen uit halen? Voor mij is het van belang dat al mijn atennes op emergency staan..
Klik om te vergroten...
Oh en dsn nog wat...iets wat ik totaal niet kan bevatten...men zegt heroine is een downer...je word rustig...mijn vent die is altijd hyper actief !!! Past ook niet echt in het plaatje heroine gebruik...sorrie voor zoveel vragen..maar wil er alles..echt alles over weten,juist ter bescherming van mezelf,wil jullie hier niet vermoeien en nogmaals top en veel dank voor alle tijd en moeite die hier voor mij genomen word!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Idd, het is vreselijk.
En na zo'n ontzettend lange gebruiks periode, helemaal!
Nee, het is geen kleinigheidje
waar je even wat ongemak van hebt...
Hij zal de rest van zijn leven tegen cravings moeten vechten.
En 1 x, 2 x toch maar weer gebruiken betekent
Terug de maalstroom in!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."