Die test kan je in theorie beïnvloeden (vb superveel water drinken voor verdunnen) maar volgens mij heeft dat bij heroïne geen zin. Iemand hier bekend met gebruik en testen?
Jij bent de 1e die zo duidelijk je wensen maar vooral je grenzen aangeeft. Dat je zelfs thuis testen hebt en zelf checkt of je betrokken kan woorden bij zijn behandeling. Dit soort acties zou elke partner van een verslaafde moeten doen. Jij bent de 1e die ik ken laat ik het zo zeggen. Dus echt een compliment hierover.
Jij en ik zijn realistisch i de kansen dat het goed gaat.
In het begin van het topic had ik je geadviseerd asap de relatie te verbreken.
Maar je hebt de eigen huis, helaas geen mensen in het echt die er voor je zijn, maar je hebt wel.de input van hier.
Je was en bent slachtoffer van deze situatie,maar je hebt bedankt voor de slachtoffer rol en je hebt op elke mogelijke manier alles afgegrenst waardoor hij met een terugval weg zou komen. Je komt er direct achter.
Niet alleen dat..je wilt dat hij de juiste hulp krijgt, je hebt hem ook duidelijk gemaakt als jij het niet als juiste hulp ervaart het voor jou ophoud
Dit is ook een hele intense manier van je partner controleren maar een stuk gezonder.
Het verschil..
Dit gaat niet over zijn zakken doorzoeken en gedrag observeren, je hebt een lijst opgesteld met punten waar aan moet worden voldaan. O leugens en gebruik,hulp..zelftesten..jou betrekken maar de grootste reden waarom dit een gezonde manier is, is omdat het tijdelijk is met een doel..
Deze energie is het voor nu waard, want je investeert het erin om je eigen geluk te kunnen bepalen. En welke beslissingen je moet nemen.
Ik begrijp dat je op deze manier het nog niet uitmaakt. Kees us posted if you want. Ik duim voor je mee. En hoop dat je het af en toe ook even los kan laten. Het word tijd om een x, al is het maar een middag zorgeloos te genieten van zoiets simpels als lekker weer ,zonder deze dreigende wolk die je steeds achtervolgd.
Dank voor je mooie verwoording !!
Precies zoals jij het hier verwoord zo is het ook,en dit zijn nieteens de enige regels die ik heb geeist ,er zal aan een afspraak moeten worden voldaan ( waarin ik mezelf ook eigenlijk ontzie van vrijheid) dat er nergens meer alleen naartoe gegaan word.
Niet alleen naar de winkel niet alleen naar familie / moeder niet alleen naar zijn huis en niet alleen naar welke afspraak dan ook met een arts of kliniek...ik zal overal mee naartoe gaan,zelfs de deur van de badkamer of toilet gaat niet meer op slot !
Hij zegt overal aan mee te werken...dit betekend wel dat ik erg gebonden zal zijn dat besef ik...maar nog verder dicht timmeren kan bijna niet.
En laat maar zien dat je er aan mee werkt !
Ik ga heel concequent zijn in ieder geval ..en dan nog wat...de medicatie bij mij inleveren want ik ga hem onder toezicht van mij die medicatie geven zodat ik er zeker van zal zijn dat deze ook daadwerkelijk ingenomen gaat worden.
Mocht hij dan nog kans zien om weer te gaan gebruiken eet ik mijn schoenzolen op echt waar !
Meer dan dit kan ik niet doen behalve zeer scherp blijven.
Hij is momenteel zo mak als een lammetje,heeft het nu de tweede dag zonder medicatie heel slecht,energieloos zegt hij en hoofdpijn ,de rest van zijn lijf doet alles pijn en vreselijke onrust.
De arts daar heeft hem diazepam willen geven maar dat wil hij niet ,hij zegt geen troep meer in te willen nemen behalve melatonine,dat is een inslaper en doorslaper,kun je gewoon bij de drogist kopen en is geen echt medicijn ..hij was amper te verstaan door de phone zo beroerd is hij momenteel...het zwaarste moment in het lichamelijk clean worden..heeft nog enkele dagen zo te gaan voordat ze hem gaan instellen op de naltroxon...we gaan het mee maken,ik heb vandaag visite gehad,een hele goede vriend ,we hebben samen gekookt,gegeten en enorm veel gelachen ,mijn kinderen waren ook thuis en het was daadwerkelijk een hele gezellige dag !
Kon het dus wel even los laten en dat deed me erg goed .
Pluk de dag zeg ik maar steeds tegen mezelf ,heb in mijn hoofd de regie in handen en laat me niet dieper mee sleuren in zijn verslaving!
Ik praat wel makkelijk nu,het zal waarschijnlijk anders voelen op het moment als hij weer in beeld is maar dan nog zal ik mezelf aanpakken dat ik deze keer zonder pardon voet bij stuk moet houden,niet alleen in de lengte en de breedte maar ook in de diepte..