#1
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?Vandaag weer 1,2mg met lichte moeite. Ben bang dat het diazepam gaat worden vanaf volgende week..........
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.
Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageerIk vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.
jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.
is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageerals het maar een paar dagen slecht slapen is....
Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.
vaak is het ook typisch dat de oorspronkelijke klachten verergerd terug komen ...wie het voor angst nam krijgt blijkbaar hevigere angstklachtenHeb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.
Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.
Verslaafd
Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.
Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.
Ja etizolam veroorzaakt echt best wel snel lichamelijke afhankelijkheid. Het nare is ook dat na één keer gebruiken je de dag(en) daarna ook gewoon wat onrustig bent. Maar dat gaat dan weer zo ongemerkt (mede vanwege geheugenverlies) dat je de avond weer denkt van 'hè ik voel me wat gespannen ik neem wat etizolam'. De ontwenningsverschijnselen kunnen best heftig zijn inderdaad. Maar het kan nog erger: hoofdpijn, hallucinaties, slaapverlamming en zelfs epileptische aanvallen. Goed dus dat je langzaam afbouwt. En als je dan in een wat moeilijkere periode stabiel blijft, dat is ook niet zo gek. Gewoon zo door blijven gaan dus en dan ben je er zo van af!Hallo allemaal,
Toch maar even van mij afschrijven en het verloop en oorsprong op papier zetten dat ik na bijna 20 jaar drugs gebruik, nu pas voor het eerst echt van iets moet afkicken. Ik wist mij hele leven al dat ik een soort drugs hobby zou hebben en verzamelde vanaf mijn 17 a 18de al verschillende middelen. Heb nu ook zo'n 50 verschillende middelen in huis. Maar deze trotse psychonautische drugs verzamelaar wist dat ik van middelen als opiaten maar vooral benzo's uit de buurt moest blijven. Door mijn hyper gevoeligheid met daarbij ook nog een ongelofelijk denkertje zijn deze middelen veel te verleidelijk. Als je dan ook nog gevoelig bent die alles overdenkt, dan lijken deze middelen bijna wondermiddelen. Ze brengen je even rust die ik altijd zocht maar uiteindelijk moet je die rust altijd weer terugbetalen.
Ondanks ik dit wist begon ik een klein half jaar terug toch aan de Etizolam want dit zou dan een benzo zijn die minder snel verslavend zou werken. Eerst ging het goed om te kunnen slapen na stim gebruik in het weekend dus hield ik het bij 1x per week ofzo. Maar toch door omstandigheden die om mij heen gebeurde werd het wel te makkelijk om die spray mee naar m'n werk te nemen. Af en toe een spray voor een belangrijk gesprek sloop er zo in. Voor ik het wist zat ik dagelijks aan dat spul want in het weekend ging er zoveel in om mij lam te leggen dat de rebound er wel voor zorgde dat ik vaker een spraytje nam doordeweeks.
Zo zit ik onderhand al 4 maanden dagelijks aan de Etizolam. Mijn hoogste gemiddelde was rond de 2,5 a 3mg per dag. Ik dacht heel laag maar daar ben ik wel op terug gekomen zodra ik minder of niet begon te nemen. Trillen, ziek voelen, onrustig, gespannen, zweten enz. Dit gaf voor mij dan wel weer echt het teken dat er mee gestopt moet worden en ik moet beginnen met afbouwen.
Ik denk dat dit halverwege/eind juli was ofzo dat ik bewust begon met afbouwen in de hoop eind augustus er van af te zijn. Echter door een heftige kortstondige relatie die ook plots weer verdween werd het toch moeilijk te blijven minder voor een periode. Gelukkig bouwde ik de dosis niet op maar bleef zeker wel een maandje hangen rond de 1,5 a 2 mg per dag.
Maar sinds +-3 weken weer bewust de draad opgepakt en onderhand zat ik vorige week de hele week op max 1,2mg per dag. De weekend dagen zelfs 0,9mg p/d en gister ook. Echter lukte het vandaag niet om op die 0,9mg te blijven en zit daarom nu weer op 1,2mg. Ik merkte duidelijk trillingen vanmorgen en had zelfs een paar duizelingen aanvalletjes op de dag. Ze duurde maar heel kort maar ze waren er wel even. Dit liet mij toch dat extra spraytje weer nemen.
Wat is het toch een klote troep en dat ik zo stom ben geweest, na zoveel jaren "wijs" gebruik, in de benzo valkuil ben getrapt. Nou heb ik best een periode meegemaakt dat ik te veel drugs gebruikte en dan met name een periode aan speed. Kon het wel echt een verslaving noemen met 4 dagen per week gebruik. Maar daar raakte ik zo van af als je het vergelijkt met het stoppen van benzo's. Wat heb ik me daarin vergist.
Ik ga door en beschrijf het verloop van de laatste weken afbouw in dit topic.
Deze week dus het streven niet boven de 1mg te komen maar is vanaf zaterdag gelukt behalve vandaag. Kan er om zitten balen maar dat heeft weinig nut denk ik. Morgen is gewoon weer een dag om onder die 1mg proberen te blijven.
Dit is dus tevens een waarschuwing voor mensen die middelen als deze denken de baas te kunnen zijn. Je merkt pas hoeveel effect die benzo's op je hebben en hoe er je er verslaafd aan ben, op het moment dat je ermee wilt stoppen. Pas dus op voor deze bende...........
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,
er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;
de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,
bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.
edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.
Je kunt beter minder drugs nemen.
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil
ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."