Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam valkuil

Etizolam valkuil

137 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
Klik om te vergroten...
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?
Klik om te vergroten...
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.

Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel goed omschreven waarom ik ver weg blijf van dit soort middelen.

Sterkte de aankomende tijd met stoppen:growingheart:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vroeg me vandaag onder de afwas nog af hoe het met je gaat.
Wat voel je als je afbouwt en je ervaart ontwenningsverschijnselen?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.

Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tuimel nu maar op dit topic ouwe rukker ,

wens je alle sterkte toe, prijs je gelukkig dat de doseringen gering zijn...

dit ga je kunnen ... klamp me gerust aan op moedeloze dagen ... i'm in, ga dit volgen vanaf nu
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageer :) als het maar een paar dagen slecht slapen is....

Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Klik om te vergroten...

Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.

jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.

is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
blue eyes zei:
Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.

jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.

is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman
Klik om te vergroten...
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.

Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.

Verslaafd

Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.

Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageer :) als het maar een paar dagen slecht slapen is....

Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.
Klik om te vergroten...

de duur en dosering, het al dan niet cold turkey gaan bepalen. veel
karakterstructuur van de. gebruiker, de landingsbaan... waar kom je terecht ? hoe was je voor je gebruik, land je opnieuw in een depressie?
welk brokkenparcours reed je onder de benzo's...welke schaamte moet je onder ogen zien?
ik was haastig in mei en deed het cold turkey dan is het een enkeltje richting hel voor zes weken,
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#12
er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,

er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;

de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,

bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.

edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.

Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.

Verslaafd

Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.

Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.
Klik om te vergroten...
vaak is het ook typisch dat de oorspronkelijke klachten verergerd terug komen ...wie het voor angst nam krijgt blijkbaar hevigere angstklachten

wie het voor insomnia nam krijgt een insomnia rebound tot hij opt puntje van een psychose raakt...

maar de oorspronkelijke klacht komt steeds het ergste terug dus de angstigen hadden minder insomnia rebound, wat dan weer bewijst dat er veel tussen de oren zit, en het ook gekmakerij is van de op de hol geslagen benzo gedachten in de. withdrawl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Hallo allemaal,

Toch maar even van mij afschrijven en het verloop en oorsprong op papier zetten dat ik na bijna 20 jaar drugs gebruik, nu pas voor het eerst echt van iets moet afkicken. Ik wist mij hele leven al dat ik een soort drugs hobby zou hebben en verzamelde vanaf mijn 17 a 18de al verschillende middelen. Heb nu ook zo'n 50 verschillende middelen in huis. Maar deze trotse psychonautische drugs verzamelaar wist dat ik van middelen als opiaten maar vooral benzo's uit de buurt moest blijven. Door mijn hyper gevoeligheid met daarbij ook nog een ongelofelijk denkertje zijn deze middelen veel te verleidelijk. Als je dan ook nog gevoelig bent die alles overdenkt, dan lijken deze middelen bijna wondermiddelen. Ze brengen je even rust die ik altijd zocht maar uiteindelijk moet je die rust altijd weer terugbetalen.

Ondanks ik dit wist begon ik een klein half jaar terug toch aan de Etizolam want dit zou dan een benzo zijn die minder snel verslavend zou werken. Eerst ging het goed om te kunnen slapen na stim gebruik in het weekend dus hield ik het bij 1x per week ofzo. Maar toch door omstandigheden die om mij heen gebeurde werd het wel te makkelijk om die spray mee naar m'n werk te nemen. Af en toe een spray voor een belangrijk gesprek sloop er zo in. Voor ik het wist zat ik dagelijks aan dat spul want in het weekend ging er zoveel in om mij lam te leggen dat de rebound er wel voor zorgde dat ik vaker een spraytje nam doordeweeks.

Zo zit ik onderhand al 4 maanden dagelijks aan de Etizolam. Mijn hoogste gemiddelde was rond de 2,5 a 3mg per dag. Ik dacht heel laag maar daar ben ik wel op terug gekomen zodra ik minder of niet begon te nemen. Trillen, ziek voelen, onrustig, gespannen, zweten enz. Dit gaf voor mij dan wel weer echt het teken dat er mee gestopt moet worden en ik moet beginnen met afbouwen.

Ik denk dat dit halverwege/eind juli was ofzo dat ik bewust begon met afbouwen in de hoop eind augustus er van af te zijn. Echter door een heftige kortstondige relatie die ook plots weer verdween werd het toch moeilijk te blijven minder voor een periode. Gelukkig bouwde ik de dosis niet op maar bleef zeker wel een maandje hangen rond de 1,5 a 2 mg per dag.

Maar sinds +-3 weken weer bewust de draad opgepakt en onderhand zat ik vorige week de hele week op max 1,2mg per dag. De weekend dagen zelfs 0,9mg p/d en gister ook. Echter lukte het vandaag niet om op die 0,9mg te blijven en zit daarom nu weer op 1,2mg. Ik merkte duidelijk trillingen vanmorgen en had zelfs een paar duizelingen aanvalletjes op de dag. Ze duurde maar heel kort maar ze waren er wel even. Dit liet mij toch dat extra spraytje weer nemen.

Wat is het toch een klote troep en dat ik zo stom ben geweest, na zoveel jaren "wijs" gebruik, in de benzo valkuil ben getrapt. Nou heb ik best een periode meegemaakt dat ik te veel drugs gebruikte en dan met name een periode aan speed. Kon het wel echt een verslaving noemen met 4 dagen per week gebruik. Maar daar raakte ik zo van af als je het vergelijkt met het stoppen van benzo's. Wat heb ik me daarin vergist.

Ik ga door en beschrijf het verloop van de laatste weken afbouw in dit topic.

Deze week dus het streven niet boven de 1mg te komen maar is vanaf zaterdag gelukt behalve vandaag. Kan er om zitten balen maar dat heeft weinig nut denk ik. Morgen is gewoon weer een dag om onder die 1mg proberen te blijven.

Dit is dus tevens een waarschuwing voor mensen die middelen als deze denken de baas te kunnen zijn. Je merkt pas hoeveel effect die benzo's op je hebben en hoe er je er verslaafd aan ben, op het moment dat je ermee wilt stoppen. Pas dus op voor deze bende...........
Klik om te vergroten...
Ja etizolam veroorzaakt echt best wel snel lichamelijke afhankelijkheid. Het nare is ook dat na één keer gebruiken je de dag(en) daarna ook gewoon wat onrustig bent. Maar dat gaat dan weer zo ongemerkt (mede vanwege geheugenverlies) dat je de avond weer denkt van 'hè ik voel me wat gespannen ik neem wat etizolam'. De ontwenningsverschijnselen kunnen best heftig zijn inderdaad. Maar het kan nog erger: hoofdpijn, hallucinaties, slaapverlamming en zelfs epileptische aanvallen. Goed dus dat je langzaam afbouwt. En als je dan in een wat moeilijkere periode stabiel blijft, dat is ook niet zo gek. Gewoon zo door blijven gaan dus en dan ben je er zo van af!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,

er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;

de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,

bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.

edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel
Klik om te vergroten...
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.

Je kunt beter minder drugs nemen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.

Je kunt beter minder drugs nemen.
Klik om te vergroten...

ik preek dit ook tegenwoordig ! beter de nastimulatie uitzitten als straf, ben je dan bizar lang wakker heb je veel tijd om na te denken over je overdreven gebruik... daar leer je uit.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#17
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil

ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
blue eyes zei:
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil

ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.
Klik om te vergroten...

Volledig eens met jullie waarschuwingen voor benzo's hoor, die zijn ook volkomen terecht, maar er zijn ook mensen die JUIST alleen heel sporadisch een benzo gebruiken als ze stimulanten hebben gebruikt.

Niet iedereen raakt er verslaafd aan al is het zeer verleidelijk.

Niet kunnen slapen na stims betekent i.m.o. ook niet perse dat je teveel gebruikt hebt, er zijn mensen die er gevoeliger voor zijn dan anderen en die na een lage-normale dosis al oneindig plafonddienst hebben. Om maar een voorbeeld te noemen: als ik na LSD na 14/15 uur geen benzo neem, dan ben ik nog úren zoet, helemaal gaar van alle indrukken, en ben ik de dag erna niks waard. Ik gun mijn hoofd dan toch liever wat rust na zo'n trip.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
Klik om te vergroten...

Wiet en benzo afkick zijn niet te vergelijken hoor,

Ik slaap ook al een paar weken vrij slecht in combinatie met levendige dromen maar een benzo insomnia gaat gepaard met paniek aanvallen en het idee dat je hart ermee stopt.

Wiet afkick is een walk in the park vergeleken met een benzo afkick 😉
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Roze Olifant ja weet je bevindingen dan te zeggen, als je een magischere afterglowweek ervaart.

maar ja LSD is tijdrovend, daarom is microdosen zo hip, LSD was anti establishment en nu is het geintegreerd in het kapitalisme als prestatiedrug, sillicon valley enz

alles moet snel en makkelijk integreerbaar zijn, want we mogen niet te lang vallen en snel weer opstaan voor de ratrace :thinking:

vandaar ook de nu razend populaire stim benzo combi, makkelijk doordeweeks toepasbaar.

alles moet hapklaar en makkelijk te verteren zijn...

ja, las eens dat je vaak twee tot drie keer een benzo nam per week .

zo gaat dat dan , bij mij toen toch, och een sollicitatiegesprek morgen ,beter wat extra rust nemen .

pfff een paar nachten slecht geslapen, benzootje nemen en wat bijtanken.

dan een stimnachtje , alweer een benzo .

en voor jet weet, zit je op een moment de telsom te maken van fuck hoelang zit ik nu al dagelijks aan de benzo's?

en hebbes, dan leer je de schaduwkant kennen van ''maar dat kalmeerpilletje''/

heb onder de drugs met alligators geworsteld en leeuwen door hoepels doen springen, maar de benzoboogieman, maakte mij nog een mm groot.:screamcat:

zag hem even niet komen, ontzagwekkend, maar goed heb er genoeg in beleefd om jaren wilde kampvuurverhalen te vertellen ovr die periode

dat dan weer wel

of in de schommelstoel aan de haard tegen mijn kleinkinderen, toen opa wezen werken was wiebelbenend op 60 mg bromazepam .

als winkelbewaker die plots overal grootse kleptomanecomplotten zag... en wauwelend de manager aansprak over de zwakke plekken in zijn winkel

voor gehaaide dieven.

en toen opa en toen ?

En toen kindje zeikte opa op een nacht gans zen bed vol en besefte ie dat hij genoeg had gehad, en de low bereikt had ... en de helletocht van de benzowithdrawl wou gaan ondernemen...

en toen kwam ik je oma tegen , toen ik bedlegerig haar naar rechts swipte op tinder. ze had toen nog van die ordinaire make up aan zoals doorgaans de gewoonte was... maar jongens wat had ze dikke grote ....

enz enz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."