Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
159 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De opruimkabouters van november hebben niet zo goed begrepen dat er een systeem zat in mijn huishouden. Het was 1000 % lief bedoeld maar ik ben nog steeds dingen kwijt.

Bijv een cadeaubon die ik morgen wel zou willen gebruiken. Hij lag op tafel. Er lag heel veel op tafel… en dat lag bij thuiskomst allemaal niet meer op tafel maar waar dan wel?

Moet dit midden in de nacht? Ja dit moet midden in de nacht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het blijft een lastige. Wanneer is iets een achterdeurtje, wanneer is het betutteling? En in hoeverre kun je dat zelf nog bepalen?

Iemand van mijn laatste groep, zij levert haar pinpas ergens in, haar OV-kaart. Voor haar is dat vrijheid, juist doordat ze alle achterdeuren dichttimmert voor zichzelf. Nieuwe telefoon, nieuw nummer, geen nummers van de mensen van de kliniek.

Binnen de kliniek is het best onhandig dat je geen scharen mag, geen mesjes. Gewoon omdat je wel eens fatsoenlijk een appel wilt kunnen schillen maar dat gaat nou eenmaal niet. Geen nagelknippertje.... en dan schijnt er wel een gezamenlijk ding te zijn voor 3 afdelingen maar dat is dan net kwijt. Ik heb flink bonje gehad over nagels knippen op mijn eerste dag.

Wanneer mag je iemands pinpas meenemen, iemands wijn weggooien, iemands fietssleutel verstoppen, iemands messen weghalen? En wanneer kan diegene dit nog voor zichzelf bepalen of moet er ingegrepen worden? Mijn familie heeft iets meegenomen van mij wat ik niet fair vind. En het gaat er niet om dat ik 'dat ene' nu per se terug wil. Het gaat er om dat het VAN MIJ is. Ik ben qua alcohol nu 3 weken clean (benzo's iets korter) en ik vind nog steeds dat het niet fair is. We hebben het hier niet over een nagelknippertje helaas.

Het is een ethisch ding. Ik maak het niet concreet en ik hoef ook geen concrete antwoorden op een vaag verhaal. Maar denk dat het uiteindelijk bij veel mensen speelt, qua verslaving, relaties enzo.

Even een overpeinzing op de zondagochtend.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Alinde je zult inderdaad een tijd slecht slapen. Probeer daar vrede mee te sluiten. Hoe meer je er mee be ig bent, des te slechter slaap je. In mijn ervaring dan. Het komt allemaal goed.

Barrières opwerpen met pinpassen enzo hielp bij mij nooit echt. Uitvogelen waarom ik gebruikte en dat aanpakken werkte wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks. Jij bent wel verhuisd toch? Vind ik ook best een stap.

ja het moet nu ff comfortabel zijn. Heb afgelopen zomer bijv nieuw duur dekbed gekocht maar ik vind het een rotding to be honest. Vannacht m’n ouwe vod er weer op gegooid en dan ga ik tot eind februari niet meer met dat nieuwe ding kloten of druk om maken.

Ik ben gewoon ziek. Kan nu geen carrière maken, geen beddenwinkels bezoeken. Kan wel schilderen en kleien. Meetings bezoeken. Maar bij benzo afkick ben je gewoon ziek. That ‘s what it is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Thanks. Jij bent wel verhuisd toch? Vind ik ook best een stap.

ja het moet nu ff comfortabel zijn. Heb afgelopen zomer bijv nieuw duur dekbed gekocht maar ik vind het een rotding to be honest. Vannacht m’n ouwe vod er weer op gegooid en dan ga ik tot eind februari niet meer met dat nieuwe ding kloten of druk om maken.

Ik ben gewoon ziek. Kan nu geen carrière maken, geen beddenwinkels bezoeken. Kan wel schilderen en kleien. Meetings bezoeken. Maar bij benzo afkick ben je gewoon ziek. That ‘s what it is.
Klik om te vergroten...
Ik ben verhuisd ja. Niet dat dat veel hielp om clean te blijven hoor. Daar is echt het interne werk voor nodig. Maar ik zit nu wel even goed hier in het ouderlijk huis. Rustige plek om m'n leven weer opnieuw op te bouwen. Inmiddels is er heel veel veranderd.

Je bent inderdaad ziek. Gun jezelf ook de rust om daar van te herstellen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel. Net als twee weken geleden in de kliniek, koorts is koorts, ziek is ziek. Toch ff accepteren.

Ah ik wist niet dat je daar wel je roots hebt. Ja heerlijk zou er ook goed kunnen wonen daar.

Wonen je ouders er ook nog? Niet antwoorden als ik teveel vraag. Hier zit m ook de crux in t woordje ‘platteland’. Ik vind t leven in de stad moeilijk en ga daarom regelmatig naar ouders. Toen ik zelf op platteland woonde had ik dit niet. Eind februari een gesprek met ouders plus broers plus een prof over ‘mijn casus’.

vanmorgen croissantjes gehaald, sap etc. T advies is om dezelfde etenstijden aan te houden als in de kliniek.

Die mensen kennen mij echt niet meer als ‘die ene die altijd om 7 uur wijn haalt’. De stad heeft ook voordelen 😉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Dankjewel. Net als twee weken geleden in de kliniek, koorts is koorts, ziek is ziek. Toch ff accepteren.

Ah ik wist niet dat je daar wel je roots hebt. Ja heerlijk zou er ook goed kunnen wonen daar.

Wonen je ouders er ook nog? Niet antwoorden als ik teveel vraag. Hier zit m ook de crux in t woordje ‘platteland’. Ik vind t leven in de stad moeilijk en ga daarom regelmatig naar ouders. Toen ik zelf op platteland woonde had ik dit niet. Eind februari een gesprek met ouders plus broers plus een prof over ‘mijn casus’.

vanmorgen croissantjes gehaald, sap etc. T advies is om dezelfde etenstijden aan te houden als in de kliniek.

Die mensen kennen mij echt niet meer als ‘die ene die altijd om 7 uur wijn haalt’. De stad heeft ook voordelen 😉
Klik om te vergroten...
Jazeker, die wonen er.

Vast ritme is belangrijk, zeker voor Bipolairen. Zelfde tijd opstaan, zelfde tijd naar bed, ongeacht weekend, feestdag, verjaardag, werkdag, etc.

Ben je al van plan om voor je verslaving een kliniek in te gaan?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Overigens heb ik in de nacht van woensdag op donderdag nog tegen die pillen-automaat van de apotheek staan schoppen voor mijn ‘gewone pillen ‘. Ben toch een junkie dat dat opeens midden in de nacht moet.

Bedoel je raakt ook verslaafd aan dat schimmige, dat stiekeme. En aan de angst dat er opeens dingen op zijn of niet leverbaar. Tijd om terug te gaan naar een normaal leven met croissantjes.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je een lange termijn doel Alinde?
Dat heeft mij goed geholpen; waar wil je staan over een jaar bv. Dan nemen je gedachtes dat vaak / hopelijk over op den duur
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Overigens heb ik in de nacht van woensdag op donderdag nog tegen die pillen-automaat van de apotheek staan schoppen voor mijn ‘gewone pillen ‘. Ben toch een junkie dat dat opeens midden in de nacht moet.

Bedoel je raakt ook verslaafd aan dat schimmige, dat stiekeme. En aan de angst dat er opeens dingen op zijn of niet leverbaar. Tijd om terug te gaan naar een normaal leven met croissantjes.
Klik om te vergroten...
Verslavingsgedrag gaat veel verder dan middelen. Eten, gokken, liefde, andere obsessies. Maar ook "ik wil het nu!" en "het moet perfect" en dat soort gedachtengangen. Goed dat je dat al opmerkt. Heb je al plannen om de kliniek in te gaan voor je verslaving?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Jazeker, die wonen er.

Vast ritme is belangrijk, zeker voor Bipolairen. Zelfde tijd opstaan, zelfde tijd naar bed, ongeacht weekend, feestdag, verjaardag, werkdag, etc.

Ben je al van plan om voor je verslaving een kliniek in te gaan?
Klik om te vergroten...
Thanks. Oh fijn zeg, die regio en bij familie.wellicht iets minder meetings dan bij ons.

Ik heb vrienden in jouw regio. Althans… ze zouden het leuk vinden als ik weer eens bel. Ze proberen mijn verhaal te begrijpen maar is nog ff lastig.

Daarom was t ook fijn bij ouders: het ritme. Het is nu echt ff zoeken met die insomnia. Hoe lang blijf je liggen, overdag nog ff terug of niet? Mijn arts is ook aan t puzzelen van waar zit dat randje voor crisis?

Ik ben nu nog met verzekering aan t puzzelen. Ben weg bij dsw en moet deze maand andere regelen. Verder was ik echt ff kliniek-moe en kon ik niet in december naar triora, ik was op.

GGZ solutions hoor ik nu ook goede dingen over. Ben er wel mee bezig en vader kijkt ook mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Heb je een lange termijn doel Alinde?
Dat heeft mij goed geholpen; waar wil je staan over een jaar bv. Dan nemen je gedachtes dat vaak / hopelijk over op den duur
Klik om te vergroten...
Thanks. Wel dingen als rijbewijs, leukste tante van de wereld worden… maar dat is tegelijk ook niet zo concreet. Dan weet ik nog steeds niet waar ik op maandag om 9 uur naartoe moet.

wacht ik kruip ff achter de laptop.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb dat concrete doel eigenlijk niet.

Ik word echt soort heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Enerzijds mensen die vorige maand hebben geconcludeerd dat ik ´niet voor mijzelf kan zorgen´ en dat er een traject is aangezwengeld voor beschermd wonen.

Anderzijds dat in de kliniek iemand gezegd heeft, laat je hier onderzoeken en dan kan waarschijnlijk je diagnose gewoon weg (bipolair) en je medicatie ook en dan ben je er weer. (Een van de profs).

Dit is nu weer een heel passief antwoord want op deze manier weet ik zelf al vanaf 2005 niet waar ik de lat kan leggen. Ben ik zwaar psychiatrisch patiënt? Ben ik medicijnverslaafd? Kan ik nog steeds arts worden of word ik vrijwilliger op de kinderboerderij en wat zit er eigenlijk tussen? (allebei leuk, haha).
Ik kan mijn leven helemaal vol zetten met GGZ dingen of verslavingshulp. Ik hoef nooit geld te verdienen, heb oude Wajong.

En ja het zou wel heel goed zijn als ik wel een concreter doel zou hebben. Ten eerste.... wil ik hier wonen, kan ik hier wonen... heb ik nu ongemerkt al getekend voor dat begeleid wonen? Is dat geldig na 60 mg valium? (sorry ik ben niet zo concreet meer). Ik vind het een heel goede vraag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb trouwens een CV vol met allemaal leuke projecten die ik grotendeels vrijwillig heb gedaan. Echt leuke dingen. Tegelijk ALS je iets betaalds wilt doen, is dat soms lastig. Omdat elke werkgever weet dat ze je ook gratis kunnen hebben. Die oude Wajong is heel dubbel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zat te denken, vind jullie soms wel hard maar nooit respectloos. Dat is de mooiste combinatie. Vind dit zo'n mooi forum. Vanavond meeting en degene met wie ik ga, daar zou ik niet tegen liegen over gebruik. Zal ook zeggen dat mijn gebruik tm gisteren aangehouden heeft, ik merkte dat diegene dacht dat ik vorige week gestopt was.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Thanks. Oh fijn zeg, die regio en bij familie.wellicht iets minder meetings dan bij ons.

Ik heb vrienden in jouw regio. Althans… ze zouden het leuk vinden als ik weer eens bel. Ze proberen mijn verhaal te begrijpen maar is nog ff lastig.

Daarom was t ook fijn bij ouders: het ritme. Het is nu echt ff zoeken met die insomnia. Hoe lang blijf je liggen, overdag nog ff terug of niet? Mijn arts is ook aan t puzzelen van waar zit dat randje voor crisis?

Ik ben nu nog met verzekering aan t puzzelen. Ben weg bij dsw en moet deze maand andere regelen. Verder was ik echt ff kliniek-moe en kon ik niet in december naar triora, ik was op.

GGZ solutions hoor ik nu ook goede dingen over. Ben er wel mee bezig en vader kijkt ook mee.
Klik om te vergroten...
Triora past denk ik wel bij je. Ik heb daar ook gezeten. Was te soft voor mij maar er is wel ruimte voor yoga, strandwandeling en meditatie enzo. Solutions is strenger maar heb ik zelf niet gezeten. Hoor er wel goede verhalen over.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja ik ook. Begreep tussen kerst en oud en nieuw dat ze meteen plek zouden hebben maar ik was er ff niet klaar voor.

Ik was zo doorgedraaid in december dat ik niet eens spullen mee had. Ik kwam in mijn slaapshirt en een ouwe legging. Met paspoort en mijn broer zijn ouwe badjas.
Heb letterlijk het verzoek gehad of iemand een bh voor mij kon brengen van thuis.

voordat ik naar triora kan moet ik wel weer in staat zijn zelf een tas in te pakken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toch weer even over ‘andere mensen’ of doelgroep zeg maar. Wij hadden op mijn laatste afdeling ‘the getto’, drie huisgenoten die niet voor niks zo genoemd werden en later waren er allemaal spullen weg.

Ik kreeg ergens t idee dat Triora ook veel boeffies zijn maar wellicht verkeerde aanname?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moet ondertussen lachen en huilen tegelijk om die tas. Of het gebrek aan tas eigenlijk.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Moet ondertussen lachen en huilen tegelijk om die tas. Of het gebrek aan tas eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Emoties. Laat ze lekker de vrije loop. Het is een goed teken dat je ze weer hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6970717273...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."