Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
Hoi lieve drugsforummers,

Ik ben nu twee dagen helemaal gestopt met alcohol drinken en benzo's nemen. Ik nam dit bijna dagelijks voor een half jaar, wel lage doseringen (werd wel steeds meer). Ik merk nu vooral dat m'n stemming enorm slecht is maar ook dat ik 0 eetlust heb.
Is dit een normaal verschijnsel? Het voelt alsof er een steen in m'n maag zit die niet weg gaat, ik krijg gewoon niks naar binnen . Verder merk ik geen lichamelijke sensaties, dus ik weet ook niet zeker of dit nu al wel een afkickverschijnsel kan zijn.

Ben benieuwd of een van jullie dit ook had.
T
TorchicLid
Herkenbaar! Ik moest ook absoluut niet aan eten denken en kreeg geen hap door m’n keel. Ik heb toen voornamelijk vloeibaar voedsel gegeten zoals smoothies, vla, kwark zodat ik nog wel iets binnen zou krijgen. Ik weet niet precies hoe lang dit heeft geduurd bij mij maar ik gok 2 weken ongeveer. Dus als het goed is komen er betere tijden aan🤗
s
superlucyLid
Torchic zei:
Herkenbaar! Ik moest ook absoluut niet aan eten denken en kreeg geen hap door m’n keel. Ik heb toen voornamelijk vloeibaar voedsel gegeten zoals smoothies, vla, kwark zodat ik nog wel iets binnen zou krijgen. Ik weet niet precies hoe lang dit heeft geduurd bij mij maar ik gok 2 weken ongeveer. Dus als het goed is komen er betere tijden aan🤗
Klik om te vergroten...
Aah wat naar! Ja ik ga die dingen dan ook maar inslaan. Wel heftig hoor, vind 2 weken best lang. Maarja je moet er toch doorheen..
N
N3K0Lid
Appeltaart bakken en inde blender 😇
r
reDStoneLid
Je moet het weer op gang gaan brengen. Er gebeuren een paar dingen waardoor je eetlust weg is. Je lichaam is gifstoffen aan het opruimen en heeft het druk.
Je hebt veel extra vocht nodig.
Er gebeurt ook iets in je hersens. Je craving naar voeding wordt even vervangen door craving naar de drug. Dus je moet gaan forceren en je lichaam weer op gang brengen. Door heel veel te drinken en gewoon weer gaan eten. Eet wat je lekker vind en desnoods via de magnetron in kleine stapjes. En eiwitten, zoals een gekookt ei vult snel en lang.

Je hebt waarschijnlijk ook een vitamine B1 tekort, en je eetlust gaat weer omhoog als je Vitamine B1 aangevuld gaat worden. Bij de Etos, verkopen ze "thiamine' , dat is vitamine b1, 100mg, 3 a 6 per dag nemen.
In een kliniek geven ze je een paar dagen een spuit met Thiamine/Vitamine B1, maar je kan ze tegenwoordig ook kopen bij de drogist. Door die B1 aan te vullen herstel je sneller.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Hoi lieve drugsforummers,

Ik ben nu twee dagen helemaal gestopt met alcohol drinken en benzo's nemen. Ik nam dit bijna dagelijks voor een half jaar, wel lage doseringen (werd wel steeds meer). Ik merk nu vooral dat m'n stemming enorm slecht is maar ook dat ik 0 eetlust heb.
Is dit een normaal verschijnsel? Het voelt alsof er een steen in m'n maag zit die niet weg gaat, ik krijg gewoon niks naar binnen . Verder merk ik geen lichamelijke sensaties, dus ik weet ook niet zeker of dit nu al wel een afkickverschijnsel kan zijn.

Ben benieuwd of een van jullie dit ook had.
Klik om te vergroten...
Hou je jezelf goed in de gaten? Cold turkey alcohol en Benzo's kan link zijn. Als je niet meer slaap of je slecht gaat voelen (dubbel zien, verward, niet stil kunnen zitten, niet meer op woorden kunnen komen enz) kun je beter wel Benzo's nemen. Dan kan de alcohol beter wel achterwege blijven (ze versterken elkaar dus pas echt op). En als je ondanks dat je niet beter gaat voelen, neem contact op met huisarts(enpost).

Voor wat betreft je eetlust - zorg er voor dat je wel wat binnen krijgt. Desnoods drinkontbijt een paar keer per dag, en een goede multivitamine. Alcoholmisbruik kan je een vitamine B tekort opleveren. Misschien zelfs nog wel andere tekorten. Daar kun je ook flink beroerd van worden.

Ga maandag in ieder geval bij de huisarts langs om door te spreken wat er nu aan de hand is, want je neemt risico's. Boek maar een dubbele afspraak dan heb je de tijd.
s
superlucyLid
dupont zei:
Hou je jezelf goed in de gaten? Cold turkey alcohol en Benzo's kan link zijn. Als je niet meer slaap of je slecht gaat voelen (dubbel zien, verward, niet stil kunnen zitten, niet meer op woorden kunnen komen enz) kun je beter wel Benzo's nemen. Dan kan de alcohol beter wel achterwege blijven (ze versterken elkaar dus pas echt op). En als je ondanks dat je niet beter gaat voelen, neem contact op met huisarts(enpost).

Voor wat betreft je eetlust - zorg er voor dat je wel wat binnen krijgt. Desnoods drinkontbijt een paar keer per dag, en een goede multivitamine. Alcoholmisbruik kan je een vitamine B tekort opleveren. Misschien zelfs nog wel andere tekorten. Daar kun je ook flink beroerd van worden.

Ga maandag in ieder geval bij de huisarts langs om door te spreken wat er nu aan de hand is, want je neemt risico's. Boek maar een dubbele afspraak dan heb je de tijd.
Klik om te vergroten...
Jup, ik lig nu al wakker. Ik denk soms ook zo zwart/wit, zovan "ik wil in 1 x met alles stoppen". Maar dat is helemaal niet slim. Super bedankt voor het meedenken, doet me echt heel goed.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Jup, ik lig nu al wakker. Ik denk soms ook zo zwart/wit, zovan "ik wil in 1 x met alles stoppen". Maar dat is helemaal niet slim. Super bedankt voor het meedenken, doet me echt heel goed.
Klik om te vergroten...
Dat is herkenbaar en ook logisch als je er op een gegeven moment klaar mee bent. Heb je nog wel geslapen?
r
reDStoneLid
dupont zei:

Klik om te vergroten...
vitamine B1

Als je elke dag drinkt heb je een B1 tekort, een alcoholist zou standaard extra B1 voorgeschreven moeten krijgen door de huisarts, dan blijft die alcoholist nog een beetje normaal functioneren.

Het viel me op dat oude alcoholisten die er nog een beetje normaal uitzagen en nog een beetje helder konden nadenken, meestal B1 bij slikten. En dat heb ik toen ook altijd maar gedaan.
Je blijft dan langer gezond en takel je minder snel af. En dat willen sommigen kennelijk graag, dan is het idee dat je beter heel diep kan zinken, zodat die knop een keertje omgaat. Maar de realiteit is dat mensen daar niks van leren en gewoon doorzuipen.
Als je vitamine b1 bijslikt, naast dagelijks zuipen, is echter wel het nadeel dat je minder 'Shit-faced' wordt.
s
superlucyLid
dupont zei:
Dat is herkenbaar en ook logisch als je er op een gegeven moment klaar mee bent. Heb je nog wel geslapen?
Klik om te vergroten...
Ja van 2 tot 8 ongeveer, nadat ik toch maar een halve bromazolam had genomen omdat het echt niet meer ging qua negatieve gedachten. Heb nu constant paniekaanval gevoel. Weet niet of ik hier nou doorheen moet of toch maar weer meer benzo's moet nemen..
s
superlucyLid
reDStone zei:
vitamine B1

Als je elke dag drinkt heb je een B1 tekort, een alcoholist zou standaard extra B1 voorgeschreven moeten krijgen door de huisarts, dan blijft die alcoholist nog een beetje normaal functioneren.

Het viel me op dat oude alcoholisten die er nog een beetje normaal uitzagen en nog een beetje helder konden nadenken, meestal B1 bij slikten. En dat heb ik toen ook altijd maar gedaan.
Je blijft dan langer gezond en takel je minder snel af. En dat willen sommigen kennelijk graag, dan is het idee dat je beter heel diep kan zinken, zodat die knop een keertje omgaat. Maar de realiteit is dat mensen daar niks van leren en gewoon doorzuipen.
Als je vitamine b1 bijslikt, naast dagelijks zuipen, is echter wel het nadeel dat je minder 'Shit-faced' wordt.
Klik om te vergroten...
ja thanks, ik ga het kopen, voel me nu alleen te slecht om naar de winkel te gaan
G
GeneesmiddelLid
superlucy zei:
Ja van 2 tot 8 ongeveer, nadat ik toch maar een halve bromazolam had genomen omdat het echt niet meer ging qua negatieve gedachten. Heb nu constant paniekaanval gevoel. Weet niet of ik hier nou doorheen moet of toch maar weer meer benzo's moet nemen..
Klik om te vergroten...
Misschien kun je voor jezelf een goed afbouwschema schrijven, dat is veiliger en zo zul je een stuk minder afkickverschijnselen ervaren.
s
superlucyLid
Geneesmiddel zei:
Misschien kun je voor jezelf een goed afbouwschema schrijven, dat is veiliger en zo zul je een stuk minder afkickverschijnselen ervaren.
Klik om te vergroten...
Ja ik hoop dat mijn dokter dat kan doen.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Klik om te vergroten...
Goed gedaan. Je voelt je slecht omdat je in de Benzo ontwenning zit.

superlucy zei:
ja thanks, ik ga het kopen, voel me nu alleen te slecht om naar de winkel te gaan
Klik om te vergroten...
Neem maar een kwartje bij, dan voel je je beter en kun je dingen gaan doen die nu even belangrijk zijn. Niet autorijden onder invloed ajb.

Geneesmiddel zei:
Klik om te vergroten...
@superlucy bespreek dit met je huisarts. Als je die miniscule bromazolam pilletjes heb t is afbouwen heel lastig, en er zijn betere afbouwopties, bijv. Diazepam. Zie eerst maar eens dat je je weer een beetje normaal voelt op een zo laag mogelijke dosis Bromazolam.
_
_shikantazaLid
superlucy zei:
Ja ik hoop dat mijn dokter dat kan doen.
Klik om te vergroten...
Dit. En als hij/zij met een concreet afbouwvoorstel komt, laat het dan hier even checken door de ervaringsdeskundigen :) Artsen snappen lang niet altijd hoe je Benzo's goed afbouwt namelijk.
s
superlucyLid
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
r
reDStoneLid
superlucy zei:
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
Klik om te vergroten...

Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
s
superlucyLid
reDStone zei:
Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
Klik om te vergroten...
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
r
reDStoneLid
superlucy zei:
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Klik om te vergroten...

Het is niet dom. En die eigenwijsheid gaat je uiteindelijk redden. Die impulsiviteit is wel iets om rekening mee te gaan houden, maar in principe heb je reden genoeg om terug te vallen. Die verwarring, kan een delier worden en dan ben je verder van huis. Het is vallen en opstaan en aangezien je eigenwijs bent, sta je straks gewoon weer op.
H
Harrie In De WarrieLid
Wat fruit eten als ontbijt en of middag eten: appels, manderijnen, druiven, bosbessen en als avond eten wel proberen normaal te eten. Niet tegen je zin eten. Na een aantal weken kan je steeds meer eten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."