Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums9 jaar lang Ketamine verslaving

9 jaar lang Ketamine verslaving

106 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben de laatste maanden soms af en toe een aantal dagen clean geweest en telkens weer teruggevallen, maar heb op mijn werk verteld dat het niet meer gaat, en ontslag genomen om aan mezelf te werken.
Het werk ging ook erg slecht vanwege alle problemen,
Ik heb vorige week een intakegesprek gehad en hoor eind deze week wat de behandeling gaat worden.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo ik ben nieuw
Wil graag anoniem blijven.

Ik ben sinds mijn 15e verslaafd aan keta. Begon met paar punten per een paar dagen bij verslaafde vrienden (meeste zijn afgekickt nu en 1 in de leer als verslavingsdeskundige :) )
Ging snel over naar dikke grote punten steeds vaker. Toen was t nog wel leuk.

Ik ging elk weekend naar feestjes, soms v vrijdag tot zondag, gebruikte soms n beetje speed, xtc en mdma en keta

Niet allemaal tegelijk en niet altijd. Die drugs doe ik nu keer per jaar soms. Maar van de keta kan ik niet afblijven jammer genoeg.
Ben ook zelf gestopt met roken nu al 11 maanden

Ik gebruik sommige dagen 4 tot 6 gram per dag, echt beestachtig. Het is alsof ik niet meer kan nadenken zelf en mn handen er automatisch naar toe gaan en pak dan 4 punten minstens. Ik schaam me er voor, ben gewoon een junk nu.

Maar! Begin met afkicken over ongeveer een maand. En vandaag heb ik niets gebruikt, heb me thuis opgesloten en mn auto js kapot dus dat is maar goed ook.

Hoop dat het goed gaat komen

Heb zoveel pijn aan mijn lever en maag, opgezette klieren, rugpijn. Slik 1 a 2 tramadol per dag, ben aan t afbouwen had afkickverschijnselen. Slikte n tijd oxycodon naproxen , ik kreeg alles zo makkelijk van de dokter maar het werkte averechts, ik heb dagen geschreeuwd van de pijn. Rennend naar n heet bad of douche, mijn buik verbrand aan hete kruik.

Nu gaat het ietsjes beter, moet wel vaak in bad en n minder hete kruik en heb een warmtekussen voor de pijnen. Die helpt heel fijn!

Gelukkig werkt gaviscon en paracetamol goed. En pantaprazol werkt wat minder

Stomme ketamine verslaving..
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zou wel uitkijken als ik jou was, oxycodon is ook niet bepaald het beste wat je slikken kan i know dat het het fijn is tegen de pijn enzo. daarintegen is het soms ook goed om te accepteren naar mijn mening en te leven met de pijn. op lange duur blijven wat negatieve effecten van ketamine rond hangen. maar good luck with your tour da stop. <3
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjewel! Ik heb de ocycodon nog niet aangeraakt , is echt voor noodgevallen. En vandaag nog geen keta op
Gister avond wel 2 puntjes dus gaat goed
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt echt heel naar, je verslaving. Ik kan me niet eens iets voorstellen bij 4 tot 6 gram per dag. Je hebt echt gigantische tolerantie dan..? Blijf je op die dosissen relatief nog een beetje functioneren of lig je dan hele dagen op de bank?

Goed dat je het hier komt delen, voor jezelf maar ook voor anderen, omdat van ketamine relatief onbekend is hoe (geestelijk) verslavend het is. Veel succes met het afkicken alvast!
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#6
Coffeecup zei:
Wat een lange tijd, dapper dat je de strijd wilt aan gaan. Je klachten die beschrijft zijn naar mijn mening niet bepaald mild te noemen, integendeel. Over een maand ga je afkicken, ga je dit met begeleiding doen? Heel veel sterkte
Klik om te vergroten...
Bedankt, ben er echt klaar mee al jaren, maar durfde het niet te vertellen, woon nog thuis en was bang eruit gezet te worden.

Nee het is best heftig ja, mijn ouders en broers zijn zelfs bang dat ik dood ga :( ze hebben het pas sinds een maand ontdekt dat ik verslaafd ben, hebben alles genegeerd wat er ooit raar aan me was (dachten dat ik zo deed omdat ik slecht sliep)

Ik ga het zeker met begeleiding doen, kan echt niet zonder, probeer dat al sinds 2012..
Ik ga naar rodersana in oirschot :)

het word vergoed behalve 1800 eigen bijdrage. Mag ook wel met een sauna, whirlpool, eigen bad en douche en kamer, en zelfs een restaurant! En maar een maand wachttijd

Veel beter dat novadic, die had n wachtlijst van een halfjaar, dan had ik het misschien niet eens gered. En mijn ex heeft daar gezeten, en heb heftige verhalen gehoord van groepsverkrachting door ghb gebruikers in de nacht van een meisje. En ik ken maar 1 gelukte afgekickte vriend van de 6 die ik ken die er heen zijn gegaan.. maar dat ligt niet alleen aan novadic natuurlijk.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Klinkt echt heel naar, je verslaving. Ik kan me niet eens iets voorstellen bij 4 tot 6 gram per dag. Je hebt echt gigantische tolerantie dan..? Blijf je op die dosissen relatief nog een beetje functioneren of lig je dan hele dagen op de bank?

Goed dat je het hier komt delen, voor jezelf maar ook voor anderen, omdat van ketamine relatief onbekend is hoe (geestelijk) verslavend het is. Veel succes met het afkicken alvast!
Klik om te vergroten...
Bedankt,

Ik ga wel eens out, en herinner me niks meer, maar dat is als ik heel veel pak

Ik pak heel veel door de tolerantie en soms gaat het net fout
Dan hoor ik erna dat ik als een zombie heb lopen brabbelen of schreeuwen ..
Ja best naar, ben helemaal overgenomen pff.
Maar nu ben ik naar max. 3 gr per dag
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik iemand hoor iemand aanbieden die het niet gebruikt, zeg ik ook tegen diegene dat ie dat echt niet mag doen
Omdat ik niet wil dat er nóg meer vrienden van me verslaafd raken
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lalaland zei:
Als ik iemand hoor iemand aanbieden die het niet gebruikt, zeg ik ook tegen diegene dat ie dat echt niet mag doen
Omdat ik niet wil dat er nóg meer vrienden van me verslaafd raken
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu?
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niet zo goed, zit op rond de 4 gram per dag, tis in ieder geval iets minder

Gisterenavond ging t goed en heb ik een gezellige avond bij vrienden gehad maar moest uiteindelijk wel weg door de maag en Rib- en rugpijn

Maar slik geen pijnstilling meer, en hoef niet meer over te geven
Heb wel veel maagpijn die maar niet weggaat en heb veel pijn aan mijn ribben en in het midden daarvan waarvoor ik vanmiddag naar de dokter ga, rare vervelende pijn is dat
Lig op dit moment in bad na een nachtmerrie en wakker geworden van de maagpijn

Vanaf 14 augustus word ik opgenomen :) kijk ernaar uit, eindelijk van die zooi af
Eindelijk rust

MDMAZING zei:
Hoe gaat het nu?
Klik om te vergroten...
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perzikje zei:
Damn... 9 jaar lang. Ik heb een jaar lang een gram of 6/7 per dag weggewerkt en liep toen al tegen grote problemen aan... Hoe gaat het plassen bij je? Is dat nog wel een beetje oké?
Klik om te vergroten...

Een jaar lang 6/7 gram per dag is ook niet niks. Tering... Hoe gaat het nu met jou? Wat waren jouw voordelen van het dagelijkse gebruik?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ketafiene zei:
Een jaar lang 6/7 gram per dag is ook niet niks. Tering... Hoe gaat het nu met jou? Wat waren jouw voordelen van het dagelijkse gebruik?
Klik om te vergroten...

Was ook te gek voor woorden. Meteen met het opstaan was het raak, tijdens werk, na werk. 24/7... Zaten zeker geen voordelen meer aan op een gegeven moment. Gaat goed, doe eens in de zoveel tijd nog een gek avondje ermee. Maar ik heb destijds mijn blaas er goed mee verkloot dus merk na een avondje Ket vaak wel pijn aan mijn blaas weer.
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik kan me niet voorstellen dat ik aan die hoeveelheden per dag ga geraken! Ik wil ook geen k-hole hoeveelheden per keer nemen, dan gaat het hard met de tolerantie.

Ik geloof dat de voordelen dan ook verdwijnen...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ketafiene zei:
Ja ik kan me niet voorstellen dat ik aan die hoeveelheden per dag ga geraken! Ik wil ook geen k-hole hoeveelheden per keer nemen, dan gaat het hard met de tolerantie.

Ik geloof dat de voordelen dan ook verdwijnen...
Klik om te vergroten...

Ik kickte altijd heel erg op die K-hole. Moet zeggen dat mijn tolerantie nog steeds te hoog is... Lijkt niet minder te worden ook helaas 😕
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perzikje zei:
Ik kickte altijd heel erg op die K-hole. Moet zeggen dat mijn tolerantie nog steeds te hoog is... Lijkt niet minder te worden ook helaas 😕
Klik om te vergroten...

Ja dat over die tolerantie heb ik overal al gelezen: bouwt snel op en wordt bijna niet minder met de tijd. Lijkt me zo kut!

Ja die k-hole dan praat je over goede hoeveelheden... Ik probeer het gebruik op micro dosering te houden en dagelijks nooit over een gram heen.

Hoe lang is je langste periode waarin je geen ket hebt gehad na jouw hevige gebruik?
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Beetje uit nieuwsgierigheid. Wat geeft ketamine jou dat je er zo van in de ban raakt? Ik heb een paar keer ketamine genomen en ik vind het wel leuk, maar ik heb nog nooit een drang gehad om het te nemen. De enige drug waarbij ik wel eens drang heb gevoeld om het te nemen is wiet. En dat was vaak op momenten dat ik mij verveelde of gestrest voelde.

Misschien geen goed advies maar misschien kun je een keer psychedelische paddenstoelen proberen. Ik heb altijd het idee alsof ik dan een soort van therapie sessie krijg ofzo. :P Het geeft mij altijd wel soort van de wil om te veranderen.

In ieder geval voor mij heeft het wel positieve dingen gedaan.
Klik om te vergroten...
ik gebruikte het omdat ik altijd lichamelijke onrust heb en ook in mijn hoofd, en ketamine verdoofd het echt perfect :P en het nadenken is leuker/interessanter
filosoferen en creatiever nadenken ging beter, maar uiteindelijk werd mijn wereld erg klein en werd ik best wel depressief van de keta + de pijn die ik ervan kreeg, dus ik was er klaar mee na zoveel jaar

ik heb vandaag een onderzoek gedaan naar adhd / add
dat is 10 jaar geleden ook gedaan, maar toen hebben ze me geen behandeling gegeven. mijn behandelaar van nu vind dit erg slecht van mijn hulpverleners vroeger, ik heb nooit goede hulp gekregen, daarom ben ik ook gestopt met de behandelingen vroeger bij ggz.

nu ga ik wel een passende behandeling krijgen voor mijn ADD (eindelijk :P eind goed.. al goed hoop ik.) ik heb al heel mijn leven last van alles

sinds 5 januari ben ik nou clean :) en het bevalt me goed, maar ik weet niet zo goed wat ik met de energie aan moet, ik wil graag sporten maar heb op het moment geen inkomen, en kan ook nog niet volledig gaan werken
ik ben bezig met een uitkering uit te vragen maar omdat ik ontslag heb genomen gaat het lastiger. maar ik moest wel ontslag nemen want ik kreeg anders geen vrij voor de behandeling. hierdoor heb ik wel best veel stress en zorgen, want ik heb ook mijn huur die doorgaat :/

ik heb pas over een maand een huisbezoek van iemand van de gemeente, maar ik ga er denk ik morgen heen want dat duurt te lang


maar over mijn blaas trouwens;
in de kliniek kwam er echt heel erg veel zooi uit, gruis en vlokken, en bloed
en dat deed echt f*kking zeer elke keer, maar nu is dat gewoon weg , ik verbaas me er echt over hoe snel dat wegging, na 1 maand niet gebruiken. maar daarmee is mijn blaas nog niet geheeld

ik krijg nu een behandeling van de uroloog
eerst moet ik 3 maanden medicijnen slikken om de blaasspier te ontspannen en abstinent blijven van ketamine. na 3 maanden kan hij mij stroomschoktherapie gaan geven om de verbinding tussen mijn hersenen naar mijn blaasspier te veranderen, ik weet het niet meer precies wat ie zei.
ik slik nu 4 pillen per dag, maar heb nog steeds af en toe pijn , want er blijft vaak plas achter in mijn blaas, wat ik er met heel veel moeite eruit krijg. als ik het erin laat zitten kan ik moeilijker lopen door de pijn. ik kan ook niet echt onverwachtse bewegingen maken of rennen ofzo, dat doet zeer.
en ik moet nog steeds vaak plassen, maar kan het wel langer ophouden door de medicijnen.

het doet nog vaak zeer en ik moet vaak rustig aan doen, ik moet ook vaak dingen afzeggen vanwege mijn blaas
maar ik merk gelukkig wel verbetering :)


ik hoop dat ik snel iets van medicatie krijg voor mn onrust / add , want ik begin bier veel te chill te vinden, das het enige dat ik nog relaxt kan zitten zonder me schuldig te voelen dat ik zit en rust neem

ik wil echt duizend dingen doen, heb weer goeie energie, maar het kan nog niet qua geld en pijn vaak

en psychidelische paddestoelen :P nou kheb wel s truffels gedaan, vond ik wel chill
heb ook lsd gedaan, vond ik ook chill,
heb laatst 2cb gehaald, die ga ik met mn vriend doen dit jaar als het mooi weer is in de natuur
maar ik heb mn leven al veranderd, die wil had ik al lang :P kheb niet eens zin in drugs bijna, kwil gewoon rust in mn lichaam en hoofd

ik zit weer na te denken over een studie, maar dan moet mijn blaas wel beter worden anders kan ik er niet heen
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben best wel benieuwd of je blaas zich helemaal herstelt.
Iig supergoed van je dat je al zo lang gestopt bent! Ook goed dat je morgen naar de gemeente gaat. Belachelijk dat je vorige werk je geen vrij wou geven om naar de behandelingen te gaan. Mag dat zomaar?

Hou ons op de hoogte!
Hier van je afschrijven doe je hartstikke goed. Ik heb het met veel interesse gelezen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lalaland zei:
maar ik heb mn leven al veranderd, die wil had ik al lang :P kheb niet eens zin in drugs bijna, kwil gewoon rust in mn lichaam en hoofd
Klik om te vergroten...

Rust is een goed motto, Ik ben daar ook een grote fan van. Dat geneest vaak meer dan je denk.
Kijk wel uit met die ADD / ADHD shit. Ik zie het wel vaker langs komen. Tegenwoordig heeft iedereen dat. Opeens is onrustig zijn of druk een "geestelijke ziekte"
Ik vind dat een beetje onzin. Zit je straks aan raar middel van de zielenknijper waar je dan vervolgens weer hooked aan ben.

Dat je je schuldig voel dat snap ik wel een beetje. Er zit een grote taboe op niet mee doen in onze maatschappij. Probeer je toch die rust te gunnen. Je zeg dat je amper kan lopen door pijn. Je bent niemand wat verplicht in deze wereld. Het is jou leven. Mij ben je niks schuldig.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Ik ben best wel benieuwd of je blaas zich helemaal herstelt.
Iig supergoed van je dat je al zo lang gestopt bent! Ook goed dat je morgen naar de gemeente gaat. Belachelijk dat je vorige werk je geen vrij wou geven om naar de behandelingen te gaan. Mag dat zomaar?

Hou ons op de hoogte!
Hier van je afschrijven doe je hartstikke goed. Ik heb het met veel interesse gelezen.
Klik om te vergroten...
Ik ben blij dat je 't met interesse leest 😁
Ik ben ook benieuwd, en dankjewel! Kben er wel trots op en voel me psychisch veel stabieler nu 😁 en of dat mag van m'n werk... Geen idee, Ik werkte er nog niet zo lang en ik was er ook niet goed in, dus ze zeiden al dat ze me niet meer nodig hadden
Het was ook meer een bijbaan, ik heb wel contact gehad met uwv erover en er was 'n heel onderzoek naar waar ik echt op has

En laatst belde ik wat het antwoord nou was, zeiden ze dat 't bedrijf eigen risico drager is en ik hun zelf moet bellen om te vragen waar m'n geld blijft

Maar ik heb ontslag genomen dus ik weet 't antwoord al
Ik ben ook echt slecht in voor mezelf opkomen dus Pff 🙄 heb nog niet gebeld
Maar de gemeente kan me waarss beter helpen
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Rust is een goed motto, Ik ben daar ook een grote fan van. Dat geneest vaak meer dan je denk.
Kijk wel uit met die ADD / ADHD shit. Ik zie het wel vaker langs komen. Tegenwoordig heeft iedereen dat. Opeens is onrustig zijn of druk een "geestelijke ziekte"
Ik vind dat een beetje onzin. Zit je straks aan raar middel van de zielenknijper waar je dan vervolgens weer hooked aan ben.

Dat je je schuldig voel dat snap ik wel een beetje. Er zit een grote taboe op niet mee doen in onze maatschappij. Probeer je toch die rust te gunnen. Je zeg dat je amper kan lopen door pijn. Je bent niemand wat verplicht in deze wereld. Het is jou leven. Mij ben je niks schuldig.
Klik om te vergroten...
Jaa alleen heb 'n beetje teveel rust soms haha :tongueout:
Ik snap wat je bedoeld, Maar ik heb al heel m'n leven dezelfde klachten, ik wil me wel een keer laten zielenknijpen ipv me zelf Mediceren en m'n lichaam kapot maken :tongueout: ik ben er ook niet helemaal voor maar wil het iig proberen, vroeger hebben ze (andere instanties) me niet goed geholpen en daarna is m'n verslaving uit de hand gelopen

En ik probeer me idd de rust te gunnen, maar vind 't wel erg saai haha 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."