Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
158 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moeilijk de familie is boos

ik was doorgedraaid van slaaptekort
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
ik was doorgedraaid van slaaptekort
Klik om te vergroten...
Ik hoop nog steeds dat je een oplossing kunt vinden voor de slapeloosheid (en gevoelens en gedachtes daaromheen) die je herstel niet in gevaar brengt.
Alinde zei:
Moeilijk de familie is boos
Klik om te vergroten...
Ja, dat kan ik me voorstellen, gezien de verhalen. Veel sterkte de komende tijd!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
In bed blijven liggen terwijl je niet kan slapen kan erg averechts werken.
Klik om te vergroten...
Wat ik hierboven zei werkt misschien niet voor iedereen, maar ik had het gevoel dat @Alinde soms echt aan het spoken was.

Als je van slaap een halszaak maakt werkt dat eigenlijk altijd averechts. Je moet je bed vooral associƫren met rust en ontspanning. Dan komt de slaap vanzelf.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank jullie. Sommige adviezen zijn wel universeel. Anderen idd nogal tegenstrijdig.

Telefoon en laptop zijn sowieso niet zo’n goed idee natuurlijk…, lijkt zo handig met podcasts, luisterboeken etc maar wel goed om daar wat anders voor in de plaats te hebben. Cd’s en cassettebandjes zijn zelfs weer terug en daar komen geen appjes etc etc voorbij.

Hier kan ik ook wat minder drinken s avonds, niet alcohol maar gewoon. Met de medicatie gaat er ook zo weer een glas naar binnen en ik blijf eruit gaan… ook door de lithium. Dit was al zo voor de alcohol trouwens.

Vind t ook lastig slapen als ik s avonds weg geweest ben, aan de andere kant misschien juist leuk dat je dan in bed nog even kunt nagenieten. Van meeting oid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Alinde voor wat betreft Seroquel kan een andere dosering nog wel uitmaken. Of dat omhoog of omlaag is (in kleine stappen uiteraard) weet ik alleen niet. Maar je psychiater denk ik wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Wat ik hierboven zei werkt misschien niet voor iedereen, maar ik had het gevoel dat @Alinde soms echt aan het spoken was.

Als je van slaap een halszaak maakt werkt dat eigenlijk altijd averechts. Je moet je bed vooral associƫren met rust en ontspanning. Dan komt de slaap vanzelf.
Klik om te vergroten...
Ja enorm aan t spoken, onrustige benen en dan ga ik eruit, podcast, andere podcast, luisterboek, t is echt spoken.

Het zal ook niet van de ene op de andere dag op te lossen zijn maar iets meer uren is al fijn. En niet meer die angst voor dat bed…

Het kan zich herstellen als ik langer zonder benzo’s ben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Hier kan ik ook wat minder drinken s avonds, niet alcohol maar gewoon. Met de medicatie gaat er ook zo weer een glas naar binnen en ik blijf eruit gaan… ook door de lithium. Dit was al zo voor de alcohol trouwens.
Klik om te vergroten...
Och ja ik bleef piesen op Lithium. Zelfs nu ik er mee gestopt ben kan ik er 2 keer per nacht uit hoor. Ik drink na het diner niks meer dat scheelt wel iets.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je, ik liep vorige opname zo te spoken samen met iemand en om een uur of 5 a 6 zaten we alweer beneden aan de koffie. Bleek zij dus ook lithium te hebben….

Van seroquel word ik ook heel onrustig maar zomaar stoppen gaat ook weer niet.

Ik bedacht ineens vrijwilligerswerk dat ik wel leuk zou vinden.
Nu werk ik in periodes bij dagbesteding ggz maar het gaat altijd over psychiaters en pillen en psychoses en veel mensen zijn lvb en het is een fantastische plek maar niet voor mij. Daar ben ik geloof ik begonnen op de terugweg standaard een fles wijn te halen.

Moet woensdag aangegeven of ik An Ta bus wil. Autocorrect maakt er steeds wat anders van. Misschien toch maar wel.

Dat van vorige week kan echt niet meer…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
En niet meer die angst voor dat bed
Klik om te vergroten...

Denk je dat een speciale knuffel je kan helpen?
Zie: https://dreamfully.nl/products/meddy-bear

Ik heb in het verleden ook veel moeite gehad om te slapen. Ook die angst voor dat matras. Niet door drugs maar door PTSS.
Deze knuffel heeft mij destijds goed geholpen. Ook al staat erop voor kinderen. Het wordt ook door genoeg volwassen gebruikt.
Ben soms keihard uitgelachen als ik er over vertelde, maar daar had ik lak aan. Want het hielp mij wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks!
Seroquel mikt idd heel nauw qua dosering, ik zal het navragen. Ook lamotrigine kan onrust geven.

Interessant van die knuffel! Niet voor schamen hoor.

Aaaaaaaaah ik kwam bij een activiteit twee maatjes van vorige keer tegen. Jeetje wat voelde dat vertrouwd en wat heb ik ze ongelooflijk gemist eigenlijk.
Ze vonden dat ik er niet best uit zag… nee ik ging toen iets florissanter weg. Zooo gemist.
Heb wel t verhaal verteld, met hun gaat gelukkig goed nu.

Het schijnt wel dat er mensen speciaal voor de feestdagen worden opgenomen hier dus met evt verlenging moet ik wel snel zijn. Dacht juist dat niemand hier wilde zijn.

Ik zat gewoon tussen 5 bekenden en voelde me heel rijk en warm opeens.

Bij de huidige groep ben ik minder met de mensen bezig, ken nog steeds de namen niet zelfs. Wel beter voor mezelf.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Thanks!
Seroquel mikt idd heel nauw qua dosering, ik zal het navragen. Ook lamotrigine kan onrust geven.

Interessant van die knuffel! Niet voor schamen hoor.

Aaaaaaaaah ik kwam bij een activiteit twee maatjes van vorige keer tegen. Jeetje wat voelde dat vertrouwd en wat heb ik ze ongelooflijk gemist eigenlijk.
Ze vonden dat ik er niet best uit zag… nee ik ging toen iets florissanter weg. Zooo gemist.
Heb wel t verhaal verteld, met hun gaat gelukkig goed nu.

Het schijnt wel dat er mensen speciaal voor de feestdagen worden opgenomen hier dus met evt verlenging moet ik wel snel zijn. Dacht juist dat niemand hier wilde zijn.

Ik zat gewoon tussen 5 bekenden en voelde me heel rijk en warm opeens.

Bij de huidige groep ben ik minder met de mensen bezig, ken nog steeds de namen niet zelfs. Wel beter voor mezelf.
Klik om te vergroten...
Als je een goede groep hebt kan het wel verstandig zijn met de feestdagen. Ik heb het 1 keer gedaan, niet speciaal voor, maar vond het verschrikkelijk: in het buitenland, allemaal onbekende mensen en ver van mijn gezin😭
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat ik vrijdag nog niet klaar ben v naar huis. En dan zijn de instanties ook t weekend niet bereikbaar en dan kerst…. Ik wil niet voor de gezelligheid in de kliniek maar vrijdag ontslag is heel slechte timing.

Enige voordeel is dat met kerst niemand opkijkt als je 30 lege flessen wegbrengt.

Een van mijn kerstplannen kan ik nu ook niet door laten gaan ivm de alcohol-vreugde.

Ik krijg niet nog een opname bij weer terugval dus liever iets te lang dan te kort.

Ik had diazepam tegen de onttrekking maar vandaag de laatste. Dan heb ik nieuwe cleandatum 18-12. Mooie datum… nu zo houden.

Morgen CA meeting hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Ik denk dat ik vrijdag nog niet klaar ben v naar huis. En dan zijn de instanties ook t weekend niet bereikbaar en dan kerst…. Ik wil niet voor de gezelligheid in de kliniek maar vrijdag ontslag is heel slechte timing.

Enige voordeel is dat met kerst niemand opkijkt als je 30 lege flessen wegbrengt.

Een van mijn kerstplannen kan ik nu ook niet door laten gaan ivm de alcohol-vreugde.

Ik krijg niet nog een opname bij weer terugval dus liever iets te lang dan te kort.

Ik had diazepam tegen de onttrekking maar vandaag de laatste. Dan heb ik nieuwe cleandatum 18-12. Mooie datum… nu zo houden.

Morgen CA meeting hier.
Klik om te vergroten...
Mooi. Volgens mij kom je in de buurt van ā€œherstel op #1ā€. Gezelligheid is niet belangrijker dan clean blijven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee we hadden het daar over. Je wilt ook geen kluizenaar worden maar gelukkig is hier een goed netwerk van fellows.

Valt mij zelf op hoe weinig ik met de groep bezig ben… de namen en wat ze hebben, ik vergeet het ook steeds.

Ik heb verlenging aangevraagd, wordt nu besproken.

Ik ben echt soort psychotisch geweest vorige week. Misschien was dat mijn ā€˜rock bottom’. Ik ga toch ook de Anta bus proberen. Had niet verwacht maar die supermarkten zijn te moeilijk met overal drank.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ik heb verlenging aangevraagd, wordt nu besproken
Klik om te vergroten...

Hoop voor je dat je de feestdagen kan over bruggen in de kliniek.
Anders lijkt het wel "kat op het spek binden" .

Mocht dat niet zo zijn, denk er dan aan om boodschappen te bestellen ipv te halen.
Dan voorkom je dat de flessen wijn je vrolijk begroeten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Anders lijkt het wel "kat op het spek binden" .
Klik om te vergroten...
Met Antabus valt er niets te drinken hoor. Dan is het snel afgeleerd begreep ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee idd. Maar fijner om dan nog even in deze bubbel te blijven ipv met Anta bus te beginnen en dan de kerstdrukte in te gaan.

Maar vooral ff de slaap. Ik word soms wakker alsof ik dood ga… wil daarin wel even de rust hebben voor ik vertrek. Weet ook niet wat het is, eerder had ik dit niet. Of al die gifstoffen s nachts vrij komen…
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Maar vooral ff de slaap. Ik word soms wakker alsof ik dood ga… wil daarin wel even de rust hebben voor ik vertrek. Weet ook niet wat het is, eerder had ik dit niet. Of al die gifstoffen s nachts vrij komen…
Klik om te vergroten...
Kan ook nog deel uitmaken van je benzo ontwenning...

Heb je ooit eerder Antabus genomen? Het verbaast me dat ze je zouden laten gaan zonder dat spul.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee vorige keer niet maar toen was ik al ontgift van alcohol voor ik kwam en lag de aandacht echt op de benzo’s in de gesprekken
En hoewel ik erg tevreden ben over de zorg hier, krijg je telkens een andere arts en is het onderwerp beetje van de agenda verdwenen…
Zelf wilde ik liever t op wilskracht doen en ben ik er niet meer over begonnen.
Maarja…

De verlenging gaan ze nu niet toezeggen maar er zal wel plek zijn mocht het nodig zijn. Eerst kijken hoe het gaat.

Ik ga thuis een enorme puinzooi aantreffen en t is fijn om dan een beetje stabiel te zijn om dat aan te kunnen… Vrijdag is gewoon snel.

De familie was laaiend dat ik donderdag ook weer gedronken had terwijl ik vrijdag zou worden opgenomen. Toch is dat wat ze aanraden hier ter voorkoming van insult. En ik had donderdag zo’n onttrekking dat het ook een soort van bewuste beslissing was om te blijven drinken tot de opname. Voor een buitenstaander lastig. Vanmorgen even besproken met de psycholoog.
Na een paar uur blies ik afgelopen vrijdag 0. Toen heb ik de hele dag rondjes gelopen in de gang ondanks een mega hoeveelheid diazepam. Gigantisch trillen.
Natuurlijk verschrikkelijk hoe bont ik het gemaakt heb, maar die donderdag is goed dat ik niet zelf thuis gestopt ben.
Dat adviseren ze hier met klem.

De hele groep gaat opeens weg, gepland of ongepland. Best raar.

Ik volg nu braaf alle lessen. Bij de benzo afbouw hield ik het niet vol in dat lokaal maar nu lukt het gelukkig wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb alles meegedaan incl meeting. In de benzo afkick lukte dat echt niet.

Had nu een les over slapen. Vorige maand was er een filmpje met een vrouw en ik kon die stem niet verdragen en ben de les uit gegaan. Nu zelfde filmpje maar geen enkel probleem.

Ik heb wel de hele dag mijn zonnebril op binnen, met toestemming. Die lampen daar kan ik niet tegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6869707172...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."