Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums9 jaar lang Ketamine verslaving

9 jaar lang Ketamine verslaving

106 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Niet bedoeld om te zeiken, puur nieuwsgierig, het overgrote deel van gebruikers heeft er geen. maar ik vroeg mij af of je ooit een weegschaal toegepast?

Ik heb lange tijd aardig wat dissociatieven gebruikt, op een gegeven moment was ik één van die cliché figuren die dacht profeet te wezen die de wereld moest redden. Ketamine vond ik altijd wel leuk, vooral voor korte intense tripjes maar mijn dissociatieven gebruik nam pas echt vlucht toen MXE goedkoop op de markt kwam. Voor mij was het ook gewoon een effectief anti depressivum, ik gebruikte het dan ongeveer om de 3 uur zo'n 25mg en dat deed ik soms wel maanden achter elkaar.

Ik ben op een gegeven moment voor mijn gevoel vrij effectief cold turkey af gekickt van opioiden (Heroïne en Fentanyl op dat moment) met behulp van MXE. Iedere dag ook onder invloed van MXE naar school, de supermarkt, ik dronk verder geen alcohol ofso daarvoor was MXE ook surrogaat. Op een gegeven moment droogde MXE op en was 3-MeO-PCP te koop voor dumpprijs.

Ik had gelezen over de waarschuwingen maar hoopte dat het wel mee viel en ik verlangde naar de warme serotonine MeO gloed van MXE. Op 3-MeO-PCP ben ik vervolgens een beetje doorgeslagen en ik heb wel geluk gehad met een open minded en begripvolle omgeving, sociale suïcide schuilt in een klein hoekje wanneer je manisch bent en bovenop de wereld staat.

Ik ben stiekem eigenlijk benieuwd naar hoe je zoveel grammen ketamine per dag bekostigd. Als je dat liever voor je houdt begrijpelijk en even goede vrienden maar dat is in mijn keuzes toch vaak wel bepalend geweest.

Staat ketamine misbruik bekend om hé, je lichaam zal wel even moeten bijkomen vrees ik. :\\

Bij mij liep het ook niet altijd perfect maar het is aanzienlijk positieve vooruitgang.:whiteheavycheckmark:
9 fucking jaar ook joh, dat vliegt niet voorbij na een dagje. Niet te streng zijn voor jezelf.

Terugval is vrij standaard, zolang de intentie en positieve lijn maar aan houdt.
Dat je vertelt dat je Ketamine eerder gebruikte tot aan willekeurige blackout valt natuurlijk wel op, ik hoef het allemaal niet te weten maar dat wekt toch een beetje de indruk dat er iets onderliggend speelt. Ik moet zeggen dat ik mij ook wel heb verbaast over de intense ontwenningsverschijnselen die je beschrijft van ketamine gebruik. Leverschade had ik vrijwel enkel voorbij horen komen in het verleden.


Dat zijn weer 4 dagen extra toch, gewoon lekker turven hoor, ieder dagje is er 1.

Ik geloof ook echt dat een weegschaal kan helpen, dan wordt je onder andere een beetje bewust van je handelen en je inname wat op zijn beurt geleidelijk afbouwen makkelijker maakt. Sleutelpunten scheppen is in ieder geval niet rendabel.
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XMA-kKTgqUk

Succes in ieder geval, kijk inderdaad uit dat je niet gaat inwisselen met andere middelen.
Klik om te vergroten...

Ik heb geen weegschaal, maar ga er ook geen aanschaffen omdat ik niet te veel gebruikers spullen in mn huis wil hebben liggen :P

Voor de rest hou ik het inderdaad een beetje voor mezelf hoe ik het bekostig, maar ik werk gewoon en vroeger deelden feestvrienden heel veel. En heb n heel goedkoop adresje

Maar eerlijk gezegd denk ik dat deze keta vervuild is, maar ik ga niet op zoek naar betere want dan weet ik weer hoe fijn goeie keta is
Deze werkt amper, maar blijf het toch gebruiken

Het is net als roken dat ik echt aan de handeling verslaafd ben

En ontwenningsverschijnselen had ik niet echt maar last van mn maag en lever en rugpijn enz. Komt waarschijnlijk eerder dan bij iemand anders omdat ik ondergewicht heb.

Blijvende leverschade is er niet, dat is al onderzocht bij me
En de schade aan mijn nieren viel ook nog heel erg mee de laatste keer dat ze de waarden hadden onderzocht, maar ze gaan het straks denk ik wel weer opnieuw bekijken

Maar ik wil nu dus heel graag gewoon weer een gezonde vrouw worden en een normaal leven gaan lijden

Op het moment gebruik ik in de avond 3 gram maar echt het werkt voor geen meter meer dus vind het zo'n zonde van alles, maar het zit zo vast in mijn leven

Maar gelukkig krijg ik nu dus echt goeie langdurige zorg bij n betere instantie
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoe is het nu met je blaas?
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#3
MDMAZING zei:
hoe is het nu met je blaas?
Klik om te vergroten...
Ik moet nog steeds heel veel plassen, en het doet ook steeds pijn tijdens het plassen, en als ik moet plassen. Maar de ene dag gaat het beter dan de andere, ik snap zelf niet veel van mn blaas eigenlijk haha

Maar ik ben gestopt met drinken van koffie, daarvan kreeg ik echt pijn aan mn blaas,
En drink niet al te veel suiker

Ik merk dat de pijn erger word als ik gestresst ben

Maar de uroloog wil me geen behandeling geven voordat ik stop met keta
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben echt benieuwd hoe het met je gaat @Lalaland...

Hopelijk gaat alles goed en ben je nog steeds clean.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Hey, net het hele topic gelezen, goed bezig! Er zijn natuurlijk dingen om aan te werken, maar je hebt wel flinke stappen gemaakt.

Ik ben geen expert hierin, maar ik zou denken dat de verveling een grote risicofactor is nu. Zoals je zelf zegt bent je daardoor al meer gaan drinken.

Je zei dat je veel energie hebt, ik zou zeker gaan sporten. Daar hoef je geen geld voor te hebben. Denk bijvoorbeeld aan hardlopen. Daarbij zou je ook nog thuis wat oefeningen kunnen doen. Die kan je op YouTube wel vinden.

Het klinkt wat knullig maar ik zou ook een hobby zoeken! Je zal je toch moeten leren vermaken zonder drank of drugs. Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt, maar je zou gewoon wat dingen uit kunnen proberen. Ga een brood bakken, leer haken, zoiets.

Verder vind ik het, als ik rusteloos ben, fijn om te mediteren. Daar hebben mensen vaak een wat zweverig beeld bij, maar zo hoeft het niet te zijn. Het helpt je brein met zaken verwerken waardoor je meer rust hebt. Als je dat dagelijks 5 a 10nminuten doet, merk je snel verschil. Je hebt een app, headspace, die kan helpen in het begin.

Tot slot denk ik niet dat, als je Ritalin niet fijn vindt, dexamfetamine beter zal zijn. Maar dat kan je het beste met je dokter bespreken.
Klik om te vergroten...
haha ik heb zelfs teveel hobby's :P ik teken, schilder, fotografeer, fiets, wandel, zwem, lees, zing, ga naar vrienden , maar een nieuwe hobby / nieuw project, heb het best druk nu de laatste tijd, er komen steeds meer opdrachtjes :grin:

en dat sporten , ik fiets regelmatig alleen de laatste tijd ff weer niet. ik wandel wel eens, etc. maar wil eigenlijk wel graag ook in de sportschool sporten met apparaten net als eerst, en ook omdat ik dan misschien nieuwe contacten kan leggen dan altijd weer naar vrienden te gaan die bijna allemaal wel eens gebruiken. maar dat vind ik geen probleem verder, maar ik weet bijna niet hoe mensen zijn die geen drugs gebruiken haha

en mediteren is een goeie, zou ik meer moeten doen. heb vroeger daar een therapie voor gehad, vind het wel heel lastig
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Ben echt benieuwd hoe het met je gaat @Lalaland...

Hopelijk gaat alles goed en ben je nog steeds clean.
Klik om te vergroten...
ja :grin: heb je een berichtje teruggestuurd
ben clean van de ketamine in ieder geval, en doe sporadisch nog wel wat anders.

ik ben er ook eerlijk over bij mijn verslavings zorg dat ik wel eens wat anders probeer, en we houden het allemaal goed in de gaten dat ik niet me ergens in verlies.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Wat fijn dat je ons een update geeft. Je bent een waarschuwing en een voorbeeld voor anderen.
Je lichaam is aan het herstellen en je bent aan jezelf aan het werken, hartstikke goed!
Heel goed dat je mensen die gebruiken probeert te vermijden. Het is echt shit van je ex, maar klopt inderdaad, die kan alleen zelf zichzelf helpen.

Je bent supergoed bezig! Zoek inderdaad afleiding. Je houdt van tekenen, leuk! Misschien ook schilderen, aquarellen?

Hou ons op de hoogte. Goed gedaan meisje! 💐
Klik om te vergroten...
dankje! :)
jaa schilderen doe ik ook, werk ook met aquarel, verfstift, ehhh verf, wil eigenlijk graffiti gaan leren een keer
maar heb nog zoveel andere dingen , wat goed is, heb altijd nieuwe projecten / nieuwe interesses
en ik wil een cursus anatomie leren tekenen doen, en illustratief verhalend tekenen, wil geen 4 jarige opleiding daarin gaan doen heb geen geld meer daarvoor:sweatsmile:
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Probeer te kappen met alcohol!
Net zo link als K
Je ruilt de ene verslaving in voor een andere, en, alcohol is makkelijk teveel, en heel moeilijk terug!
Ik las, dat je meer bent gaan drinken...
Je bent zooooo goed bezig.!!
Geen alcohol alsjeblieft. Is kutzooi
Ik weet het uit eigen ellende
Houd vol!
Klik om te vergroten...
ik snap je, is ook zo
maar ik ga echt niet helemaal niet drinken :P ik en vrienden en mijn verslavingszorg en ouders houden t goed in de gaten,
word er zelfs moe van elke keer als ik een biertje drink denken ze dat ik verslaafd ben
maar ik drink de laatste tijd minder :) maar weet wat voor shit het mensen geeft, ook qua alvleesklier ontstekingen en pijn uiteindelijk, omdat ik mensen in de klinieken heb gesproken die dat hadden. uiteindelijk zo'n vrouw die zei dat als het zo door ging met de pijnen ze liever dood wilde
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maarlyss zei:
Ten eerste heel knap dat je hier zo open en eerlijk over bent! Zwaar respect daarvoor en hoop dat je dit blijft doen!

Ik ben zelf erg onrustig en chaotisch heb ADD blow als zo een 8jaar dagelijks en sinds de laatste tijd gebruik ik regelmatig ket en laaste 2 weken dagelijks. wat na mijn weten de oplossing was voor mijn problemen, m'n hoofd slaat niet continu ophol en ik heb eindelijk rust in mijn lichaam en de drang m'n leven weer op de rit te krijgen .

Na dit topic te lezen begin ik me echter toch wel druk te maken over dat ik dit nu dagelijks doe.. Wat kan mij(en waarschijnlijk nog vele andere) het zelfde bieden als de ketamine doet? Waar begin ik de zoektocht naar de Rust en kalmte.

En lalalala je mag echt trots opjezelf zijn dat je na deze ellende door de keta zo eerlijk en positief erin staat!! Petje af ik vind 't heel erg knap!
Klik om te vergroten...
het heeft wel jaren geduurd voor ik er open en eerlijk over was, maar dat komt allemaal omdat ik op een punt stond wat belangrijk was dan m'n ego / leugens te behouden over dat ik gebruikte en verslaafd was , dat heb je wel gelezen :P

ik begrijp volledig wat je nou zegt, die rust in je lichaam en dat je hoofd niet steeds op hol slaat! maar als je keta dagelijks doet, mensen zien echt wel duidelijk aan je en horen het aan je stem , zien het aan je lichaam dat je onder invloed bent van iets, je gaat idd op een soort verdoofde slotmotion mode XD
ik zie wel eens oude vrienden die dan verdwaasd als zombie lopen of zich de hele dag terugtrekken, of gewoon ergens voor zich uit zitten te staren,
zo zag ik er ook uit, gelukkig heb ik heel veel achterlijke foto's als herrinnering dat ik niet meer zo wil worden hahah :P
mensen nemen me nou voor de eerste keer serieus , ze leren een nieuwe mij kennen :P en ik dus ook nieuwe oude vrienden, eigenlijk :P

ik zou als je rust in je hoofd wil, proberen er mee om te gaan dat je een druk hoofd hebt? ik heb nou dus dexamfetamine gekregen, maar ik slik dat eigenlijk niet, omdat ik dan zo'n saai leeg hoofd krijg, en de hele dag dingen als de afwas en opruimen doe. heb er op dit moment niet veel aan omdat ik geen baan heb, en ik ben veel creatief bezig. als ik dan z'n pilletje neem, kan ik wel lang doortekenen en me concentreren op 1 zo'n tekening. maar die was ik dan wel begonnen met een 'druk hoofd'. ik ben door die dex mijn drukke hooofd juist gaan koesteren haha :P ik verveel me kapot met die dingen op

maar sport geeft ook echt rust in je hoofd, een hobby, iets nieuws leren, misschien moet je gewoon meer gestimuleerd worden. je hebt ook fora voor ADD-ers ofzo, of facebookpagina's
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maarlyss zei:
Huisarts verteld mij alleen dat ik volwassen ben en dus maar moet leren leven met mijn ADD. Zelfde alswat de neuroloog mij heeft verteld 7 jaar geleden toen ik 18jaar werd en ik moest stoppen met mijn medicatie heb in mijn jeugd dagelijks concerts genomen maar had daar zelf niet veel profijt van, de mensen in mijn omgeving merkten het wel aan me maar ik zelf helaas niet...
Klik om te vergroten...
die huisarts moet maar leren leven met dat ie huisarts is en mensen moet helpen ipv zeggen dat ze moeten leven met hun problemen. is dat een huisarts die alleen dingen wil zien en voelen :P zeker van vroeger, ouderen mensen zeggen vaak; 'ACH KIND! JAAAA vroeger, toen had niemand nog niks! dan was je gewoon anders/raar, dan noemden wij dat karakter, en da was ook goed! dat is allemaal klets, stoornissen!'

hebben ze ook wel gelijk in dat dat karakter is, maar tegenwoordig hebben ze gewoon meer informatie erover. maar ik zou een andere arts bezoeken, en niet meteen opgeven? je hebt recht op zorg, er zijn zoveel behandelingen voor ADD. waarvoor betaal je je zorgverzekering eigenlijk voor zo'n huisarts, die je niet wil helpen wtf :fearful::rage:
en andere medicatie zijn er ook veel
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#11
Legio Patria Nostra zei:
Ik ook.
9 jaar is natuurlijk erg lang,
De ellende om herstel te kunnen krijgen óók.
Die kan levenslang zijn.
Ik heb het blaas verhaal hier neergezet om aan te geven, wat je te wachten staat bij onbegrensd k gebruik.
Klik om te vergroten...
toen ik zo'n pijn had heb ik ook alle mogelijkheden bekeken, en ook ervaringen gelezen over bv kunstmatige blazen,
nou dat was om te janken wat ik las,
ik dacht, dit word dus mijn toekomst? ik werd er echt gek van, dus ik kreeg echt zo'n alarmbel STOP STOP STOOOOP anders zit je met een leven lang gezeik letterlijk en een gat in je buik, of een blaas die maar half werkt , dan ben je je hele leven voortaan bezig met omdat je zo graag keta wilde doen en een gezond lichaam kapot maakte

dat heeft me echt gered dat lezen over alles, en het zien als dat dat mij ging gebeuren, want dat was ook bijna het geval als ik zo doorging
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe is je blaas?
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thomas Shelby zei:
Hoe is je blaas?
Klik om te vergroten...
goed! heb eerst 3 maanden oxybutinine en betmiga gekregen, veel bijwerkingen
en toen zijn we overgestapt naar PTNS behandeling,
en ik hoef niet zo veel meer naar de wc, in ieder geval niet meer extreem, makkelijk te doen zo
er zijn genoeg vrouwen die ook veel naar de wc moeten, zelfs al hebben ze geen keta gebruikt :P ik heb wel eens dagen dat ik er wat last van heb, klein beetje een verkrampt gevoel, klein beetje pijn met lopen / moet dan voorzichtiger bewegen, maar die dagen zijn er bijna niet meer ! :grin:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een huisarts is dit hier in het geding....
Ik heb er soms geen woorden voor.
Ook ikzelf heb te maken met een huisarts die.....laten we zeggen te, echt te voorzichtig is met pijnmedicatie. Jazeker.
Tot nu 14 dagen geleden.
Ik heb via een andere ha in de maatschap een verhoging weten te krijgen, omdat het niet meer anders ging, en gaat.
Want de volgende stevige ingreep staat voor half november op de rol.
En, vanwege pijn kan of kon ik zowat niet eens meer dan 50 meter lopen.
Dit kan dus niet, en omdat ik a l l e andere mogelijkheden heb geprobeerd zonder resultaat, is mijn gewoonlijke dosering nu verdubbeld.
En, om nu eindelijk eens een dag z o n d e r pijn te kunnen beleven, is ongekend plezierig!
Absoluut!
Na de ingreep en revalidatie periode, ga ik terug naar de gewone dosering, of...mss ook niet.
Goed is goed zegt de pijnspecialist en deze uitspraak kan ik zonodig inzetten.
De aanhouder wint...
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#15
na laaaaang weer n update;
mijn blaas is niet hersteld, wat ik zelf ook niet had verwacht, de Ptns hielp uiteindelijk toch meer niet dan wel, maar ik had al een vermoeden waardoor, en dat is dat ik dus grote zweren in mijn blaas heb. ik heb vorige week helaas weer een cystocopie laten doen, omdat de klachten niet genoeg verbeterden.
en omdat het nu na zo lang stoppen (6 Jan 2020) hetzelfde blijft meestal, en ik nog steeds niet normaal kan leven heb ik na lang twijfelen m'n uroloog weer gecontacteerd.
die heeft me doorverstuurd naar een andere uroloog die zich nu specialiseert in mensen met ketamine blaas klachten als 1 van de weinigen. was weer een naar en pijnlijk onderzoek, maar wel 20x minder pijnlijk dan de vorige keer, pfff. had wel een oxazepam gekregen om meer te ontspannen en minder angst voor de pijn te hebben, wat me goed heeft geholpen

hij keek in m'n blaas en zag een grote langwerpige blaas ulcus en bovenin m'n blaas ook. terwijl ik die zo groot en scherp op beeld zag kon ik alleen maar WOW😨zeggen. we hebben besloten dat hij die gaat weglaseren, ipv botox want met botox kan je gezeik krijgen dat je jezelf soms moet gaan katheriseren, omdat de botox te goed werkt en je niet meer kan plassen. ik ben wel zenuwachtig maar hoop echt dat het helpt, want ik kan zoveel dingen al zo lang niet meer :( hij zei wel dat ik dan miss vaker zou moeten plassen, maar liever dat dan zovaak pijn. t voelt alsof er iets scherps in m'n blaas zit, of een open blaar of wond waar vuil in komt steeds.

en ik word ook gek van dat corona gezeik, maarja iedereen denk ik wel. t voelt alsof er niks. meer kan alleen thuis zitten en als uitstapje naar de supermarkt, en naar m'n. vriend, en zelfs dat kan soms door de pijn maar half of niet

trouwens druivensap werkt goed met m'n blaas
maar dat helpt niks tegen die blaas ulcus / hunners laesie / blaas zweren, wel n beetje tegen de pijn.

ik ga de foto's opvragen van de cystocopie en posten als ik ze heb gekregen

ik word n beetje overweldigd door alle nieuwe posts en nog meer mensen die ik in het echt tegen kom met ook klachten, en hier nu ook, hoop echt dat dit delen mensen kan helpen!
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Wat een huisarts is dit hier in het geding....
Ik heb er soms geen woorden voor.
Ook ikzelf heb te maken met een huisarts die.....laten we zeggen te, echt te voorzichtig is met pijnmedicatie. Jazeker.
Tot nu 14 dagen geleden.
Ik heb via een andere ha in de maatschap een verhoging weten te krijgen, omdat het niet meer anders ging, en gaat.
Want de volgende stevige ingreep staat voor half november op de rol.
En, vanwege pijn kan of kon ik zowat niet eens meer dan 50 meter lopen.
Dit kan dus niet, en omdat ik a l l e andere mogelijkheden heb geprobeerd zonder resultaat, is mijn gewoonlijke dosering nu verdubbeld.
En, om nu eindelijk eens een dag z o n d e r pijn te kunnen beleven, is ongekend plezierig!
Absoluut!
Na de ingreep en revalidatie periode, ga ik terug naar de gewone dosering, of...mss ook niet.
Goed is goed zegt de pijnspecialist en deze uitspraak kan ik zonodig inzetten.
De aanhouder wint...
Klik om te vergroten...
ik begrijp je verhaal, echt kut die pijn :/

heb je laten onderzoeken wat de exacte reden is van je pijn? bv door cystocopie / kijken in de blaas, of in je maag bv?
sterkte! en idd aanhouder wint, tis jou lichaam
K
KvonSLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lalaland zei:
Hallo ik ben nieuw
Wil graag anoniem blijven.

Ik ben sinds mijn 15e verslaafd aan keta. Begon met paar punten per een paar dagen bij verslaafde vrienden (meeste zijn afgekickt nu en 1 in de leer als verslavingsdeskundige :) )
Ging snel over naar dikke grote punten steeds vaker. Toen was t nog wel leuk.

Ik ging elk weekend naar feestjes, soms v vrijdag tot zondag, gebruikte soms n beetje speed, xtc en mdma en keta

Niet allemaal tegelijk en niet altijd. Die drugs doe ik nu keer per jaar soms. Maar van de keta kan ik niet afblijven jammer genoeg.
Ben ook zelf gestopt met roken nu al 11 maanden

Ik gebruik sommige dagen 4 tot 6 gram per dag, echt beestachtig. Het is alsof ik niet meer kan nadenken zelf en mn handen er automatisch naar toe gaan en pak dan 4 punten minstens. Ik schaam me er voor, ben gewoon een junk nu.

Maar! Begin met afkicken over ongeveer een maand. En vandaag heb ik niets gebruikt, heb me thuis opgesloten en mn auto js kapot dus dat is maar goed ook.

Hoop dat het goed gaat komen

Heb zoveel pijn aan mijn lever en maag, opgezette klieren, rugpijn. Slik 1 a 2 tramadol per dag, ben aan t afbouwen had afkickverschijnselen. Slikte n tijd oxycodon naproxen , ik kreeg alles zo makkelijk van de dokter maar het werkte averechts, ik heb dagen geschreeuwd van de pijn. Rennend naar n heet bad of douche, mijn buik verbrand aan hete kruik.

Nu gaat het ietsjes beter, moet wel vaak in bad en n minder hete kruik en heb een warmtekussen voor de pijnen. Die helpt heel fijn!

Gelukkig werkt gaviscon en paracetamol goed. En pantaprazol werkt wat minder

Stomme ketamine verslaving..
Klik om te vergroten...
gelukkig ben ik niet 'primair verslavingsgevoelig' want nadat ik gillend op de eerste hulp na een met sirene's gierende ambulancerit smeekte om de dood hebben ze de morfine volopengezet. En nog steeds voelde ik in m'n maag een soort 'radioactieve' kern uitstralen. Maar de pijn was over iniedergeval.

Bij het jellinek in de HCD (high care detox) gezeten vanwege paniekaanvallen die uren aanhielden. (ja en ik weet dat mensen zeggen dat dat niet kan, maar het leven kruipt dan door van seconde tot seconde).
Omdat het anders niet te hanteren viel ben ik in speed gaan gebruiken. Ja, helemaal 'fout', maar nadat een verslavingsarts in het Jellinek zei "tja het zit niet in de opleiding" begreep ik dus dat je aan de ontwenning (die je gerust even ernstig als heroine ontwenning kunt typeren) bij de dames en heren verslavingsartsen inderdaad een paracetamolletje kan krijgen.

ik heb alleen de keta nooit meer aangeraakt, en dat schijnt niet normaal te zijn. (mijn secundaire verslavingsprobleem heeft te maken met onverwerkt trauma wat ik toen 'niet wist' (selfdeception).
wat ik wel weet is dat de verslavingszorg, als je niet voldoet aan de eisen, gewoon helemaal niets te bieden heeft.Mijn inszien een verzaking van de zorgplicht, maar goed.
Voor mensen die meer nodig hebben, kun je me altijd een PM sturen. Ik heb zo'n helse tijd doorgemaakt dat als ik mensen nu kan helpen op een manier die bij studie geneeskunde nog niet in de opleiding is opgenomen, dan doe ik dat graag.
sterkte!
K
KvonSLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lalaland zei:
na laaaaang weer n update;
mijn blaas is niet hersteld, wat ik zelf ook niet had verwacht, de Ptns hielp uiteindelijk toch meer niet dan wel, maar ik had al een vermoeden waardoor, en dat is dat ik dus grote zweren in mijn blaas heb. ik heb vorige week helaas weer een cystocopie laten doen, omdat de klachten niet genoeg verbeterden.
en omdat het nu na zo lang stoppen (6 Jan 2020) hetzelfde blijft meestal, en ik nog steeds niet normaal kan leven heb ik na lang twijfelen m'n uroloog weer gecontacteerd.
die heeft me doorverstuurd naar een andere uroloog die zich nu specialiseert in mensen met ketamine blaas klachten als 1 van de weinigen. was weer een naar en pijnlijk onderzoek, maar wel 20x minder pijnlijk dan de vorige keer, pfff. had wel een oxazepam gekregen om meer te ontspannen en minder angst voor de pijn te hebben, wat me goed heeft geholpen

hij keek in m'n blaas en zag een grote langwerpige blaas ulcus en bovenin m'n blaas ook. terwijl ik die zo groot en scherp op beeld zag kon ik alleen maar WOW😨zeggen. we hebben besloten dat hij die gaat weglaseren, ipv botox want met botox kan je gezeik krijgen dat je jezelf soms moet gaan katheriseren, omdat de botox te goed werkt en je niet meer kan plassen. ik ben wel zenuwachtig maar hoop echt dat het helpt, want ik kan zoveel dingen al zo lang niet meer :( hij zei wel dat ik dan miss vaker zou moeten plassen, maar liever dat dan zovaak pijn. t voelt alsof er iets scherps in m'n blaas zit, of een open blaar of wond waar vuil in komt steeds.

en ik word ook gek van dat corona gezeik, maarja iedereen denk ik wel. t voelt alsof er niks. meer kan alleen thuis zitten en als uitstapje naar de supermarkt, en naar m'n. vriend, en zelfs dat kan soms door de pijn maar half of niet

trouwens druivensap werkt goed met m'n blaas
maar dat helpt niks tegen die blaas ulcus / hunners laesie / blaas zweren, wel n beetje tegen de pijn.

ik ga de foto's opvragen van de cystocopie en posten als ik ze heb gekregen

ik word n beetje overweldigd door alle nieuwe posts en nog meer mensen die ik in het echt tegen kom met ook klachten, en hier nu ook, hoop echt dat dit delen mensen kan helpen!
Klik om te vergroten...
moet er niet eens een campagne komen vanuit de overheid met de gevolgen van ketamine? toen ik ermee begon dacht ik dat het een research chemical was... over heroine weten we voldoende, maar dit is vele malen erger...
K
KvonSLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lalaland zei:
ik begrijp je verhaal, echt kut die pijn :/

heb je laten onderzoeken wat de exacte reden is van je pijn? bv door cystocopie / kijken in de blaas, of in je maag bv?
sterkte! en idd aanhouder wint, tis jou lichaam
Klik om te vergroten...
k-cramps zijn erger dan baringspijnen... huisartsen zijn mislukte specialisten.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wil zeker niet dit topic kapen, maar wel met een extra waarschuwing komen. Ik heb het afgelopen half jaar een keer of zeven 2F-DCK gebruikt, met 3 - 4 weken pauze en een dosering van 75 mg (50 + 25).
Begin april kreeg ik behoorlijke blaasklachten. Pijn in mijn onderbuik, veel aandrang, weinig druk en troebele urine. Een dag later merkte ik ook donkerrode schilfertjes in mijn urine. Urine negatief getest op SOA’s (ik ben nog wel eens ondeugend) en blaasontsteking. Na overleg met de huisarts direct gestopt met 2F-DCK (duhh). De klachten werden na drie weken minder en sinds vorige week ben ik klachtenvrij. Geen 2F-DCK meer voor mij. Wel jammer, vond het lekker spul.

BTW, ook wat (Keta) onderzoek gelezen en daaruit blijkt dat dergelijke blaasklachten ook bij incidenteel gebruik kunnen ontstaan. Geen idee of leeftijd een rol speelt, ik ben 50-plusser, dus wie weet heeft mijn herstelvermogen ook een negatieve uitwerking gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."