Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums9 jaar lang Ketamine verslaving

9 jaar lang Ketamine verslaving

106 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee,

Ik ben wel eens benieuwd hoe het nu met je gaat? Ik kan mijzelf erg vinden in je verhaal. Ik ben zelf ook ketamine verslaafd, al vanaf de vroege tiener jaren.
Pak hem beet al ruim 12 jaar. De eerste 8 jaar was het voornamelijk nog redelijk gecontroleerd, zover je het gecontroleerd mag noemen. De laatste 4 jaar is het ernstig. Dagen van 10 gram gebruiken is niks geks meer.. alles doet zeer in mijn lichaam, elk orgaan, net zoals jij beschrijft, doet zeer. Lever, nieren, blaas, maag, ribben, rug, maar ook hele heftige darm problemen, ketamine zorgt namelijk ook voor obstipatie. Al hoop ik momenteel dat het de obstipatie is ivm ketamine waar ik last van heb, anders is het een darm tumor (gevoelsmatig)... door het gebruik kan ik de situatie niet goed inschatten, maar goed dat terzijde. Ook heb ik ernstige geheugen klachten, ik herinner me vrij weinig van de laatste 12 jaar, alleen hele ingrijpende dingen, maar ik kan ze niet meer visualiseren, ik weet dat het gebeurd is maar kan het in mijn hoofd niet meer opnieuw "her beleven en terug zien als een filmpje" Gevoelsmatig. Het vernietigd alles, het hele leven wat ik heb mee gemaakt herinner ik me nog amper.. Ik ben nu wel echt op het punt dat ik er klaar mee ben.. echt helemaal klaar! Ik wil niet meer op deze rit verder.. maargoed, het is jouw topic, en ik ben erg benieuwd hoe jij het nu doet. En of je nog clean bent? En of er nog enigzins herstel in zit na zo'n lange tijd ketamine *misbruik*..


Gruutjes
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben ook geintresseerd! ook wel in jou verhaal doubletrouble, heb het zelf 1 keer gesnoven en ik ben heel blij dat ik het nooit meer gevonden heb. Ik was toen net 18 en stond vol in het leven was nergens bang voor behalve een verslaving aan keta. De verbindingen die ik dan in mijn hoofd kan leggen zijn nog beter als met wiet en dat is mijn allergrootste verslaving :3.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waaaah:grimacing: ik was mijn wachtwoord vergeten + een enorme terugval en allerlei problemen, het gaat in ieder geval niet goed..

Ik ben eerlijk gezegd maar 3 maanden clean geweest. Tot ik ging feesten en toch weer een puntje had gedaan. Daarna hield ik mezelf nog wel even in bedwang en haalde ik het niet zelf. Maar het is er weer ingeslopen. In deze tijd heb ik wel een baan gevonden die ik nu nog heb

En toen kwamen de blaasproblemen..
Ze hebben laatst met een camera in mijn blaas gekeken, er zit 1 grote rode ontsteking in, en wat beginnende zweertjes
Wat ik eraan kon doen werd me niet verteld.
Maar t gekke is, dat ik sinds n paar dagen iets minder last heb van mn blaas

Ik slik elke dag naast mijn normale voeding vit c tabletten, drink zoveel mogelijk, en heb op internet medicijnen gevonden (ik kan even niet terug vinden waar en hoe ) maar het zijn in ieder geval probitica.
Ik heb maar een maatschappelijk werker aan de haak geslagen, de afspraak is vrijdag.
Maar qua verslavingszorg duurt het nog even.. :(

Ik zit nu op 3 gram per dag bijna, alhoewel het me laatst 4 dagen is gelukt clean te blijven maarja..
S
SlownLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lalaland zei:
Waaaah:grimacing: ik was mijn wachtwoord vergeten + een enorme terugval en allerlei problemen, het gaat in ieder geval niet goed..

Ik ben eerlijk gezegd maar 3 maanden clean geweest. Tot ik ging feesten en toch weer een puntje had gedaan. Daarna hield ik mezelf nog wel even in bedwang en haalde ik het niet zelf. Maar het is er weer ingeslopen. In deze tijd heb ik wel een baan gevonden die ik nu nog heb

En toen kwamen de blaasproblemen..
Ze hebben laatst met een camera in mijn blaas gekeken, er zit 1 grote rode ontsteking in, en wat beginnende zweertjes
Wat ik eraan kon doen werd me niet verteld.
Maar t gekke is, dat ik sinds n paar dagen iets minder last heb van mn blaas

Ik slik elke dag naast mijn normale voeding vit c tabletten, drink zoveel mogelijk, en heb op internet medicijnen gevonden (ik kan even niet terug vinden waar en hoe ) maar het zijn in ieder geval probitica.
Ik heb maar een maatschappelijk werker aan de haak geslagen, de afspraak is vrijdag.
Maar qua verslavingszorg duurt het nog even.. :(

Ik zit nu op 3 gram per dag bijna, alhoewel het me laatst 4 dagen is gelukt clean te blijven maarja..
Klik om te vergroten...

Top dat je een baan hebt, geeft je hopelijk wat nodige afleiding. Wees trots dat je 3 maanden clean was, je lichaam was je dankbaar! Vertrouw erop dat je dit record kan verbreken. In ieder geval ben je alweer een wachtwoord verder naar hersteldenken :sunglasses:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lalaland zei:
Ging snel over naar dikke grote punten steeds vaker. Toen was t nog wel leuk.
Klik om te vergroten...
Niet bedoeld om te zeiken, puur nieuwsgierig, het overgrote deel van gebruikers heeft er geen. maar ik vroeg mij af of je ooit een weegschaal toegepast?
Lalaland zei:
Ik gebruik sommige dagen 4 tot 6 gram per dag
Klik om te vergroten...
Ik heb lange tijd aardig wat dissociatieven gebruikt, op een gegeven moment was ik één van die cliché figuren die dacht profeet te wezen die de wereld moest redden. Ketamine vond ik altijd wel leuk, vooral voor korte intense tripjes maar mijn dissociatieven gebruik nam pas echt vlucht toen MXE goedkoop op de markt kwam. Voor mij was het ook gewoon een effectief anti depressivum, ik gebruikte het dan ongeveer om de 3 uur zo'n 25mg en dat deed ik soms wel maanden achter elkaar.

Ik ben op een gegeven moment voor mijn gevoel vrij effectief cold turkey af gekickt van opioiden (Heroïne en Fentanyl op dat moment) met behulp van MXE. Iedere dag ook onder invloed van MXE naar school, de supermarkt, ik dronk verder geen alcohol ofso daarvoor was MXE ook surrogaat. Op een gegeven moment droogde MXE op en was 3-MeO-PCP te koop voor dumpprijs.

Ik had gelezen over de waarschuwingen maar hoopte dat het wel mee viel en ik verlangde naar de warme serotonine MeO gloed van MXE. Op 3-MeO-PCP ben ik vervolgens een beetje doorgeslagen en ik heb wel geluk gehad met een open minded en begripvolle omgeving, sociale suïcide schuilt in een klein hoekje wanneer je manisch bent en bovenop de wereld staat.

Ik ben stiekem eigenlijk benieuwd naar hoe je zoveel grammen ketamine per dag bekostigd. Als je dat liever voor je houdt begrijpelijk en even goede vrienden maar dat is in mijn keuzes toch vaak wel bepalend geweest.
Lalaland zei:
Heb zoveel pijn aan mijn lever en maag
Klik om te vergroten...
Staat ketamine misbruik bekend om hé, je lichaam zal wel even moeten bijkomen vrees ik. :\\
Lalaland zei:
Ik ben nu 38 dagen clean van ketamine ^^
En 340 dagen van roken
Klik om te vergroten...
Bij mij liep het ook niet altijd perfect maar het is aanzienlijk positieve vooruitgang.:whiteheavycheckmark:
9 fucking jaar ook joh, dat vliegt niet voorbij na een dagje. Niet te streng zijn voor jezelf.
Lalaland zei:
een enorme terugval en allerlei problemen, het gaat in ieder geval niet goed.
Klik om te vergroten...
Terugval is vrij standaard, zolang de intentie en positieve lijn maar aan houdt.
Dat je vertelt dat je Ketamine eerder gebruikte tot aan willekeurige blackout valt natuurlijk wel op, ik hoef het allemaal niet te weten maar dat wekt toch een beetje de indruk dat er iets onderliggend speelt. Ik moet zeggen dat ik mij ook wel heb verbaast over de intense ontwenningsverschijnselen die je beschrijft van ketamine gebruik. Leverschade had ik vrijwel enkel voorbij horen komen in het verleden.

Lalaland zei:
Ik zit nu op 3 gram per dag bijna, alhoewel het me laatst 4 dagen is gelukt clean te blijven maarja..
Klik om te vergroten...
Dat zijn weer 4 dagen extra toch, gewoon lekker turven hoor, ieder dagje is er 1.

Ik geloof ook echt dat een weegschaal kan helpen, dan wordt je onder andere een beetje bewust van je handelen en je inname wat op zijn beurt geleidelijk afbouwen makkelijker maakt. Sleutelpunten scheppen is in ieder geval niet rendabel.
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XMA-kKTgqUk

Succes in ieder geval, kijk inderdaad uit dat je niet gaat inwisselen met andere middelen.
x
xChantjLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe kun je zo hard door blijven gaan met zoveel lichamelijke problemen?
En hoeveel geld kost dit jullie wel niet
Of voelde je t juist niet meer nadat je weer keta had gebruikt?
Ik doe t nou al een paar jaar, de ene periode wat meer dan de ander maar verder dan een gram per dag op een festival zoals ozora kom ik echt niet hoor.
Jaa als ik zou willen zou k best 3gram weg kunnen werken, de tolerantie ligt al erg hoog.
Maar dan probeer je toch juist maar net genoeg te nemen zodat je niet uiteindelijk grote lijnen hoeft te gaan nemen om nog iets te voelen?
Ik vind mezelf na deze zomer vakantie toch ook wel echt een junk geworden maar er zijn bepaalde grenzen, als er geen lichaam meer is, wordt t ook erg lastig om van je ket te genieten.
Na dit getypr te hebben heb ik er eigenlijk al gewoon zin in ook maar als men lichaam tegen sputtert zie k echt de lol er niet meer van in.
Ben ik dan een zoveel meer realistisch, of ben ik nog niet echt verslaafd.
T
TripbeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe staat het er nu mee?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tripbeer zei:
Hoe staat het er nu mee?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, we zijn benieuwd! Hopelijk is TS nog op het forum
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga over een aantal weken naar de afkickkliniek en krijg psychologisch onderzoek erbij deze keer, wil er echt vanaf.. ik ga al expres nooit meer feesten etc.
Maar ik blijf toch gebruiken, mijn werk lukt ook niet meer en heb ontslag genomen en ga via de afkickkliniek ook hulp krijgen met mijn levensstijl en werk etc.

Ik ben er echt klaar mee
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#10
xChantj zei:
Hoe kun je zo hard door blijven gaan met zoveel lichamelijke problemen?
En hoeveel geld kost dit jullie wel niet
Of voelde je t juist niet meer nadat je weer keta had gebruikt?
Ik doe t nou al een paar jaar, de ene periode wat meer dan de ander maar verder dan een gram per dag op een festival zoals ozora kom ik echt niet hoor.
Jaa als ik zou willen zou k best 3gram weg kunnen werken, de tolerantie ligt al erg hoog.
Maar dan probeer je toch juist maar net genoeg te nemen zodat je niet uiteindelijk grote lijnen hoeft te gaan nemen om nog iets te voelen?
Ik vind mezelf na deze zomer vakantie toch ook wel echt een junk geworden maar er zijn bepaalde grenzen, als er geen lichaam meer is, wordt t ook erg lastig om van je ket te genieten.
Na dit getypr te hebben heb ik er eigenlijk al gewoon zin in ook maar als men lichaam tegen sputtert zie k echt de lol er niet meer van in.
Ben ik dan een zoveel meer realistisch, of ben ik nog niet echt verslaafd.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jij wat meer gezond verstand hebt dan ik haha :P
ik heb wat psychische problemen, die onderzocht gaan worden gelukkig eindelijk.
Ik zat eerst in een wereldje waar iedereen keta deelde met mekaar, en heb zelf ook gewoon geld door werk, en op het moment doe ik het vaak samen met iemand en steunen we mekaar financieel

Maar dit gaat niet meer door na mijn opname, dan wil ik of minder tot geen contact meer met diegene, of dat diegene hulp gaat zoeken, waar ik al vaak over mee heb gepraat.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Niet bedoeld om te zeiken, puur nieuwsgierig, het overgrote deel van gebruikers heeft er geen. maar ik vroeg mij af of je ooit een weegschaal toegepast?

Ik heb lange tijd aardig wat dissociatieven gebruikt, op een gegeven moment was ik één van die cliché figuren die dacht profeet te wezen die de wereld moest redden. Ketamine vond ik altijd wel leuk, vooral voor korte intense tripjes maar mijn dissociatieven gebruik nam pas echt vlucht toen MXE goedkoop op de markt kwam. Voor mij was het ook gewoon een effectief anti depressivum, ik gebruikte het dan ongeveer om de 3 uur zo'n 25mg en dat deed ik soms wel maanden achter elkaar.

Ik ben op een gegeven moment voor mijn gevoel vrij effectief cold turkey af gekickt van opioiden (Heroïne en Fentanyl op dat moment) met behulp van MXE. Iedere dag ook onder invloed van MXE naar school, de supermarkt, ik dronk verder geen alcohol ofso daarvoor was MXE ook surrogaat. Op een gegeven moment droogde MXE op en was 3-MeO-PCP te koop voor dumpprijs.

Ik had gelezen over de waarschuwingen maar hoopte dat het wel mee viel en ik verlangde naar de warme serotonine MeO gloed van MXE. Op 3-MeO-PCP ben ik vervolgens een beetje doorgeslagen en ik heb wel geluk gehad met een open minded en begripvolle omgeving, sociale suïcide schuilt in een klein hoekje wanneer je manisch bent en bovenop de wereld staat.

Ik ben stiekem eigenlijk benieuwd naar hoe je zoveel grammen ketamine per dag bekostigd. Als je dat liever voor je houdt begrijpelijk en even goede vrienden maar dat is in mijn keuzes toch vaak wel bepalend geweest.

Staat ketamine misbruik bekend om hé, je lichaam zal wel even moeten bijkomen vrees ik. :\\

Bij mij liep het ook niet altijd perfect maar het is aanzienlijk positieve vooruitgang.:whiteheavycheckmark:
9 fucking jaar ook joh, dat vliegt niet voorbij na een dagje. Niet te streng zijn voor jezelf.

Terugval is vrij standaard, zolang de intentie en positieve lijn maar aan houdt.
Dat je vertelt dat je Ketamine eerder gebruikte tot aan willekeurige blackout valt natuurlijk wel op, ik hoef het allemaal niet te weten maar dat wekt toch een beetje de indruk dat er iets onderliggend speelt. Ik moet zeggen dat ik mij ook wel heb verbaast over de intense ontwenningsverschijnselen die je beschrijft van ketamine gebruik. Leverschade had ik vrijwel enkel voorbij horen komen in het verleden.


Dat zijn weer 4 dagen extra toch, gewoon lekker turven hoor, ieder dagje is er 1.

Ik geloof ook echt dat een weegschaal kan helpen, dan wordt je onder andere een beetje bewust van je handelen en je inname wat op zijn beurt geleidelijk afbouwen makkelijker maakt. Sleutelpunten scheppen is in ieder geval niet rendabel.
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XMA-kKTgqUk

Succes in ieder geval, kijk inderdaad uit dat je niet gaat inwisselen met andere middelen.
Klik om te vergroten...

Ik heb geen weegschaal, maar ga er ook geen aanschaffen omdat ik niet te veel gebruikers spullen in mn huis wil hebben liggen :P

Voor de rest hou ik het inderdaad een beetje voor mezelf hoe ik het bekostig, maar ik werk gewoon en vroeger deelden feestvrienden heel veel. En heb n heel goedkoop adresje

Maar eerlijk gezegd denk ik dat deze keta vervuild is, maar ik ga niet op zoek naar betere want dan weet ik weer hoe fijn goeie keta is
Deze werkt amper, maar blijf het toch gebruiken

Het is net als roken dat ik echt aan de handeling verslaafd ben

En ontwenningsverschijnselen had ik niet echt maar last van mn maag en lever en rugpijn enz. Komt waarschijnlijk eerder dan bij iemand anders omdat ik ondergewicht heb.

Blijvende leverschade is er niet, dat is al onderzocht bij me
En de schade aan mijn nieren viel ook nog heel erg mee de laatste keer dat ze de waarden hadden onderzocht, maar ze gaan het straks denk ik wel weer opnieuw bekijken

Maar ik wil nu dus heel graag gewoon weer een gezonde vrouw worden en een normaal leven gaan lijden

Op het moment gebruik ik in de avond 3 gram maar echt het werkt voor geen meter meer dus vind het zo'n zonde van alles, maar het zit zo vast in mijn leven

Maar gelukkig krijg ik nu dus echt goeie langdurige zorg bij n betere instantie
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoe is het nu met je blaas?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maarlyss zei:
Huisarts verteld mij alleen dat ik volwassen ben en dus maar moet leren leven met mijn ADD. Zelfde alswat de neuroloog mij heeft verteld 7 jaar geleden toen ik 18jaar werd en ik moest stoppen met mijn medicatie heb in mijn jeugd dagelijks concerts genomen maar had daar zelf niet veel profijt van, de mensen in mijn omgeving merkten het wel aan me maar ik zelf helaas niet...
Klik om te vergroten...
De ene huisarts of specialist is de andere niet. Je kunt altijd nog een second opinion aanvragen. Langdurige zelf-medicatie met ketamine is in ieder geval de oplossing niet.

Daarnaast zijn er ook nog veel manieren om je AD(H)D klachten mee te verminderen. Zo is er vrij recent nog aangetoond dat voeding een enorme rol speelt in of je klachten ervaart of niet. Een dieet speciaal afgestemd op jou door een specialist zou kunnen helpen. En dan heb je nog manieren om je focus te verbeteren zoals meditatie, mindfulness. Vooral die eerste wanneer correct gedaan kan je enorm veel focus brengen. Check bijvoorbeeld dit topic waar ik toevallig eerder vandaag ook een nieuwe video heb gepost. Die 10 minuutjes meditatie kunnen je zoveel focus en rust gedurende de dag brengen.

Bedenk je ook, doktoren weten ook niet alles. Als zij zeggen maar ergens mee te moeten leren leven, hoeft dat lang niet altijd zo te zijn. Natuurlijk, je luistert naar de specialist, maar je hoeft je er niet zomaar bij neer te leggen ergens mee te moeten leren leven. Een andere specialist kan weer heel wat anders zeggen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben echt benieuwd hoe het met je gaat @Lalaland...

Hopelijk gaat alles goed en ben je nog steeds clean.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Hey, net het hele topic gelezen, goed bezig! Er zijn natuurlijk dingen om aan te werken, maar je hebt wel flinke stappen gemaakt.

Ik ben geen expert hierin, maar ik zou denken dat de verveling een grote risicofactor is nu. Zoals je zelf zegt bent je daardoor al meer gaan drinken.

Je zei dat je veel energie hebt, ik zou zeker gaan sporten. Daar hoef je geen geld voor te hebben. Denk bijvoorbeeld aan hardlopen. Daarbij zou je ook nog thuis wat oefeningen kunnen doen. Die kan je op YouTube wel vinden.

Het klinkt wat knullig maar ik zou ook een hobby zoeken! Je zal je toch moeten leren vermaken zonder drank of drugs. Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt, maar je zou gewoon wat dingen uit kunnen proberen. Ga een brood bakken, leer haken, zoiets.

Verder vind ik het, als ik rusteloos ben, fijn om te mediteren. Daar hebben mensen vaak een wat zweverig beeld bij, maar zo hoeft het niet te zijn. Het helpt je brein met zaken verwerken waardoor je meer rust hebt. Als je dat dagelijks 5 a 10nminuten doet, merk je snel verschil. Je hebt een app, headspace, die kan helpen in het begin.

Tot slot denk ik niet dat, als je Ritalin niet fijn vindt, dexamfetamine beter zal zijn. Maar dat kan je het beste met je dokter bespreken.
Klik om te vergroten...
haha ik heb zelfs teveel hobby's :P ik teken, schilder, fotografeer, fiets, wandel, zwem, lees, zing, ga naar vrienden , maar een nieuwe hobby / nieuw project, heb het best druk nu de laatste tijd, er komen steeds meer opdrachtjes :grin:

en dat sporten , ik fiets regelmatig alleen de laatste tijd ff weer niet. ik wandel wel eens, etc. maar wil eigenlijk wel graag ook in de sportschool sporten met apparaten net als eerst, en ook omdat ik dan misschien nieuwe contacten kan leggen dan altijd weer naar vrienden te gaan die bijna allemaal wel eens gebruiken. maar dat vind ik geen probleem verder, maar ik weet bijna niet hoe mensen zijn die geen drugs gebruiken haha

en mediteren is een goeie, zou ik meer moeten doen. heb vroeger daar een therapie voor gehad, vind het wel heel lastig
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ben echt benieuwd hoe het met je gaat @Lalaland...

Hopelijk gaat alles goed en ben je nog steeds clean.
Klik om te vergroten...
ja :grin: heb je een berichtje teruggestuurd
ben clean van de ketamine in ieder geval, en doe sporadisch nog wel wat anders.

ik ben er ook eerlijk over bij mijn verslavings zorg dat ik wel eens wat anders probeer, en we houden het allemaal goed in de gaten dat ik niet me ergens in verlies.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
Wat fijn dat je ons een update geeft. Je bent een waarschuwing en een voorbeeld voor anderen.
Je lichaam is aan het herstellen en je bent aan jezelf aan het werken, hartstikke goed!
Heel goed dat je mensen die gebruiken probeert te vermijden. Het is echt shit van je ex, maar klopt inderdaad, die kan alleen zelf zichzelf helpen.

Je bent supergoed bezig! Zoek inderdaad afleiding. Je houdt van tekenen, leuk! Misschien ook schilderen, aquarellen?

Hou ons op de hoogte. Goed gedaan meisje! 💐
Klik om te vergroten...
dankje! :)
jaa schilderen doe ik ook, werk ook met aquarel, verfstift, ehhh verf, wil eigenlijk graffiti gaan leren een keer
maar heb nog zoveel andere dingen , wat goed is, heb altijd nieuwe projecten / nieuwe interesses
en ik wil een cursus anatomie leren tekenen doen, en illustratief verhalend tekenen, wil geen 4 jarige opleiding daarin gaan doen heb geen geld meer daarvoor:sweatsmile:
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Probeer te kappen met alcohol!
Net zo link als K
Je ruilt de ene verslaving in voor een andere, en, alcohol is makkelijk teveel, en heel moeilijk terug!
Ik las, dat je meer bent gaan drinken...
Je bent zooooo goed bezig.!!
Geen alcohol alsjeblieft. Is kutzooi
Ik weet het uit eigen ellende
Houd vol!
Klik om te vergroten...
ik snap je, is ook zo
maar ik ga echt niet helemaal niet drinken :P ik en vrienden en mijn verslavingszorg en ouders houden t goed in de gaten,
word er zelfs moe van elke keer als ik een biertje drink denken ze dat ik verslaafd ben
maar ik drink de laatste tijd minder :) maar weet wat voor shit het mensen geeft, ook qua alvleesklier ontstekingen en pijn uiteindelijk, omdat ik mensen in de klinieken heb gesproken die dat hadden. uiteindelijk zo'n vrouw die zei dat als het zo door ging met de pijnen ze liever dood wilde
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maarlyss zei:
Ten eerste heel knap dat je hier zo open en eerlijk over bent! Zwaar respect daarvoor en hoop dat je dit blijft doen!

Ik ben zelf erg onrustig en chaotisch heb ADD blow als zo een 8jaar dagelijks en sinds de laatste tijd gebruik ik regelmatig ket en laaste 2 weken dagelijks. wat na mijn weten de oplossing was voor mijn problemen, m'n hoofd slaat niet continu ophol en ik heb eindelijk rust in mijn lichaam en de drang m'n leven weer op de rit te krijgen .

Na dit topic te lezen begin ik me echter toch wel druk te maken over dat ik dit nu dagelijks doe.. Wat kan mij(en waarschijnlijk nog vele andere) het zelfde bieden als de ketamine doet? Waar begin ik de zoektocht naar de Rust en kalmte.

En lalalala je mag echt trots opjezelf zijn dat je na deze ellende door de keta zo eerlijk en positief erin staat!! Petje af ik vind 't heel erg knap!
Klik om te vergroten...
het heeft wel jaren geduurd voor ik er open en eerlijk over was, maar dat komt allemaal omdat ik op een punt stond wat belangrijk was dan m'n ego / leugens te behouden over dat ik gebruikte en verslaafd was , dat heb je wel gelezen :P

ik begrijp volledig wat je nou zegt, die rust in je lichaam en dat je hoofd niet steeds op hol slaat! maar als je keta dagelijks doet, mensen zien echt wel duidelijk aan je en horen het aan je stem , zien het aan je lichaam dat je onder invloed bent van iets, je gaat idd op een soort verdoofde slotmotion mode XD
ik zie wel eens oude vrienden die dan verdwaasd als zombie lopen of zich de hele dag terugtrekken, of gewoon ergens voor zich uit zitten te staren,
zo zag ik er ook uit, gelukkig heb ik heel veel achterlijke foto's als herrinnering dat ik niet meer zo wil worden hahah :P
mensen nemen me nou voor de eerste keer serieus , ze leren een nieuwe mij kennen :P en ik dus ook nieuwe oude vrienden, eigenlijk :P

ik zou als je rust in je hoofd wil, proberen er mee om te gaan dat je een druk hoofd hebt? ik heb nou dus dexamfetamine gekregen, maar ik slik dat eigenlijk niet, omdat ik dan zo'n saai leeg hoofd krijg, en de hele dag dingen als de afwas en opruimen doe. heb er op dit moment niet veel aan omdat ik geen baan heb, en ik ben veel creatief bezig. als ik dan z'n pilletje neem, kan ik wel lang doortekenen en me concentreren op 1 zo'n tekening. maar die was ik dan wel begonnen met een 'druk hoofd'. ik ben door die dex mijn drukke hooofd juist gaan koesteren haha :P ik verveel me kapot met die dingen op

maar sport geeft ook echt rust in je hoofd, een hobby, iets nieuws leren, misschien moet je gewoon meer gestimuleerd worden. je hebt ook fora voor ADD-ers ofzo, of facebookpagina's
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maarlyss zei:
Huisarts verteld mij alleen dat ik volwassen ben en dus maar moet leren leven met mijn ADD. Zelfde alswat de neuroloog mij heeft verteld 7 jaar geleden toen ik 18jaar werd en ik moest stoppen met mijn medicatie heb in mijn jeugd dagelijks concerts genomen maar had daar zelf niet veel profijt van, de mensen in mijn omgeving merkten het wel aan me maar ik zelf helaas niet...
Klik om te vergroten...
die huisarts moet maar leren leven met dat ie huisarts is en mensen moet helpen ipv zeggen dat ze moeten leven met hun problemen. is dat een huisarts die alleen dingen wil zien en voelen :P zeker van vroeger, ouderen mensen zeggen vaak; 'ACH KIND! JAAAA vroeger, toen had niemand nog niks! dan was je gewoon anders/raar, dan noemden wij dat karakter, en da was ook goed! dat is allemaal klets, stoornissen!'

hebben ze ook wel gelijk in dat dat karakter is, maar tegenwoordig hebben ze gewoon meer informatie erover. maar ik zou een andere arts bezoeken, en niet meteen opgeven? je hebt recht op zorg, er zijn zoveel behandelingen voor ADD. waarvoor betaal je je zorgverzekering eigenlijk voor zo'n huisarts, die je niet wil helpen wtf :fearful::rage:
en andere medicatie zijn er ook veel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."