Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
207 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?
Klik om te vergroten...
Dit klinkt meer als een zelfmoordpoging dan als ‘verslaafd raken aan antabuse’, of begrijp ik je verkeerd?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus? Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?
Klik om te vergroten...
Vreemde vraag. Je bedoelt of een mens zo stom kan zijn om express hele domme dingen te gaan doen?
Een manier van aandacht vragen, of denk je dat er op die manier rustig gevoel kan krijgen?
Volgens mij kun je bijna alles overdrijven, als je gelooft dat het je tot rust kan brengen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Dit klinkt meer als een zelfmoordpoging dan als ‘verslaafd raken aan antabuse’, of begrijp ik je verkeerd?
Klik om te vergroten...
Dan is het een misplaatst grapje sorry.

Iemand die ik ken zei laatst dat hij soms denkt, als 1 vitaminepil gezond is, dan is 2 nog gezonder. Ook wat verslavingsgevoelig en was ook grapje.
Ik keek vooral naar dat potje en dacht, hier kan toch echt niemand verslaafd aan raken. T smaakt naar stof.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Op straat zijn er geen ongelukken gebeurd. Ik heb op de automatische piloot alles kunnen fietsen, thuis de fiets in t schuurtje kunnen zetten, 3 deuren kunnen open
maken. t Is kennelijk gelukt met pinnen ook.
Klik om te vergroten...

Altijd we knap he hoe zoiets kan.
Denk dat weinig mensen lopen te slingeren van de alcohol in een supermarkt, maar zodra je dan thuis komt is het bam.

Las ergens dat je soms wel drie a vier flessen wijn per dag dronk?
Dat is echt serieus veel. Dus knap waar je nu staat Alinde!

Alinde zei:
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk.
Je kan er wel nare bijwerkingen van krijgen als je teveel slikt. Zie een paar hits op google.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel belangrijk dat er een werkbaar plan komt voor de situatie dat je een aantal nachten echt niet slaapt. Ik heb dat helaas van dichtbij meegemaakt en dat resulteerde bij deze persoon in een psychose.

Dat moet je echt zien te voorkomen. ❤️
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja precies, ik heb ook al eens psychose gehad. Er moet echt iets komen zwart op wit.
Ze werken allemaal part-time en het is zo weer donderdag.

Geen geneuzel echt.

Mijn SPV zei vrijdag dat dit echt bij de arts ligt en die is er niet op vrijdag. Ik zei ja daarom begin ik er op vrijdagochtend al over want het is straks zo maandagmiddag en de dinsdag zal ook wel snel gaan. Dat snapte ze idd.

Ik wil dat mijn arts iets opstelt in samenspraak met de verpleegkundig specialist van brijder. Een van de 8. En ik weet welke maar dat weet mijn psychiater niet.

tijdens de eerste opname had ik t geluk dat iemand heel lang met mij is gaan praten toen ze twijfelde of ze het noodplan moest inzetten. Met als uitkomst dat het niet hoefde. Daar word je hele dagen geobserveerd. Dat is nu niet zo. Mensen bellen maar wat heen en weer en t is zomaar weer 17 uur.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn oudste broer vroeg of hij nog iets kan doen.
Ik zei dat hij het filmpje van Els Noorlander kan gaan kijken.

Ben benieuwd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ik heb dat concrete doel eigenlijk niet.

Ik word echt soort heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Enerzijds mensen die vorige maand hebben geconcludeerd dat ik ´niet voor mijzelf kan zorgen´ en dat er een traject is aangezwengeld voor beschermd wonen.

Anderzijds dat in de kliniek iemand gezegd heeft, laat je hier onderzoeken en dan kan waarschijnlijk je diagnose gewoon weg (bipolair) en je medicatie ook en dan ben je er weer. (Een van de profs).

Dit is nu weer een heel passief antwoord want op deze manier weet ik zelf al vanaf 2005 niet waar ik de lat kan leggen. Ben ik zwaar psychiatrisch patiënt? Ben ik medicijnverslaafd? Kan ik nog steeds arts worden of word ik vrijwilliger op de kinderboerderij en wat zit er eigenlijk tussen? (allebei leuk, haha).
Ik kan mijn leven helemaal vol zetten met GGZ dingen of verslavingshulp. Ik hoef nooit geld te verdienen, heb oude Wajong.

En ja het zou wel heel goed zijn als ik wel een concreter doel zou hebben. Ten eerste.... wil ik hier wonen, kan ik hier wonen... heb ik nu ongemerkt al getekend voor dat begeleid wonen? Is dat geldig na 60 mg valium? (sorry ik ben niet zo concreet meer). Ik vind het een heel goede vraag.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar. En daarom kan ik me in je verplaatsen hoe onzeker je toekomst is, en er nog vele vraagtekens zijn.

Ik vind het soms moeilijk in hoeverre je de hulpverlening kan vertrouwen. Ze zeggen vaak allemaal wat anders. Je gevoel volgen en daar in geloven en dat nastreven is het allerbelangrijkste
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dank je. Ze zeggen allemaal wat anders en t zijn er ook nog zo veel.

Komende week wil ik vooral opschrijven wie wat doet. En de mensen die niks doen, er ook weer uit halen. T lost mij ook enorm veel tijd namelijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb weer die rare kattenpislucht uit al mijn poriën. Gisteren na goed wassen en met veel deo was het even weg. Kennelijk zegt mijn lijf het ook: Je bent ziek. Ik hoef geen goede voornemens te gaan uitvoeren. Geen carrière te maken nu.

Geen meetings als het ff teveel is. Huispakken, soepjes, uitzieken.

Het is wel heel fijn dat je zo'n meeting niet hoeft op te geven, af te bellen en dat allemaal. Als je er bent is het goed en als je er niet bent ook. Voor mij is dat fijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
'De familie' begint weer. Alinde zorg dat je nooit meer op zo'n afdeling komt. Alsof stoppen met een verslaving een knopje is dat je omzet. En dan een knipoog erbij.

Lieve mensen. Ga vanavond lekker het filmpje van Els Noorlander kijken. Of morgen. Of overmorgen. Het is allemaal iets minder simpel dan dat jullie denken.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
'De familie' begint weer. Alinde zorg dat je nooit meer op zo'n afdeling komt. Alsof stoppen met een verslaving een knopje is dat je omzet. En dan een knipoog erbij.

Lieve mensen. Ga vanavond lekker het filmpje van Els Noorlander kijken. Of morgen. Of overmorgen. Het is allemaal iets minder simpel dan dat jullie denken.
Klik om te vergroten...
Goed voor jezelf kiezen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
'De familie' begint weer. Alinde zorg dat je nooit meer op zo'n afdeling komt. Alsof stoppen met een verslaving een knopje is dat je omzet. En dan een knipoog erbij.

Lieve mensen. Ga vanavond lekker het filmpje van Els Noorlander kijken. Of morgen. Of overmorgen. Het is allemaal iets minder simpel dan dat jullie denken.
Klik om te vergroten...
Goed filmpie!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet het niet ik ben erbij in slaap gevallen.

Het was die dag dat ik koorts had. Al dagen sliep ik nergens van maar t filmpje van Els ging aan en ik viel in een diepe slaap…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ja dank je. Ze zeggen allemaal wat anders en t zijn er ook nog zo veel.
Klik om te vergroten...

Daar liep ik ook tegen aan.
En dan zogenaamd: "je kunt niks, we kunnen beter gaan kijken voor de IVA uitkering".
Maar nu, door eigenwijsheid en denk doorzettingsvermogen, zijn er wel lampjes gaan branden.
Wat ik er mee wil zeggen: had ik alleen de hulpverleners gevolgd (en niet nagedacht zelf) dan had ik nu thuis op de bank gezeten forever.
Wilt niet zeggen dat dat niet goed is. Het is erg genoeg dat mensen zo ziek zijn dat dat nodig is. Maar wat k wil zeggen: goed zelf kijken ook wat goed voor je is.


Alinde zei:
De familie' begint weer. Alinde zorg dat je nooit meer op zo'n afdeling komt. Alsof stoppen met een verslaving een knopje is dat je omzet. En dan een knipoog erbij.
Klik om te vergroten...

We lijken op elkaar Alinde. Ook onze familie's.
Mijn familie begrijpt ook niks van mijn PTSS. En ook niet het middelengebruik waar ik destijds in ben gevlucht.
Bij hen ben ik er achter gekomen dat het meer struisvogelpolitiek is. Stop de kop maar in het zand, dan is er ook niks aan de hand.
En we willen misschien liever geen zoon die ziek is, die niet kan werken (destijds) etc.
Erg vervelend vond ik dat. Heb een periode veel middelen gebruikt, en dit familie gebeuren was echt wel een grote trigger moet ik bekennen.
Neemt niet weg dat ik hele lieve broers, zussen en ouders heb.

Goed voor jezelf kiezen.
Jij weet dondersgoed wat je verslaving inhoudt helaas. Je bent niet gek, je bent ziek. En dat moeten ze ook weten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is te veel nu om gedetailleerd op te reageren. Been there dome that got the t shirt…
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik krijg mijn kop niet meer stil, letterlijk. Had een druk luisterboek en nu staat het uit maar ik blijf zo´n piep of ruis horen. Dit is niet fijn en niet cool. Er moet echt een plan gaan komen nu voor als ik niet kan slapen.
Als in, deze week. Tussen nu en donderdag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thanks ik heb ff gewandeld.

Ik ben ook lid van de sportschool maar de broer die mij niet meer wil zien sport daar ook dus als ik stress wil vermijden blijf ik daar nu toch ff weg.

toen ik terug kwam van wandelen merkte ik dat t huis heel erg naar wasmiddel stonk dus alles ff geventileerd. Helpt ook al.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Ik krijg mijn kop niet meer stil, letterlijk. Had een druk luisterboek en nu staat het uit maar ik blijf zo´n piep of ruis horen. Dit is niet fijn en niet cool. Er moet echt een plan gaan komen nu voor als ik niet kan slapen.
Als in, deze week. Tussen nu en donderdag.
Klik om te vergroten...
Ik kan allerlei middeltjes aanraden, maar weet dat tijdens een benzo ontwenning niks helpt.

Wat mij wel enorm heeft geholpen is cardio. Heb je dit al geprobeerd? Elke avond iets doen waarvan je helemaal buiten adem raakt, bijv. hardlopen , spinnen of hometrainer. Ik sliep veel beter en vaster, en voelde me ook veel beter in het algemeen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sportschool-broer is er idd echt klaar mee.

Nu discussie over ‘iets dat ergens in een doos zit’.
Maar ik ben verdomme mijn hele administratie kwijt omdat ie dat in dozen heeft gestopt en het is wel fucking irritant.

Het is heel nobel dat hij hier heeft opgeruimd maar handig was het niet.

Hj zegt dat ik nooit wil praten maar hij is degene die dit via app doet. Bel dan ff.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4243444546...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."