Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam valkuil

Etizolam valkuil

137 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Precies wat @Carlitos zei. Bij een afhankelijkheid is 25% minder dus zeker voelbaar. Ik zal vandaag dan ook weer op 1,2mg uitkomen waarschijnlijk. Als dat de hele week blijft dan zit ik 2 weken op 1,2mg met 3 dagen op 0,9 maar ga er vanuit dat ergens deze week nog wel paar keer onder de 1mg kan blijven om vervolgens volgende week vast te houden op 0,9mg. Mocht dat niet lukken dan stop ik met de eti en pak ik een langer werkende benzo als diclazepam om af te bouwen. Even afwachten...
Klik om te vergroten...

Dit is misschien zowiezo wel een goed idee om te switchen naar een benzo met lange halfwaarde tijd die niet al te sedatief/hypnotisch is (geen flubromazepam o.i.d.)

Diclazepam en nor-flurazepam zijn wat dat betreft de beste keuze om je een goede duw in de juiste richting te geven, wacht daarbij ook iedere keer zo lang mogelijk met her-doseren tot het echt nodig is, maar beul jezelf niet af!

Etizolam is jou zondebok dus die moet er z.s.m. uit lijkt mij, van kortwerkende benzo's heb je nu meer last i.v.m. die rebound na een uur of 4..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Precies wat @Carlitos zei. Bij een afhankelijkheid is 25% minder dus zeker voelbaar. Ik zal vandaag dan ook weer op 1,2mg uitkomen waarschijnlijk. Als dat de hele week blijft dan zit ik 2 weken op 1,2mg met 3 dagen op 0,9 maar ga er vanuit dat ergens deze week nog wel paar keer onder de 1mg kan blijven om vervolgens volgende week vast te houden op 0,9mg. Mocht dat niet lukken dan stop ik met de eti en pak ik een langer werkende benzo als diclazepam om af te bouwen. Even afwachten...
Klik om te vergroten...
Ik wens je echt succes kerel! 💪
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eve's drop zei:
Dat zogenaamde "minder verslavende" is misschien wel de allergrootste valkuil die je maar kan bedenken, als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal zo snap je.

Zo was er ooit eens zo'n gezegde dat wiet niet zo verslavend zou werken. Ik weet wel beter!

Wanneer iemand zegt minder verslavend dan gaat er bij mij een alarmbel rinkelen hoor! Do not trust drugs!

P.s. het schijnt ook dat je gyno kan krijgen van de Etiz! Aka manboobs 😑
Klik om te vergroten...

Wiet is zeker verslavend. Altijd uitkijken met Eti dus. Heelgoed dat dit zo verteld word door @Mezelf
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga er dan ook maar extra op letten. In mijn 2 weken vakantie heb ik 4 of 5x eti gebruikt. En volgens mij het weekend er voor of daar voor ook 1 avond. Idd met het idee dat het wel kan.
Nu is het zeker nog niet verontrustend maar wel een goede waarschuwing ook voor mij!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tuimel nu maar op dit topic ouwe rukker ,

wens je alle sterkte toe, prijs je gelukkig dat de doseringen gering zijn...

dit ga je kunnen ... klamp me gerust aan op moedeloze dagen ... i'm in, ga dit volgen vanaf nu
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageer :) als het maar een paar dagen slecht slapen is....

Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Klik om te vergroten...

Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.

jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.

is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
blue eyes zei:
Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.

jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.

is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman
Klik om te vergroten...
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.

Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.

Verslaafd

Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.

Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageer :) als het maar een paar dagen slecht slapen is....

Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.
Klik om te vergroten...

de duur en dosering, het al dan niet cold turkey gaan bepalen. veel
karakterstructuur van de. gebruiker, de landingsbaan... waar kom je terecht ? hoe was je voor je gebruik, land je opnieuw in een depressie?
welk brokkenparcours reed je onder de benzo's...welke schaamte moet je onder ogen zien?
ik was haastig in mei en deed het cold turkey dan is het een enkeltje richting hel voor zes weken,
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#11
er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,

er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;

de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,

bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.

edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.

Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.

Verslaafd

Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.

Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.
Klik om te vergroten...
vaak is het ook typisch dat de oorspronkelijke klachten verergerd terug komen ...wie het voor angst nam krijgt blijkbaar hevigere angstklachten

wie het voor insomnia nam krijgt een insomnia rebound tot hij opt puntje van een psychose raakt...

maar de oorspronkelijke klacht komt steeds het ergste terug dus de angstigen hadden minder insomnia rebound, wat dan weer bewijst dat er veel tussen de oren zit, en het ook gekmakerij is van de op de hol geslagen benzo gedachten in de. withdrawl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Hallo allemaal,

Toch maar even van mij afschrijven en het verloop en oorsprong op papier zetten dat ik na bijna 20 jaar drugs gebruik, nu pas voor het eerst echt van iets moet afkicken. Ik wist mij hele leven al dat ik een soort drugs hobby zou hebben en verzamelde vanaf mijn 17 a 18de al verschillende middelen. Heb nu ook zo'n 50 verschillende middelen in huis. Maar deze trotse psychonautische drugs verzamelaar wist dat ik van middelen als opiaten maar vooral benzo's uit de buurt moest blijven. Door mijn hyper gevoeligheid met daarbij ook nog een ongelofelijk denkertje zijn deze middelen veel te verleidelijk. Als je dan ook nog gevoelig bent die alles overdenkt, dan lijken deze middelen bijna wondermiddelen. Ze brengen je even rust die ik altijd zocht maar uiteindelijk moet je die rust altijd weer terugbetalen.

Ondanks ik dit wist begon ik een klein half jaar terug toch aan de Etizolam want dit zou dan een benzo zijn die minder snel verslavend zou werken. Eerst ging het goed om te kunnen slapen na stim gebruik in het weekend dus hield ik het bij 1x per week ofzo. Maar toch door omstandigheden die om mij heen gebeurde werd het wel te makkelijk om die spray mee naar m'n werk te nemen. Af en toe een spray voor een belangrijk gesprek sloop er zo in. Voor ik het wist zat ik dagelijks aan dat spul want in het weekend ging er zoveel in om mij lam te leggen dat de rebound er wel voor zorgde dat ik vaker een spraytje nam doordeweeks.

Zo zit ik onderhand al 4 maanden dagelijks aan de Etizolam. Mijn hoogste gemiddelde was rond de 2,5 a 3mg per dag. Ik dacht heel laag maar daar ben ik wel op terug gekomen zodra ik minder of niet begon te nemen. Trillen, ziek voelen, onrustig, gespannen, zweten enz. Dit gaf voor mij dan wel weer echt het teken dat er mee gestopt moet worden en ik moet beginnen met afbouwen.

Ik denk dat dit halverwege/eind juli was ofzo dat ik bewust begon met afbouwen in de hoop eind augustus er van af te zijn. Echter door een heftige kortstondige relatie die ook plots weer verdween werd het toch moeilijk te blijven minder voor een periode. Gelukkig bouwde ik de dosis niet op maar bleef zeker wel een maandje hangen rond de 1,5 a 2 mg per dag.

Maar sinds +-3 weken weer bewust de draad opgepakt en onderhand zat ik vorige week de hele week op max 1,2mg per dag. De weekend dagen zelfs 0,9mg p/d en gister ook. Echter lukte het vandaag niet om op die 0,9mg te blijven en zit daarom nu weer op 1,2mg. Ik merkte duidelijk trillingen vanmorgen en had zelfs een paar duizelingen aanvalletjes op de dag. Ze duurde maar heel kort maar ze waren er wel even. Dit liet mij toch dat extra spraytje weer nemen.

Wat is het toch een klote troep en dat ik zo stom ben geweest, na zoveel jaren "wijs" gebruik, in de benzo valkuil ben getrapt. Nou heb ik best een periode meegemaakt dat ik te veel drugs gebruikte en dan met name een periode aan speed. Kon het wel echt een verslaving noemen met 4 dagen per week gebruik. Maar daar raakte ik zo van af als je het vergelijkt met het stoppen van benzo's. Wat heb ik me daarin vergist.

Ik ga door en beschrijf het verloop van de laatste weken afbouw in dit topic.

Deze week dus het streven niet boven de 1mg te komen maar is vanaf zaterdag gelukt behalve vandaag. Kan er om zitten balen maar dat heeft weinig nut denk ik. Morgen is gewoon weer een dag om onder die 1mg proberen te blijven.

Dit is dus tevens een waarschuwing voor mensen die middelen als deze denken de baas te kunnen zijn. Je merkt pas hoeveel effect die benzo's op je hebben en hoe er je er verslaafd aan ben, op het moment dat je ermee wilt stoppen. Pas dus op voor deze bende...........
Klik om te vergroten...
Ja etizolam veroorzaakt echt best wel snel lichamelijke afhankelijkheid. Het nare is ook dat na één keer gebruiken je de dag(en) daarna ook gewoon wat onrustig bent. Maar dat gaat dan weer zo ongemerkt (mede vanwege geheugenverlies) dat je de avond weer denkt van 'hè ik voel me wat gespannen ik neem wat etizolam'. De ontwenningsverschijnselen kunnen best heftig zijn inderdaad. Maar het kan nog erger: hoofdpijn, hallucinaties, slaapverlamming en zelfs epileptische aanvallen. Goed dus dat je langzaam afbouwt. En als je dan in een wat moeilijkere periode stabiel blijft, dat is ook niet zo gek. Gewoon zo door blijven gaan dus en dan ben je er zo van af!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
blue eyes zei:
er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,

er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;

de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,

bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.

edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel
Klik om te vergroten...
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.

Je kunt beter minder drugs nemen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.

Je kunt beter minder drugs nemen.
Klik om te vergroten...

ik preek dit ook tegenwoordig ! beter de nastimulatie uitzitten als straf, ben je dan bizar lang wakker heb je veel tijd om na te denken over je overdreven gebruik... daar leer je uit.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#16
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil

ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
blue eyes zei:
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil

ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.
Klik om te vergroten...

Volledig eens met jullie waarschuwingen voor benzo's hoor, die zijn ook volkomen terecht, maar er zijn ook mensen die JUIST alleen heel sporadisch een benzo gebruiken als ze stimulanten hebben gebruikt.

Niet iedereen raakt er verslaafd aan al is het zeer verleidelijk.

Niet kunnen slapen na stims betekent i.m.o. ook niet perse dat je teveel gebruikt hebt, er zijn mensen die er gevoeliger voor zijn dan anderen en die na een lage-normale dosis al oneindig plafonddienst hebben. Om maar een voorbeeld te noemen: als ik na LSD na 14/15 uur geen benzo neem, dan ben ik nog úren zoet, helemaal gaar van alle indrukken, en ben ik de dag erna niks waard. Ik gun mijn hoofd dan toch liever wat rust na zo'n trip.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.
Klik om te vergroten...

Wiet en benzo afkick zijn niet te vergelijken hoor,

Ik slaap ook al een paar weken vrij slecht in combinatie met levendige dromen maar een benzo insomnia gaat gepaard met paniek aanvallen en het idee dat je hart ermee stopt.

Wiet afkick is een walk in the park vergeleken met een benzo afkick 😉
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Geweldig knap! Goed bezig hoor, echt respect! 🙏🏼
Werkt Diclazepam hetzelfde als diazepam? Ik las namelijk her en der dat het net niet hetzlfde voelt/werkt.
Ik zelf heb met beiden 0 ervaring hoor.
Klik om te vergroten...
Ik ken iemand die van multi-RC benzo gebruik (eti en clona) is afgekickt dmv Diclazepam. Het is een goede vervanger voor Diazepam omdat het qua halfwaarde in de buurt komt. Je hebt een bekende vendor (die met de eenheidsprijzen) die het per 150mg verkoopt voor een prima prijs.
Deze is gemixt met Inositol, waardoor het met en microgram weegschaal goed te doseren is, als ik me niet vergis is dan 25mg (of was het 33mg?) poeder gelijk aan 1mg Diclazepam. zo kun je langzaam afbouwen als je een microgramscale hebt.
Schijnt ook een goed middel te zijn voor alcohol withdrawal.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Niet iedereen raakt er verslaafd aan al is het zeer verleidelijk.
Klik om te vergroten...
Precies...

Ik gebruik misschien 4-6 keer per jaar LSD of een stimulant. Daarna vind ik het heerlijk om 1 of 2mg etizolam te nemen om nog wat te kunnen slapen. Verder gebruik ik de rest van het jaar nooit benzo's. Voor zover ik weet is ergens tussen de 4 en 12 mg etizolam per jaar niet echt problematisch.

Rivalrie zei:
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik dus echt wat te kort door de bocht al kan het best voor sommige mensen best kloppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."