Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam valkuil

Etizolam valkuil

137 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Na een heel lang verhaal die ik niet nu hier ga neerzetten kan ik nu wel zeggen.... Dat ik vanaf vrijdag ochtend niks meer heb gehad....

Ik heb tijdens mijn helweek deze week vanaf vorige week zondag (3-10-21) in een kleine twee dagen mijn eti dosis 1 op 1 overzet naar diclazepam 2 keer per dag 0.5mg. Kan meteen zeggen dat Diclazepam van 1 mg over de dag verspreid, beduidend lichter is dan 1,2 mg eti verspreid over de dag maar door mijn helweek wel goed te doen.

Afgelopen dinsdag en woensdag stabiel gehouden op 1 a 1,2 mg Diclazepam per dag.

Bij de Helnacht waar ik een nacht niet mocht slapen (afgelopen donderdag op vrijdag), heb ik tijdens een geweldige 5-MeO-DMT trip besloten alleen die ochtend nog een dosis te nemen en dat het dan over is. De les die ik tijdens de trip had gekregen (komt nog wel een report over) is dat ik Etizolam nam om een zelf verzonnen angst. Gister, zaterdag dus (day after), daardoor eigenlijk de hele dag best grieperig geweest of gevoeld.. met emotionele momenten maar mede door de mooie trip ervaring goed was uit te houden. Er hoefde verder niks die dag dus lekker uitgezeten met filmpjes en of series.

Maar vandaag helder wakker geworden voor mij laatste helweek dag en stond om 05:15uur vanmorgen alweer te sporten. Voel me vandaag niet meer ziek en vol energie! Al bijna 60uur geleden dat ik mijn laatste dosis van 0,4mg Diclazepam genomen heb. Voor mijn gevoel ben ik het zwaarste lichamelijk afkick wel voorbij. Ik ben benieuwd of ik geestelijk nog een dipje of domper krijg maar voor voorlopig voel ik mij ... TOP... wat zeg ik? nou? ik zeg TOP!!!! 💪

Fijne dag allemaal!!!
Klik om te vergroten...
Wauw wat fantastisch!
Ben benieuwd naar je rapport.
Geniet van je nuchtere flow ,dat heb je toch ook verdiend na alle ellende er zelf uit te komen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Na een heel lang verhaal die ik niet nu hier ga neerzetten kan ik nu wel zeggen.... Dat ik vanaf vrijdag ochtend niks meer heb gehad....

Ik heb tijdens mijn helweek deze week vanaf vorige week zondag (3-10-21) in een kleine twee dagen mijn eti dosis 1 op 1 overzet naar diclazepam 2 keer per dag 0.5mg. Kan meteen zeggen dat Diclazepam van 1 mg over de dag verspreid, beduidend lichter is dan 1,2 mg eti verspreid over de dag maar door mijn helweek wel goed te doen.

Afgelopen dinsdag en woensdag stabiel gehouden op 1 a 1,2 mg Diclazepam per dag.

Bij de Helnacht waar ik een nacht niet mocht slapen (afgelopen donderdag op vrijdag), heb ik tijdens een geweldige 5-MeO-DMT trip besloten alleen die ochtend nog een dosis te nemen en dat het dan over is. De les die ik tijdens de trip had gekregen (komt nog wel een report over) is dat ik Etizolam nam om een zelf verzonnen angst. Gister, zaterdag dus (day after), daardoor eigenlijk de hele dag best grieperig geweest of gevoeld.. met emotionele momenten maar mede door de mooie trip ervaring goed was uit te houden. Er hoefde verder niks die dag dus lekker uitgezeten met filmpjes en of series.

Maar vandaag helder wakker geworden voor mij laatste helweek dag en stond om 05:15uur vanmorgen alweer te sporten. Voel me vandaag niet meer ziek en vol energie! Al bijna 60uur geleden dat ik mijn laatste dosis van 0,4mg Diclazepam genomen heb. Voor mijn gevoel ben ik het zwaarste lichamelijk afkick wel voorbij. Ik ben benieuwd of ik geestelijk nog een dipje of domper krijg maar voor voorlopig voel ik mij ... TOP... wat zeg ik? nou? ik zeg TOP!!!! 💪

Fijne dag allemaal!!!
Klik om te vergroten...

Geweldig knap! Goed bezig hoor, echt respect! 🙏🏼
Werkt Diclazepam hetzelfde als diazepam? Ik las namelijk her en der dat het net niet hetzlfde voelt/werkt.
Ik zelf heb met beiden 0 ervaring hoor.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
vader zei:
Ik ken iemand die van multi-RC benzo gebruik (eti en clona) is afgekickt dmv Diclazepam. Het is een goede vervanger voor Diazepam omdat het qua halfwaarde in de buurt komt. Je hebt een bekende vendor (die met de eenhoudsprijzen) die het per 150mg verkoopt voor een prima prijs.
Deze is gemixt met Inositol, waardoor het met en microgram weegschaal goed te doseren is, als ik me niet vergis is dan 25mg (of was het 33mg?) poeder gelijk aan 1mg Diclazepam. zo kun je langzaam afbouwen als je een microgramscale hebt.
Schijnt ook een goed middel te zijn voor alcohol withdrawal.
Klik om te vergroten...

Aha. Is Diclazepam niet in pillen te koop dan? Nog nooit naar gezocht. Erizolam bv wat ik wel heb kun je in poeder en pellets kopen.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Aha. Is Diclazepam niet in pillen te koop dan? Nog nooit naar gezocht. Erizolam bv wat ik wel heb kun je in poeder en pellets kopen.
Klik om te vergroten...
Jazeker, ik heb er zef nog ergens 1 of 2 liggen, knalroze pallets , volgens mij iets van 2 / 2.5 of 3mg per stuk. maar je kunt met de poedervorm, helemaal omdat deze gemixt is met Inotisol , beter doseren en nauwkeuriger afbouwen. Anders moet je de pallets met een scalpelmesje kleiner gaan maken, en heb je alsnog ook een micorgramscale nodig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
vader zei:
Jazeker, ik heb er zef nog ergens 1 of 2 liggen, knalroze pallets , volgens mij iets van 2 / 2.5 of 3mg per stuk. maar je kunt met de poedervorm, helemaal omdat deze gemixt is met Inotisol , beter doseren en nauwkeuriger afbouwen. Anders moet je de pallets met een scalpelmesje kleiner gaan maken, en heb je alsnog ook een micorgramscale nodig.
Klik om te vergroten...
Aha. Ik heb geen weegschaal en koop zelf dus altijd drugs in pil of blotter vorm. Behalve speed dan. Zelfs 3mmc in pilvorm.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gozert!

You kick ass.


En zoals Wim Hof zou zeggen,


All the love,

All the power!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Na een heel lang verhaal die ik niet nu hier ga neerzetten kan ik nu wel zeggen.... Dat ik vanaf vrijdag ochtend niks meer heb gehad....

Ik heb tijdens mijn helweek deze week vanaf vorige week zondag (3-10-21) in een kleine twee dagen mijn eti dosis 1 op 1 overzet naar diclazepam 2 keer per dag 0.5mg. Kan meteen zeggen dat Diclazepam van 1 mg over de dag verspreid, beduidend lichter is dan 1,2 mg eti verspreid over de dag maar door mijn helweek wel goed te doen.

Afgelopen dinsdag en woensdag stabiel gehouden op 1 a 1,2 mg Diclazepam per dag.

Bij de Helnacht waar ik een nacht niet mocht slapen (afgelopen donderdag op vrijdag), heb ik tijdens een geweldige 5-MeO-DMT trip besloten alleen die ochtend nog een dosis te nemen en dat het dan over is. De les die ik tijdens de trip had gekregen (komt nog wel een report over) is dat ik Etizolam nam om een zelf verzonnen angst. Gister, zaterdag dus (day after), daardoor eigenlijk de hele dag best grieperig geweest of gevoeld.. met emotionele momenten maar mede door de mooie trip ervaring goed was uit te houden. Er hoefde verder niks die dag dus lekker uitgezeten met filmpjes en of series.

Maar vandaag helder wakker geworden voor mij laatste helweek dag en stond om 05:15uur vanmorgen alweer te sporten. Voel me vandaag niet meer ziek en vol energie! Al bijna 60uur geleden dat ik mijn laatste dosis van 0,4mg Diclazepam genomen heb. Voor mijn gevoel ben ik het zwaarste lichamelijk afkick wel voorbij. Ik ben benieuwd of ik geestelijk nog een dipje of domper krijg maar voor voorlopig voel ik mij ... TOP... wat zeg ik? nou? ik zeg TOP!!!! 💪

Fijne dag allemaal!!!
Klik om te vergroten...
Wat mooi dat het zo goed gaat! Hopen dat je er helemaal vanaf kunt blijven.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou moet toegeven dat deze week toch zwaar wel zwaar is. De afterglow van mijn 5-MeO-DMT trip heeft er gewoon voor gezorgd dat ik twee dagen ontwenning ben ontlopen. Ben wel min of meer van dagelijks 1 a 1,2 naar nul gegaan in 1 dag. Dacht dat die ene dag ziek afgelopen zaterdag het wel was.
Maar voel me toch de hele week alsof ik ziek aan het worden ben maar dat dat niet erger wordt. Jammer genoeg ook niet echt minder.

Heb gister wel 0,3mg eti gehad voor het slapen maargoed daar tegenover ben ik al wel hele week om 05:45uur uit bed voor een training van 06:00 tot 06:45 om de dag te starten. Ik werd gewoon te moe door het lichte slapen telkens en begon mijn werk te beinvloeden. Morgen gelukkig maar een klein halve dag werken en dan ga ik naar m'n stacaravan die alvast winterklaar maken. Dus dan gaat alles weer makkelijk. Ik zie het niet als een uitglijder opzich maar wel mini beetje jammer maar ach er over inzitten maakt het ook niet beter.

Zo dat is er ook weer even uit :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Nou moet toegeven dat deze week toch zwaar wel zwaar is. De afterglow van mijn 5-MeO-DMT trip heeft er gewoon voor gezorgd dat ik twee dagen ontwenning ben ontlopen. Ben wel min of meer van dagelijks 1 a 1,2 naar nul gegaan in 1 dag. Dacht dat die ene dag ziek afgelopen zaterdag het wel was.
Maar voel me toch de hele week alsof ik ziek aan het worden ben maar dat dat niet erger wordt. Jammer genoeg ook niet echt minder.

Heb gister wel 0,3mg eti gehad voor het slapen maargoed daar tegenover ben ik al wel hele week om 05:45uur uit bed voor een training van 06:00 tot 06:45 om de dag te starten. Ik werd gewoon te moe door het lichte slapen telkens en begon mijn werk te beinvloeden. Morgen gelukkig maar een klein halve dag werken en dan ga ik naar m'n stacaravan die alvast winterklaar maken. Dus dan gaat alles weer makkelijk. Ik zie het niet als een uitglijder opzich maar wel mini beetje jammer maar ach er over inzitten maakt het ook niet beter.

Zo dat is er ook weer even uit :)
Klik om te vergroten...
Je bent wel goed bezig! Enne, een uitglijder, tja, het hoort er een beetje bij denk ik.
De camping zal je afleiding geven.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Nou moet toegeven dat deze week toch zwaar wel zwaar is. De afterglow van mijn 5-MeO-DMT trip heeft er gewoon voor gezorgd dat ik twee dagen ontwenning ben ontlopen. Ben wel min of meer van dagelijks 1 a 1,2 naar nul gegaan in 1 dag. Dacht dat die ene dag ziek afgelopen zaterdag het wel was.
Maar voel me toch de hele week alsof ik ziek aan het worden ben maar dat dat niet erger wordt. Jammer genoeg ook niet echt minder.

Heb gister wel 0,3mg eti gehad voor het slapen maargoed daar tegenover ben ik al wel hele week om 05:45uur uit bed voor een training van 06:00 tot 06:45 om de dag te starten. Ik werd gewoon te moe door het lichte slapen telkens en begon mijn werk te beinvloeden. Morgen gelukkig maar een klein halve dag werken en dan ga ik naar m'n stacaravan die alvast winterklaar maken. Dus dan gaat alles weer makkelijk. Ik zie het niet als een uitglijder opzich maar wel mini beetje jammer maar ach er over inzitten maakt het ook niet beter.

Zo dat is er ook weer even uit :)
Klik om te vergroten...
Hey man,

ik had het ook altijd die derde dag... (ontwenverschijnselen)

dan begon er weer een periode van insomnia tot ik kraakte en terug een dosis nam... (na een dag of drie insomnia)

dan een paar dagen goed en dag drie , weer opnieuw....weer dagenlang insomnia, hield dit telkens zo lang mogelijk vol en nam dan steeds
een kleiner wordende dosis,

tot ik plots na dagenlang denk vier dagen insomnia uiteindelijk eens naturel in slaap viel...

ik lees dat jij nog een lichte slaap pakt , dus op zich denk dan het kon nog erger,

sterkte man !
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
blue eyes zei:
Hey man,

ik had het ook altijd die derde dag... (ontwenverschijnselen)

dan begon er weer een periode van insomnia tot ik kraakte en terug een dosis nam... (na een dag of drie insomnia)

dan een paar dagen goed en dag drie , weer opnieuw....weer dagenlang insomnia, hield dit telkens zo lang mogelijk vol en nam dan steeds
een kleiner wordende dosis,

tot ik plots na dagenlang denk vier dagen insomnia uiteindelijk eens naturel in slaap viel...

ik lees dat jij nog een lichte slaap pakt , dus op zich denk dan het kon nog erger,

sterkte man !
Klik om te vergroten...

Wat voor doseringen nam jij toen je deze afhankelijkheidsverschijnselen had als ik vragen mag?

Zat je dan op echt lage doseringen relatief of nam je dan al meer wegens tolerantie?

Ik blijf het wel heftige shit vinden dat die benzo’s op relatief lage dosis al zo sneaky hufterig verslavend zijn. Hoorde zojuist dat m’n ma vanwege serieuze angstklachten (altijd gehad, blijkbaar plots sterk verergerd tot zich fysiek uitende paniekaanvallen) oxazepam is gaan gebruiken - helpt natuurlijk direct goed - en mijn eerste reactie is gelijk oh, pas ermee op, al gun ik haar verlichting van die klachten en snap ik het helemaal. Ik weet maar al te goed hoe goed het (tijdelijk) werkt, wij in dit topic allemaal denk ik. Gelukkig wordt ze vanaf nu opgevolgd door een arts.

Maar ik vraag me dus serieus af: hoe lang kun je een hele lage dosis benzo gebruiken (dagelijks of eens per twee/drie dagen) zonder dat het problematisch wordt. Echt niet lang hè?

En @Mezelf: goed bezig hoor. Een ‘oh jammer’tje’ kan gebeuren. Goed dat je ons op de hoogte houdt hier. Gun jezelf daar ook wat rust in je stacaravan! Dat vroege opstaan lijkt mij maar niks haha, al snap ik dat het een doel heeft. Wees maar een beetje lief voor jezelf/Mezelf. :wink:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Maar ik vraag me dus serieus af: hoe lang kun je een hele lage dosis benzo gebruiken (dagelijks of eens per twee/drie dagen) zonder dat het problematisch wordt. Echt niet lang hè?
Klik om te vergroten...
Hangt van verschillende factoren af: duur van gebruik, mate van gebruik, reden van gebruik, plaats in de maatschappij (werk) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, maar het heeft bijvoorbeeld ook te maken met de aard van het gebruik.

Kan er nog wel wat dieper over uitwijden als je wilt, heb shitload ervaring (helaas) met alle soorten en maten benzo's en het hoe en waarom, net zoals nog wel een paar leden hier.
Er is niet 1 antwoord te geven op deze vraag. Benzo's zijn shit maar soms nuttig.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Hangt van verschillende factoren af: duur van gebruik, mate van gebruik, reden van gebruik, plaats in de maatschappij (werk) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, maar het heeft bijvoorbeeld ook te maken met de aard van het gebruik.

Kan er nog wel wat dieper over uitwijden als je wilt, heb shitload ervaring (helaas) met alle soorten en maten benzo's en het hoe en waarom, net zoals nog wel een paar leden hier.
Er is niet 1 antwoord te geven op deze vraag. Benzo's zijn shit maar soms nuttig.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie. Ik vermoedde al dat er niet één antwoord is, tot nu toe ook niet gevonden. Zelf ook wel wat ervaring met benzo’s (geen shitload met alle soorten en maten, maar toch behoorlijk wat benzo’s versleten, met periodes meer dan anders). Ik ben wel benieuwd naar de diepere uitwijding. :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ik ben wel benieuwd naar de diepere uitwijding
Klik om te vergroten...
Nouja, dat zouden dan persoonlijke ervaringen zijn. Daar kan ik boeken over schrijven, maar da's niet zo interessant. Denk dat menig benzojunk zich daar wel in zou kunnen vinden.

Waar jij naar op zoek bent is de vraag of benzo's langdurig gebruikt kunnen worden of niet zonder dat dat problematisch wordt. En dat hangt dus echt van allerlei factoren af. In mijn geval is dat een utopie in ieder geval
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Wat voor doseringen nam jij toen je deze afhankelijkheidsverschijnselen had als ik vragen mag?

Zat je dan op echt lage doseringen relatief of nam je dan al meer wegens tolerantie?

Ik blijf het wel heftige shit vinden dat die benzo’s op relatief lage dosis al zo sneaky hufterig verslavend zijn. Hoorde zojuist dat m’n ma vanwege serieuze angstklachten (altijd gehad, blijkbaar plots sterk verergerd tot zich fysiek uitende paniekaanvallen) oxazepam is gaan gebruiken - helpt natuurlijk direct goed - en mijn eerste reactie is gelijk oh, pas ermee op, al gun ik haar verlichting van die klachten en snap ik het helemaal. Ik weet maar al te goed hoe goed het (tijdelijk) werkt, wij in dit topic allemaal denk ik. Gelukkig wordt ze vanaf nu opgevolgd door een arts.

Maar ik vraag me dus serieus af: hoe lang kun je een hele lage dosis benzo gebruiken (dagelijks of eens per twee/drie dagen) zonder dat het problematisch wordt. Echt niet lang hè?

En @Mezelf: goed bezig hoor. Een ‘oh jammer’tje’ kan gebeuren. Goed dat je ons op de hoogte houdt hier. Gun jezelf daar ook wat rust in je stacaravan! Dat vroege opstaan lijkt mij maar niks haha, al snap ik dat het een doel heeft. Wees maar een beetje lief voor jezelf/Mezelf. :wink:
Klik om te vergroten...

Hey,

heb nu toch tijd... en heb hier even over nagedacht.

ik heb een drietal keer gestopt met benzo's na een langere periode van gebruik.de eerste keer dat ik stopte was december 2010 na toch ruwweg (5 maand dagelijks gebruik.
Eerst nam ik de helft van de voorgeschreven dosis, na een aantal maand nam ik 6 mg bromazpam omdan te eindigen op toch toen al 12 mg bromazepam.
Verder merkte ik op die dosissen en gestage opbouw en gewenning geen hinder cognitief, geen vreemd gedrag, niks... TIJDENS gebruik.
Ik leerde een vrouw kennen toen die het maar niks vond die kalmeerpillen en ik vond haar pepgebruik niks, we kickten voor elkaar af.
IKwist toen nog Niks van benzo withdrawl, de ashton manual , niks nada.
Hen in 1 week de dosis gehalveerd, en dan gestopt... daar ik geen ontwensymptomen verwachtte of zelfs wist dat dat bestond heb ik die dan niet ervaren, maar bij diep nadenken was er wel degelijk een korte ''donkere'' perceptie, maar de liefde neutraliseerde dat toen grotendeels denk ik.

De tweede keer in 2015 dat ik me weer eens, toen met pep enz, realiseerde dat ik al lang bezig was dagelijks benzo's te gebruiken wist ik echter wel al van withdrawls, de ashton manual enz...en ja hoor plots herkende ik angsten , slapeloosheid, , vertigo, hoe meer ik las over withdrawlsymptomen hoe meer ik er kon aanvinken.
Een vieze die ik las toen was ''angst om de angst'' en ook ''angst om krankzinnig te worden'' ja , je hoort me al komen had me zodanig op zittn fokken dat ik me naar de artss begaf en zei ik trek dit niet meer,
de arts gaf me toen ipv valium, flurazepam !.(halfwaardetijd 40-250 uur)
helaas ontdekte dat flurazepam voor mij toch, de benzo is die ''roid rage'' gaf.
heb ik dit moetens staken wegens enkele gewelddelichten ... in het verkeer.
heb dan gewoon mijn bromazepam , langzaam getaperd. jMja deed er toch verdorie zes weken over hoor eer ik alles uit laten sluipen had.
Had ook toen echter geen hogere dosissen dan 18mg bromazepam gepakt , en ook dat was uitzonderlijk....dagelijks 12 mg over drie maand toen.
Hier zie je dus al dat ik meeer last had van een korte periode vrijwel dezelfde dosering, SINDS ik bewust was van de withdrawl van benzodiazepines.

Ohja verdomme er waren vier benzo ontwenperiodes, deze was idd de dooddoener die ik nu ga beschrijven.(eind 2016)
Had een stresserende job, wisselende uren ... maar ik merkte dat bromazepam als je echt stress hebt je toch niet zo makkelijk plat krijgt hoor.
Dus ik schroefde maar op en schroefde maar op , herinner me dat ik toen in die periode verhuizen gedaan heb onder invloed van 60mg !!!! bromazepam
en het dieptepunt was toen ik een bewakende functie deed in een winkel en daar opdoemde wiebelbenende op 120mg bromazepam !!!!

Ja dan deed ik inderdaad wel raar ja, dan leerde ik dat dat angstremmende (vroeger las ik angstremmend ,op de bijsluiter tja ik had geen angsten toen zei me weinig)
mits angst extreem afgeremd je , tijdelijk in een waanzinnige gevaarlijke gek maakt in feite. ik ging neus aan neus met iedereen die te lang keek naar me,
zag (maar dat was wel waar ) een grote zwakke schakel in de winkel waar men makkelijk alcohol kon stelen, en sprak toen vrij belerend de manager aan die me ook erg vreeemd aankeek .en dan ja dan leerde ik de benzoduivel kennen hee, deuren gaan intrappen bij oude ''vijanden'', met spaanse matrak her en der toekomen...Blind inhalen , in de draaien in het verkeer, kortom ik was de angst voor alles en iedereen kwijt, alsook de angst voor de dood.
Mensen zagen het toen ook wel in mijn ogen, dat ik no way een mm ging achteruitgaan. was echt gevaarlijk toen.

Later leerde ik, dat 60 mg bromazepam in het millieu al een nachtje cel wordt genoemd, wel 120 mg riskeerde ik waarschijnlijke levenslangs.
Later leerde ik ook dat de hoogst gestrafte moordenaars in belgie, joy moordenaars uit de jaren 90 dit deden onder invloed van astronomische hoeveelheden benzo's, rohypnol bij hen.
Dus ja ik typ deze shit hier bij , omdat dit moet geweten zijn..; ik wil de mensen die in benzomisbruik raakten per ongeluk en nu levenslang zitten de kost niet geven.

die keer heb ik een maand withdrawlsymptomen , depressie gehad , maar kwam toen van zo ver, en had dan zoveel om over na te denken dat ik me niet zo erg gefocust heb op de withdrawl toen.


En ja een ezel stoot zich geen vier keer aan dezelfde steen, de laatste keer wa april,mei denk (5 weekjes
Maar merkte dat dat gedrag van naar hoog doseren van de vorige keer er dus gewoon terug in kwam hee.

begon met vier pillen (24mg) bromazepam en zat snel, kan je teruglezen hier opt forum al weer aan 60mg echter leek ik een buffer tegen agressief gedrag te hebben deze keer, ben al wat milder geworden dan vroeger.
Heb een paar dreigtelefoontjes gedaan toen en mss wat lange klachtenbrieven gestuurd, tegen mensen gepraat waar ik anders niet zou tegen praten.
Geloof zelfs , dat ik naar een afrikaanse vrouw een berichtje gestuurd had , me strong white man, will take good care for you , white anaconda is present :wink:
of zoiets absurds
maar. al bij al qua brokkenparcours cava nog
Maar deze heb ik cold turkey gedaan, zoals je hierboven las, telkens de derde dag withdrawl dagen niet slapen, terug doseren, drie dagen goed, withdrawl weer insomnia enz ....nam dit evengoed zes weken in beslag

had ik nu beter getaperd, want de cold turkeytechniek duurde verdorie ook lang.maar hier zag je dus op een maand, al heel snel heftige insomnia rebound, ok hoge dosis, cold turkey, en geen onbelangrijke nuance het bewust zijn van witdrawls

zo , denk dat dit er allemaal in moest, alsook de. toestanden waarin je raakt als je extreem benzo's misbruikt, want dat gaat zoooo langzaam,
dat heb je niet in de gaten
boem het pakt je
en dan hopen dat je geen levend wezen meetrekt met je losgelaten benzoduivel . want dat is echt wel de meest diabolische kantvan jezelf die dan baas is.


en normaal klinkt mss verrassend ben ik een zeer rustig mens, (zonder pep of benzo's) nbeetje zen boeddhist achtig zelfs volgens sommigen dusja

hopend hiermee je voldiende geinformeerd te hebben


groetjes blue eyes
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Roze Olifant ps ik vergat nog te melden,, interessant ook voor jouw soort van gebruik,...

is dat ik ook periodes had zoals u dat ik drie keer per week, twee keer per week een dosis nam.
Maar had idd in die periodes meer last van structurele slaaploosheid, dat ik echt dacht van ja ik ben een slechte slaper.
zonder dat ik doorhad dat die zooi mijn slaaparchitectuur helemaal in de war had gestuurd.

enkel zieje het pas altijd later veel later. maar soms zijn er idd vermeende klachten, en denken we we zijn slechte slapers. ofzo.
maarja we nemen drie keer per week een benzo.
zit daar het euvel niet?

benzo heeft ook subtiele geniepige sneaky kantjes die je maar jaren later kunt analyseren... als ik nu terugkijk naar die periode van vijf maand dat ik ze eerst nam ergens rond 2010.

en ik bekijk mijn gedrag, over die periode. plots experimentatiedrift met zowat elke drugs toen(na jaren clean ) , mijn werk opgeven, vrouwen daten die ik anders zeker had gemeden... enz enz

was dat dan ook niet die subtiele angstvermindering? dat verdwijnen van gevaar? na jaren een braaf jongentje te zijn had ik toch op die vijf maand hele vreemde sprongen gemaakt?
maar onmogelijk dat ik dat dan daaraan had gelinkt no way
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Klik om te vergroten...
Dat is hij ook.
Zwaar en naar. Ook geestelijk is me gebleken.
Daarom gaat de rest de plomp in gepleurd worden.
En dan: exit benzo's! Nu het avond wordt stijgt de craving en dat ellendige afkickgevoel weer. Bah. Kutzooi.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben blij met dit topic. En ook over de ervaring van @De Zandman . Vind het voor hun mega kut maar het heeft mij wel de ogen geopend! En ik hoop ook van anderen.
Ik dacht er ook makkelijk over omdat het minder verslavend zou zijn als echt benzo’s. Niet dat ik het vaak nam maar wel al een paar x op een moment dat ik een echte benzo niet zou nemen.

Ik heb daarom expres de laatste x speed en mijn 1e keer 3mmc zonder Eti of benzo gedaan. Wel veel wiet er bij en er na. (Maar dat is standaard bij elke stim bij mij)
Als ik dit topic etc niet had gelezen had ik beide keren denk wel Eti genomen.

Ik heb voor vandaag na de 3mmc wiet in huis. Misschien neem ik nu wel Eti er na maar ik weet het nog niet. Ook weet ik niet of ik ga bijkopen voor het verbod.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laat deze rc maar links liggen, dat is veel beter voor je!
Het is het niet waard, die ellende
Laat ze liggen!
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#20
vader zei:
Ik ken iemand die van multi-RC benzo gebruik (eti en clona) is afgekickt dmv Diclazepam. Het is een goede vervanger voor Diazepam omdat het qua halfwaarde in de buurt komt. Je hebt een bekende vendor (die met de eenheidsprijzen) die het per 150mg verkoopt voor een prima prijs.
Deze is gemixt met Inositol, waardoor het met en microgram weegschaal goed te doseren is, als ik me niet vergis is dan 25mg (of was het 33mg?) poeder gelijk aan 1mg Diclazepam. zo kun je langzaam afbouwen als je een microgramscale hebt.
Schijnt ook een goed middel te zijn voor alcohol withdrawal.
Klik om te vergroten...
Teveel herkenning in bijna alle posts.
Ik kreeg voor een nogal levensbreige alcohol verslaving in een kliniek diazepam. Het was andere niet verantwoord. Nu 2 jaar geen alcohol. Jeej.

Maar wel een benzo verslaving aan het afbouwen. Diazepam is voor mij the way to go. Ik kom van ver maar ben er bijna.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."