Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
171 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Relaties in beginnen in pril herstel is gewoon invulling van leegte en houdt je bij herstel weg. Daarnaast zijn twee verslaafden in vroeg herstel russisch roulette in een relatie op meerdere vlakken. Er is een reden waarom dit ten zeerste afgeraden wordt. De emotie is vaak niet echt en is een vlucht. Hierdoor kom je ook niet goed bij je echte gevoel en slaat je behandeling daarbij ook niet goed aan. 100 van de 100 relaties in vroeg herstel mislukken en eindigen jn terugval.
Klik om te vergroten...

Iedereen vertelde mij dit. Heb ik geluisterd? Natuurlijk niet! Waarom zou ik hè 😂

Ik was pas net open over mijn geaardheid toen ik NA binnenkwam. Zag de special interest meetings voor rainbow addicts. Vond daar dubbele herkenning, maar tegelijkertijd was het ook wel mooi. Een plek met allemaal gelijkgestemden zowel op verslaving als op geaardheid.

Kon ik zonder tussenkomst van apps enzo misschien eens wat gaan daten.

Ja dat ging dus niet goed hè.

Ik ben één van die 100 uit de 100 die daarop terugviel. En keihard ook.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is ook veel tegelijk Lucy, coming out en in herstel gaan.

Ik heb een paar uurtjes geslapen. Zou niet teveel online gaan, maar even kort. Hoef eindelijk niet meer mijn neus te snuiten, eerste nacht dat ik stil kan liggen sinds tijden. Bij opname kon ik ook niet stil liggen. Hopelijk kan ik vanaf nu slaap inhalen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Er is op maandagavond een heel fijne vrouwenmeeting van NA. Maar ik kan niet garanderen dat ik daar altijd bij kan zijn. Voor een sponsor is dat niet zo handig.
Klik om te vergroten...
Als het een fijne meeting is, gewoon gaan. Het is OK als je er niet iedere week bent, en met je sponsor kun je prima buiten de meeting om afspreken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok dank je. Ja heel fijne vrouwen, relatief jong.

Weer niet super geslapen. Ik ben ook zo onrustig. Vandaag maar ff proberen rustig aan te doen. En niet teveel online…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ok dank je. Ja heel fijne vrouwen, relatief jong.

Weer niet super geslapen. Ik ben ook zo onrustig. Vandaag maar ff proberen rustig aan te doen. En niet teveel online…
Klik om te vergroten...
Ga een mooie winterwandeling van een uur of 2 maken als dat lukt. Lekker warm ingepakt. Misschien een middagdutje daarna ofzo.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Helaas toch weer in gebruik. Na zo lang wachten liggen was ik er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Informeer eens bij de ggz naar slaaptherapie (cognitieve gedragstherapie insomnie - CGT-I). Het valt me op dat je enorm veel ophangt aan het slapen, waarmee je de spanning rond slapen verhoogt en dus ook de kans dat je niet kan slapen.

Je slaap(ritme) herstellen na benzo-afhankelijkheid kan lang duren. Belangrijk dus dat je leert met die slapeloosheid beter om te gaan.

Vandaag is dag 1 lieve Alinde. Just for today.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Ik alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
Klik om te vergroten...
Rustig je roes uitslapen. Daarna pas weer verder kijken. Rust maar even uit. ❤️
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dankjewel. Ik heb helaas woensdag tandarts, moet dat niet vergeten…. Idd rustig slapen nu
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jullie zijn lief!!!!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Dankjewel. Ik heb helaas woensdag tandarts, moet dat niet vergeten…. Idd rustig slapen nu
Klik om te vergroten...
Schrijf het op en plak het op de koelkast
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Het is heel licht vandaag. Ik ga slapen. Welterusten
Klik om te vergroten...
Slaap lekker!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ik heb alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
Klik om te vergroten...
Lastig, hè.. echt vervelend om te horen!

Voor mij komt deze terugval enigszins uit de lucht vallen. Heb je zelf een idee wat hier de achterliggende oorzaak van is?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank je. Denk door het slaaptekort. Ik wilde zo graag slapen… toen heb ik wijn gehaald.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
toen heb ik wijn gehaald
Klik om te vergroten...

Heb je veel gedronken, of viel het mee?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja helaas veel. Gaat gelukkig nu beter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Alinde zoek verslavingshulp. 😘
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja ik heb morgenochtend gesprek.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ken de slaapproblemen na afkicken. Heb ze jaren gehad en kunnen lang aanhouden. Helaas met elke terugval verleng je het herstel traject weer. Wat mij erg heeft geholpen, denk ik, zijn magnesium, vitamine b,3 b6 en omega3-6-9 en meditatie, goede slaaphygiene zoals ze dat noemen, geen suikers etc etc. Hoop dat je hier wat aan hebt🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer een ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Klik om te vergroten...
Alcohol is ook lastig. Het is zo normaal in onze maatschappij al helemaal in gezelschap om te drinken en als je niet drinkt dan ben je zowat een paria 🤣 Een alcohol vrije omgeving vindt je alleen nog maar in de woestijn en omringende landen terwijl het de nummer 1 drug is met de meeste slachtoffers en maatschappelijke gevolgen.

Ik ben ineens gestopt, van de een op de andere dag was de drang weg, in de moeilijkste periode van mijn leven en ook ip het hoogtepunt van mijn alcoholcarriere. Dronk 20 kanon flesjes per dag gemiddeld. Had alles geprobeerd, meetings, behandelingen, baclofen maar toch viel ik altijd weer terug.

Denk toch iets met gods wil ofzo en leeftijd denk ik🤣

Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen. 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6768697071...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."