Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
162 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ach gos er zit hier iemand die door alle regeltjes al weken niet naar de kapper kan. Geen scharen op de afdeling, geen bezoek op de kamer, geen rotzooi in de hal.

Het is lullig maar ik moet zo lachen om die dingen, zijn kapsel ziet er niet uit. En hij is heel ijdel.

Gekkigheid allemaal. Maar we lachen ook veel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is erg onwerkelijk allemaal. Soms vraag ik mj zelf ook af of ik nog normaal denk.

Afgelopen week Wilders die de verkiezingen won. En tegelijk veel extreem rechtse mensen hier (of Nouja bovengemiddeld) waardoor dat anders beleefd wordt. Ik wist toen niet of het waar was.

Vandaag met mijn familie naar horeca geweest. Ik kwam uit de kou in de warmte, overal prikkels en de drankvoorraad recht in mijn vizier. En dan vragen of ik een tweede drankje wilde. Ik zei nee, en toen zeiden zij: okee wij wel.
Toen kreeg ik error. Dat heb ik vaker. Misschien ook geen ramp. Op de afdeling wennen ze er aan; soms ben ik opeens van tafel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Ach gos er zit hier iemand die door alle regeltjes al weken niet naar de kapper kan. Geen scharen op de afdeling, geen bezoek op de kamer, geen rotzooi in de hal.

Het is lullig maar ik moet zo lachen om die dingen, zijn kapsel ziet er niet uit. En hij is heel ijdel.

Gekkigheid allemaal. Maar we lachen ook veel.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit echt hilarisch. En therapeutisch voor hem 😄.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik mag het hopen. Haha.

Ik voel al een soort frustratie dat ik mijn benen niet kan scheren. Is misschien wel het eerste dat ik wil doen als ik thuis kom. Ben nu wel beetje dingen aan het plannen. Misschien ook 1 dag thuis en dan dingen laten bezorgen qua witgoed etc. Heb veel kringloop spul dat bijna niet meer schoon te krijgen is. Ik raak hier gewend aan nette (werkende) spullen. En heb op zich budget nu om eea te vervangen.

Tenminste als ik niet naar ggz instelling hoef. Ze zijn bezorgd enzo, maar zien niet dat ik juist overprikkeld raak van de leiding.
Ik heb bijv bij eten liever iemand naast me die een toren bouwt van 4 boterhammen en 16 soorten beleg, die dat smakkend opeet, dan zo’n leiding die niets eet, niets zegt, en observeert.

verder vanmiddag naar de rivier was wel even lekker. Helaas wel met regen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
maar zien niet dat ik juist overprikkeld raak van de leiding
Klik om te vergroten...
Klopt ook niet volgens mij, je gedachte. Je raakt overprikkeld deze dagen en als je dan telkens anderen de schuld geeft, kun je wel eens zware tijden tegemoet gaan. Het gaat ook een tijd duren voordat je minder in de achtbaan zit denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet het niet, ben niet gewend zoveel uren per dag onder de mensen te zijn.

Het gaat met de groep goed nu. Het personeel waar ik moeite mee heb, daar hebben anderen ook moeite mee. Sommigen zijn duidelijk toe aan pensioen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Instinctief zou ik veel meer tijd alleen willen doorbrengen. Ben van 7 uur (of vroeger) tot 22.30 onder de mensen. Dus ben al best tevreden dat dat lukt.

Bij de familie is het lastig om standvastig te blijven. Ze zijn het tegenovergestelde van afspraak is afspraak. Hoe zeg je dat. Zijn ook gewend dat ik me wel schik, omdat dat altijd zo was denk ik.

Hier leven we met stipte tijden en afspraken en niet bijv ‘ik moet even kijken hoe het loopt met de kinderen’. Leermomenten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
klaarwakker, ik heb denk ik 6 uurtjes geslapen. Gelukkig niet de behoefte naar de winkel te gaan bij openingstijd.

Zouook niet meevallen want ik kan niet bij mijn fiets. Ene leiding zou hem binnen zetten, andere leiding weet van niets pfff.

vandaag wil ik de afbouw poli bellen hoe dat nu verder gaat. Ik zou een zelfhelp groep krijgen maar deze ging niet door. Ik heb het gevoel dat ik alles alleen moet doen, alles zelf uitzoeken.

Of ik bouw verder af met een schema van internet.

Nog twee nachtjes. Slapen. Wie wakker ligt krijgt niets vergoedt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn problemen zijn nu voornamelijk van huishoudelijke aard. We mogen geen wasmiddel kopen maar het is hier ook op. Ik loop in kleding met vlekken.

sommigen wassen de kleding uit onder de douche. Maar come on, we zijn geen camping. Ik kan het zo nog even proberen met wat afwasmiddel op de vlekken.

dat mag weer vanaf 7 uur vlg mij. Douchen ook.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Mijn problemen zijn nu
Klik om te vergroten...
nou nou nou.. dat lijkt me allemaal wel te overleven. Ik ben jaloers op je problemen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Mijn problemen zijn nu voornamelijk van huishoudelijke aard. We mogen geen wasmiddel kopen maar het is hier ook op. Ik loop in kleding met vlekken.

sommigen wassen de kleding uit onder de douche. Maar come on, we zijn geen camping. Ik kan het zo nog even proberen met wat afwasmiddel op de vlekken.

dat mag weer vanaf 7 uur vlg mij. Douchen ook.
Klik om te vergroten...
Als ik in mijn behandeling kieskeurig werd gevonden noemden ze mij een prinsesje 👸.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou dan doe ik het toch goed? De rest is eigenlijk allemaal opgelost.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank je hippie. Ik ga niet alles bespreken in de zin van ‘vragen of het mag’. Dan kom ik nergens. Het is mijn lijf.

Mijn periode bij Brijder voelt bijna als een soort heropvoedingskamp. Ik kan niets vertellen over de groep ivm privacy. Dus hoe zal ik het zeggen… de fluwelen handschoentjes waren niet mee. Whatever happened, je moest 3 x per dag met elkaar aan tafel. Je moest de dag openen een uur en de dag sluiten, een uur. Je mocht maar weinig naar buiten en zeker niet alleen. Telkens blazen, vaak urine inleveren. Je moest beneden blijven, mocht niet teveel op je kamer. Je was constant in het zicht, zowel van verpleging als van afdelingsgenoten.

Toen ik binnen kwam werd ik redelijk met rust gelaten. Ik was er, praatte wat en dat was het. Na een week veranderde het, toen ik weer kleur op mijn wangen kreeg, praatjes, en een soort zelfstandigheid waarmee ik ineens meedeed bij ‘de jongens’ en ook keihard een spiegel kreeg voorgehouden met van alles.

De laatste avond kreeg ik nog flinke feedback van de groepsoudste. Voornamelijk positief maar er was nog genoeg om van te leren en aan te werken vond hij.

Diezelfde groepsoudste kwam ik gisteren op straat tegen en we lieten elkaar bijna niet meer los, tot ergernis van zijn wandelgroep.

Want nee, ik ben woensdag niet naar de slijter gegaan maar naar de kapper. Ja ik heb weer een beetje geslapen. Ja ik gebruik in het dagelijks leven soms make-up en nee ik loop niet altijd in een vies huispak. En ja… ik was onderweg naar een meeting. Ja DIE meeting ja.

t Was eigenlijk heel lief wat er gezegd werd. Dat ik zo emotie-loos binnen kwam en dat ze in drie weken een compleet andere Alinde zagen verschijnen en dat dat mooi was. Dat er ondertussen een beetje veel emotie was en dat dat misschien een aandachtspuntje was.
Eigenlijk moet ik dit voor mezelf opschrijven. Ik weet nu al niet meer wat er precies gezegd is en straks vergeet ik het.

Helaas heb ik bij de meeste anderen geen ‘transformatie’ gezien maar misschien is het niet altijd zo duidelijk. Of komt het thuis. Of duurt het langer.

Ik hoop gewoon iedereen terug te zien op meetings. Gewoon een vette reünie van onze hele afdeling.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Rustig aan. Van snel krijg je spijt.
Klik om te vergroten...
Dank je. Idd nu maar even niets aan veranderen t/m kerst.
Maar vrees wel dat iets in die middelen mij s nachts onrustig maakt.

Helaas kan niemand dat nu monitoren. Ik had ooit een geliefde die s ochtends kon terugkoppelen wat ik s nachts had lopen spoken. We dronken meestal niet.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hoop dat het gauw beter met je gaat Alinde. Heb je ook een baan of hobby's?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Baan niet. Heb verschillende werkplekken geprobeerd en hield het telkens max 1,5 jaar vol. Laatste periode had ik alleen dagbesteding en vrijwilligerswerk.

De dagbesteding daar kan ik zo naar terug. Maar belangrijker is dat ik even tot rust kom en thuis weer in een ritme kom. Dat ik ook leer om t leven op orde te hebben ipv zo’n puinhoop.

Heb nog veel achterstallig onderhoud en regelzaken. Ben er wel mee bezig.

Hobby’s heb ik zeker. Ook die deed ik niet meer toen ik vol in gebruik was. Maar komt goed.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil trouwens wel weer aan het werk, of werken en leren.

Heb in 2019 nog een studie gedaan. Wel afgerond maar met hangen en wurgen met dat benevelde hoofd van me.

Vind het opeens helemaal niet prettig dat de medicatie nu bij de spv ligt. Vandaag al miscommunicatie. Misschien moet ik het weer zelf gaan beheren. Het zit straks op zo’n rol en dan heb ik niet die rush van het uitdrukken van pillen uit een strip.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Weer hoesten, neus dicht, neus snuiten, 1 oog zat dicht geplakt met smurrie (hoe heet dat?), ellende allemaal.
Ik slaap wel tussendoor, gelukkig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
hoe heet dat
Klik om te vergroten...

(Soort van) pus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6667686970...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."