#1
Ik wou je de informatie alleen maar mee te geven.
Dat was alles.
Daar kwam ik toen achter toen ik ging stoppen.
Vond het handig weetje![:)]()
Dat was alles.
Daar kwam ik toen achter toen ik ging stoppen.
Vond het handig weetje
Heb je niet dat de ontwenning erger word door de Zaterdag? Omdat je lichaam dan weer opnieuw weer binnenkrijgt en weer opnieuw moet starten? Of is dat alleen bij echte lichamelijke verslavingen.
Een blowningTen eerste als een soort beloning dat ik een week niet geblowd heb

Goed bezig man! Ben trots op jeNou @Fenrir ik ga mezelf vandaag weer een "blowning" geven hoor. We zijn weer een week verder dus het mag weer van Mezelf.
Ik kan nog steeds zeggen dat 1x in de week een blowning (ja ik hou hem er in) nemen erg goed werkt (bij mij!). Ik heb eigenlijk de gehele week geen enkel moment gehad dat ik naar een blowtje verlangde en dat gaat dus eigenlijk mega goed. Als ik heul heel eerlijk ben had ik gister wel even een moment dat ik er naar verlangde maar dat kwam door bepaalde gebeurtenissen en gedachtes die daar bij kwamen kijken. Natuurlijk niet gedaan en het was ook zo weer weg.
Dromen gaat ook nog steeds lekker en ben sinds vandaag begonnen om een dromendagboek bij te houden. Ik vind het namelijk zonde als ik dromen vergeet. 'S ochtend weet ik ze nog maar als ik een uurtje verder ben dan weet ik ze vaak niet meer dus daarvoor gebruik ik een dromendagboek zodat m'n tweede nachtelijke leven niet vergeten wordt.
Al met al gaat het goed en is het eigenlijk niet eens moeilijk meer. Maaaar ik ben er wel van bewust dat er nog een verslaving is aangezien ik toch wel uitkijk naar me blowning straks
Fijne dag lezers!!
Goed bezig man! Ben trots op je![]()
Op het laatst zat ik voortdurend op mijn horloge te kijken om te zien wanneer de kick weer voorbij zou zijn, het was zo'n beetje een gevangenis geworden. Niet dat ik bad ging of zo.Ik wil gewoon niet meer de hele dag stoned zijn.
Thanks Fenrir !
Ik zit nu op dag 5!!! Gaat eigenlijk redelijk goed. Ben zelfs zonder slaappillen naar bed gegaan gister avond.
Wel slecht geslapen natuurlijk maar niet de hele nacht wakker geweest. Rond een uurtje of 04:00 even een half uurtje uit bed gegaan want ik was helemaal doorweekt van de zweet. Lekker bakje warme melk gemaakt en toen eigenlijk toch nog hier en daar een uurtje kunnen slapen. 08:30uur mijn wekker gezet om wel een beetje op ritme te blijven. Het viel me op dat ik ook echt wakker werd van de wekker. Dus kwa slapen valt het me niet tegen. Droom nog niet veel maar misschien zijn mijn slaapjes daarvoor nog te kort.
Verder merk ik overdag toch dat er een soort waas aan het verdwijnen is. Ben iets scherper en wat actiever ondanks ik nog wel wat moe ben door de slechte nachtrust. Ik heb ook vreemd genoeg duidelijk meer kracht in mijn lichaam wat ik merk bij tillen enz. Verder wel een beetje hoofdpijn maar paracetamol werkt daar goed tegen. Oja en ik moet vaker naar de wc...Tot nu toe absoluut geen spijt van mijn stoppen want merk nu toch al de voordelen ervan.
Ten eerst dan nog van harte welkom hier en natuurlijk mag je deze topic gebruiken. Is misschien alleen maar goed.Ik ga dit ook proberen, je hebt me erg gemotiveerd. Vooral omdat de situatie bijna 1 op 1 hetzelfde is. Inclusief het alleen avonds doen, nooit op werk en dat mensen het niet van mij verwachten. Rook nu een jaar dagelijks, tot 5 per avond, maar wil erg graag stoppen. Voor mij is er 1 probleem en dat is vrienden. Mijn twee beste vrienden roken (door mij) ook wiet. Ik wil ze voor geen goud kwijt, maar vind het moeilijk als ze wel nog blowen waar ik bij ben. Ik ben elke dag met ze.. dus het wietroken gaat gegarandeerd gebeuren jammer genoeg. Ze willen zelf ook minderen en ik hoop dat ze dit samen met me gaan doen. Zal ik het ook hier bij houden? Is dat gebruikelijk of moet ik dan mijn eigen post maken, sorry ik ben nieuw.
Sommige mensen kunnen denk ik niet echt een gelegenheidsblower (lol, dit is blijkbaar een woord, geen spellingscorrectie) zijn. Heb er zelf ook echt moeite mee gehad. Ja, het voelt prettig maar zo rol je er toch juist elke keer weer in? Ik weet niet hoe het precies bij jou zit, maar ik wil niet weten hoe vaak ik mezelf door 1 keertje blowen weer direct wijs heb gemaakt dat het (door de ontspanning) goed voor me is en daardoor de volgende dag ook maar weer gebruik. Ja het voelt goed en ja misschien doet die ontspanning je ook echt even goed, maar vaak rol je zo weer in een periode van dagelijks gebruik, wat nÃet goed is... Wiet is zo sneaky op die manier.Jawel jawel.... Ik gooi mijn eigen topic gewoon weer even omhoog.
Twee weken terug bedacht ik me halsoverkop dat ik maar weer moet stoppen met dat dagelijkse wiet gebruik. Die dinsdag t/m donderdag niet meer geblowd en vorige week van dinsdag t/m vrijdag. Deze week vanaf gister en dat wil ik weer volhouden tot sowieso vrijdag.
Streven is om in ieder geval niet meer te blowen op dagen als ik de volgende dag naar m'n werk moet. Dus eigenlijk vanaf zondag t/m donderdag en dan mag ik alleen blowen op vrijdag en zaterdag. Ik zal vast de zondag hier en daar smokkelen maar het doel is wel weer gesteld.
Ik wil op geen enkele manier wiet helemaal uit mijn leven bannen. Ik voel me er namelijk ontzettend prettig bij maar begon ook te merken dat het dagelijkse wel een beetje to much is. Is ook gewoon niet goed en ook niet normaal natuurlijk. Als het al niet voor mijn gezondheid is dan is het wel voor mijn portemonnee. Ik zat namelijk toch wel op +-€6 per dag wat er doorheen ging. Meer dan 200eu per maand wat ik toch wel goed voelde aan het einde van de maand....
Maar het gaat wel lastig.... Vorige poging had ik nog mijn vriendin die mij bijstond maar die relatie is na 9jaar afgelopen september uitgegaan. Hierna begon ik ook trouwens behoorlijk meer te blowen en dit moest nu gewoon stoppen. Ik merkte het aan mijn zelfvertrouwen en aan mijn geheugen dat ook echt wel nodig is. Ik moet zeggen dat ik het verder overdag nog niet echt merk maar merk wel dat ik al anders eet en slaap. Vooral de dromen worden weer wat bewuster ervaren.
De avonden zijn wel een stuk saaier en langer geworden maar dat zal er wel bij horen... Beetje sporten, gamen en kletsen met vrienden trekken mij er wel doorheen.
Op naar een gelegenheid blower!!!
Beter zoek je een ander middel waarmee je 'jezelf kunt belonen', eentje die je zonder nieuwe verslaving kuntHallo allemaal,
Ik wil mijzelf wel belonen door 1x in de week te mogen blowen.
Klopt... lichamelijke verslaving is zeker een b*tch, maar geestelijke verslaafd blijf je zo wat je hele leven, iedergeval erg lang. Onze hersens zijn een grote chemische fabriek. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat sinds ik gestopt ben met blowen (ook pas 10 dagen hoor) ik me minder angstig, schuldig en onzeker voel. Heb een stuk meer geld en sta fris op met heel veel energie en zin om dingen te ondernemen!En laat dat geestelijk verslaafd zijn aan enig middel, nou net het moeilijkste zijn om ermee te kunnen stoppen...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."