Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen na 19 jaar

Stoppen met blowen na 19 jaar

92 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wou je de informatie alleen maar mee te geven.
Dat was alles.
Daar kwam ik toen achter toen ik ging stoppen.
Vond het handig weetje :)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stonologie zei:
Heb je niet dat de ontwenning erger word door de Zaterdag? Omdat je lichaam dan weer opnieuw weer binnenkrijgt en weer opnieuw moet starten? Of is dat alleen bij echte lichamelijke verslavingen.
Klik om te vergroten...

De eerste weken wel. Daarom zal ik ook niemand aanraden het op mijn manier te doen vooral niet als het een verslaving was van meerdere jaren. Het nadeel van een zeer lange tijd ergens verslaafd aan zijn is dat elk aspect van je leven er mee verbonden raakt. Natuurlijk is dat bij een jaar gebruik ook wel maar toch valt dat niet elkaar te vergelijken. Dus erg goed van jou dat je na een jaar al deze beslissing maakt om te stoppen/minderen ondanks je een stoner bent :wink:.

Verder gaat de zondag mij goed af hoor, behalve dan dat ik erge drang heb om te roken :confused:.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed bezig!

Wat dacht je van een dagboekje bij houden wanneer je blowt? Dit kan zeker helpen met realiseren hoe vaak je iets doet. En zo ervoor zorgen dat je tussenpauzes lang genoeg zijn. Wat lang genoeg is bepaal je natuurlijk zelf maar ik zou wel scherpe regels stellen.

Ik denk dat het heel moeilijk is om af en toe iets te doen waar je verslaafd aan bent geweest. De twee grootste risico's zijn vrienden hebben die het ook doen, en alcohol drinken. Zodra je terug valt zit je zo weer in je oude patroon
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weet ik hoor @Rebell was ook en beetje een grap. Het zal mij benieuwen of ik iets soortgelijks ga meemaken. Ik denk niet zo erg als jij aangezien ik dus nog 1 avond in de week blow.

Zat ik ook aan te denken @Game&Watch maar omdat ik het altijd maar 1 dag in de week doe zal dat niet echt nodig zijn. Ik heb het geluk dat ik een vriendin heb die me hierin ondersteund ( en mij in de gaten houdt :wink:). Vrienden spreek ik ook niet zo heel veel meer dan 1 x in de week dus soms zal ik misschien mijn ene dag verschuiven. Als ik het maar wel bij 1 dag in de week hou.

Wel ga ik weer beginnen met een dromendagboek want ik geniet echt van de dromen die ik nu weer volop heb. Als ik ze niet opschrijf is de kans groot dat ik ze toch vergeet en dat vind ik zonde :). Zo wist ik vanmorgen nog wat ik had gedroomd maar ik kom er nu niet meer op:thinking:.

Maar wat fijn zeg dat ik weer droom. Erg gemist!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan heel goed meevoelen zogezegd, wat de topicstarter nu meemaakt.
Sterker nog ik ken dit!
Ik heb óók 17 jaar achtereen iedere dag stevig geblowd.
Iedere dag!
Beginnen met een Bong en er met een soort van dwanghandeling mee eindigen, óók..want anders kon ik niet slapen.
De mening hebben, dat je om te kunnen functioneren m o e t blowen.
(Een irreële gedachtegang, dus)
Ik ben er óók in één keer volledig mee gestopt.
Ik heb ritueel mijn pijpen verbrand, en stukgeslagen.
4 gram hash ging mee de vlammen in.
Dit viel niet mee dat stoppen, en ook ik had wél wat afkick verschijnselen.
Zweten, snel geagiteerd zijn....
Dat duurde een drie weken.
Maar de duivel die verslaving heet zwaait met zijn staart, en schudt zich eens uit , en gooit het over een andere boeg.
En dat werd dus alcohol misbruik
En niet zo'n beetje ook.
Verslaving springt zó van het ene naar de andere.

Goed bezig topicstarter!!
Je komt er door houd vol
En blijf alert ik zou niet af en toe nog blowen maar er helemaal afscheid van nemen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Yceman224 bedankt!
Inmiddels is het week 4 dat ik niet meer dagelijks blow een feit.
Vorige week zaterdag dus wel een stick gerookt waarbij ik echt ongelofelijk stoned was geworden. Ik stak een stick op en begon te roken zoals ik altijd gewend was. Maar wat kan je stoned worden zeg van wiet hahaha.... Duidelijk dat ik geen tolerantie meer heb want ik was echt in jaren niet meer zo stoned geweest. Mijn vriendin schoot in de lach toen ze me zag.

Toch ondanks alle adviezen in stimuleert mij het ene avondje in de week blowen ontzetten om niet meer dagelijks te blowen. Ten eerste als een soort beloning dat ik een week niet geblowd heb maar ook omdat ik eindelijk weer echt "lekker" stoned kan worden. Wat dus alleen maar kan als je niet dagelijks dat stickie op steekt. Natuurlijk heb ik wel zin om vanavond weer een stickie te roken maar niet meer met drang. Doordeweeks eigenlijk ook niet. Daarvoor vind ik het hebben van dromen ook weer erg fijn. Een soort tweede leven in de nacht wat ik 19 jaar gemist heb.

Tot nu toe dus zeer zeer tevreden met mijn 1 dag in de week tactiek. Natuurlijk moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik dit niet anderen zou adviseren. Ik heb van mij zelf geaccepteerd dat ik mijn hele leven verslaafd zou blijven of ik het nou doe of niet. Voordat ik ook maar ooit drugs had genomen verlangde ik al naar een roes en dat zal altijd zo blijven. In mijn geval werkt een beloning als blowen om niet meer dagelijks te blowen tot op heden erg goed. Maar dit zal zeker niet voor iedereen zo werken.

Ik ben blij want doordeweeks kost het haast geen moeite meer. Het enige wat ik merk is dat ik vaker zin heb om gewoon te roken. Ik heb daarom twee x afgelopen week een peukie opgestoken. Dit ga ik volgende week niet meer doen want ik zorg er voor dat ik niks meer in huis heb. Niet de bedoeling dat het stoppen van blowen mij weer gewoon laat roken. Is dus wel even een klein aandachtspuntje voor aankomende tijd.

Fijne avond en tot volgende x!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja wat kan ik ervan zeggen.
Voor mij als alcoholist is één glas per week, per maand of zelfs per jaar, voor mij verboden.
Want dit werkt bij mij en nog heel veel anderen gewoon niet.
Voor mij is het niet nemen van dat éérste glas veeeeeel makkelijker dan na het tweede te stoppen.
Vwb blowen is het bekend dat de afhankelijkheid ervan vooral op het geestelijk vlak ligt
Als ik er nu nog eentje opsteek, word ik zeer waarschijnlijk niet high. Maar na de tweede dus wél en niet zo'n beetje ook
Alleen komen er allerlei nare herinneringen naar boven en daar zit ik niet meer op te wachten.....wordt gegarandeerd een giga flip tot en met
Ik doe deze drug beslist niet meer. Ik vind nu dat high zijn van cannabis een klote ervaring. (Des te makkelijker om het achterwege te laten voor mij.
Als jij het op deze manier in de hand kan houden, en ervan genieten kunt, no problemo
Alleen....kan je dat echt in de hand blijven houden. Dat is de grootste vraag.
Dat weet alleen jijzelf.
Ik zit nu in de rc tour.
Maar owee. Ik moet er buitengewoon mee uitkijken.
Voel ik ook maar de minste drang tot te snel weer nemen, dan stop ik er meteen mee.
Dan maar ganzenborden of monopoly spelen.
De verloedering dat wil ik echt niet meer en...dat ligt altijd op de loer
Mvg Yce
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#8
Keesoe zei:
Ten eerste als een soort beloning dat ik een week niet geblowd heb
Klik om te vergroten...
Een blowning :stoned:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou @Fenrir ik ga mezelf vandaag weer een "blowning" geven hoor :grimacing:. We zijn weer een week verder dus het mag weer van Mezelf.
Ik kan nog steeds zeggen dat 1x in de week een blowning (ja ik hou hem er in) nemen erg goed werkt (bij mij!). Ik heb eigenlijk de gehele week geen enkel moment gehad dat ik naar een blowtje verlangde en dat gaat dus eigenlijk mega goed. Als ik heul heel eerlijk ben had ik gister wel even een moment dat ik er naar verlangde maar dat kwam door bepaalde gebeurtenissen en gedachtes die daar bij kwamen kijken. Natuurlijk niet gedaan en het was ook zo weer weg.

Dromen gaat ook nog steeds lekker en ben sinds vandaag begonnen om een dromendagboek bij te houden. Ik vind het namelijk zonde als ik dromen vergeet. 'S ochtend weet ik ze nog maar als ik een uurtje verder ben dan weet ik ze vaak niet meer dus daarvoor gebruik ik een dromendagboek zodat m'n tweede nachtelijke leven niet vergeten wordt.

Al met al gaat het goed en is het eigenlijk niet eens moeilijk meer. Maaaar ik ben er wel van bewust dat er nog een verslaving is aangezien ik toch wel uitkijk naar me blowning straks :yum:

Fijne dag lezers!!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Nou @Fenrir ik ga mezelf vandaag weer een "blowning" geven hoor :grimacing:. We zijn weer een week verder dus het mag weer van Mezelf.
Ik kan nog steeds zeggen dat 1x in de week een blowning (ja ik hou hem er in) nemen erg goed werkt (bij mij!). Ik heb eigenlijk de gehele week geen enkel moment gehad dat ik naar een blowtje verlangde en dat gaat dus eigenlijk mega goed. Als ik heul heel eerlijk ben had ik gister wel even een moment dat ik er naar verlangde maar dat kwam door bepaalde gebeurtenissen en gedachtes die daar bij kwamen kijken. Natuurlijk niet gedaan en het was ook zo weer weg.

Dromen gaat ook nog steeds lekker en ben sinds vandaag begonnen om een dromendagboek bij te houden. Ik vind het namelijk zonde als ik dromen vergeet. 'S ochtend weet ik ze nog maar als ik een uurtje verder ben dan weet ik ze vaak niet meer dus daarvoor gebruik ik een dromendagboek zodat m'n tweede nachtelijke leven niet vergeten wordt.

Al met al gaat het goed en is het eigenlijk niet eens moeilijk meer. Maaaar ik ben er wel van bewust dat er nog een verslaving is aangezien ik toch wel uitkijk naar me blowning straks :yum:

Fijne dag lezers!!
Klik om te vergroten...
Goed bezig man! Ben trots op je :)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Goed bezig man! Ben trots op je :)
Klik om te vergroten...

Thanks!
Het bevalt nog steeds erg goed dat 1x in de week blowen. Ik was zelfs bijna op het punt om helemaal niet te blowen afgelopen zaterdag omdat de drang zo laag was. Maar uiteindelijk toch (wel pas 's avonds) 2 stickies gerookt. Weer ongelofelijk stoned natuurlijk.
Ik vond wiet eigenlijk nooit psychedelisch maar sinds ik het maar 1x in de week rook kan ik het bijna wel een psychedelica noemen. Echt heerlijk en motiveert ontzettend om niet meer dagelijks te blowen. Ik had zelfs niet geblowd afgelopen vrijdag bij vrienden die wel lekker aan het blowen waren :).
Wel heb ik de dagen erna meer zin om te roken waar ik dan wel weer van baal, vooral omdat ik zondag gewoon een paar peuken gerookt heb daardoor. Zonde want ik was juist van het roken af op blowen na. Zojuist toch ook weer een peuk gerookt waar ik eigenlijk meteen weer spijt van heb. Wat is gewoon roken toch onzinnig maar toch zo verslavend :pensive:.
Nu m'n peuken maar ver uit zicht gelegd voor Mezelf :blush:.
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rebell zei:
Ik wil gewoon niet meer de hele dag stoned zijn.
Klik om te vergroten...
Op het laatst zat ik voortdurend op mijn horloge te kijken om te zien wanneer de kick weer voorbij zou zijn, het was zo'n beetje een gevangenis geworden. Niet dat ik bad ging of zo.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Thanks Fenrir !

Ik zit nu op dag 5!!! Gaat eigenlijk redelijk goed. Ben zelfs zonder slaappillen naar bed gegaan gister avond.
Wel slecht geslapen natuurlijk maar niet de hele nacht wakker geweest. Rond een uurtje of 04:00 even een half uurtje uit bed gegaan want ik was helemaal doorweekt van de zweet. Lekker bakje warme melk gemaakt en toen eigenlijk toch nog hier en daar een uurtje kunnen slapen. 08:30uur mijn wekker gezet om wel een beetje op ritme te blijven. Het viel me op dat ik ook echt wakker werd van de wekker. Dus kwa slapen valt het me niet tegen. Droom nog niet veel maar misschien zijn mijn slaapjes daarvoor nog te kort.

Verder merk ik overdag toch dat er een soort waas aan het verdwijnen is. Ben iets scherper en wat actiever ondanks ik nog wel wat moe ben door de slechte nachtrust. Ik heb ook vreemd genoeg duidelijk meer kracht in mijn lichaam wat ik merk bij tillen enz. Verder wel een beetje hoofdpijn maar paracetamol werkt daar goed tegen:). Oja en ik moet vaker naar de wc...Tot nu toe absoluut geen spijt van mijn stoppen want merk nu toch al de voordelen ervan.
Klik om te vergroten...

Zweten komt absoluut door de wiet, net als de kou, mogelijke angst & rustless leggs
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga dit ook proberen, je hebt me erg gemotiveerd. Vooral omdat de situatie bijna 1 op 1 hetzelfde is. Inclusief het alleen avonds doen, nooit op werk en dat mensen het niet van mij verwachten. Rook nu een jaar dagelijks, tot 5 per avond, maar wil erg graag stoppen. Voor mij is er 1 probleem en dat is vrienden. Mijn twee beste vrienden roken (door mij) ook wiet. Ik wil ze voor geen goud kwijt, maar vind het moeilijk als ze wel nog blowen waar ik bij ben. Ik ben elke dag met ze.. dus het wietroken gaat gegarandeerd gebeuren jammer genoeg. Ze willen zelf ook minderen en ik hoop dat ze dit samen met me gaan doen. Zal ik het ook hier bij houden? Is dat gebruikelijk of moet ik dan mijn eigen post maken :wink:, sorry ik ben nieuw.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moet ook zeggen dat ik het er mee eens ben het niet eens meer leuk te vinden. Als ik het een week niet doe is het veel magischer, echt als vroeger en geniet ik er meer van. Ik denk dat het me gaat lukken maar laat ik niet overmoedigd raken, ik ben nog jong en het word moeilijk. (17).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stonologie zei:
Ik ga dit ook proberen, je hebt me erg gemotiveerd. Vooral omdat de situatie bijna 1 op 1 hetzelfde is. Inclusief het alleen avonds doen, nooit op werk en dat mensen het niet van mij verwachten. Rook nu een jaar dagelijks, tot 5 per avond, maar wil erg graag stoppen. Voor mij is er 1 probleem en dat is vrienden. Mijn twee beste vrienden roken (door mij) ook wiet. Ik wil ze voor geen goud kwijt, maar vind het moeilijk als ze wel nog blowen waar ik bij ben. Ik ben elke dag met ze.. dus het wietroken gaat gegarandeerd gebeuren jammer genoeg. Ze willen zelf ook minderen en ik hoop dat ze dit samen met me gaan doen. Zal ik het ook hier bij houden? Is dat gebruikelijk of moet ik dan mijn eigen post maken :wink:, sorry ik ben nieuw.
Klik om te vergroten...
Ten eerst dan nog van harte welkom hier en natuurlijk mag je deze topic gebruiken. Is misschien alleen maar goed.
Vraag je vrienden gewoon niks aan jou aan te bieden en eigenlijk nog beter, vraag ze ook niks te geven als je er naar vraagt. Goede vrienden zijn er voor om elkaar te helpen toch?
Met dagelijks blowen verpest je eigenlijk de magie van wiet inderdaad. Wees blij dat je daar nu achter komt want bij mij heeft het 19 jaar geduurd voor ik op het punt ben gekomen waar ik nu zit. Dit alles door een (lichte) burnout waar ik dit (het stoppen) maar meteen mee heb gepakt om weer de oude te worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Jawel jawel.... Ik gooi mijn eigen topic gewoon weer even omhoog.

Twee weken terug bedacht ik me halsoverkop dat ik maar weer moet stoppen met dat dagelijkse wiet gebruik. Die dinsdag t/m donderdag niet meer geblowd en vorige week van dinsdag t/m vrijdag. Deze week vanaf gister en dat wil ik weer volhouden tot sowieso vrijdag.

Streven is om in ieder geval niet meer te blowen op dagen als ik de volgende dag naar m'n werk moet. Dus eigenlijk vanaf zondag t/m donderdag en dan mag ik alleen blowen op vrijdag en zaterdag. Ik zal vast de zondag hier en daar smokkelen maar het doel is wel weer gesteld.

Ik wil op geen enkele manier wiet helemaal uit mijn leven bannen. Ik voel me er namelijk ontzettend prettig bij maar begon ook te merken dat het dagelijkse wel een beetje to much is. Is ook gewoon niet goed en ook niet normaal natuurlijk. Als het al niet voor mijn gezondheid is dan is het wel voor mijn portemonnee. Ik zat namelijk toch wel op +-€6 per dag wat er doorheen ging. Meer dan 200eu per maand wat ik toch wel goed voelde aan het einde van de maand....

Maar het gaat wel lastig.... Vorige poging had ik nog mijn vriendin die mij bijstond maar die relatie is na 9jaar afgelopen september uitgegaan. Hierna begon ik ook trouwens behoorlijk meer te blowen en dit moest nu gewoon stoppen. Ik merkte het aan mijn zelfvertrouwen en aan mijn geheugen dat ook echt wel nodig is. Ik moet zeggen dat ik het verder overdag nog niet echt merk maar merk wel dat ik al anders eet en slaap. Vooral de dromen worden weer wat bewuster ervaren.

De avonden zijn wel een stuk saaier en langer geworden maar dat zal er wel bij horen... Beetje sporten, gamen en kletsen met vrienden trekken mij er wel doorheen :) .

Op naar een gelegenheid blower!!!
Klik om te vergroten...
Sommige mensen kunnen denk ik niet echt een gelegenheidsblower (lol, dit is blijkbaar een woord, geen spellingscorrectie) zijn. Heb er zelf ook echt moeite mee gehad. Ja, het voelt prettig maar zo rol je er toch juist elke keer weer in? Ik weet niet hoe het precies bij jou zit, maar ik wil niet weten hoe vaak ik mezelf door 1 keertje blowen weer direct wijs heb gemaakt dat het (door de ontspanning) goed voor me is en daardoor de volgende dag ook maar weer gebruik. Ja het voelt goed en ja misschien doet die ontspanning je ook echt even goed, maar vaak rol je zo weer in een periode van dagelijks gebruik, wat níet goed is... Wiet is zo sneaky op die manier.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Hallo allemaal,


Ik wil mijzelf wel belonen door 1x in de week te mogen blowen.
Klik om te vergroten...
Beter zoek je een ander middel waarmee je 'jezelf kunt belonen', eentje die je zonder nieuwe verslaving kunt
benutten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
En juist dat laatste, dat is ontzettend moeilijk.
Een middel vinden wat niet verslavend is, en waarmee je jezelf kunt " belonen".
Ik denk, dat een dergelijk middel met beide eigenschappen, niet bestaat.
En wel met de volgende reden:
Aan een dergelijk middel zal je zonder twijfel erg snel een geestelijke verslaving kunnen opbouwen.
En laat dat geestelijk verslaafd zijn aan enig middel, nou net het moeilijkste zijn om ermee te kunnen stoppen...
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
En laat dat geestelijk verslaafd zijn aan enig middel, nou net het moeilijkste zijn om ermee te kunnen stoppen...
Klik om te vergroten...
Klopt... lichamelijke verslaving is zeker een b*tch, maar geestelijke verslaafd blijf je zo wat je hele leven, iedergeval erg lang. Onze hersens zijn een grote chemische fabriek. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat sinds ik gestopt ben met blowen (ook pas 10 dagen hoor) ik me minder angstig, schuldig en onzeker voel. Heb een stuk meer geld en sta fris op met heel veel energie en zin om dingen te ondernemen!

Goodluck guys en wat een tof forum trouwens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."