Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam valkuil

Etizolam valkuil

137 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sterretje1984 zei:
Bij cold turey is dat heftig maar ben je wel sneller van dat rotgevoel af. Een aantal weken ipv elke week opnieuw en dat voor maanden lang
Klik om te vergroten...
Bij benzodiazepinen kan ct juist heel erg verkeerd uitpakken. In hoge doses op zowel lichamelijk als op psychisch gebied. Afbouwen is daarom echt wel een must. Hoewel de hoeveelheden waarin nu wordt gesproken wel meevallen en het op zich wel kan, hangt ook dat af van hoe lang er al gebruik wordt gemaakt van de stof. Voorzichtigheid geboden iig
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Het is misschien ook gewoon tijd voor een minder stressvolle baan ofzo....
Klik om te vergroten...
Kan zeker iets zijn wat meespeelt. Daarom is het ook goed om bij het afbouwen van benzo's gebruik te maken van de hulp van bijvoorbeeld een poh. Als dat een beetje een goede psycholoog is, dan kom je vaak achter een heleboel dingen waarvan je je niet realiseerde dat ze er waren, maar waardoor veel stress ontstaan is.

Mij heeft juist dat deel, het onderzoeken waarom ik er ooit aan begonnen was, het meest geholpen om er uiteindelijk langdurig vanaf te kunnen blijven en iig niet terug te vallen in verslaving.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Waar is iedereen als je ze nodig hebt? Moet ik er naar vragen? Dat hoeven mensen toch ook niet bij mij?
Voelt als; Nee met Mezelf zal het vast goed gaan die heeft alles al op orde, die heeft geen aandacht nodig anders komt hij zelf wel.... Het is niet zo, maar zo voelt het nu wel even.. Best veel gehuild hierom deze dagen.
Klik om te vergroten...
Heftig, sterkte weer! Ik kan me goed voorstellen dat zoiets met pieken en dalen komt en dat dat natuurlijk erg demotiverend is.

Bovenstaande vond ik wel een interessant en herkenbaar gevoel. Voor mij is het altijd belangrijk om te onthouden dat iedereen het altijd al zo druk heeft met zichzelf. Ik heb ook wel eens later pas gehoord dat vrienden of naasten in een slechte periode zaten, terwijl ik dat op het moment niet door had. Vooral als je tijdelijk wat minder contact hebt, dan gaan mensen er snel van uit dat je het gewoon even heel druk hebt op het moment. Wees natuurlijk niet bang om gewoon naar mensen toe te stappen, niet eens zozeer met een roep om hulp maar gewoon om het contact te onderhouden. Dan kom je er toch vaak achter dat je zeker niet vergeten bent!

De afkick klinkt heel zwaar! Het lijkt me moeilijk om juist op zo'n dieptepunt niet te grijpen naar de benzo's, aangezien dat al je problemen op dat moment eventjes op kan lossen. Krijg je wel hulp van buitenaf of doe je het helemaal alleen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Kan zeker iets zijn wat meespeelt. Daarom is het ook goed om bij het afbouwen van benzo's gebruik te maken van de hulp van bijvoorbeeld een poh. Als dat een beetje een goede psycholoog is, dan kom je vaak achter een heleboel dingen waarvan je je niet realiseerde dat ze er waren, maar waardoor veel stress ontstaan is.

Mij heeft juist dat deel, het onderzoeken waarom ik er ooit aan begonnen was, het meest geholpen om er uiteindelijk langdurig vanaf te kunnen blijven en iig niet terug te vallen in verslaving.
Klik om te vergroten...
Heb helaas niet al te veel goede ervaringen met psychologen gehad maar is zeker een optie om weer aan te gaan mocht het me niet lukken met zeg een maand. Hou het ook zeker in mijn achterhoofd 👍.

Boyman zei:
Bovenstaande vond ik wel een interessant en herkenbaar gevoel. Voor mij is het altijd belangrijk om te onthouden dat iedereen het altijd al zo druk heeft met zichzelf. Ik heb ook wel eens later pas gehoord dat vrienden of naasten in een slechte periode zaten, terwijl ik dat op het moment niet door had. Vooral als je tijdelijk wat minder contact hebt, dan gaan mensen er snel van uit dat je het gewoon even heel druk hebt op het moment. Wees natuurlijk niet bang om gewoon naar mensen toe te stappen, niet eens zozeer met een roep om hulp maar gewoon om het contact te onderhouden. Dan kom je er toch vaak achter dat je zeker niet vergeten bent!
Klik om te vergroten...
Je hebt volkomen helemaal gelijk. Vandaag zie ik dat ook wel weer in voor een groot gedeelte. Maar op sommige momenten voel ik me er gewoon alleen voor staan en dat dan voornamelijk omdat het altijd nét niet slecht genoeg met me gaat zodat het andere opvalt. Daarbij verberg ik het ook snel dus is ook aan mijzelf te danken. Goed punt!

Op dit moment alleen, maar ik geef het nog 3 a 4 weken en als het dan niet nagenoeg naar nul gebracht is, dan moet er toch proffessionele hulk en of begeleiding bij komen kijken. Gaat vandaag wel redelijk hoor. Maar komt omdat ik nu 4mg dia heb gehadf dus de scherpe randjes zijn er af en een hoop te doen vandaag wat ook wel zal helpen.

Bedankt voor jullie berichten weer in ieder geval! :blushing:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eve's drop zei:
Ik denk dat tolerantie niet zo snel stijgt hoor, wel iets maar niet zo drastisch.

Delusions of sobriety dat is wel echt heel erg mogelijk en zorgt ervoor dat je denkt dat je minder sterk onder invloed bent dan de dag ervoor, niets is minder waar.

Ook vertrouw ik die pellets nooit helemaal,wie zegt dat alles exact 1mg is? Kan zomaar zijn dat er per pellet een verschil is van 0.2mg
Klik om te vergroten...

Ja beide is mogelijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
OlderPsyEr zei:
Dank voor het delen. Ik realiseer mij dat ik mij ook wel eens op het grensgebied begeef met etizolam. Te veel uppers en dan maar een paar pilletjes etizolam om toch wat slaap te pakken. Een te vol hoofd van stress op het werk, dan maar 1 of 2 mg etizolam.

Ik ga mij eens wat meer verdiepen in de bijwerkingen en verslavingsverschijnselen. Mogelijk denk ik dat er bepaalde symptomen zijn van de uppers maar komen ze wel door het gebruik van etizolam.......
Klik om te vergroten...

Was net precies hetzelfde aan het denken. Vind dit ook wel tricky! De symptomen van een stim come down/crash (al is het maar een lage dosis methylfenidaat, merk ik het toch vaak wel beetje) lijken erg te overlappen met de symptomen van benzo-afhankelijkheid. Wat is wat? Op den duur is misschien niet meer te onderscheiden wat waar vandaan komt? Poeh ja, maakt het nog meer een slippery slope om ze vaak samen te gebruiken, serieus besefmoment dat ik daar ook voor ga moeten waken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou een korte update.

Gister en vandaag dus wel weer 1,2mg etizolam gehad maar had vandaag wel een hele goede dag. Dus wie weet morgen dat ik nog wat kan minderen en anders het weekend weer onder die 1mg duiken. Dat gaat namelijk toch wel een stuk makkelijker dan wanneer ik moet werk.
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#8
hou vol
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gister 1,5 mg eti gehad en kom vandaag weer op 1,2mg. Lukt nog moeilijk dus om onder die 1mg te blijven. Als dat vanaf morgen of overmorgen nog niet lukt ga ik diazepam proberen te scoren om daar het laatste beetje mee af te bouwen. Schiet niet op zo

Vervelende is verder dat ik me eigenlijk verder helemaal prima voel. Ga nog vroeg uit bed, train paar keer per week, op het werk gaat ook erg goed en voel me algemeen best heel goed. Zou mijn staat van zijn zo een 8 geven. Alleen het principe dat ik afhankelijk ben zit in de weg. Misschien maakt dit gegeven het ook wel extra moeilijk.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Gister 1,5 mg eti gehad en kom vandaag weer op 1,2mg. Lukt nog moeilijk dus om onder die 1mg te blijven. Als dat vanaf morgen of overmorgen nog niet lukt ga ik diazepam proberen te scoren om daar het laatste beetje mee af te bouwen. Schiet niet op zo

Vervelende is verder dat ik me eigenlijk verder helemaal prima voel. Ga nog vroeg uit bed, train paar keer per week, op het werk gaat ook erg goed en voel me algemeen best heel goed. Zou mijn staat van zijn zo een 8 geven. Alleen het principe dat ik afhankelijk ben zit in de weg. Misschien maakt dit gegeven het ook wel extra moeilijk.
Klik om te vergroten...
Misschien ben je te snel aan het afbouwen. Wil je natuurlijk ook niet foutief adviseren maar is het niet een mogelijkheid voor je om toch nog even stabiel op je huidige inname te blijven om vervolgens over 2 weken weer verder te gaan af te bouwen. Vind het erg knap wat je allemaal doet. Het zou jammer zijn als je straks afhaakt omdat het niet lukt.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig verhaal en zeker een goede wakeupcall/waarschuwing voor iedereen die het spul in huis heeft liggen (waaronder ik zelf)! Dankjewel voor de post, heel veel sterkte en succes.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoraa zei:
Misschien ben je te snel aan het afbouwen. Wil je natuurlijk ook niet foutief adviseren maar is het niet een mogelijkheid voor je om toch nog even stabiel op je huidige inname te blijven om vervolgens over 2 weken weer verder te gaan af te bouwen. Vind het erg knap wat je allemaal doet. Het zou jammer zijn als je straks afhaakt omdat het niet lukt.
Klik om te vergroten...
Wellicht heb je een punt ja. Ik zal het nog wel aankijken. Ik voel me verder prima en het leven loopt eigenlijk wel op rolletjes dus daar ligt het niet aan.
Misschien wil ik te snel inderdaad maar aan de andere kant hoe langer ik er aan blijf zitten hoe moeilijker. Ach blijft gewoon lastig. Ik blijf het zo deze week nog even proberen en kijk volgende week even aan waar ik dan 10 dagen vrij ben en wellicht een beter moment om stappen te minderen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
Klik om te vergroten...
Het maakt het wel echt een stuk makkelijker man vanwege de lange werkingstijd
Ik zou het gewoon doen om het wat makkelijker te maken
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Wellicht heb je een punt ja. Ik zal het nog wel aankijken. Ik voel me verder prima en het leven loopt eigenlijk wel op rolletjes dus daar ligt het niet aan.
Misschien wil ik te snel inderdaad maar aan de andere kant hoe langer ik er aan blijf zitten hoe moeilijker. Ach blijft gewoon lastig. Ik blijf het zo deze week nog even proberen en kijk volgende week even aan waar ik dan 10 dagen vrij ben en wellicht een beter moment om stappen te minderen
Klik om te vergroten...

Mezelf zei:
Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
Klik om te vergroten...

De week is nog niet voorbij hoor. 😉

ee als je aan Diazepam kan komen dan kun je dat proberen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
Klik om te vergroten...
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?
Klik om te vergroten...
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.

Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heel goed omschreven waarom ik ver weg blijf van dit soort middelen.

Sterkte de aankomende tijd met stoppen:growingheart:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vroeg me vandaag onder de afwas nog af hoe het met je gaat.
Wat voel je als je afbouwt en je ervaart ontwenningsverschijnselen?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.

Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."