Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
143 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Nou ik zal wel moeten zelfs want die tong is echt niet oké.
Klik om te vergroten...

Misschien goed om de huisarts even te bellen?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha ik moet wel lachen om die regel die dan weer afgeschaft was. IK kende ook net de spreuk en vandaag moest ie in het Nederlands.

Heb nu begrepen dat ik met mijn sponsor bepaal welke boeken. En wat ik vandaag deed dat ik een NA boek wilde kopen met een AA boek dat kon echt helemaal niet. Hahha.
Als ze commercieel waren konden ze hier lekker aan verdienen, verkeerde boeken verkopen.

Heb nu veel meetings een keer meegemaakt. Ik heb zelf bijv moeite met heel veel mensen in een kleine ruimte. Dan weeg ik dat ook mee, dan maakt de methode minder uit. Tot nu toe vind ik de zondagochtend het prettigst bij ons. Ja heel fijn, in de omgeving is er toch 'schuld' wat denk ik ook normaal is als je niet verslaafd bent. Het is je eigen schuld, het is een keuze etc. Dit voelt anders, je mag het gewoon weer proberen. Ze waren trots. Ik was vanmorgen nog niet nuchter toen ik wakker werd, stond te tollen op mijn benen want ook heel slecht gegeten al die dagen.
En je krijgt ook niet te horen dat je er belabberd uit ziet ofzo. Nee, goed dat je er bent, welkom.
Ook als je bont en blauw ziet word je warm onthaald.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lukt wel goed om in bed te blijven vannacht. Spv heeft ook goede concrete tips. En ze vraagt goed door hoe het dan precies werkt, wat ik voel etc.

de bewegdrang is er nu heel erg op dag 1. Bij meeting ook moeilijk zo lang stil te zitten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Je hoeft je echt niet te schamen voor een terugval.
Klik om te vergroten...
Nee en schuldgevoelens helpen ook niet, maar een terugval analyse en het opstellen van een terugval preventie plan helpen wel. Simpel gezegd: even serieus kijken waarom je bent teruggevallen en wat je de volgende keer anders kunt doen. Je kunt er namelijk wél een leermoment van maken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je. Dat heb ik idd nog niet. Heb wel de Wrap gedaan maar dat is niet specifiek op verslaving. Vond bij de Detox ook fijn om te praten over de moeilijke momenten in de supermarkt.

Heb voor t eerst ook pijn aan binnenkant mond, tong, keel van 11 dagen bingedrinken. Zoiets is ook goed om altijd te onthouden. Kreeg het de laatste dag ook nauwelijks nog weg vanwege deze pijn.

Krijg zojuist van NA ook de dagtekst door. Goed dat ik mijn bureau heb opgeruimd want er is genoeg te studeren.

En qua schuldgevoel er zijn echt mensen heel boos en dan is het fijn dat het ook anders kan en je juist warm bent ontvangen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou dat is wel ff heel fijn. Want je voelt dat je tong echt niet goed aanvoelt en dan toch weer een fles open. Mijn lippen waren ook helemaal kapot.

Vorige bingeperiode was minder lang. En in t verleden dronk ik net ff minder op een dag. En t winterweer er ook nog bij. Had zo´n clownsmond van rode wijn en dan toch nog de straat op en de winkel in.
t Had geen week langer moeten duren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Nou dat is wel ff heel fijn. Want je voelt dat je tong echt niet goed aanvoelt en dan toch weer een fles open. Mijn lippen waren ook helemaal kapot.

Vorige bingeperiode was minder lang. En in t verleden dronk ik net ff minder op een dag. En t winterweer er ook nog bij. Had zo´n clownsmond van rode wijn en dan toch nog de straat op en de winkel in.
t Had geen week langer moeten duren.
Klik om te vergroten...
Ja, je gaat verder waar je gebleven was en ‘t wordt steeds erger.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zit echt een scheur in mijn tong. Scheurtje. Heb even iemand geappt die hopelijk flink wat gezonde dingen wil kopen voor t weekend. Wordt voor mij ff krap qua therapie. Volgens mij kan een dokter er niks mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan het x aantal alcoholische producten per dag, omrekenen in geld en dan is dat mijn budget voor gezond eten. t geld vloog er ff uit en t zou raar zijn als ik dat wel voor alcohol over heb en niet voor gezond eten.

Heb ook geen vitamines geslikt die dagen en ik at al lange tijd slecht. Lekker bezig.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelukkig leven we in het nu en mag je het vandaag beter doen door goed voor jezelf te zorgen 😉
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou ik zal wel moeten zelfs want die tong is echt niet oké.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Even mijn hoofd koel komt veel op me af nu. Mijn lichaam heeft echt een klap gehad en eerlijk gezegd zou ik een keer ambu gebeld hebben als die niet vorige keer al geweest waren.
Die houden niet zo van dronken mensen.

Kan ook bij dagbehandeling even raad vragen aan verpleging zometeen die kunnen ook ff kijken. Denk maar even mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7677787980
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."