Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums9 jaar lang Ketamine verslaving

9 jaar lang Ketamine verslaving

106 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#1
silkroad zei:
betmiga 50mg 1-2maand en je bent weer we oude , zo niet combinatie van meds! je blaas eruit halen , je bent gek.
1e lijn betmiga,tamsulosine, meds dus
2e lijn botox injecties met meds
3e lijn neuromodulators
4e lijn anticholergica ofzoiets meds enkel extreem bijwerkingen ( droge mond )
Klik om te vergroten...
hee ik heb via een uroloog via novadic oxybutinine gekregen, 3 per dag, die heb ik tot vandaag geslikt, en dat heeft flink geholpen tegen de pijn en de hoeveelheid plassen, ik kon eindelijk weer lopen en alles doen zonder pijn
na een tijd moest ik ook nog 1 betmiga erbij slikken, die moet ik nog even doorslikken en dan daar ook mee afbouwen. de blaasproblemen zijn flink verminderd, ik moet wel nog vaak plassen
ik ben echt super dankbaar voor die medicijnen, ik was echt de hoop bijna kwijt dat ik n normaal leven kon hebben in januari , door de problemen die ik nou al zo lang had en de pijn die maar doorging en die kutverslaving
en eerst had ik zoveel pijn dat ik geen seks kon hebben maar dat kan gelukkig weer:sweatsmile:

over een aantal maanden heb ik weer een afspraak (zal wel n bel afspraak worden met corona) ik moet mijn klachten bijhouden, maar ik denk dat het nu wel meevalt
ik had idd wel opgezocht wat er allemaalmogelijk was, maar vond die botox injecties en blaasspoelingen wel eng klinken, en in novadic wilden ze opzich wel een katether in brengen omdat ik 14 x moest plassen 's nachts, en overdag ooksteeds met heel veel pijn, en veel vlokken en bloed..

het is een wonder die klachten zo kort hebben geduurd, maar ik heb zoveel nare foto's gemaakt van die gore shit uit mijn blaas,
en ik kijk daar expres af en toe naar, zodat het doordringt wat ketamine met je doet,
en op dit moment heb zie ik steeds meer mensen met ketamine beginnen en het steeds meer doen
ik vertel ze gewoon al die dingen die ik mee heb gemaakt, maar ze moeten het zelf meemaken blijkbaar. maar daar ga ik niet meer mee om dan :/

ik werd opgeroepen om een echo van mijn nieren te maken vorige week, was wel raar met die corona tent van te voren
heb voor de zekerheid een mondkapje opgedaan
en vandaag zei de uroloog dat er niks te zien was op de echo, dus ik kon stoppen met oxybutinine,
waar ik echt vervelende bijwerkingen van kreeg; superdroge mond, extreem droge handen, ze werden helemaal wit en scheurden
en ik kreeg meer psoriasis over mn gezicht en lichaam, en wel meer puisten gekregen bleh, maar dat ik minder pijn kreeg woog zeker wel op tegen dat
hoop echt dat het daaraan lag in ieder geval

maar voor de rest gaat het goed, ik wil niet meer terug naar deze kutzooi en al de dokterbezoeken en klinieken
ik zie mn ex niet meer, maar daar gaat het echt slecht mee en ik voel me daar echt kut om
maar hij moet het zelf meemaken ik kan hem niet helpen, ook al wil ik het

ik ben nou sinds de opname clean,
en heb de diagnose ADD gekregen, die ook echt 100% bij me past of 99% :P maarja.. opzich na 26 jaar heb ik daar niet heel veel meer aan. toch ga ik tot oktober zoiezo adhd coaching volgen, communicatieve vaardigheden coaching en nog een boel dingen, wil het nou goed aanpakken.
en van uit de gemeente krijg ik reintegratie vanaf oktober, en tot die tijd wil ik de rest op vullen met creatief bezig zijn en vrijwilligerswerk tijdelijk

ik ben nou aan het nadenken over een opleiding, of dat ze me kunnen helpen met solliciteren op een baan binnen de fotografie
maar ben super onzeker na 5 jaar amper wat gedaan te hebben door allerlei problemen en tegenslagen, dus daar wil ik eerst aan werken

voor de rest vind ik het wel moeilijk net zoals velen om door deze quarantaine door te komen,
ik denk soms ook wat maakt het uit, een gram kan toch wel, maar denk elke keer, ik weet dat van een gram er meer komen
en zolang ik die ene gram niet doe, het oke is. ik mag er wel aan denken, en dan gaat die 'zucht' ook gewoon weer weg.

enige slechte ding wat ik doe is bier drinken, en dat wil ik wel gaan minderen, maar ik vind het lastig omdat er niks te doen is. als ik bv moet werken drink ik niet, maar nou is het wel al n gewoonte geworden. ik heb niet echt zin in weer een nieuwe verslaving pff

ik heb wel ritalin gekregen die ik 2 keer per dag moet slikken, maar dat is echt alsof ik slappe pep krijg, en pep vind ik echt kut.
ik voel het even, en dan gaat mijn hart een tijd kei snel, en dan kan ik wel goed concentreren maar ik vind dat niet echt nodig nou ik niks te doen heb :P
ik heb wel een tekening af kunnen maken, maar ik voelde me best wel naar eigenlijk. ik ga dat vertellen volgende week en dat ik toch liever 3 keer per dag dexamfetamine wil proberen.

ik ben in ieder geval benieuwd naar de therapieen want wil echt niet zo onzeker blijven
ik vind het wel raar en kut dat na mijn opname opeens steeds meer corona in het nieuws kwam, ben benieuwd hoe het leven er nou uit gaat zien
en ik dacht dat alles eindelijk normaal zou worden:dizzy:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lalaland zei:
hee ik heb via een uroloog via novadic oxybutinine gekregen, 3 per dag, die heb ik tot vandaag geslikt, en dat heeft flink geholpen tegen de pijn en de hoeveelheid plassen, ik kon eindelijk weer lopen en alles doen zonder pijn
na een tijd moest ik ook nog 1 betmiga erbij slikken, die moet ik nog even doorslikken en dan daar ook mee afbouwen. de blaasproblemen zijn flink verminderd, ik moet wel nog vaak plassen
ik ben echt super dankbaar voor die medicijnen, ik was echt de hoop bijna kwijt dat ik n normaal leven kon hebben in januari , door de problemen die ik nou al zo lang had en de pijn die maar doorging en die kutverslaving
en eerst had ik zoveel pijn dat ik geen seks kon hebben maar dat kan gelukkig weer:sweatsmile:

over een aantal maanden heb ik weer een afspraak (zal wel n bel afspraak worden met corona) ik moet mijn klachten bijhouden, maar ik denk dat het nu wel meevalt
ik had idd wel opgezocht wat er allemaalmogelijk was, maar vond die botox injecties en blaasspoelingen wel eng klinken, en in novadic wilden ze opzich wel een katether in brengen omdat ik 14 x moest plassen 's nachts, en overdag ooksteeds met heel veel pijn, en veel vlokken en bloed..

het is een wonder die klachten zo kort hebben geduurd, maar ik heb zoveel nare foto's gemaakt van die gore shit uit mijn blaas,
en ik kijk daar expres af en toe naar, zodat het doordringt wat ketamine met je doet,
en op dit moment heb zie ik steeds meer mensen met ketamine beginnen en het steeds meer doen
ik vertel ze gewoon al die dingen die ik mee heb gemaakt, maar ze moeten het zelf meemaken blijkbaar. maar daar ga ik niet meer mee om dan :/

ik werd opgeroepen om een echo van mijn nieren te maken vorige week, was wel raar met die corona tent van te voren
heb voor de zekerheid een mondkapje opgedaan
en vandaag zei de uroloog dat er niks te zien was op de echo, dus ik kon stoppen met oxybutinine,
waar ik echt vervelende bijwerkingen van kreeg; superdroge mond, extreem droge handen, ze werden helemaal wit en scheurden
en ik kreeg meer psoriasis over mn gezicht en lichaam, en wel meer puisten gekregen bleh, maar dat ik minder pijn kreeg woog zeker wel op tegen dat
hoop echt dat het daaraan lag in ieder geval

maar voor de rest gaat het goed, ik wil niet meer terug naar deze kutzooi en al de dokterbezoeken en klinieken
ik zie mn ex niet meer, maar daar gaat het echt slecht mee en ik voel me daar echt kut om
maar hij moet het zelf meemaken ik kan hem niet helpen, ook al wil ik het

ik ben nou sinds de opname clean,
en heb de diagnose ADD gekregen, die ook echt 100% bij me past of 99% :P maarja.. opzich na 26 jaar heb ik daar niet heel veel meer aan. toch ga ik tot oktober zoiezo adhd coaching volgen, communicatieve vaardigheden coaching en nog een boel dingen, wil het nou goed aanpakken.
en van uit de gemeente krijg ik reintegratie vanaf oktober, en tot die tijd wil ik de rest op vullen met creatief bezig zijn en vrijwilligerswerk tijdelijk

ik ben nou aan het nadenken over een opleiding, of dat ze me kunnen helpen met solliciteren op een baan binnen de fotografie
maar ben super onzeker na 5 jaar amper wat gedaan te hebben door allerlei problemen en tegenslagen, dus daar wil ik eerst aan werken

voor de rest vind ik het wel moeilijk net zoals velen om door deze quarantaine door te komen,
ik denk soms ook wat maakt het uit, een gram kan toch wel, maar denk elke keer, ik weet dat van een gram er meer komen
en zolang ik die ene gram niet doe, het oke is. ik mag er wel aan denken, en dan gaat die 'zucht' ook gewoon weer weg.

enige slechte ding wat ik doe is bier drinken, en dat wil ik wel gaan minderen, maar ik vind het lastig omdat er niks te doen is. als ik bv moet werken drink ik niet, maar nou is het wel al n gewoonte geworden. ik heb niet echt zin in weer een nieuwe verslaving pff

ik heb wel ritalin gekregen die ik 2 keer per dag moet slikken, maar dat is echt alsof ik slappe pep krijg, en pep vind ik echt kut.
ik voel het even, en dan gaat mijn hart een tijd kei snel, en dan kan ik wel goed concentreren maar ik vind dat niet echt nodig nou ik niks te doen heb :P
ik heb wel een tekening af kunnen maken, maar ik voelde me best wel naar eigenlijk. ik ga dat vertellen volgende week en dat ik toch liever 3 keer per dag dexamfetamine wil proberen.

ik ben in ieder geval benieuwd naar de therapieen want wil echt niet zo onzeker blijven
ik vind het wel raar en kut dat na mijn opname opeens steeds meer corona in het nieuws kwam, ben benieuwd hoe het leven er nou uit gaat zien
en ik dacht dat alles eindelijk normaal zou worden:dizzy:
Klik om te vergroten...
Hey, net het hele topic gelezen, goed bezig! Er zijn natuurlijk dingen om aan te werken, maar je hebt wel flinke stappen gemaakt.

Ik ben geen expert hierin, maar ik zou denken dat de verveling een grote risicofactor is nu. Zoals je zelf zegt bent je daardoor al meer gaan drinken.

Je zei dat je veel energie hebt, ik zou zeker gaan sporten. Daar hoef je geen geld voor te hebben. Denk bijvoorbeeld aan hardlopen. Daarbij zou je ook nog thuis wat oefeningen kunnen doen. Die kan je op YouTube wel vinden.

Het klinkt wat knullig maar ik zou ook een hobby zoeken! Je zal je toch moeten leren vermaken zonder drank of drugs. Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt, maar je zou gewoon wat dingen uit kunnen proberen. Ga een brood bakken, leer haken, zoiets.

Verder vind ik het, als ik rusteloos ben, fijn om te mediteren. Daar hebben mensen vaak een wat zweverig beeld bij, maar zo hoeft het niet te zijn. Het helpt je brein met zaken verwerken waardoor je meer rust hebt. Als je dat dagelijks 5 a 10nminuten doet, merk je snel verschil. Je hebt een app, headspace, die kan helpen in het begin.

Tot slot denk ik niet dat, als je Ritalin niet fijn vindt, dexamfetamine beter zal zijn. Maar dat kan je het beste met je dokter bespreken.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat fijn dat je ons een update geeft. Je bent een waarschuwing en een voorbeeld voor anderen.
Je lichaam is aan het herstellen en je bent aan jezelf aan het werken, hartstikke goed!
Heel goed dat je mensen die gebruiken probeert te vermijden. Het is echt shit van je ex, maar klopt inderdaad, die kan alleen zelf zichzelf helpen.

Je bent supergoed bezig! Zoek inderdaad afleiding. Je houdt van tekenen, leuk! Misschien ook schilderen, aquarellen?

Hou ons op de hoogte. Goed gedaan meisje! 💐
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer te kappen met alcohol!
Net zo link als K
Je ruilt de ene verslaving in voor een andere, en, alcohol is makkelijk teveel, en heel moeilijk terug!
Ik las, dat je meer bent gaan drinken...
Je bent zooooo goed bezig.!!
Geen alcohol alsjeblieft. Is kutzooi
Ik weet het uit eigen ellende
Houd vol!
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ten eerste heel knap dat je hier zo open en eerlijk over bent! Zwaar respect daarvoor en hoop dat je dit blijft doen!

Ik ben zelf erg onrustig en chaotisch heb ADD blow als zo een 8jaar dagelijks en sinds de laatste tijd gebruik ik regelmatig ket en laaste 2 weken dagelijks. wat na mijn weten de oplossing was voor mijn problemen, m'n hoofd slaat niet continu ophol en ik heb eindelijk rust in mijn lichaam en de drang m'n leven weer op de rit te krijgen .

Na dit topic te lezen begin ik me echter toch wel druk te maken over dat ik dit nu dagelijks doe.. Wat kan mij(en waarschijnlijk nog vele andere) het zelfde bieden als de ketamine doet? Waar begin ik de zoektocht naar de Rust en kalmte.

En lalalala je mag echt trots opjezelf zijn dat je na deze ellende door de keta zo eerlijk en positief erin staat!! Petje af ik vind 't heel erg knap!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maarlyss zei:
Ten eerste heel knap dat je hier zo open en eerlijk over bent! Zwaar respect daarvoor en hoop dat je dit blijft doen!

Ik ben zelf erg onrustig en chaotisch heb ADD blow als zo een 8jaar dagelijks en sinds de laatste tijd gebruik ik regelmatig ket en laaste 2 weken dagelijks. wat na mijn weten de oplossing was voor mijn problemen, m'n hoofd slaat niet continu ophol en ik heb eindelijk rust in mijn lichaam en de drang m'n leven weer op de rit te krijgen .

Na dit topic te lezen begin ik me echter toch wel druk te maken over dat ik dit nu dagelijks doe.. Wat kan mij(en waarschijnlijk nog vele andere) het zelfde bieden als de ketamine doet? Waar begin ik de zoektocht naar de Rust en kalmte.

En lalalala je mag echt trots opjezelf zijn dat je na deze ellende door de keta zo eerlijk en positief erin staat!! Petje af ik vind 't heel erg knap!
Klik om te vergroten...
Pas op met dagelijks keta. Het maakt je van binnen kapot door ontstekingen.

Kun je niet beter met de huisarts praten?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je blaas gaat eraan van K.
Elke dag nemen,
Vragen om problemen!
Ik denk dat het tijd wordt om de dokter te raadplegen.
Dadelijk moet je een andere blaas krijgen en dat is hel!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die andere blaas maken ze dan van een stukje dikke darm.
Dat lijkt mooi, omdat het een lichaamsdeel eigen materiaal is zodat je geen afstoting krijgt, maar het is een klein lapje om een grote bloedende wond mee proberen te stelpen. Want: het vervelende is dat dit stukje dikke darm maar blijft denken, dat zijn functie die van dikke darm zijn is, en géén blaas....
Wat gebeurt er dan?
Talloze blaas infecties. Echt talloze!
Ik weet dit van een kennis die ik had, waarbij door blaaskanker haar blaas verwijderd was, en er op deze manier toch een blaas was.
Maar dat was er een, met heel veel narigheden.
Dus:
Voorkom dit.
Weinig K nemen.
Zeer zeker niet elke dag!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Die andere blaas maken ze dan van een stukje dikke darm.
Dat lijkt mooi, omdat het een lichaamsdeel eigen materiaal is zodat je geen afstoting krijgt, maar het is een klein lapje om een grote bloedende wond mee proberen te stelpen. Want: het vervelende is dat dit stukje dikke darm maar blijft denken, dat zijn functie die van dikke darm zijn is, en géén blaas....
Wat gebeurt er dan?
Talloze blaas infecties. Echt talloze!
Ik weet dit van een kennis die ik had, waarbij door blaaskanker haar blaas verwijderd was, en er op deze manier toch een blaas was.
Maar dat was er een, met heel veel narigheden.
Dus:
Voorkom dit.
Weinig K nemen.
Zeer zeker niet elke dag!
Klik om te vergroten...
Damn. Ik wist niet dat ze een nieuwe blaas kunnen maken... Lijkt me echt verschrikkelijk.

Vind het überhaupt een wonder dat er na 9 jaar nog een blaas over is na zoveel gebruik. 😦
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ook.
9 jaar is natuurlijk erg lang,
De ellende om herstel te kunnen krijgen óók.
Die kan levenslang zijn.
Ik heb het blaas verhaal hier neergezet om aan te geven, wat je te wachten staat bij onbegrensd k gebruik.
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Pas op met dagelijks keta. Het maakt je van binnen kapot door ontstekingen.

Kun je niet beter met de huisarts praten?
Klik om te vergroten...


Huisarts verteld mij alleen dat ik volwassen ben en dus maar moet leren leven met mijn ADD. Zelfde alswat de neuroloog mij heeft verteld 7 jaar geleden toen ik 18jaar werd en ik moest stoppen met mijn medicatie heb in mijn jeugd dagelijks concerts genomen maar had daar zelf niet veel profijt van, de mensen in mijn omgeving merkten het wel aan me maar ik zelf helaas niet...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik lees, wat het gedrag en houding van de artsen betreft, moet ik zeggen, dat ik, als ik zo vernederend behandeld word, ik meteen een second opinion zou gaan.
Want deze gang van zaken is werkelijk stuitend te noemen.
Goeiendag! Dit kan toch niet.
Dus:
Ik zou voor een second opinion gaan.
En wel asap.
En idd. De oplossing ligt niet in de keta!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maarlyss zei:
Huisarts verteld mij alleen dat ik volwassen ben en dus maar moet leren leven met mijn ADD. Zelfde alswat de neuroloog mij heeft verteld 7 jaar geleden toen ik 18jaar werd en ik moest stoppen met mijn medicatie heb in mijn jeugd dagelijks concerts genomen maar had daar zelf niet veel profijt van, de mensen in mijn omgeving merkten het wel aan me maar ik zelf helaas niet...
Klik om te vergroten...
De ene huisarts of specialist is de andere niet. Je kunt altijd nog een second opinion aanvragen. Langdurige zelf-medicatie met ketamine is in ieder geval de oplossing niet.

Daarnaast zijn er ook nog veel manieren om je AD(H)D klachten mee te verminderen. Zo is er vrij recent nog aangetoond dat voeding een enorme rol speelt in of je klachten ervaart of niet. Een dieet speciaal afgestemd op jou door een specialist zou kunnen helpen. En dan heb je nog manieren om je focus te verbeteren zoals meditatie, mindfulness. Vooral die eerste wanneer correct gedaan kan je enorm veel focus brengen. Check bijvoorbeeld dit topic waar ik toevallig eerder vandaag ook een nieuwe video heb gepost. Die 10 minuutjes meditatie kunnen je zoveel focus en rust gedurende de dag brengen.

Bedenk je ook, doktoren weten ook niet alles. Als zij zeggen maar ergens mee te moeten leren leven, hoeft dat lang niet altijd zo te zijn. Natuurlijk, je luistert naar de specialist, maar je hoeft je er niet zomaar bij neer te leggen ergens mee te moeten leren leven. Een andere specialist kan weer heel wat anders zeggen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben echt benieuwd hoe het met je gaat @Lalaland...

Hopelijk gaat alles goed en ben je nog steeds clean.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Hey, net het hele topic gelezen, goed bezig! Er zijn natuurlijk dingen om aan te werken, maar je hebt wel flinke stappen gemaakt.

Ik ben geen expert hierin, maar ik zou denken dat de verveling een grote risicofactor is nu. Zoals je zelf zegt bent je daardoor al meer gaan drinken.

Je zei dat je veel energie hebt, ik zou zeker gaan sporten. Daar hoef je geen geld voor te hebben. Denk bijvoorbeeld aan hardlopen. Daarbij zou je ook nog thuis wat oefeningen kunnen doen. Die kan je op YouTube wel vinden.

Het klinkt wat knullig maar ik zou ook een hobby zoeken! Je zal je toch moeten leren vermaken zonder drank of drugs. Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt, maar je zou gewoon wat dingen uit kunnen proberen. Ga een brood bakken, leer haken, zoiets.

Verder vind ik het, als ik rusteloos ben, fijn om te mediteren. Daar hebben mensen vaak een wat zweverig beeld bij, maar zo hoeft het niet te zijn. Het helpt je brein met zaken verwerken waardoor je meer rust hebt. Als je dat dagelijks 5 a 10nminuten doet, merk je snel verschil. Je hebt een app, headspace, die kan helpen in het begin.

Tot slot denk ik niet dat, als je Ritalin niet fijn vindt, dexamfetamine beter zal zijn. Maar dat kan je het beste met je dokter bespreken.
Klik om te vergroten...
haha ik heb zelfs teveel hobby's :P ik teken, schilder, fotografeer, fiets, wandel, zwem, lees, zing, ga naar vrienden , maar een nieuwe hobby / nieuw project, heb het best druk nu de laatste tijd, er komen steeds meer opdrachtjes :grin:

en dat sporten , ik fiets regelmatig alleen de laatste tijd ff weer niet. ik wandel wel eens, etc. maar wil eigenlijk wel graag ook in de sportschool sporten met apparaten net als eerst, en ook omdat ik dan misschien nieuwe contacten kan leggen dan altijd weer naar vrienden te gaan die bijna allemaal wel eens gebruiken. maar dat vind ik geen probleem verder, maar ik weet bijna niet hoe mensen zijn die geen drugs gebruiken haha

en mediteren is een goeie, zou ik meer moeten doen. heb vroeger daar een therapie voor gehad, vind het wel heel lastig
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ben echt benieuwd hoe het met je gaat @Lalaland...

Hopelijk gaat alles goed en ben je nog steeds clean.
Klik om te vergroten...
ja :grin: heb je een berichtje teruggestuurd
ben clean van de ketamine in ieder geval, en doe sporadisch nog wel wat anders.

ik ben er ook eerlijk over bij mijn verslavings zorg dat ik wel eens wat anders probeer, en we houden het allemaal goed in de gaten dat ik niet me ergens in verlies.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
Wat fijn dat je ons een update geeft. Je bent een waarschuwing en een voorbeeld voor anderen.
Je lichaam is aan het herstellen en je bent aan jezelf aan het werken, hartstikke goed!
Heel goed dat je mensen die gebruiken probeert te vermijden. Het is echt shit van je ex, maar klopt inderdaad, die kan alleen zelf zichzelf helpen.

Je bent supergoed bezig! Zoek inderdaad afleiding. Je houdt van tekenen, leuk! Misschien ook schilderen, aquarellen?

Hou ons op de hoogte. Goed gedaan meisje! 💐
Klik om te vergroten...
dankje! :)
jaa schilderen doe ik ook, werk ook met aquarel, verfstift, ehhh verf, wil eigenlijk graffiti gaan leren een keer
maar heb nog zoveel andere dingen , wat goed is, heb altijd nieuwe projecten / nieuwe interesses
en ik wil een cursus anatomie leren tekenen doen, en illustratief verhalend tekenen, wil geen 4 jarige opleiding daarin gaan doen heb geen geld meer daarvoor:sweatsmile:
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Probeer te kappen met alcohol!
Net zo link als K
Je ruilt de ene verslaving in voor een andere, en, alcohol is makkelijk teveel, en heel moeilijk terug!
Ik las, dat je meer bent gaan drinken...
Je bent zooooo goed bezig.!!
Geen alcohol alsjeblieft. Is kutzooi
Ik weet het uit eigen ellende
Houd vol!
Klik om te vergroten...
ik snap je, is ook zo
maar ik ga echt niet helemaal niet drinken :P ik en vrienden en mijn verslavingszorg en ouders houden t goed in de gaten,
word er zelfs moe van elke keer als ik een biertje drink denken ze dat ik verslaafd ben
maar ik drink de laatste tijd minder :) maar weet wat voor shit het mensen geeft, ook qua alvleesklier ontstekingen en pijn uiteindelijk, omdat ik mensen in de klinieken heb gesproken die dat hadden. uiteindelijk zo'n vrouw die zei dat als het zo door ging met de pijnen ze liever dood wilde
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maarlyss zei:
Ten eerste heel knap dat je hier zo open en eerlijk over bent! Zwaar respect daarvoor en hoop dat je dit blijft doen!

Ik ben zelf erg onrustig en chaotisch heb ADD blow als zo een 8jaar dagelijks en sinds de laatste tijd gebruik ik regelmatig ket en laaste 2 weken dagelijks. wat na mijn weten de oplossing was voor mijn problemen, m'n hoofd slaat niet continu ophol en ik heb eindelijk rust in mijn lichaam en de drang m'n leven weer op de rit te krijgen .

Na dit topic te lezen begin ik me echter toch wel druk te maken over dat ik dit nu dagelijks doe.. Wat kan mij(en waarschijnlijk nog vele andere) het zelfde bieden als de ketamine doet? Waar begin ik de zoektocht naar de Rust en kalmte.

En lalalala je mag echt trots opjezelf zijn dat je na deze ellende door de keta zo eerlijk en positief erin staat!! Petje af ik vind 't heel erg knap!
Klik om te vergroten...
het heeft wel jaren geduurd voor ik er open en eerlijk over was, maar dat komt allemaal omdat ik op een punt stond wat belangrijk was dan m'n ego / leugens te behouden over dat ik gebruikte en verslaafd was , dat heb je wel gelezen :P

ik begrijp volledig wat je nou zegt, die rust in je lichaam en dat je hoofd niet steeds op hol slaat! maar als je keta dagelijks doet, mensen zien echt wel duidelijk aan je en horen het aan je stem , zien het aan je lichaam dat je onder invloed bent van iets, je gaat idd op een soort verdoofde slotmotion mode XD
ik zie wel eens oude vrienden die dan verdwaasd als zombie lopen of zich de hele dag terugtrekken, of gewoon ergens voor zich uit zitten te staren,
zo zag ik er ook uit, gelukkig heb ik heel veel achterlijke foto's als herrinnering dat ik niet meer zo wil worden hahah :P
mensen nemen me nou voor de eerste keer serieus , ze leren een nieuwe mij kennen :P en ik dus ook nieuwe oude vrienden, eigenlijk :P

ik zou als je rust in je hoofd wil, proberen er mee om te gaan dat je een druk hoofd hebt? ik heb nou dus dexamfetamine gekregen, maar ik slik dat eigenlijk niet, omdat ik dan zo'n saai leeg hoofd krijg, en de hele dag dingen als de afwas en opruimen doe. heb er op dit moment niet veel aan omdat ik geen baan heb, en ik ben veel creatief bezig. als ik dan z'n pilletje neem, kan ik wel lang doortekenen en me concentreren op 1 zo'n tekening. maar die was ik dan wel begonnen met een 'druk hoofd'. ik ben door die dex mijn drukke hooofd juist gaan koesteren haha :P ik verveel me kapot met die dingen op

maar sport geeft ook echt rust in je hoofd, een hobby, iets nieuws leren, misschien moet je gewoon meer gestimuleerd worden. je hebt ook fora voor ADD-ers ofzo, of facebookpagina's
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maarlyss zei:
Huisarts verteld mij alleen dat ik volwassen ben en dus maar moet leren leven met mijn ADD. Zelfde alswat de neuroloog mij heeft verteld 7 jaar geleden toen ik 18jaar werd en ik moest stoppen met mijn medicatie heb in mijn jeugd dagelijks concerts genomen maar had daar zelf niet veel profijt van, de mensen in mijn omgeving merkten het wel aan me maar ik zelf helaas niet...
Klik om te vergroten...
die huisarts moet maar leren leven met dat ie huisarts is en mensen moet helpen ipv zeggen dat ze moeten leven met hun problemen. is dat een huisarts die alleen dingen wil zien en voelen :P zeker van vroeger, ouderen mensen zeggen vaak; 'ACH KIND! JAAAA vroeger, toen had niemand nog niks! dan was je gewoon anders/raar, dan noemden wij dat karakter, en da was ook goed! dat is allemaal klets, stoornissen!'

hebben ze ook wel gelijk in dat dat karakter is, maar tegenwoordig hebben ze gewoon meer informatie erover. maar ik zou een andere arts bezoeken, en niet meteen opgeven? je hebt recht op zorg, er zijn zoveel behandelingen voor ADD. waarvoor betaal je je zorgverzekering eigenlijk voor zo'n huisarts, die je niet wil helpen wtf :fearful::rage:
en andere medicatie zijn er ook veel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."