Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
167 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil trouwens wel weer aan het werk, of werken en leren.

Heb in 2019 nog een studie gedaan. Wel afgerond maar met hangen en wurgen met dat benevelde hoofd van me.

Vind het opeens helemaal niet prettig dat de medicatie nu bij de spv ligt. Vandaag al miscommunicatie. Misschien moet ik het weer zelf gaan beheren. Het zit straks op zo’n rol en dan heb ik niet die rush van het uitdrukken van pillen uit een strip.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weer hoesten, neus dicht, neus snuiten, 1 oog zat dicht geplakt met smurrie (hoe heet dat?), ellende allemaal.
Ik slaap wel tussendoor, gelukkig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
hoe heet dat
Klik om te vergroten...

(Soort van) pus
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil niet slapen bij de tandarts.
Ik wil controleren of alles wel goed gedaan wordt en moet er iets pijnlijks gebeuren, dan vraag ik om anesthesie.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik wil niet slapen bij de tandarts.
Ik wil controleren of alles wel goed gedaan wordt en moet er iets pijnlijks gebeuren, dan vraag ik om anesthesie.
Klik om te vergroten...
Nee, slapen bij de tandarts. Dat lijkt me ook niets. Maar iets minder angstig naar de tandarts gaan, dat lijkt me wel fijn. Nu ga ik gewoon bijna nooit.

Tussen de voorlaatste keer en de laatste keer zat 15 jaar. Gelukkig was mijn gebit prima in orde.

Verder ben ik bang voor injecties. De coronavaccinatie heb ik met hulp van 0,5 mg flualprazolam ondergaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga 4 x per jaar naar de mondhygiënist, en 2 x op controle bij de tandarts.
Als er iets mankeert, moet dat asap gerepareerd worden.
En de mondhygiënist is pijnlijker, dan de tandarts.....maar het moet in orde gehouden worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tandarts no problem. Ik vind t wel lekker, dat gefrunnik.

Liever 100 tandartsen dan 1 psychiater, haha.

Kwam weer een foutje tegen in de medicatie. Ik moet er maar vanuit gaan dat ik met mijn clean en sober-hoofd het weer zelf kan gaan doen. Mijn moeder deed het heel netjes zonder fouten, maar dat is klaar.

Ik beland meteen weer in de ggz fuik, ik heb meteen de ruimte om te sjoemelen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Tandarts no problem. Ik vind t wel lekker, dat gefrunnik.

Liever 100 tandartsen dan 1 psychiater, haha.

Kwam weer een foutje tegen in de medicatie. Ik moet er maar vanuit gaan dat ik met mijn clean en sober-hoofd het weer zelf kan gaan doen. Mijn moeder deed het heel netjes zonder fouten, maar dat is klaar.

Ik beland meteen weer in de ggz fuik, ik heb meteen de ruimte om te sjoemelen.
Klik om te vergroten...
Je kan dat vast zelf prima beheren. Ruimte om te sjoemelen is er voor creatieve verslaafden altijd.

Maar jij hebt nu een duidelijk doel voor ogen en de eerste stappen heb je al dapper gezet. Ik lees in je berichten dat je er ook al positieve resultaten van ervaart.

Ga zo door. Je hoeft niet afhankelijk te zijn van anderen om de medicijnen af te bouwen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankjewel!!!!!

Eerder had ik er geen controle meer over. Maar dat was met de benzo’s en alcohol erbij.
Idd gewoon er op vertrouwen dat ik het nu kan.

Zo’n keelpijn. Morgenochtend weer een praat-ding maar misschien even rust pakken. Het is veel, meteen de eerste week na ontslag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Weer veel hoesten, 100 x neus snuiten, ogen dicht geplakt. Het is al de zoveelste nacht. Wanneer gaat dit over?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben uit rusteloosheid maar naar de sportschool gegaan, ben alweer klaar zelfs.

Ik kan nauwelijks goedemorgen uitbrengen, iemand vroeg of het wel gaat. Ik zie er uit als een spook…

Thuis proberen beetje rustig te doen. Lang leve de benzo detox.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag ff heel erg gehuild, eindelijk weer. Vind dat dan juist fijn na zo lang.

Kreeg vanmorgen al een tekst van een fellow en dat was fijn wakker worden. Nouja als ik had geslapen was het fijn geweest.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Ben uit rusteloosheid maar naar de sportschool gegaan, ben alweer klaar zelfs.

Ik kan nauwelijks goedemorgen uitbrengen, iemand vroeg of het wel gaat. Ik zie er uit als een spook…

Thuis proberen beetje rustig te doen. Lang leve de benzo detox.
Klik om te vergroten...
Heel goed gedaan. Knap dat je bent gaan sporten als je je zo belabberd voelt!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank je! Die rusteloosheid hé… fijn om ff mensen te zien en een vrouw zelfs te spreken.
Vroeger was mijn eerste contactmoment de AH to go…. Of iets later, de supermarkt en apotheek. En niet voor een croissantje.

Ik dacht er aan mijn oude dagbesteding te bellen. Maar ik kan nauwelijks bellen met deze stem. Kan evt even heen fietsen. Ze zijn van ggz maar weet nooit in hoeverre ze in mijn dossier kunnen en/of ze weten waar ik nu sta.

Maar zo hele dagen op mijn telefoon is ook niks. En hoe meer ik thuis ben, hoe sneller het een rotzooi is.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan morgenochtend weer naar de dagbesteding. Even kijken hoe het gaat met mijn stem.

Als het niet lukt mag ik bellen. Maar eh… zonder stem? (Ben er nu koffie drinken)
Het is een vast nr dus geen app.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bewegingsdrang. Ben echt zo’n zwerfkat, ga van huis met een tasje en geen idee waar ik allemaal naartoe ga. Markt, lingeriewinkel, kinderboerderij.

Bij dagbesteding blijf ik iig een dagdeel op 1 plek. Ergens vond ik het heftig om daar weer te zijn. Ben begin oktober nog geweest en daarna is er zo veel gebeurd.

Ben echt doorgedraaid met die alcohol. Tot psychose of delier aan toe. In de dagbesteding-tijd is ook het dagelijks drinken begonnen. Toch het gevoel dat ik fulltime psychiatrisch patiënt was geworden. Ik trok ook Tindermannen aan die mij in dat hokje duwden. Die zelf in zorg of hulpverlening zaten.
De verslavingswereld was hard maar ik ben wel weer een zelfstandig mens geworden daar, een vechter.
Er zijn ook wat fysieke klussen daar, dat is lekker. En je kunt er een goede maaltijd eten. De route moet ik even verleggen, GEEN drank halen. Dat was vaste prik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb net via Meetup mezelf ingeschreven voor 2 dagen Tech bijeenkomst begin volgende week. Ik weet niet of ik er sociaal zal zijn, maar heeft niets met mijn verslaving te maken en wel met mijn "hobby"/ interesses.
Zoek een activiteit die je leuk lijkt en waar je mensen kunt ontmoeten: Kan van alles zijn: voorbeelden: lees/wandelclubs, yoga/ teamsport/ bijeenkomsten rond een interessant iets/ kookles/ korte opleiding/ etc etc..

En zoveel mogelijk herhalen dat je blij bent dat je niet meer constant hoeft te zuipen en verdoven.

Take it easy!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je! Nuttige tips.
Zal ook wel makkelijker gaan nu ik clean ben.

Ik moest even bellen, de ander zei dat ik heel ziek klink. Nog steeds bijna geen stem. Ik kan beter ff proberen rust te nemen nu. Moet wel naar de tandarts, dat lukt nog wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Dank je!

Ik vind het allemaal nog lastig. Ook horeca etc op dit moment.
Maar met dit slaaptekort ben ik ook even niet zo in staat om sociaal te doen.

Heb op Instagram iemand van onze afdeling gevonden. Jong gastje, niets relatie-achtigs. Zou leuk zijn hem weer ff te spreken.
Klik om te vergroten...
Horeca zou ik voorlopig maar even mijden. Misschien over een paar maanden met fellows proberen. Meeting kan ook online he.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel. Dat is nog even omschakelen, horeca was zo normaal. Sowieso zaterdag een lunch in de horeca, daar moet ik eigenlijk wel heen.

Online meetings nog niet geprobeerd idd.

Ik wandel normaal gesproken ook veel, dan is er vaak ook horeca onderweg. Even kijken of dat ook triggert.

Gelukkig zijn er veel meetings waarbij mensen ook meerdere meetings in de week volgens, veel overlap. Best leuke mensen, alle leeftijden. Daar maar even op focussen voor nu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6566676869...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."