Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Modepop2 zei:
Jhoort wel eens dat een verslaafde eerst moet afbreken op een punt in zijn of haar leven voordat de knop om gaat om er echt iets aan te doen, dat punt heeft hij dan blijkbaar nog niet bereikt.
Klik om te vergroten...
Klopt, mensen verliezen hun baan, kinderen, gezin, huis
Er.zijn ook soorten drugs waar je je uiteindelijk ziek en ongelukkig voelt als je niet en wel gebruikt..Dan is de realiteit zo'n hel geworden....
Dan wil je maar wat graag afkicken..want ook dat kan een hel zijn,maar dat is een tijdelijke prijs voor een mooi leven terugkrijgen.

Lastig zijn de verslaafden zoals je vriend die weinig te verliezen hebben en redelijk of beter kunnen functioneren met gebruik.

Ff ontopic
@Modepop2
Hoe is het nu?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Die test kan je in theorie beïnvloeden (vb superveel water drinken voor verdunnen) maar volgens mij heeft dat bij heroïne geen zin. Iemand hier bekend met gebruik en testen?

Jij bent de 1e die zo duidelijk je wensen maar vooral je grenzen aangeeft. Dat je zelfs thuis testen hebt en zelf checkt of je betrokken kan woorden bij zijn behandeling. Dit soort acties zou elke partner van een verslaafde moeten doen. Jij bent de 1e die ik ken laat ik het zo zeggen. Dus echt een compliment hierover.

Jij en ik zijn realistisch i de kansen dat het goed gaat.
In het begin van het topic had ik je geadviseerd asap de relatie te verbreken.
Maar je hebt de eigen huis, helaas geen mensen in het echt die er voor je zijn, maar je hebt wel.de input van hier.
Je was en bent slachtoffer van deze situatie,maar je hebt bedankt voor de slachtoffer rol en je hebt op elke mogelijke manier alles afgegrenst waardoor hij met een terugval weg zou komen. Je komt er direct achter.

Niet alleen dat..je wilt dat hij de juiste hulp krijgt, je hebt hem ook duidelijk gemaakt als jij het niet als juiste hulp ervaart het voor jou ophoud
Dit is ook een hele intense manier van je partner controleren maar een stuk gezonder.

Het verschil..
Dit gaat niet over zijn zakken doorzoeken en gedrag observeren, je hebt een lijst opgesteld met punten waar aan moet worden voldaan. O leugens en gebruik,hulp..zelftesten..jou betrekken maar de grootste reden waarom dit een gezonde manier is, is omdat het tijdelijk is met een doel..
Deze energie is het voor nu waard, want je investeert het erin om je eigen geluk te kunnen bepalen. En welke beslissingen je moet nemen.

Ik begrijp dat je op deze manier het nog niet uitmaakt. Kees us posted if you want. Ik duim voor je mee. En hoop dat je het af en toe ook even los kan laten. Het word tijd om een x, al is het maar een middag zorgeloos te genieten van zoiets simpels als lekker weer ,zonder deze dreigende wolk die je steeds achtervolgd.
Klik om te vergroten...
Dank voor je mooie verwoording !!
Precies zoals jij het hier verwoord zo is het ook,en dit zijn nieteens de enige regels die ik heb geeist ,er zal aan een afspraak moeten worden voldaan ( waarin ik mezelf ook eigenlijk ontzie van vrijheid) dat er nergens meer alleen naartoe gegaan word.
Niet alleen naar de winkel niet alleen naar familie / moeder niet alleen naar zijn huis en niet alleen naar welke afspraak dan ook met een arts of kliniek...ik zal overal mee naartoe gaan,zelfs de deur van de badkamer of toilet gaat niet meer op slot !
Hij zegt overal aan mee te werken...dit betekend wel dat ik erg gebonden zal zijn dat besef ik...maar nog verder dicht timmeren kan bijna niet.
En laat maar zien dat je er aan mee werkt !
Ik ga heel concequent zijn in ieder geval ..en dan nog wat...de medicatie bij mij inleveren want ik ga hem onder toezicht van mij die medicatie geven zodat ik er zeker van zal zijn dat deze ook daadwerkelijk ingenomen gaat worden.
Mocht hij dan nog kans zien om weer te gaan gebruiken eet ik mijn schoenzolen op echt waar !
Meer dan dit kan ik niet doen behalve zeer scherp blijven.
Hij is momenteel zo mak als een lammetje,heeft het nu de tweede dag zonder medicatie heel slecht,energieloos zegt hij en hoofdpijn ,de rest van zijn lijf doet alles pijn en vreselijke onrust.
De arts daar heeft hem diazepam willen geven maar dat wil hij niet ,hij zegt geen troep meer in te willen nemen behalve melatonine,dat is een inslaper en doorslaper,kun je gewoon bij de drogist kopen en is geen echt medicijn ..hij was amper te verstaan door de phone zo beroerd is hij momenteel...het zwaarste moment in het lichamelijk clean worden..heeft nog enkele dagen zo te gaan voordat ze hem gaan instellen op de naltroxon...we gaan het mee maken,ik heb vandaag visite gehad,een hele goede vriend ,we hebben samen gekookt,gegeten en enorm veel gelachen ,mijn kinderen waren ook thuis en het was daadwerkelijk een hele gezellige dag !
Kon het dus wel even los laten en dat deed me erg goed .
Pluk de dag zeg ik maar steeds tegen mezelf ,heb in mijn hoofd de regie in handen en laat me niet dieper mee sleuren in zijn verslaving!
Ik praat wel makkelijk nu,het zal waarschijnlijk anders voelen op het moment als hij weer in beeld is maar dan nog zal ik mezelf aanpakken dat ik deze keer zonder pardon voet bij stuk moet houden,niet alleen in de lengte en de breedte maar ook in de diepte..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Modepop2 zei:
........als je zo belazert bent dan heb je geen vertrouwen meer in eerlijkheid vanuit die persoon.
Klik om te vergroten...
Ik denk zelf, dat de kwestie, en de gevolgen daarvan, hierboven genoemd, precies aangeven, waar het om draait.
Vertrouwen hebben in de ander.
Zoals ts al aangeeft, is dit er niet meer.
En als dat idd zo is, dan kan je maar één ding doen....
Kappen met deze man.
Er zijn veel betere kandidaten voor je!
Van de hero ga je echt niet winnen. Je bent echt kansloos....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Ik denk zelf, dat de kwestie, en de gevolgen daarvan, hierboven genoemd, precies aangeven, waar het om draait.
Vertrouwen hebben in de ander.
Zoals ts al aangeeft, is dit er niet meer.
En als dat idd zo is, dan kan je maar één ding doen....
Kappen met deze man.
Er zijn veel betere kandidaten voor je!
Van de hero ga je echt niet winnen. Je bent echt kansloos....
Klik om te vergroten...
Je kan zijn verslaving niet doorbreken, je kan alleen de boodschap overbrengen. Je kunt het vuur niet bij hem aansteken. Je kan hem alleen de aansteker overhandigen. Hij moet zelf ontdekken wat die met die aansteker gaat doen. Moraal van het verhaal is je kan hem niet veranderen. Je kunt hem alleen aanmoedigen en proberen een duwtje in de goeie righting geven. Daar moet je zelf niet onder komen te lijden. Hij mag jou en je nageslacht(grapje hihi) geen problemen brengen met zijn ellende. Dat is niet eerlijk en als hij echt van je houdt zal die niet alleen doen wat voor hem het beste is, maar ook wat voor jou het beste is. En dat zal uiteindelijk aankomen op de knoop doorhakken. Als hij om jou geeft zal hij jou geluk net zo belangrijk vinden als het zijne. Als hij dit niet inzien houdt hij of jou, of zichzelf en jou voor de gek. Liefde kan rare wendingen krijgen en misschien komt het wel goed en weet hij low-key ze problemen aan te pakken zonder jou daarbij te verliezen. Maar zoals ik vaker zeg sprookjes bestaan niet en dit is maar een MISSCHIEN. Mogen er betere dagen voor jullie komen.❤
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik denk zelf, dat de kwestie, en de gevolgen daarvan, hierboven genoemd, precies aangeven, waar het om draait.
Vertrouwen hebben in de ander.
Zoals ts al aangeeft, is dit er niet meer.
En als dat idd zo is, dan kan je maar één ding doen....
Kappen met deze man.
Er zijn veel betere kandidaten voor je!
Van de hero ga je echt niet winnen. Je bent echt kansloos....
Klik om te vergroten...
Ben er ook bang voor maar het bewijs zal geleverd worden want ik kom er zo en zo achter en dan zij het zo
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MrJunkieXL zei:
Je kan zijn verslaving niet doorbreken, je kan alleen de boodschap overbrengen. Je kunt het vuur niet bij hem aansteken. Je kan hem alleen de aansteker overhandigen. Hij moet zelf ontdekken wat die met die aansteker gaat doen. Moraal van het verhaal is je kan hem niet veranderen. Je kunt hem alleen aanmoedigen en proberen een duwtje in de goeie righting geven. Daar moet je zelf niet onder komen te lijden. Hij mag jou en je nageslacht(grapje hihi) geen problemen brengen met zijn ellende. Dat is niet eerlijk en als hij echt van je houdt zal die niet alleen doen wat voor hem het beste is, maar ook wat voor jou het beste is. En dat zal uiteindelijk aankomen op de knoop doorhakken. Als hij om jou geeft zal hij jou geluk net zo belangrijk vinden als het zijne. Als hij dit niet inzien houdt hij of jou, of zichzelf en jou voor de gek. Liefde kan rare wendingen krijgen en misschien komt het wel goed en weet hij low-key ze problemen aan te pakken zonder jou daarbij te verliezen. Maar zoals ik vaker zeg sprookjes bestaan niet en dit is maar een MISSCHIEN. Mogen er betere dagen voor jullie komen.❤
Klik om te vergroten...
Heel mooi verwoord...sprakeloos gewoon...zo moet het zijn en dat zal ik ondervinden,,ben mentaal voorbereid...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Modepop2 zei:
........als je zo belazert bent dan heb je geen vertrouwen meer in eerlijkheid vanuit die persoon.
Klik om te vergroten...
Ik denk zelf, dat de kwestie, en de gevolgen daarvan, hierboven genoemd, precies aangeven, waar het om draait.

Mrloverdj zei:
Geen afscheid..maar het allerlaatste moment benutten om hero te nemen..dat is de enige reden
Klik om te vergroten...
Het is afscheid nemen van de drugs.
Een soort van ritueel....
Nog één keer feest.
En dan: basta...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik denk zelf, dat de kwestie, en de gevolgen daarvan, hierboven genoemd, precies aangeven, waar het om draait.


Het is afscheid nemen van de drugs.
Een soort van ritueel....
Nog één keer feest.
En dan: basta...
Klik om te vergroten...
Het is denk ik wel zo, dat stoppen met hero heeeel erg moeilijk is.
En dat vergt een enorme wilskracht.
En dat wordt in deze kwestie extra moeilijk, omdat hij zo ontzettend lang gebruikt heeft.
Zelfs na jaren clean zijn, is een terugval mogelijk.
Ik heb een man die aan het detoxen was, horen zeggen:
Stoppen met smack is een miljoen maal zwaarder, dan stoppen met roken...
Klopt dit overigens?
Ikzelf heb nooit h gebruikt, dus ik heb geen idee.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Modepop2 zei:
Heel mooi verwoord...sprakeloos gewoon...zo moet het zijn en dat zal ik ondervinden,,ben mentaal voorbereid...
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met hem? En wanneer gaat hij weg bij de kliniek? Ben benieuwd.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Het is denk ik wel zo, dat stoppen met hero heeeel erg moeilijk is.
En dat vergt een enorme wilskracht.
En dat wordt in deze kwestie extra moeilijk, omdat hij zo ontzettend lang gebruikt heeft.
Zelfs na jaren clean zijn, is een terugval mogelijk.
Ik heb een man die aan het detoxen was, horen zeggen:
Stoppen met smack is een miljoen maal zwaarder, dan stoppen met roken...
Klopt dit overigens?
Ikzelf heb nooit h gebruikt, dus ik heb geen idee.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar. Nicotine is geestelijk ook heel verslanvend en stoppen met roken is ook heel moeilijk. Maar bij smack is het de afkick lichamelijk die je al je ergste vijanden niet gunt, en daarbij komt kijken dat het gewoon veel schade aan je lichaam toebrengt. Het is zo dat je je opiaatreceptoren in je lichaam zo erg schade toe brengt dat het heel lang kan duren voordat deze herstellen en in de meeste gevallen herstellen ze nooit meer volledig. Dat kan zich uiten in jarenlange slapeloosheid bijvoorbeeld. En heel erg lang je down voelen. En je dopamine verpest je ook heel erg. Alles bij elkaar zorgt ervoor dat je jarenlange cravings kunt verwachten. Jarenlange mentale en lichamelijke klachten. Ik vind kratom echt een wondermiddel omdat het bijna niet verslavend is zoals methadon of suboxone. En het helpt je heel erg bij de klachten die je gaat krijgen door je dopegebruik. Plus als je lichamelijke pijnklachten heb, dan helpt dit ook heel erg hierbij! Alleen de smaak blijft supersmerig en het vereist ook wilskracht om niet te veel gaan gebruiken zodat je tolerantie laag blijft en je niet teveel gaat gebruiken. Want bij hoge doseringen kan je wel afkickverschijnselen gaan ondervinden.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MrJunkieXL zei:
Hoe gaat het nu met hem? En wanneer gaat hij weg bij de kliniek? Ben benieuwd.
Klik om te vergroten...
Hij zit nu op dag 3 zonder medicatie,de bedoeling is na 5 dagen op 0 medicatie instellen op naltroxon,zodra hij daar stabiel op is naar huis!! Hij zegt dat hij ziek is,het op de dag wel trekt door even buiten te wandelen maar dat de avonden en nachten vreselijk zijn,overal pijnen en erge onrust,vooral na het avondeten,hij verwacht komende week naar huis te komen....ik hou mijn hart vast !!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Modepop2 zei:
Hij zit nu op dag 3 zonder medicatie,de bedoeling is na 5 dagen op 0 medicatie instellen op naltroxon,zodra hij daar stabiel op is naar huis!! Hij zegt dat hij ziek is,het op de dag wel trekt door even buiten te wandelen maar dat de avonden en nachten vreselijk zijn,overal pijnen en erge onrust,vooral na het avondeten,hij verwacht komende week naar huis te komen....ik hou mijn hart vast !!!
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal wat ie tegen je vertelt. Door het afkicken van opiaten (heroine, methadon, suboxone) heb je letterlijk op elke plek in je lichaam pijn. Je bent suicidaal, je bent depressief, je kan amper slapen. Het is echt heel heftig hoor opiatenafkick. Hij moet hier doorheen. En naar het grotere plaatje kijken, dat alles beter word op de lange termijn, hij zal wel een stemmetje hebben die zegt ga weer gebruiken omdat dat ervoor zorgt dat al ze klachten weer verdwijnen. Je bent dan letterlijk niet meer ziek. Dat maakt dope zo verslavend! Als hij het thuis echt heel zwaar nog heeft raad hem dan kratom aan! Helpt echt heel erg. Zolang hij maar eerlijk tegen je blijft en niet stiekem weer gaat gebruiken kan dit hem helpen.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MrJunkieXL zei:
Klopt helemaal wat ie tegen je vertelt. Door het afkicken van opiaten (heroine, methadon, suboxone) heb je letterlijk op elke plek in je lichaam pijn. Je bent suicidaal, je bent depressief, je kan amper slapen. Het is echt heel heftig hoor opiatenafkick. Hij moet hier doorheen. En naar het grotere plaatje kijken, dat alles beter word op de lange termijn, hij zal wel een stemmetje hebben die zegt ga weer gebruiken omdat dat ervoor zorgt dat al ze klachten weer verdwijnen. Je bent dan letterlijk niet meer ziek. Dat maakt dope zo verslavend! Als hij het thuis echt heel zwaar nog heeft raad hem dan kratom aan! Helpt echt heel erg. Zolang hij maar eerlijk tegen je blijft en niet stiekem weer gaat gebruiken kan dit hem helpen.
Klik om te vergroten...
Dat kratom heb ik ff gegoogled maar is ook een verslavend middel en word je ook euforisch van ! Dan ben je toch terug bij af?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Modepop2 zei:
Dat kratom heb ik ff gegoogled maar is ook een verslavend middel en word je ook euforisch van ! Dan ben je toch terug bij af?
Klik om te vergroten...
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is de vraag, over hoeveel wilskracht jouw ex partner beschikt.
Hij zal langdurig iedere dag moeten vechten tegen cravings.
Hij heeft erg lang gebruikt en dat is niet bepaald een voordeel..
Ik vind het vreemd, dat deze man na slechts enkele dagen alweer teruggaat naar huis.
En dan de naltrexon.
Wie gaat dit controleren, of hij het inneemt?
Via detox controle zou je zeggen, ik moet het nog zien...
Nu ben ik benieuwd naar zijn financiële situatie .
Aangezien hij dus géén subuxone, methadon of een ander opiaten steuntje in de rug krijgt, en hij zou weer gaan pakken, waar haastig dan het geld daarvoor vandaan?
Ergo, mocht het mislopen, dan ligt hier een controle moment bij uitstek.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MrJunkieXL zei:
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
Klik om te vergroten...
Oh okee...maar mijn partner gaan ze straks op de naltroxon zetten,dat werkt ook tegen de zucht en zuigt verder alle troep uit de receptoren...en is geen verslavend middel !! Maar ik ga het in gedachten houden want als hij zich slecht blijft voelen kunnen we dat nog altijd voorleggen aan de verslavingsarts! Dank voor de tip in ieder geval.
Heb hem net nog gesproken,zegt dat ik zijn lichtpuntje ben en gaf toe dat doordat hij bij mij * onder de plak zit* dit ook iets is wat hij nodig heeft..extra stok achter de deur...hij klaagt alleen dat er daar in die kliniek alleen maar negativiteit om hem heen is,allemaal zware gevallen wat hij eigenlijk nu niet kan gebruiken...hij heeft positiviteit nodig zegt hij...dat snap ik enigsinds wel hoor,tot nu toe doet hij het dus best goed...zegt ook...ik ben ziek en vooral tegen de avond word ik brak..maar moet er toch doorheen dus niet klagen maar dragen...klinkt allemaal positief...alhoewel ik het wel rot vind dat hij hier in zit...je gunt iemand niet zo een lijdensweg maar is voor een goed doel dus het moet !! Stap 1 is gezet....
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Het is de vraag, over hoeveel wilskracht jouw ex partner beschikt.
Hij zal langdurig iedere dag moeten vechten tegen cravings.
Hij heeft erg lang gebruikt en dat is niet bepaald een voordeel..
Ik vind het vreemd, dat deze man na slechts enkele dagen alweer teruggaat naar huis.
En dan de naltrexon.
Wie gaat dit controleren, of hij het inneemt?
Via detox controle zou je zeggen, ik moet het nog zien...
Nu ben ik benieuwd naar zijn financiële situatie .
Aangezien hij dus géén subuxone, methadon of een ander opiaten steuntje in de rug krijgt, en hij zou weer gaan pakken, waar haastig dan het geld daarvoor vandaan?
Ergo, mocht het mislopen, dan ligt hier een controle moment bij uitstek.
Klik om te vergroten...
Ik ga hem.persoonlijk die naltroxon geven onder mijn toezicht !! Dat als eerste...dit zal de resten troep uit zijn receptoren zuigen en hem helpen tegen de zucht...is een hulpmiddel he..geen wondermiddel...zoals ik al eerder schreef..ik heb drugstesten in huis..dus ik zal op veel willekeurige momenten hem.laten plassen...financiele situatie is dat hij niet rijk is...dus ook een pluspunt...mocht hij gaan stelen...geen of weinig kans voor,ik ben er 24/7 bij...voorlopig zal hij bij mij thuis zijn intrek moeten nemen en weg moeten blijven uit zijn eigen onveilige omgeving...scheelt ook weer wat..verder heb ik ook niet alle antwoorden...scherp blijven..maar dat zit al in mijn systeem inmiddels,dat is automatistme geworden,zover ik weet heeft hij nog nooit gestolen,niet in mijn omgeving want dan had dat opgemerkt moeten worden en aangezien hij altijd in mijn omgeving verkeerd....toch weet je het nooit zeker een kat in het nauw kan rare sprongen maken..dus ook een punt om scherp in te blijven..heb er een dagtaak aan !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hij komt weer bij je wonen?
Op zich is dat voor enige tijd mss beter, maar op een gegeven moment moet hij toch op eigen benen staan, en de cravings bevechten...en nog veel meer problemen, die hem als cleane persoon hard kunnen raken.
Hij is geen nuchter leven meer gewend..
Ik hoop, dat het goed gaat.
Ik blijf dit topic volgen..
Ik heb enige ervaring in deze, ik heb 3 mensen begeleid die wilden stoppen met hero.
1 van de 3 haalde dit.
De andere 2 vielen binnen een half jaar weer terug...Deels omdat zij hun problemen niet nuchter zijnde konden handlen...en hun cravings er bovenop, het is erg moeilijk.
Hij zou moeten beseffen, hoeveel geluk hij heeft met.....JOU
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Hij komt weer bij je wonen?
Op zich is dat voor enige tijd mss beter, maar op een gegeven moment moet hij toch op eigen benen staan, en de cravings bevechten...en nog veel meer problemen, die hem als cleane persoon hard kunnen raken.
Hij is geen nuchter leven meer gewend..
Ik hoop, dat het goed gaat.
Ik blijf dit topic volgen..
Ik heb enige ervaring in deze, ik heb 3 mensen begeleid die wilden stoppen met hero.
1 van de 3 haalde dit.
De andere 2 vielen binnen een half jaar weer terug...Deels omdat zij hun problemen niet nuchter zijnde konden handlen...en hun cravings er bovenop, het is erg moeilijk.
Hij zou moeten beseffen, hoeveel geluk hij heeft met.....JOU
Klik om te vergroten...
Dank voor je bericht,hij heeft zijn huis en ik het mijne,we leven samen in 2 huizen,een paar dagen bij mij en een paar dsgen bij hem,de keren dat ik hem betrapte kon ik dus gewoon mijn tas pakken en naar mijn eigen huis gaan,dit was de concequentie die ik verbonden had aan zijn gebruik en dat was dus een straf voor hem,dat ik hem dan alleen in zijn huis in zijn sop liet gaar koken.
Nu wil ik voorlopig niet meer in zijn huis verkeren met hem,dus heeft hij de keuze..of voorlopig in mijn woning leven en zijn woning laten voor wat het is ,of hij in zijn huis en ik in het mijne,maar dat tweede betekend dan ook einde relatie.
Ik moet keihard zijn en dat gaat me steeds beter af,we gaan het ervaren ! Hij is niet meer in de positie om te doen wat hij wil...die kansen heeft hij gehad en verpest! Nu neem ik de regie hoe we het gaan doen want hij heeft al bewezen dat zijn strategie niet werkt.
En wil hij niet mee werken....dan scheiden daar onze wegen...klinkt erg egoistisch en arrogant maar is niet zo bedoeld,ik bescherm mezelf en probeer zo een extra stok te zijn achter zijn deur. Weet ook niet of ik er zo goed aan doe maar probeer hem wel een ander leven te bieden,het is aan hem om dit aan te nemen met beide handen of niet.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Kratom is legaal.
Ik had net even een grimas....
"Ik zit tussen zware gevallen, en dit levert negativiteit op.."
Ik meen toch wel te kunnen vaststellen, dat hij beslist tot diezelfde categorie hoort!
En juist de detoxperiode MOET zwaar en vervelend, lees naar zijn.
Opdat je weet, wat je te wachten staat,
als je terugvalt.
Zo werkte het bij mij, en ook bij anderen...het was keihard toen, weken lang, maar dat is nodig.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het nodig is...voel me inmiddels bijna ervaringsdeskundige..ik steek hier zoveel van op en ben er zo inmens diep in gedoken in de ziekte verslaving...ik krijg hier een complete opleiding verslavingszorg !! Erg blij mee overigens dit helpt mij enorm en daardoor hem wellicht ook !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."