#1
@JennyD heb je al actie ondernomen om een veilig onderkomen te krijgen?
In je bericht lees ik zowel fysiek misbruik, als geestelijk misbruik, en verwaarlozing.Ik had er al over nagedacht om terug te gaan naar slachtofferhulp maar wist niet zo goed of dit wel kon. Aaaah ik en mijn twijfels eh!
Hoe hou jij dit uit ? Die man moet direct in collocatie !! Voor er iets ergs gebeurd !! Hoe gaat het nu met je ? Toch al stappen gemaakt om hem in afkickkliniek te krijgen ? Onder dwang desnoods !Hallo, ik ben hier terecht gekomen omdat ik eigenlijk echt ten einde raad ben. Mijn vriend en ik zijn 12jaar samen. Het is allemaal begonnen toen we een huis gekocht hadden. Plots was ik zwanger( kon niet natuurlijk zwanger worden, dus grote mooie verrassing) we waren beide heel gelukkig alleen mocht ik niets meer doen.. dus kon ik niet helpen met de verbouwingen. We woonden bij mijn pa in terwijl we alles verbouwden. Hij is dan via via aan de cocaïne begonnen. Ik zag hem niet veel en had het niet meteen door. Na een tijd heb je het wel door maar was het omdat hij goed zou kunnen doorwerken voor onze dochter geboren was. Ik zag hem veranderen.. hij beloofde te stoppen eens ze geboren was. Hij heeft veel van de zwangerschap gemist omdat hij daar altijd zat. Eenmaal ons dochtertje was geboren zei hij nu is het gedaan.. maar helaas.. cocaïne is echt duur! Hij nam 5bolletjes per dag. Ken er niet veel van maar is niet weinig denk ik.. hij is dan overgeschakeld naar speed. Omg! Ik zag hem vermageren.. karakter werd anders.. hij keek niet naar zijn dochtertje en bleef soms weg tot de dag erna smorgens..
anyway.. eens Grace 1 jaar was konden we in ons huis gaan wonen. Ik dacht het zal ni wel beteren want hij stak et er dan op omdat hij zich niet goed voelde om bij mijn pa te wonen en het wel beter zou gaan eens we alleen zijn.
niet dus! 😞 Hij werd nog erger.. agressief zelf! Alles kapot smijten.. roepen.. paranoia.. ik mag er niet over praten.. maar niets zeggen is ook zijn gang maar laten gaan.. ik heb zijn moeder erbij gehaald.. dan dreigde hij met zelfmoord tegen zn ma.. uiteindelijk zei ze dat ik maar het slachtoffer niet moet spelen en haar zoon steunen.
het werd nog erger.. hij stond op en ik was bezig met het ontbijt en vroeg moet je niet naar je werk? En hij viel me aan. Trok me aan me haar naar achter en zn handen op mijn keel. Grace zat in haar babystoeltje. Ik zat tegen te spartelen.. hij liet los en ik zette alle ramen en deuren op en ben vertrokken. Op aanraden van mijn pa had ik klacht neergelegd bij politie.
Hierna beloofde hij terug om te stoppen..
hij deed een tijd niet agressief maar was echt in zichzelf.. soms kwam ik thuis en stonden alle kamerplanten in de inkom. Dit voor het perfect daglicht om ze te voeden zei hij. Het was allemaal raar. Ik kan het niet beschrijven. Zo zijn er nog veel dingen gebeurd.
Ondertussen is onze dochter 3jaar en 3maanden. En hij zit er nog steeds heel erg aan. Hij kijkt niet om naar haar en met mij wilt hij niet naar buiten omdat hij beschaamd is om met iemand als ik naar buiten te gaan. Hij wilt me niet kwijt en ziet me zogezegd heel graag maar ik wordt constant verweten.. hij gaat de helft van de tijd niet naar zijn werk. (Bouw) en ik mag er allemaal niets op zeggen. Het is ook allemaal mijn schuld. Alles! Smorgens mogen we geen lawaai maken.. en daarna zit hij uren in de garage playstation te spelen. Hij eet de helft van de tijd niet.. ik mag geen was draaien omdat het teveel lawaai maakt in de garage.. alles moet donker zijn.. ik wou onlangs weggaan definitief maar dan zegt hij dat hoj een touw zal nemen en zichzelf zal ophangen en iedereen die mij zal helpen zal hij weten te vinden en kapot maken..
Hij wilt niet stoppen.. hij doet het te graag of zegt dat als je met iemand als ik wilt samenwonen je niet anders kan dan drugs nemen. Seks hebben we al meer dan een jaarhalf niet meer.. naar zijn moeder gaat hij nu ook niet meer.. hij is nog een schim van de man die ik kende.. en ik weet niet meer wat doen. Alleen weet ik dat het niet eerlijk is tegenover mij en vooral mijn dochtertje niet. Ik kan haar gelukkig zoveel mogelijk buiten alles houden maar ik ben echt op. Zal hij nog veranderen? Is er hoop? Of is het echt te ver?
sorry voor mijn lang (kort) verhaal maar wou het zo goed mogelijk schetsen.
Jij moet dringend uw leuter in uw broek houden de speeltijd is over !!TS blijkt niet meer online op DF te zijn gekomen.
Maar hopelijk is hij in behandeling, zoniet, is ze samen met haar dochter weg bij hem en de enorm verziekte en destructieve thuissituatie.
Ook naar anderen toe, die in een verziekte en destructieve thuissituatie/relatie zitten, ruk jezelf en de eventuele kinderen er zo snel mogelijk van los.
Dit kan om persoonlijkheden gaan, vb narcisten, psychische vampier, borderline, dat laatste weet ik van mezelf, ik weet zelf pas klein 2j dat ik borderline heb, maar door de jaren heen had ik zelfs 4 relaties met meisjes/jonge vrouwen, die later borderline bleken te hebben.
Maar ik bedroog van int begin reeds mn eerste lief met haar vriendin, ook zonder enige gêne.
Enkel mijn eerste serieuze lief (vriendin A) zé dat ze borderline had, maar ik reageerde daar toen laconiek en onwetend op. Zij was 15j en ik 18j en we bleven toch 4,5j samen in een giga fuckedup en destructieve relatie, vol bedrog, jaloezie, leugens, aantrekken en afstoten en waarin ik volop met andere meisjes ging. Leek wel een game vr mij. Nu weet ik waarom we da toch 4,5j volhielden, omdat borderliners oa bindings- en verlatingsangst hebben. Wouden beide liever dit, dan de angst om alleen te zijn. Zij moest echt veel verdragen v mij qua bedrog, mijn hedonisch/losbollig kantje, mentaal leed...Echt ik had 3 relaties binnen deze relatie. En dan wanneer ze het uiteindelijk uitmaakte, zakte de aarde volledig weg onder mn voeten, ging ik in extreme emotionele paniekaanval vol huilbuien en dat tleven geen zin meer heeft.
Maar hoe heftig en intens mn verdriet vd breuk ook was, dit zwakte snel af en bleef veel uitgaan, kwam haar ook nog veel tegen en vierde zelfs oud op nieuw in ons stamcafé en daar lag ik plots met haar beste vriendin te muilen en op de bank.
Ook had ik al snel close band met meiske (vriendin B) die toen complimenten gaf op mn foto's, op het vroegere 'Netlog' aka 'Sletlog'. Spraken snel af. Ze zat in relatie, maar haar vriend was toen op verlof en wij groeide zot nr elkaar toe, zelfs als ie terug was n hij erbij was op uitstap en op café, waren wij meer dan close. Zij zat in dubbele relatie en zelfs als we vb mé ons 3 nr pretpark gingen, hand in hand met ons beide en als we op bankje zaten, leunde tegen elkaar en aaide ze flirterig mn hoofd en zé lieve dingen, waarop haar lief zé, moet ik mijn haar ook afscheren? En zij kei droog neenee, da's goe vr u. Die dubbele relatie, ik vond da zelf extra spannend, zat veel bij haar thuis en haar ma had ook door da er meer was tussen ons. Ook de keren mé hem erbij was dan wel weird vo mij. Uiteindelijk maakte ze het uit. Ik was ondertussen ook wel bevriend mé hem en ie zé dat via chat, dat zij het uit had gemaakt en ie zé dan, kdenk wel da gelle binnen enkele maanden een koppel zou kunnen zijn, maar paar dagen erna zag ie al foto's van ons n da we koppel waren...ooh die was giiiigaaa pist.
Dus ook onstaan van deze relatie, typisch vr mij se en eerste maanden top vol über liefde en geilheid, maar wanneer het nieuwe eraf is, wordt ik vaker onmogelijk, ziekelijk jaloers, constant afstoten en aantrekken, vele verbale ruzies, wou niet meer constant bij haar zijn. En na klein 2j maakte ze het uit, ik deed ook echt onmogelijk, we spraken af int park waar we veel zaten/wandelden, zaten int gras tegen boom (zaterdag). Weer in totale dramatische huilbuien en ontroostbaar. Bleef ik huilend op haar schoot liggen. Na de eerste shock, gingen we samen terug wandelen nr haar thuis, waar mn auto ook stond. Eerst wask nog wa wankel n bleef ik wa achter en zé nix heeft nog zin n dat ze mocht gaan, maar da liet ze ni toe, was uiteindelijk een trage uitgesponnen wandeling, ik terug door de shock heen n nuchter denkender. Ook spraken we al af vr zondag, want zij had nog verrassing vr mn verjaardag, een ballonvaart, die dag was best bevreemdend en fijn, zo hele dag bijeen, dag na de breuk. De daaropvolgende maandag, terug op mn werk, smste ik haar of ze zin had om die woensdag (nationale feestdag) nr Brussel te gaan, die zé drect ja, ik best verrast. Dus die woensdag rond de middag met de trein nr Brussel en zaten er precies als koppel, ik merkte ook dat zij het echt moeilijk had en waren elkaar aant troosten en knuffelen. Verder in Brussel wast echt gezellig en waren beide blij dat dit nog zo kon na de breuk, terug van Brussel, bleef ze bij mij thuis eten en gingen we hier nog savonds nr optredens en vuurwerk. Ook weken, paar maanden erna zag ik haar nog vaak in het uitgaansleven, ook later mé haar nieuw lief, die ik letterlijk een tong draaide toen ie gewoon op haar schoot zat. Later groeide we wel verder uit elkaar, omdat ikzelf veel wou uitgaan omringd door andere vrienden en vooral ook vriendinnen. En circuleerde er nogal close foto's van mij en vriendin (waren allebei ook goe beschonken) en waren er reacties alsof we koppel waren n stuurde mn ex, amai ge zé er precies al snel over (anderhalve maand), dus da steekte haar precies wel en ik ging verder met feesten en flirterige attitude.
Vloeide ik binnen geringe tijd weer in andere relatie (die ik ff Y noem), die maar 6 maand duurde en waar ik reeds in die relatie al mn zinnen op een andere chick (Z), uit dezelfde vriendenkring had gezet. En nog voor het echt uit was, hadk enkel nog oog voor mn nieuwe aanwinst en bij het uitgaan, zowel mn huidig lief als die andere vriendin waren aanwezig en zat ik met mn toekomstige buiten op terras, waar we elkaar innig aant knuffelen waren, komt later mn lief (mr in mn hoofd was ik volledig op ander gericht) bij ons aant tafel zitten, zegt die zo, kwou da ge mij ook zo knuffelde...ik weet dak koel reageerde. Vriendin Z moest zelfde richting uit als vriendin Y en zou normaal meerijden als de pa van vriendin Y kwam, maar neenee is ni nodig. En ze bleef bij mij slapen. Volgende dag maakte vriendin Y het op langdradige manier uit en ik, ik ging die avond op stap n nr optredens met vriendin Z en nog wa vrienden.
Circuleerde er foto's van mij met mn nieuw lief (Z) en reageerde ex (B), hoe jij bent toch samen met vriendin Y, ikke neje ge loopt achter😆
En zo ging da maar verder, binnen deze relatie weer close met haar beste vriendin...waar ik in een later stadium nog bijna in relatie zat, wel sauna's en cinemakes gedaan, mr zij wou mij al voorstellen aan haar ma...dan blokte ik af, ik wou da gewoon ni, just fun.
Ik trok ook vrij easy, steeds mijn echte goesting aan schoon volk, cute sexy snoetje, slank, geil,...vraag me ni hoe of waarom.
Ook op mijn werk, creëerde ik met het jonger mooi vrouwvolk, vaak een close en flirterige band, mr die kwamen ook gewoon steeds nr mij.
Maar oppervlakkig kon ik het allemaal hebben, maar echte stabiele relaties waren steeds te veeleisende en moeilijke opgaves.
Tot hier snap ik bovenstaande post in dit topic, maar de rest van je epistel heeft echt geen meerwaarde voor ts. Praatkick?TS blijkt niet meer online op DF te zijn gekomen.
Maar hopelijk is hij in behandeling, zoniet, is ze samen met haar dochter weg bij hem en de enorm verziekte en destructieve thuissituatie.
Ook naar anderen toe, die in een verziekte en destructieve thuissituatie/relatie zitten, ruk jezelf en de eventuele kinderen er zo snel mogelijk van los.
Dit kan om persoonlijkheden gaan, vb narcisten, psychische vampier, borderline, dat laatste weet ik van mezelf, ik weet zelf pas klein 2j dat ik borderline heb, maar door de jaren heen had ik zelfs 4 relaties met meisjes/jonge vrouwen, die later borderline bleken te hebben.
Maar ik bedroog van int begin reeds mn eerste lief met haar vriendin, ook zonder enige gêne.
Enkel mijn eerste serieuze lief (vriendin A) zé dat ze borderline had, maar ik reageerde daar toen laconiek en onwetend op. Zij was 15j en ik 18j en we bleven toch 4,5j samen in een giga fuckedup en destructieve relatie, vol bedrog, jaloezie, leugens, aantrekken en afstoten en waarin ik volop met andere meisjes ging. Leek wel een game vr mij. Nu weet ik waarom we da toch 4,5j volhielden, omdat borderliners oa bindings- en verlatingsangst hebben. Wouden beide liever dit, dan de angst om alleen te zijn. Zij moest echt veel verdragen v mij qua bedrog, mijn hedonisch/losbollig kantje, mentaal leed...Echt ik had 3 relaties binnen deze relatie. En dan wanneer ze het uiteindelijk uitmaakte, zakte de aarde volledig weg onder mn voeten, ging ik in extreme emotionele paniekaanval vol huilbuien en dat tleven geen zin meer heeft.
Maar hoe heftig en intens mn verdriet vd breuk ook was, dit zwakte snel af en bleef veel uitgaan, kwam haar ook nog veel tegen en vierde zelfs oud op nieuw in ons stamcafé en daar lag ik plots met haar beste vriendin te muilen en op de bank.
Ook had ik al snel close band met meiske (vriendin B) die toen complimenten gaf op mn foto's, op het vroegere 'Netlog' aka 'Sletlog'. Spraken snel af. Ze zat in relatie, maar haar vriend was toen op verlof en wij groeide zot nr elkaar toe, zelfs als ie terug was n hij erbij was op uitstap en op café, waren wij meer dan close. Zij zat in dubbele relatie en zelfs als we vb mé ons 3 nr pretpark gingen, hand in hand met ons beide en als we op bankje zaten, leunde tegen elkaar en aaide ze flirterig mn hoofd en zé lieve dingen, waarop haar lief zé, moet ik mijn haar ook afscheren? En zij kei droog neenee, da's goe vr u. Die dubbele relatie, ik vond da zelf extra spannend, zat veel bij haar thuis en haar ma had ook door da er meer was tussen ons. Ook de keren mé hem erbij was dan wel weird vo mij. Uiteindelijk maakte ze het uit. Ik was ondertussen ook wel bevriend mé hem en ie zé dat via chat, dat zij het uit had gemaakt en ie zé dan, kdenk wel da gelle binnen enkele maanden een koppel zou kunnen zijn, maar paar dagen erna zag ie al foto's van ons n da we koppel waren...ooh die was giiiigaaa pist.
Dus ook onstaan van deze relatie, typisch vr mij se en eerste maanden top vol über liefde en geilheid, maar wanneer het nieuwe eraf is, wordt ik vaker onmogelijk, ziekelijk jaloers, constant afstoten en aantrekken, vele verbale ruzies, wou niet meer constant bij haar zijn. En na klein 2j maakte ze het uit, ik deed ook echt onmogelijk, we spraken af int park waar we veel zaten/wandelden, zaten int gras tegen boom (zaterdag). Weer in totale dramatische huilbuien en ontroostbaar. Bleef ik huilend op haar schoot liggen. Na de eerste shock, gingen we samen terug wandelen nr haar thuis, waar mn auto ook stond. Eerst wask nog wa wankel n bleef ik wa achter en zé nix heeft nog zin n dat ze mocht gaan, maar da liet ze ni toe, was uiteindelijk een trage uitgesponnen wandeling, ik terug door de shock heen n nuchter denkender. Ook spraken we al af vr zondag, want zij had nog verrassing vr mn verjaardag, een ballonvaart, die dag was best bevreemdend en fijn, zo hele dag bijeen, dag na de breuk. De daaropvolgende maandag, terug op mn werk, smste ik haar of ze zin had om die woensdag (nationale feestdag) nr Brussel te gaan, die zé drect ja, ik best verrast. Dus die woensdag rond de middag met de trein nr Brussel en zaten er precies als koppel, ik merkte ook dat zij het echt moeilijk had en waren elkaar aant troosten en knuffelen. Verder in Brussel wast echt gezellig en waren beide blij dat dit nog zo kon na de breuk, terug van Brussel, bleef ze bij mij thuis eten en gingen we hier nog savonds nr optredens en vuurwerk. Ook weken, paar maanden erna zag ik haar nog vaak in het uitgaansleven, ook later mé haar nieuw lief, die ik letterlijk een tong draaide toen ie gewoon op haar schoot zat. Later groeide we wel verder uit elkaar, omdat ikzelf veel wou uitgaan omringd door andere vrienden en vooral ook vriendinnen. En circuleerde er nogal close foto's van mij en vriendin (waren allebei ook goe beschonken) en waren er reacties alsof we koppel waren n stuurde mn ex, amai ge zé er precies al snel over (anderhalve maand), dus da steekte haar precies wel en ik ging verder met feesten en flirterige attitude.
Vloeide ik binnen geringe tijd weer in andere relatie (die ik ff Y noem), die maar 6 maand duurde en waar ik reeds in die relatie al mn zinnen op een andere chick (Z), uit dezelfde vriendenkring had gezet. En nog voor het echt uit was, hadk enkel nog oog voor mn nieuwe aanwinst en bij het uitgaan, zowel mn huidig lief als die andere vriendin waren aanwezig en zat ik met mn toekomstige buiten op terras, waar we elkaar innig aant knuffelen waren, komt later mn lief (mr in mn hoofd was ik volledig op ander gericht) bij ons aant tafel zitten, zegt die zo, kwou da ge mij ook zo knuffelde...ik weet dak koel reageerde. Vriendin Z moest zelfde richting uit als vriendin Y en zou normaal meerijden als de pa van vriendin Y kwam, maar neenee is ni nodig. En ze bleef bij mij slapen. Volgende dag maakte vriendin Y het op langdradige manier uit en ik, ik ging die avond op stap n nr optredens met vriendin Z en nog wa vrienden.
Circuleerde er foto's van mij met mn nieuw lief (Z) en reageerde ex (B), hoe jij bent toch samen met vriendin Y, ikke neje ge loopt achter😆
En zo ging da maar verder, binnen deze relatie weer close met haar beste vriendin...waar ik in een later stadium nog bijna in relatie zat, wel sauna's en cinemakes gedaan, mr zij wou mij al voorstellen aan haar ma...dan blokte ik af, ik wou da gewoon ni, just fun.
Ik trok ook vrij easy, steeds mijn echte goesting aan schoon volk, cute sexy snoetje, slank, geil,...vraag me ni hoe of waarom.
Ook op mijn werk, creëerde ik met het jonger mooi vrouwvolk, vaak een close en flirterige band, mr die kwamen ook gewoon steeds nr mij.
Maar oppervlakkig kon ik het allemaal hebben, maar echte stabiele relaties waren steeds te veeleisende en moeilijke opgaves.
Lol 't is alles bijeen, snel geil en verliefd zijn, ook hedonistische en libertijnse kant, waardoor ik continue aan lusten en sex denk.Jij moet dringend uw leuter in uw broek houden de speeltijd is over !!
Dank uwe horen graag hoe dit verder verloopt mocht je hier zo af en toe updates willen plaatsen
wens je heel veel succes in ieder geval
Maak vooral een plan met iemand die ervaren is in het aanpakken van dit soort situaties. Er zijn veilige plekken te vinden voor jullie, maar er komt vast veel bij kijken dus zorg dat het zo waterdicht mogelijk geregeld wordt.Iedereen dank u voor jullie raad. Het is iets dat ik weet dat ik moet doen. Maar je twijfelt constant over jezelf.. ik kan het niet beschrijven.
Ik zou het liefst zo goed mogelijk uit elkaar willen gaan zonder miserie. Maar vrees dat het niet zal lukken. Zal deze week rondbellen om te kijken hoe ik het best zal aanpakken.
Dit is echt een aanrader. Ik ben naar zoiets geweest in Amsterdam met mijn zusje die een relatie had met iemand die sterk alcohol- en wietverslaafd was. Mijn zusje wist zelf ook wel dat ze bij hem weg moest, maar als je diep in een relatie zit (al helemaal met kinderen die je samen hebt), zegt (verstandelijk) weten dat je daaruit weg moet lang niet alles. Het is ook altijd makkelijk praten als je als buitenstaander ziet dat iemand alleen maar slechter wordt door bij zijn/haar partner te blijven.Heel naar waar je in betrokken bent geraakt. Er zijn al veel nuttige dingen gezegd.
Je kan eens overwegen om een keer te kijken bij een NAR-ANON meeting. Dat zijn zelfhulpgroepen voor naasten van verslaafden. Daar kan je misschien de herkenning en steun vinden bij anderen. Maar kan je ook ervaring horen van hoe zij het hebben aangepakt.
En misschien geeft dat je net de moed en kracht om het juiste te doen in deze situatie. Wat dat juiste dan ook mag zijn.
https://www.naranon.nl/
Hopelijk wordt het snel beter voor jouw en jullie dochter!
Soms heb ik een moment van: Ja en nu ga ik echt weg en denk ik dat ik sterk genoeg ben.. en dan plots durf ik niet. Pff.
Dit is ook helemaal geen situatie die je in je eentje zou moeten aanpakken. Dat lijkt me enorm zwaar en moeilijk, gun jezelf meer! Is er een vriend/vriendin of familie die je hierover in vertrouwen kan nemen? Je hoeft de confrontatie met je partner ook niet alleen aan te gaan. Sterker nog, ook dat lijkt me erg onveilig. Contact met ervaringsdeskundigen lijkt me ook zeker behulpzaam, maar met een select groepje mensen uit je omgeving sta je echt sterker.Maar je twijfelt constant over jezelf.. ik kan het niet beschrijven.
RustaaaaagGa bij hem weg zo snel mogelijk. Dit moet je niet voor jezelf willen en ook niet voor je dochter.
Neem die verantwoordelijkheid en echt ga weg!! Laat hem maar dreigen. Laat het hem maar doen. (Bedoel dan met zichzelf iets aan doen)
Je maakt alles alleen maar erger en moeilijker voor jezelf met de tijd dat je bij hem blijft. Hij heeft jou aangevallen. Dat valt nergens goed te praten.
Echt hoe lastig ook ga bij hem weg. Er is geen andere oplossing dan weg gaan.
Doe dit voor jezelf en vooral voor je dochter je wil niet dat zij zo opgroeid.
Niet durven niet willen het maakt allemaal niet zoveel uit. Je moet voor jullie veiligheid weg gaan bij hem.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."