Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
superlucy zei:
Ja ik hoop dat mijn dokter dat kan doen.
Klik om te vergroten...
Dit. En als hij/zij met een concreet afbouwvoorstel komt, laat het dan hier even checken door de ervaringsdeskundigen :) Artsen snappen lang niet altijd hoe je Benzo's goed afbouwt namelijk.
s
superlucyLid
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
r
reDStoneLid
superlucy zei:
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
Klik om te vergroten...

Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
s
superlucyLid
reDStone zei:
Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
Klik om te vergroten...
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
r
reDStoneLid
superlucy zei:
Klik om te vergroten...

Het is niet dom. En die eigenwijsheid gaat je uiteindelijk redden. Die impulsiviteit is wel iets om rekening mee te gaan houden, maar in principe heb je reden genoeg om terug te vallen. Die verwarring, kan een delier worden en dan ben je verder van huis. Het is vallen en opstaan en aangezien je eigenwijs bent, sta je straks gewoon weer op.
H
Harrie In De WarrieLid
Wat fruit eten als ontbijt en of middag eten: appels, manderijnen, druiven, bosbessen en als avond eten wel proberen normaal te eten. Niet tegen je zin eten. Na een aantal weken kan je steeds meer eten.
r
reDStoneLid
superlucy zei:
Klik om te vergroten...
Dat impulsiviteits stukje is ook, wat er mis is met het brein van een verslaafde. Je hebt een stuk van de hersenen dat de 'prefrontale cortex' heet. Dat is de bedrijfsleider van het geheel. Die de beslissingen neemt. En die bedrijfsleider bij een verslaafde , is als een domme puber, die het leuk vind om gevaarlijke dingen uit te proberen.

Het schijnt dat veel mensen, beter nadenken over de nadelige gevolgen van druggebruik, dan mijn bedrijfsleider geleerd heeft.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Klik om te vergroten...
Goed dat je hulp hebt gezocht. Benzo's zijn geen grap.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Klik om te vergroten...
Dom? Mwah. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. Impulsief en eigenwijs zijn twee dingen die je zult moeten aanpakken voor je herstel. Gebruik was altijd impulsief, je zult meer moeten gaan plannen om je hoofd te trainen niet toe te geven aan impulsen maar om van te voren te bepalen wat je gaat doen en je daar aan te houden. Om te herstellen zul je dingen moeten gaan doen die je niet wil, en advies van behandelaren en ervaringsdeskundigen moeten gaan aannemen en ze gaan doen zonder je af te vragen waarom en hoe het dan werkt enzo. Bij mij was vooral dat laatste cruciaal.
N
Nihilist88Lid
@superlucy

Halfj lijkt me nog best redelijk qua duur, maar het bijna dagelijks gebruik v benzo's, is natuurlijk de grote boosdoener, ook al zijn het eerder lage dosissen, benzo's stellen zich int begin eerder braaf n onschuldig op, maar maken je echt tot hun slaaf n je lichaam gaat dit ook als noodzakelijk stofje zien.

Mbt alcohol weet ik het niet persoonlijk, maar was je echt een alcoholist, had je het dagelijks nodig of dronk je vb zoals ik, in gezelschap, op feestjes stevig door, waarna ik dan dagen er niks v moest bb?
Ik was/ben pure gezelschapsdrinker. Maar genoeg uit mn omgeving die echt alcoholist waren, oa mn pa (ook al is die uit mn leven), leerkracht, vader v een lief, in mn stamcafé...daar ziet ge da ook echt aan, die ogen, gezichtsuitdrukking, gedrag,...
Toch heel groot verschil, want alleen thuis drink ik amper, smaakt mij da pak minder en drink soms maanden niks, nu al meer dan 6, 7 maanden geleden. Ook omdat ik zowel thuis als uitgaan nu andere stofjes verkies.

Maar toen ik aan mn benzo afkick bezig was, kon ik ook totaal ni aan eten denken, gedachte alleen maakte me xtra mottig.
Lichamelijke lasten, die kwamen er door de constante heftige onrust in mn hoofd van zodra ik ogen sloot n wou slapen, kreeg ik steeds heftig geflits, geluiden, schimmen/mensen, fuckedup beelden door mn hoofd, koud zweet. Niks rust vr anderhalve week, ja daar lijd u lichaam mee onder, bonzende hoofdpijn, zere ogen, rusteloze benen...maar het psychologisch leed, vol stress, frustratie, wanhoop, er zot van worden, da overheerste.

Zoals hierboven reeds is vermeld, u lichaam is bezig aan proces van ontgiften, acclimatiseren, de gezonde balans n bioritme terug te herstellen, dat vercht veel v je lichaam.
Maar je lichaam heeft dus eens zo hard voedingstoffen nodig. Neem sowieso al multivitaminen n indd probeer smoothies, daardoor kun je heel wat voedzaams in 1 glas proppen. Als ik vb na stims echt tot 2 dagen niks eetlust heb, zijn er enkele zaken die toch nr binnen krijg, nl vooral fruit als bananen, gele kiwi, druiven, aardbeien, ananas, mango en yoghurt (met muesli) en ijs (dit laatste is top na voze keel na bepaalde stims).

Nog veel sterkte n goeie moed😉
s
superlucyLid
dupont zei:
Dom? Mwah. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. Impulsief en eigenwijs zijn twee dingen die je zult moeten aanpakken voor je herstel. Gebruik was altijd impulsief, je zult meer moeten gaan plannen om je hoofd te trainen niet toe te geven aan impulsen maar om van te voren te bepalen wat je gaat doen en je daar aan te houden. Om te herstellen zul je dingen moeten gaan doen die je niet wil, en advies van behandelaren en ervaringsdeskundigen moeten gaan aannemen en ze gaan doen zonder je af te vragen waarom en hoe het dan werkt enzo. Bij mij was vooral dat laatste cruciaal.
Klik om te vergroten...
Haha ja, zo herkenbaar, je laatste zin. Dat niet moeten zelfdokteren. Heb nu voor 3 x daags Diazepam 5 mg gekregen. En ga dat dan samen met mijn dokter afbouwen. Ik hoop dat dit wat ontwenning wegneemt.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Haha ja, zo herkenbaar, je laatste zin. Dat niet moeten zelfdokteren. Heb nu voor 3 x daags Diazepam 5 mg gekregen. En ga dat dan samen met mijn dokter afbouwen. Ik hoop dat dit wat ontwenning wegneemt.
Klik om te vergroten...
Sterkte alvast. Heb je al een schema afgesproken?
T
TorchicLid
Hoe gaat het nu met je?
s
superlucyLid
Nihilist88 zei:
@superlucy

Halfj lijkt me nog best redelijk qua duur, maar het bijna dagelijks gebruik v benzo's, is natuurlijk de grote boosdoener, ook al zijn het eerder lage dosissen, benzo's stellen zich int begin eerder braaf n onschuldig op, maar maken je echt tot hun slaaf n je lichaam gaat dit ook als noodzakelijk stofje zien.

Mbt alcohol weet ik het niet persoonlijk, maar was je echt een alcoholist, had je het dagelijks nodig of dronk je vb zoals ik, in gezelschap, op feestjes stevig door, waarna ik dan dagen er niks v moest bb?
Ik was/ben pure gezelschapsdrinker. Maar genoeg uit mn omgeving die echt alcoholist waren, oa mn pa (ook al is die uit mn leven), leerkracht, vader v een lief, in mn stamcafé...daar ziet ge da ook echt aan, die ogen, gezichtsuitdrukking, gedrag,...
Toch heel groot verschil, want alleen thuis drink ik amper, smaakt mij da pak minder en drink soms maanden niks, nu al meer dan 6, 7 maanden geleden. Ook omdat ik zowel thuis als uitgaan nu andere stofjes verkies.

Maar toen ik aan mn benzo afkick bezig was, kon ik ook totaal ni aan eten denken, gedachte alleen maakte me xtra mottig.
Lichamelijke lasten, die kwamen er door de constante heftige onrust in mn hoofd van zodra ik ogen sloot n wou slapen, kreeg ik steeds heftig geflits, geluiden, schimmen/mensen, fuckedup beelden door mn hoofd, koud zweet. Niks rust vr anderhalve week, ja daar lijd u lichaam mee onder, bonzende hoofdpijn, zere ogen, rusteloze benen...maar het psychologisch leed, vol stress, frustratie, wanhoop, er zot van worden, da overheerste.

Zoals hierboven reeds is vermeld, u lichaam is bezig aan proces van ontgiften, acclimatiseren, de gezonde balans n bioritme terug te herstellen, dat vercht veel v je lichaam.
Maar je lichaam heeft dus eens zo hard voedingstoffen nodig. Neem sowieso al multivitaminen n indd probeer smoothies, daardoor kun je heel wat voedzaams in 1 glas proppen. Als ik vb na stims echt tot 2 dagen niks eetlust heb, zijn er enkele zaken die toch nr binnen krijg, nl vooral fruit als bananen, gele kiwi, druiven, aardbeien, ananas, mango en yoghurt (met muesli) en ijs (dit laatste is top na voze keel na bepaalde stims).

Nog veel sterkte n goeie moed😉
Klik om te vergroten...
Ik was wel een alcoholist, al kon ik wel wat dagen zonder. Maar mis de alcohol nu nog totaal niet omdat ik mij zo slecht voel. Dus dat gaat nog komen. Ja dankjewel! ik probeer idd aan extra vitaminen te denken en eet heel gezond op het moment. Moet eerlijk gezegd ook niet denken aan ongezond eten nu.
s
superlucyLid
dupont zei:
Sterkte alvast. Heb je al een schema afgesproken?
Klik om te vergroten...
Thanks :) nee, dat doe ik dan dinsdag bij mijn eigen dokter.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Thanks :) nee, dat doe ik dan dinsdag bij mijn eigen dokter.
Klik om te vergroten...
Alright. Mooi dat je voor nu even geholpen bent. Heb je de Ashton Manual al eens gelezen?
s
superlucyLid
dupont zei:
Alright. Mooi dat je voor nu even geholpen bent. Heb je de Ashton Manual al eens gelezen?
Klik om te vergroten...
Ja klopt, ben wel beetje bang dat die 5 mg te weinig is om mee te starten. Heb m om 18 u genomen en voel de ontwenning erdoorheen. Maar misschien is dat anders als je m 3 x op de dag neemt. Die manual niet nee, waar kan ik die vinden?
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Ja klopt, ben wel beetje bang dat die 5 mg te weinig is om mee te starten. Heb m om 18 u genomen en voel de ontwenning erdoorheen. Maar misschien is dat anders als je m 3 x op de dag neemt. Die manual niet nee, waar kan ik die vinden?
Klik om te vergroten...
Engelse versie: https://benzo.org.uk/manual/
NL versie: https://benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Dat is het nadeel van RC Benzo's - daar zijn de oversteekdoseringen van Diazepam niet goed van bekend, d.w.z. artsen kunnen die niet opzoeken.
Door de lange werkingsduur van Diazepam stapelt het wel inderdaad, dus je hebt enige aanlooptijd.

Als je nog steeds niet of heel slecht slaapt of andere ernstige klachten hebt zou ik dat toch nog even aankaarten. Mocht het echt niet gaan vannacht, bel dan de huisartsenpost en vraag naar de crisisdienst.
r
reDStoneLid
superlucy zei:
Klik om te vergroten...

Dat is extreem laag, lager kan volgens mij niet. Maarja, ze gaan er van uit er misbruik van gemaakt gaat worden. Erbij gedronken wordt ofzo. Als je nou je oude gewoonlijke dosering weer gaat gebruiken dan voel je je toch echt weer normaal.

Ik neem aan dat je je oude dosering nog hebt? Als je niet elke dag drinkt heb je nou niet echt een drank probleem. En die benzo verslaving is ook niet van vorige week, dus die heb je toch ergens vandaan moeten hebben gehaald.
M
Mevrouw PløpLid
@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."