#1
Hoe gaat het nu? Nog steeds zo goed bezig? @Jesse Pinkvrouw
Dit is wat dat boek van Allen Carr eigenlijk ook doet, maar in plaats van alleen die gedachte voor te schotelen werkt die je er langzaam naartoe als het ware.nee ik wil het niet meer (tip gelezen hier, waarvoor dank ik weet alleen niet meer van wie)
De bedoeling van dat boek is wel om één dag uit te kiezen waarop je stopt met roken. Aan het begin van de dag rook je nog. Tijdens het lezen krijg je regelmatig rookpauzes. En als het goed is heb je na het boek geen zin meer om te roken, maar ben je gewoon blij dat het niet meer hoeft.Dit is wat dat boek van Allen Carr eigenlijk ook doet, maar in plaats van alleen die gedachte voor te schotelen werkt die je er langzaam naartoe als het ware.
Uiteindelijk walg je oprecht van sigaretten, naar wat ik uit 1e hand van meerderen heb meegekregen.
Je kan altijd weer gewoon stoppen wanneer je wil!Het zit al een aantal weken in m’n hoofd om weer een poging te wagen. Ik ga vandaag naar de drogisterij om nicotine pleisters op te halen. Hopelijk helpt dat wat beter ivm darmen.
Doe maar iets van Rituals 😍Bekijk bijlage 35065
met welke geur gaan we vandaag douchen 😍
"Maar ik rook niet!"Bekijk bijlage 35065
met welke geur gaan we vandaag douchen 😍
Dit is dus inderdaad heel erg belangrijk. Zoals ik al zei, na mijn terugval heb ik echt een keuze moeten maken. Toen kwam ik er pas achter of ik wel echt wou stoppen. Gelukkig is dat goed gekomen!Neem jezelf die slippertjes zeker niet kwalijk. Ik had het af en toe nodig om weer even te beseffen hoe vies het is. En de misselijkheid ook. Bedankt dat je me daar ff aan herinnert.
Inmiddels al ruim 1 jaar en 4 maanden gestopt hier.
Het belangrijkste is dat je zo snel mogelijk weer je stoppoging oppakt. Hoe meer sigaretten je rookt in een terugval, hoe moeilijker dat weer wordt. Dus vooral nooit toegeven aan de gedachte 'ah fuck it, nu ben ik toch al gevallen. Beter all the way.'
Lekker bezig in elk geval!
Dit heeft mij ook zeker geholpen! Even goed ademen en dan is de trek weg. Wat is vooral ook merkte bij dit is hoe erg mijn luchtwegen aan het herstellen zijn. Het voelde veel vrijer!Ik kende dit nog niet toen ik stopte met roken, maar dit werkt voor elke craving in principe.
De 4-7-8-ademhalingstechniek. Een van de meest onderzochte ademhalingstechnieken.
4 seconden inademen
7 seconden vasthouden
8 seconden uitademen
En dit een aantal keer herhalen. Zijn veel tutorials over te vinden ook. Het belangrijkste is om niets te forceren en via je borstkas en buik te ademen. Probeer de adem vast te houden door je borstkas en buik op één plek te houden, niet door je keel dicht te knijpen (je hoofd zal je dankbaar zijn).
Als deze telling niet lukt kan je hem inkorten tot 4-5-6.
Daarnaast is het goed je bewust te zijn van gedachten naar roken. Veel van deze gedachten zijn automatisch en die eerste gedachte kan je dan ook niets aan doen, die komt gewoon op. Maar je hebt wel invloed in het loslaten of erin blijven hangen van die gedachten. Zelfmedelijden is o.a. een vorm van daar goed in blijven hangen. En als je te lang wegdroomt in die gedachten zal het alleen maar groeien. En daarmee neemt de zucht toe.
Hopelijk kan iemand er wat mee. Verder lekker bezig @Jesse Pinkvrouw en @Zoraa
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."