Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve allen,hier weer een berichtje van mij,het is zo ver..hij komt dit weekend thyis en ik voel de zenuwen in elke vezel van mijn lichaam,ik zie er zwaar tegenop! Heb niet langer zin om als moeder te fungeren,ik ben partner en dat wil ik ook zijn,geen oppas of buddy...de stand van zaken is alsvolgt:
Het was te vroeg voor naltrexon,dat ging te hard en de arts vond dat niet verantwoord.
Hij zit nu op diazepam en zodra hij thuis komt moet hij de komende 2 weken zich elke dag melden om te plassen en om de vervolgbehandeling in te zetten...naltroxon.
Ik heb besloten hem alleen te laten gaan,ik hou het niet langer vol om elke stap die hij zet in zijn aanwezigheid te zijn,puur om hem een terugval moeilijker te maken.
Ik laat hem zijn ding doen en zodra de avond is gevallen en hij weer thuis bij mij is zal hij moeten plassen zodat ik kan checken met een test of hij gebruikt heeft of niet.
Al is dit elke dag!
Ik bedacht mezelf...dan hoef ik ook niet zo alert te zijn want de drugs test wijst het wel uit.
Zodra hij blijkt gebruikt te hebben scheiden daar onze wegen,dat zal ik hem ook duidelijk maken..vinden jullie dit een ok plan?
Wil mezelf beschermen door niet de hele dag op stand emergency te hoeven staan,daar word ik obsessief van en wil dat leven niet meer.
De verantwoordelijkheid ligt dan bij hem ,mijn eerdere plan was om continu bij hem.te blijven maar dat overzie ik niet meer,heb ook mijn bezigheden en werk dus elke avond een test zal voldoende uitwijzen.
De bedoeling is dat hij op de naltroxon gaat voor minimaal 9 maanden,dat zou 70% bescherming bieden tegen de zucht...de komende 2 weken gaat de verslavingszorg het overnemen van de kliniek om hem te laten stabiliseren op de naltroxon...tot zover de nieuwe ontwikkelingen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Modepop2 zei:
Lieve allen,hier weer een berichtje van mij,het is zo ver..hij komt dit weekend thyis en ik voel de zenuwen in elke vezel van mijn lichaam,ik zie er zwaar tegenop! Heb niet langer zin om als moeder te fungeren,ik ben partner en dat wil ik ook zijn,geen oppas of buddy...de stand van zaken is alsvolgt:
Het was te vroeg voor naltrexon,dat ging te hard en de arts vond dat niet verantwoord.
Hij zit nu op diazepam en zodra hij thuis komt moet hij de komende 2 weken zich elke dag melden om te plassen en om de vervolgbehandeling in te zetten...naltroxon.
Ik heb besloten hem alleen te laten gaan,ik hou het niet langer vol om elke stap die hij zet in zijn aanwezigheid te zijn,puur om hem een terugval moeilijker te maken.
Ik laat hem zijn ding doen en zodra de avond is gevallen en hij weer thuis bij mij is zal hij moeten plassen zodat ik kan checken met een test of hij gebruikt heeft of niet.
Al is dit elke dag!
Ik bedacht mezelf...dan hoef ik ook niet zo alert te zijn want de drugs test wijst het wel uit.
Zodra hij blijkt gebruikt te hebben scheiden daar onze wegen,dat zal ik hem ook duidelijk maken..vinden jullie dit een ok plan?
Wil mezelf beschermen door niet de hele dag op stand emergency te hoeven staan,daar word ik obsessief van en wil dat leven niet meer.
De verantwoordelijkheid ligt dan bij hem ,mijn eerdere plan was om continu bij hem.te blijven maar dat overzie ik niet meer,heb ook mijn bezigheden en werk dus elke avond een test zal voldoende uitwijzen.
De bedoeling is dat hij op de naltroxon gaat voor minimaal 9 maanden,dat zou 70% bescherming bieden tegen de zucht...de komende 2 weken gaat de verslavingszorg het overnemen van de kliniek om hem te laten stabiliseren op de naltroxon...tot zover de nieuwe ontwikkelingen.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat hij al iets verder is in ze proces. Wil wel zeggen dat het goed is dat je hem ze ding laat doen, het is niet goed als je hem 24/7 achter ze hol aanzit. Het gaat erop dat hij eerlijk tegen je is, al heeft ie een terugval je moet hem het gevoel geven dat hij dat eerlijk tegen je kan zeggen al betekend het einde relatie. Verslaving is een moeilijke ziekte wat zoals je zelf weet niet alleen om gebruiken draait, maar om de dingen daar om heen. Hij moet het zelf gaan uitvinden en niet alleen clean blijven omdat hij anders elke dag van jou een test gaat krijgen, dit gaat niet werken. Hij moet voor zichzelf zorgen! Jij bent een pluspunt in ze leven maar niet de reden waar hij voor nuchter moet leven. Wens jullie succes en ik zal duimen....
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Supergoed modepop! Jij hoeft het niet voor hem te doen. Hij moet het bewijzen en.jjj moet er niet mee bezig zijn op de testen na. Zo beseft hij ook dat hij geen uitspraken kan doen als: zonder jou lukt het niet..ik heb je ervoor nodig
Lekker dan..Word het ineens ook jouw verantwoordelijk...
Goed bezig, ik duim voor jullie
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Goed om te horen dat hij al iets verder is in ze proces. Wil wel zeggen dat het goed is dat je hem ze ding laat doen, het is niet goed als je hem 24/7 achter ze hol aanzit. Het gaat erop dat hij eerlijk tegen je is, al heeft ie een terugval je moet hem het gevoel geven dat hij dat eerlijk tegen je kan zeggen al betekend het einde relatie. Verslaving is een moeilijke ziekte wat zoals je zelf weet niet alleen om gebruiken draait, maar om de dingen daar om heen. Hij moet het zelf gaan uitvinden en niet alleen clean blijven omdat hij anders elke dag van jou een test gaat krijgen, dit gaat niet werken. Hij moet voor zichzelf zorgen! Jij bent een pluspunt in ze leven maar niet de reden waar hij voor nuchter moet leven. Wens jullie succes en ik zal duimen....
Klik om te vergroten...
Dankjewel,mooi omschreven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met het dreigement op zak dat hij bij één keer opnieuw gebruiken, de relatie toch echt voorbij is, wat verwacht je dan.
Eerlijkheid over een terugval?
Die er logisch geredeneerd, zonder meer in zit?
Denk eens goed na.
Voor wie moet hij echt nuchter verder leven?
Is dit: voor hemzelf,
Voor: zijn partner,
Voor : de kinderen?
Wie van de drie?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Leg eens uit hoe je hier op bent gekomen, gebruikt hij weer?
Klik om te vergroten...
Nee hij gebruikt niet maar heeft het zwaar,over deze optie gelezen
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan hier iemand informeren waar je kunt afkicken onder narcose met naltroxon? Dit deden ze ooit in nederland maar nu niet meer las ik...hij zou daar voor willen gaan maar waar kan het ??
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Modepop2 zei:
Kan hier iemand informeren waar je kunt afkicken onder narcose met naltroxon? Dit deden ze ooit in nederland maar nu niet meer las ik...hij zou daar voor willen gaan maar waar kan het ??
Klik om te vergroten...
Leg eens uit hoe je hier op bent gekomen, gebruikt hij weer?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Modepop2 zei:
Kan hier iemand informeren waar je kunt afkicken onder narcose met naltroxon? Dit deden ze ooit in nederland maar nu niet meer las ik...hij zou daar voor willen gaan maar waar kan het ??
Klik om te vergroten...
Dat is.geen.optie.joh echt niet.

Zou iedereen wel willen..wakker worden en zonder centje ongemak.clean.zijn

Er is.een reden waarom.dat.niet werkte.

Zo te horen zoekt.je partner weer.allemaal excuses.om.de(deze) afkick stop te.zrtten.
Trap er niet in

Begrijp me niet verkeerd. Maar.ik sta er.van te kijken dat je dat wel.doet.en gaat meedenken.

Hij moet.ophouden met jammeren en alternatieven zoeken en doorgaan met afkicken!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
In sommige gevallen kan dit wel heb ik begrepen, maar na een paar weken heb het weinig nut om te doen. De eerste weken zijn het zwaarst en moet het lichaam ontwennen. Daarna is het gewoon doorvechten en word het langza beter... Hij heeft al in detox gezeten dan gaan ze je zeker niet onder narcose leggen om te ontwennen
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Dat is.geen.optie.joh echt niet.

Zou iedereen wel willen..wakker worden en zonder centje ongemak.clean.zijn

Er is.een reden waarom.dat.niet werkte.

Zo te horen zoekt.je partner weer.allemaal excuses.om.de(deze) afkick stop te.zrtten.
Trap er niet in

Begrijp me niet verkeerd. Maar.ik sta er.van te kijken dat je dat wel.doet.en gaat meedenken.

Hij moet.ophouden met jammeren en alternatieven zoeken en doorgaan met afkicken!!
Klik om te vergroten...
Helaas zie je het dit keer helemaal verkeerd,hij verzint niets hij is juist open en spreekt gewoon uit hoe zwaar hij het heeft en niet wil falen,het gebruik als iets slechts ziet en door wil zetten maar de afkick is erg zwaar dus denkt hij over een extra stok achter de deur
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Modepop2 zei:
Helaas zie je het dit keer helemaal verkeerd,hij verzint niets hij is juist open en spreekt gewoon uit hoe zwaar hij het heeft en niet wil falen,het gebruik als iets slechts ziet en door wil zetten maar de afkick is erg zwaar dus denkt hij over een extra stok achter de deur
Klik om te vergroten...
Onder narcose ontwennen is alleen bedoeld voor mensen die nog gebruiken en ermee willen stoppen. Hoelang gebruikt hij nou al niet? Geloof niet dat hij nog ziek kan zijn van ontwennen. De klachten na je ontwenning kunnen jaren aanhouden daar moet hij mee zien te leven. Word langzaam aan beter. Gedult is een schone zaak.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Advies aan de TS:
Wees erbij aanwezig, als hij zijn medicatie inneemt.
Controleer, of hij daadwerkelijk deze ingeslikt heeft. ( onder de tong kijken)
Hij is nu aan het leren, hoe het leven eruit ziet, als je nuchter bent.
Na 36 jaar is dit op zich al erg zwaar...voor hem.
Houd de zaak goed in de gaten, TS.
Heel erg goed.
Liegen is een eigenschap van junks, waar ze erg geslepen in zijn!
Opletten dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog even een weetje.
Onder narcose ontwenning is niet iets, wat ik als verslaafde zou doen.
Ik was cliënt in de kliniek, toen deze methode begon.
Er kwam dus helaas geen flikker van terecht..
De dame in casu is alsnog doodziek geweest en het geestelijke gedeelte kon nee, moest alsnog gebeuren.
Ze heeft het niet gered.
3 maanden later....terug aan de dope.
Een andere kerel werd al voor de derde keer behandeld, en zei:
De dope verslaan is ooo zo moeilijk...
En weer een andere viel na 3 jaar clean te zijn geweest, alsnog terug aan de smack.
Wat een zooi moet dit zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een narcist?!?
Hebben we daar mee te maken?
Als dat waar is, dan is ten halve gekeerd veeeeel beter dan ten hele verdwaald raken...
Goedendag! Met dit soort mensen, loop er met een wijde boog omheen!

En dan dit....

In het kader van de bijdrage van Mindless, idd iedereen komt blanco ter wereld.
Hij of zij heeft alleen de erfzonde bij zich. ( voor degene, die hierin gelooft)
en dan gaat het leven beginnen.
voor sommigen gaat alles van een leien dakje, bij anderen gaat het een stuk moeilijker.
je brengt een bepaald karakter door vererving mee.
dat is een zeer belangrijke factor, waar je zelf niets aan kunt veranderen.
je hebt bepaalde trekjes, en daarmee moet je leren omgaan.

bij verslaafde mensen zie je vaak, dat dit qua karakter zeer gevoelige mensen zijn.
Dat hebben ze a priori nooit voor gekozen...

En nou komt de kern van mijn betoog.
Niemand komt op deze wereld als zware harddrugsgebruiker, behalve de baby's die een verslaafde moeder hadden, dit ligt even anders.
En dan, ik dus ook, maak je een keuze op een gegeven moment, bij zekere omstandigheden.
De facto:
De een of andere gozer die je kent, heeft iets bij zich, en biedt aan, jou daar eens kennis mee te laten maken.
Neem dit eens! Lekker, leuk!
De keuze, ja ik neem het of nee, ik neem het niet, die maak je ZELF.
(In mijn geval was dit cannabis)
Citral was de naam ervan.

De keuze van mij toen was ja, ik neem dit.
ik ben nieuwsgierig, kom maar op!
Als ik geweten had, wat mij door deze keuze later de grootste shitzooi ooit en een donderduivels verslavingsgebeuren zou gaan meemaken, dan had ik mij 100000x bedacht...ik wist niet, dat ik hier zeer gevoelig voor zou zijn...en voor drank later nog veel erger.
De prijs, die ik ervoor betaald heb, is enorm. Gigantisch. Megagroot.
Maar het begin, was mijn eigen keuze.
Daar gaat het om in deze materie.

Zo ook de keuze van de partner, nu ex, van Modepop.
Idem dito!

Dom, dom, dom.
De keuze maken, om harddrugs, en dan ook nog eens de meest verslavende soort, te gaan gebruiken...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
In deze posting zie ik toch echt wel de groei wat je meemaakt! Je beseft heel goed welke gevoelens je hebt en waar ze vandaan komen. Je beseft heel goed dat ook hij een slaaf is van zijn verslaving en anders had gewild maarrr...

Als ik narcisme lees denk ik maar 1 ding: Run forrest run!

Als je denkt dat een verslaafde je brainwaisht..een narcist is zo ontzettend geslepen daarin, daar kan een verslaafde nog wat van leren.

Ik heb hier helaas enorm veel ervaring mee, maar het heeft me ook enorm veel geleerd.

Gelukkig komt er steeds meer erkenning voor de narcistische dynamiek in een relatie, ook de term narcistisch misbruik word steeds meer geaccepteerd.
Want dat is het..misbruik..misbruik is niet alleen agressie en het cliché van de scheldende man op de bank.

Een narcist weet zo in je hoofd te kruipen dat hij macht krijgt over jou. Ze plaatsen je op een absoluut voetstuk. Jij en jullie liefde..hij adoreert het.hij kan niet zonder je..en dat is 1 van de weinige keren dat ze wel de waarheid spreken.. ze vind het fantastisch zo'n vrouw die voor ze zorgt en hem nooit in de steek laat..wat er ook gebeurt..eerst voelt dit als compliment..later Word het een wurgcontract..natuurlijk blijf je niet boos op hem...natuurlijk verlaat je hem niet.. jij bent niet zoals andere vrouwen,jii bent speciaal, zonder jou is hij nergens..

Uiteindelijk raak je steeds meer geïsoleerd of vervreemd van je omgeving en naasten.. steeds meer draait het om hem..eigenlijk om zijn geluk..
En als hij jou steunt..dat is alleen maar om te laten zien wat voor goede partner hij wel niet is, dus andersom kan je hem toch ook wel steunen?
Ik weet niet hoe ver het is gedaan bij jullie.

Maar als je het slecht treft draait alles alleen nog maar om de narcist..die begint er een zooitje van te maken en jij bent de reddende engel..in werkelijkheid maakt hij enorm misbruik van je zwakke plekken en gaat het ten koste van je eigen geluk.

Een echte narcist heeft je inderdaad hard nodig, maar een relatie ga je aan uit liefde en vertrouwen. Iemand nodig hebben is iemand gebruiken.hij heeft je nodig tot hij merkt dat hij geen macht meer over je heeft.

Als er dan een nieuwe vrouw is, begint voor hem het spel van voor af aan.

@Modepop2 ik weet niet of hij echt deze diagnose kan hebben, ik weet niet of en hoeveel narcistische kenmerken hij heeft. Maar als je er ervaring mee hebt. Pik je ze er achteraf, heel snel uit. Vooral het stukje dat het plaatje naar de buitenwereld mooi moet blijven, maar dat hij een vriendin zoekt.. maakt niet uit wie..iemand die hij nodig heeft..die uiteindelijk alles van hem pikt en gaat twijfelen aan haarzelf.

Dus als hij in het verleden veel wisselende vriendinnen had.. tja..

En ja je houd van hem.Hou je echt van hem zoals hij is of hou je van hem zoals hij had kunnen zijn.

Het doet er eigenlijk niet toe. Liefdesverdriet is beschreven, bezongen...het is al zo oud en zal er altijd zijn.

Jii zit nu inderdaad meer met de brokstukken. Maar je hebt een heel leven gehad dat je niet eens wist van zijn bestaan en toen was je ook gelukkig.

Het is geen monster..achteraf idealiseren kan ook een valkuil.zijn..al zie ik dat bij jou niet gebeuren.

Maar het is gebeurt en het heeft tijd nodig.
De dag dat je opstaat en lacht, je de dag doorkomt en in bed bedenkt dat je geen 1 keer aan hem gedacht hebt gaat echt komen!

Maar voorlopig zit hij in je kop en ik vind dat je er heel goed mee omgaat.

Heel stom voorbeeld..maar als je je rijbewijs haalt kan je nog niks..pas na een half jaar dagelijks de weg op kan je met 2 vingers in je neus door Nederland.

De relatie is nu verbroken..en je bent nu heel kwetsbaar. Hij is nog steeds in je leven omdat je veel aan hem denkt en nog gevoelens voor hem hebt. Maar elke dag zonder hem is oefenen voor het nieuwe hoofdstuk in je leven.
Dus echt.al deze shit ervaar je niet voor niets.. het gaat je zoveel sterker maken en je gaat jezelf zoveel beter leren kennen.

Het gaat jou niet meer overkomen dat een man zo ver kan gaan in een relatie. Maar eerst ben je alleen en zelfliefde is zo belangrijk.

Ik hoop niet dat dat te zweverig overkomt, maar ben je niet te streng voor jezelf?
Hij had het niet kunnen voorkomen(hoe vreemd ook,maar zijn verslaving heeft hem in zijn macht..en een Narcist kent simpelweg maar 1 manier)

En jij had het niet kunnen voorkomen, je had al die fases en ervaringen nodig om uiteindelijk te kunnen zeggen...en nu is het klaar.

Ben je weleens naar een therapeut geweest?
Klik om te vergroten...
Prachtig geschreven !!!
Ja ik loop al een jaar bij een psycholoog echter het werkt niet,ik zelf ben diegene die zich staande houdt,of hij die diagnose heeft gehad?? Ik weet het niet maar zijn ex heeft me wel gezegd ooit in het begin...wat moet je met deze man? Hij is een narcist!
En als we daar dan vanuit moeten gaan gaat hij indrrdaad stalken,dat valt dan helemaal te verwachten !
Alhoewel ik nu vind dat hij erg goed op afstand blijft,dit had ik niet verwacht,maar ik ben zelf ook best fel en ging altijd tegen hem in,ik ben niet het onderdanige type vrouw die zich de les laat lezen door een man,dit heeft al vele malen tot heftige confrontaties geleid,dus wellicht heeft hij gewoon opgegeven,nogmaals..iedereen voorspelt dat hij nog gaat komen op welke manier dsn ook,ik ben er niet zo zeker van maargoed dat gaan we ervaren.
Dit forum...nogmaals lieve allen hier...dit forum is waar ik mijn grootste kracht uit put,jullie hebben alles gevolgt en zijn er door dik en dun voor mij geweest en nogsteeds!
Het eerste wat ik doe als ik smorgens wakker word is dit forum openen en voel me dan blij dat ik zie dat er nieuwe berichten zijn,het houd me op de been en heb erg veel aan jullie woorden,kan jullie niet vaak genoeg daarvoor bedanken!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Een narcist?!?
Hebben we daar mee te maken?
Als dat waar is, dan is ten halve gekeerd veeeeel beter dan ten hele verdwaald raken...
Goedendag! Met dit soort mensen, loop er met een wijde boog omheen!

En dan dit....

In het kader van de bijdrage van Mindless, idd iedereen komt blanco ter wereld.
Hij of zij heeft alleen de erfzonde bij zich. ( voor degene, die hierin gelooft)
en dan gaat het leven beginnen.
voor sommigen gaat alles van een leien dakje, bij anderen gaat het een stuk moeilijker.
je brengt een bepaald karakter door vererving mee.
dat is een zeer belangrijke factor, waar je zelf niets aan kunt veranderen.
je hebt bepaalde trekjes, en daarmee moet je leren omgaan.

bij verslaafde mensen zie je vaak, dat dit qua karakter zeer gevoelige mensen zijn.
Dat hebben ze a priori nooit voor gekozen...

En nou komt de kern van mijn betoog.
Niemand komt op deze wereld als zware harddrugsgebruiker, behalve de baby's die een verslaafde moeder hadden, dit ligt even anders.
En dan, ik dus ook, maak je een keuze op een gegeven moment, bij zekere omstandigheden.
De facto:
De een of andere gozer die je kent, heeft iets bij zich, en biedt aan, jou daar eens kennis mee te laten maken.
Neem dit eens! Lekker, leuk!
De keuze, ja ik neem het of nee, ik neem het niet, die maak je ZELF.
(In mijn geval was dit cannabis)
Citral was de naam ervan.

De keuze van mij toen was ja, ik neem dit.
ik ben nieuwsgierig, kom maar op!
Als ik geweten had, wat mij door deze keuze later de grootste shitzooi ooit en een donderduivels verslavingsgebeuren zou gaan meemaken, dan had ik mij 100000x bedacht...ik wist niet, dat ik hier zeer gevoelig voor zou zijn...en voor drank later nog veel erger.
De prijs, die ik ervoor betaald heb, is enorm. Gigantisch. Megagroot.
Maar het begin, was mijn eigen keuze.
Daar gaat het om in deze materie.

Zo ook de keuze van de partner, nu ex, van Modepop.
Idem dito!

Dom, dom, dom.
Klik om te vergroten...
Ja je hebt echt gelijk in alles wat je zegt !
En of we werkelijk met een narcist te maken hebben is de vraag,er is geen diagnose,wel erg veel overeenkomsten ,hij is nooit fout,altijd de ander..wat er ook gebeurd hij weet alles zo te verdrasien dat hij er het beste uit komt,laat niemand nooit uitpraten,heeft vrouwen gehad die niet op 2 handen te tellen zijn,is agressief,ook daar heb ik mee te maken gehad maar vorige dames erger,die zijn echt geslagen ! Altijd draait alles om hem,hij is alleen belangrijk,wat de ander voelt stapt hij overheen...het gelieg het machtsvertoon...hou maar op ik kan boeken schrijven..dus wat is het ? In ieder geval een verslaafde maar zeker met narcistische trekken !!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan kan ik één ding zeggen, modepop...
Wees dankbaar, dat het uiteindelijk zo gelopen is.
Je had een vreselijk ellendig leven moeten gaan leiden met deze man.
Lees op internet maar eens wat een narcist voor eigenschappen en karakter heeft...mon Dieu!
Dit raakt me...

Vrouwen slaan??!
Dat is echt zooo zwaar fout. J'ai deteste!
Dat soort mannen wil ik graag 5 minuten op een donker plekje ontmoeten...jazeker!
langer is niet nodig, eerder korter...
Dan kan ik mijn legioens vaardigheden nog eens testen...
Zijn eigen moeder zal hem niet meer herkennen. Nee.
Wat een waardeloos, slecht object is het.
Ik heb hier geen woorden voor...
Ik heb zelf eens een narcist als werkgever gehad. Dat was unbeschreiblich weiblich! Afschuwelijk!
Niet te geloven, dat juist jij deze man ontmoet hebt...maar na alles wat er gezegd is, wordt er wel het een en ander erg, erg duidelijk.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Dan kan ik één ding zeggen, modepop...
Wees dankbaar, dat het uiteindelijk zo gelopen is.
Je had een vreselijk ellendig leven moeten gaan leiden met deze man.
Lees op internet maar eens wat een narcist voor eigenschappen en karakter heeft...mon Dieu!
Dit raakt me...

Vrouwen slaan??!
Dat is echt zooo zwaar fout. J'ai deteste!
Dat soort mannen wil ik graag 5 minuten op een donker plekje ontmoeten...jazeker!
langer is niet nodig, eerder korter...
Dan kan ik mijn legioens vaardigheden nog eens testen...
Zijn eigen moeder zal hem niet meer herkennen. Nee.
Wat een waardeloos, slecht object is het.
Ik heb hier geen woorden voor...
Ik heb zelf eens een narcist als werkgever gehad. Dat was unbeschreiblich weiblich! Afschuwelijk!
Niet te geloven, dat juist jij deze man ontmoet hebt...maar na alles wat er gezegd is, wordt er wel het een en ander erg, erg duidelijk.
Klik om te vergroten...
Ik weet het ook allemaal best...je hebt gewoon gelijk !!
Daarom leef ik momenteel zo in het onmin met mezelf!
Kan het niet uitstaan dat er nog een greintje gevoel zit diep van binnen bij mij..dit is toch niet te geloven?
Het is maar te hopen dat hij zichzelf een keer tegenkomt!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik mag niet zeggen dat misbruik Y erger is dan misbruik X, .maar ik weet wel dat narcistisch misbruik bijna een meesterwerk is tussen alle soorten misbruik.
Het is zo verfijnd en geraffineerd. Vaak zijn het juist de intellitente gevoelige vrouwen die ze uitzoeken.

Het enige voordeel van een narcist..als hij echt beseft en ervaart dat alle touwtjes zijn doorgeknipt en jij niet meer zijn marionettenpoppetje is, dan is hij alle interesse verloren.. hjj laat je liggen, stapt over je heen en zoekt zijn volgende slachtoffer.

Een narcist zal alleen iets geven in de relatie, als het een investering is voor zichzelf. Jij komt op dat voetstuk zodat je nog meer voor hem over hebt. Voor jou gaat hij smekend op zijn knieën omdat je nog heel bruikbaar bent.

Maar jij hebt zelf de touwtjes doorgeknipt, je wist wat eraan zat te komen dus de val kon je opvangen...en nee het gaat allemaal nog niet soepel , maar voordat hij je kon checken of je nog bruikbaar was, was je al weg. Ik ken je niet, maar als ik je soms lees ben ik zo trots op je!

En als we in deze metafoor blijven hangen en er in verder denken is het helemaal niet zo gek wat je nu ervaart. Nu je écht vrij bent, besef je pas hoe gebonden je aan hem was. Ook al bewoog je zelf..hij was het sturende brein..alles draaide om zijn verslaving. Als jij naar links wilde speelde hij mee of maakte het je heel moeilijk. Maar ook als hij mee speelde.hij bepaalde. Hoe makkelijk je deed(geen ruzies, geen tegenstribbelen) hoe soepeler jullie bewogen(jullie relatie ging) maar het was achteraf fake..niet echt.

Je bent niet op de grond als een hoopje ellende blijven liggen. Je bent weggewandeld en vrij. Toen ik vrij was uit mijn huwelijk(een narcist, gelukkig wel bevestigd door ggz) overviel die vrijheid me zo..alles stond altijd in het teken van partner. Dat was ik gewend hoe rot ook.

Een narcist kent simpelweg geen liefde naar andere mensen. Echt niet. Daarom is er ook geen echte pijn als het voorbij is..wel als ze denken dat jii nog een optie bent..het idee dat niemand hem meer aanbad,dat hij niet meer speciaal is voor iemand.
Daar kunnen ze niet mee omgaan.. dus als er pijn lijkt te zijn..dat is met sneeuw voor de zon verdwenen als er weer een andere vrouw is.

Toen ik aankondigde te scheiden ging ex sigaretten halen en naar bed.. 2 dagen later had ex een ander.

@Modepop2 @De Zandman heeft gelijk..wees blij dat het zo gelopen is.. dit had nog zoveel meer leed kunnen aanbrengen..kunnen? 100% dat het anders was gebeurd.

Je hebt nog gevoelens voor hem. Dat is logisch.. het zit in onze natuur onze partner te behouden..zonder die drang waren we allang uitgestorven. Dit is ook de reden dat vrouwen moeilijker kunnen loslaten dan mannen. Een vrouw word zwanger, is kwetsbaar, moet baren, heeft de man harder nodig dan andersom...dit klinkt zo primitief..maar ons brein werkt nog steeds zo. Het is onnatuurlijk om de moderne manier van relaties te verbreken uit te voeren.

En dat is de reden waarom het soms tegen je gevoel lijkt in te gaan...

Dit komt van Desmond Morris, ik heb hier ongelooflijk veel aan gehad. Het is een vrij onconventionele aanpak hoe ik met dingen omga. Maar ik had daadwerkelijk antwoorden nodig op vragen als..waarom bleef ik bij hem, waarom mis ik hem.

Desmond morris schrijft over de mens alsof hij een aap ras observeert en omschrijft.
Ook deze manier van afstand nemen en analyseren heeft mij enorm geholpen. Het gaf mij rust..gevoelens hebben was normaal..het was verklaarbaar en zelfs logisch. Het zei niets over mijn verstand. Het zei zelfs niet over hem! Ik was een enorme pleaser en zorgen en kon al die dingen bij mijn ex kwijt. Ik miste dat zorgen en pleasen en de waardering die ik ervoor terug kreeg. Het was logisch dat ik dat koppelde aan hem. Ik.miste het om geliefd te zijn en de aandacht te krijgen. Maar uiteraard associeerde ik dat met ex. O wat miste ik ex. Maar achteraf gezien had ex ook een ander kunnen zijn. Ik was verliefd op het verliefd zijn. Je gevoel gaat echt weg voor ex. Ik vind het ergens ook iets wat je moet koesteren. Niet je gevoelens voor hem. Maar jij bent dus wel in staat om lief te hebben, om ondanks je woede empathie te vinden. Dat maakt je mens, en een mooi mens ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."