Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
208 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb verlenging gekregen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ik heb verlenging gekregen.
Klik om te vergroten...

Godzijdank meid.
Hoelang?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
27 dec.

officieel stond het nog op as vrijdag en wist ik nog niks zeker. Ik werd er best emotioneel van, kerst in de kliniek. Maar wil het wel graag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Vaak als iemand je ergens op wijst, kom je met een ogenschijnlijk relevant verhaal over een situatie dicht bij je maar niet daadwerkelijk over jezelf dat je volgens mij (ik denk onbewust) gebruikt om de aandacht weg te kaatsen van jezelf en de confrontatie met de suggestie zo uit de weg te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik durfde eindelijk de spoiler te lezen maar dit is toch heel aardig 🙂

Jullie wijzen me hier terecht op. Ik heb tijd nu, ruimte, een clean lijf. Kan gaan leren.

Uit de familiesituatie stappen is ook goed.

En ik heb een heel topic vol wijze woorden die ik kan teruglezen en dan misschien wat rustiger.

Hoewel ik bont en blauw binnen kwam, sta ik er wel beter in deze opname. Geen wrijving met de staf. Niet bezig een plek in de groep te bevechten. Maak me niet druk over de corvee en zo pik ik wel meer de essentie op.

Ik heb last van mijn pols, morgen kan ik hopelijk op de laptop terug komen op wat vragen.

En misschien kan ik in t weekend een (vrouwelijke) sponsor vragen. Ik wil haar wel zien, niet alleen een nummer. Het gaat wel ca worden want die heeft zoveel meer meetings hier.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
27 dec.

officieel stond het nog op as vrijdag en wist ik nog niks zeker. Ik werd er best emotioneel van, kerst in de kliniek. Maar wil het wel graag.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je nog een weekje extra krijgt.
Zal niet fijn zijn om met deze dagen in de kliniek te zitten. Maar zie het als bescherming voor die wijnflessen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank je wel.

De wijnflessen kunnen echt niet meer want de eerste antabus is binnen.

To be honest vind ik het wel fijn. Die gekte van bijna-kerst buiten, dat zou ik heel lastig hebben gevonden net na mijn ontslag. En kerst ook.

Ik zal (nuchter) nog wel welkom zijn op kerstdiner bij de familie en je kunt er wel verlof voor aanvragen. Maar er is nu zoveel gebeurd, zoveel gezegd, ik denk dat het even te vroeg komt.

Als ik uit mijn oude rol wil komen, kost dat tijd. En dan bedoel ik niet alleen die van hulpbehoevende verslaafde maar ook een rol die ik van kinds af aan had.

Het was geen fraaie week maar altijd modelfamilie willen zijn dat kan ik niet meer. Ik ben geen modeldochter ik ben een alcoholist.
(wel een cleane met antabus)

Dit gaat tijd kosten en ik denk dat ik kerst in de kliniek blijf. Ik kan evt met iemand mee naar de kerk.

Ik sliep nog op de crisiskamer maar ben verhuisd. Nu een normale kamer, had net de eerste antabus op en toen nieuwe kamer. Werd beetje slap van de antabus maar ook een soort vredig. Ik heb een keus gemaakt, die voor het leven.

Iemand hier zit nog in benzo afbouw en ik zie best dingen van mezelf paar weken terug. Vooral aan tafel, dat zij zo graag wil dat iedereen opschiet met eten vanwege die prikkels. Ik kon dat rammelende bestek enzo niet hebben maar een ander hoort het niet eens.

Vannacht zonder pammen redelijk geslapen dus nu minder bang. (Ik had weer kort benzo’s ter voorkoming van insult).

De familie komt later, ik moet ontdekken wie ik ben zonder hen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
De familie komt later, ik moet ontdekken wie ik ben zonder hen.
Klik om te vergroten...
Zo in één zin opgeschreven lijkt het niet veel, maar dit is echt een hele belangrijke en ook moeilijke doorbraak. Respect!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
De familie komt later, ik moet ontdekken wie ik ben zonder hen.
Klik om te vergroten...
Deze realisatie is zo waardevol en knap! Veel plezier met jezelf herontdekken ✚
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank jullie wel!!!

Dat is het lastigste want ze bedoelen het zo goed en ik zit zo klem.

Hoop dat jullie mij ook hierin scherp willen houden.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Dank jullie wel!!!

Dat is het lastigste want ze bedoelen het zo goed en ik zit zo klem.

Hoop dat jullie mij ook hierin scherp willen houden.
Klik om te vergroten...
De fysieke afstand tot je familie lijkt mij een goede eerste stap. Inzien dat je veel meer rollen in het leven behelst dan alleen dochter zijn van de modelfamilie zoals je het zelf zegt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
De familie komt later, ik moet ontdekken wie ik ben zonder hen
Klik om te vergroten...

Zéér goede stap. Je proberen te voegen in een rol model is nooit goed. Maar zeker niet als je gevoelig bent voor alcohol.
Voor je het weet moet je weer gaan metselen wat je niet wilt, of krijg je onbegrip ... en mag je weer dealen met cravings (of erger).
Respect en complimenten dus voor deze keuze.


Alinde zei:
ik ben een alcoholist.
Klik om te vergroten...

Ook goed dat je dit uitspreekt en in ziet.
Het is niet iets om je voor te schamen. Het hoort bij jou. En je gaat een weg vinden om hiermee om te gaan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
HappyMind zei:
De fysieke afstand tot je familie lijkt mij een goede eerste stap. Inzien dat je veel meer rollen in het leven behelst dan alleen dochter zijn van de modelfamilie zoals je het zelf zegt.
Klik om te vergroten...
En ik ben best leuk hoor, haha. Bijv hier zondag met een groep bijeengeraapt zoodje van halve criminelen en zweef-figuren en ik had zo’n leuke avond. Dat ben ik oooook. Maar als steeds de fam op 1 staat dan verschrompel ik.

Maar we gaan loonatic kijken nu.,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Zéér goede stap. Je proberen te voegen in een rol model is nooit goed. Maar zeker niet als je gevoelig bent voor alcohol.
Voor je het weet moet je weer gaan metselen wat je niet wilt, of krijg je onbegrip ... en mag je weer dealen met cravings (of erger).
Respect en complimenten dus voor deze keuze.




Ook goed dat je dit uitspreekt en in ziet.
Het is niet iets om je voor te schamen. Het hoort bij jou. En je gaat een weg vinden om hiermee om te gaan.
Klik om te vergroten...
Dank je het scheelt dat ik bij CA zulke leuke mensen ontmoet dat ‘verslaafd’ niks meer is om je voor te schamen.

Altijd toch het gevoel gehad dat huisje boompje beestje ‘hoort’. Ik mag het loslaten

_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooie updates @Alinde 👍
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je đŸ™đŸ»

Ik wil heel graag aan de mensen van mijn vorige afdeling (leiding) kunnen laten zien dat het goed gaat, met kerst.
Ik vond het ook voor hun zo erg dat ik vrijdag zo binnenkwam


Het zijn profs maar dit is nooit leuk. Mijn gezicht was flink gehavend door een val. Wonderbaarlijk goed hersteld.

Natuurlijk moet ik het voor mijzelf doen maar zij zijn een extra drive. Ik heb zoveel te danken aan ze.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overigens zijn hier uiteraard niet alleen mensen met goede bedoelingen.

Ik snap nu meer van deze wereld dan twee maanden geleden. Soms zie je dat iemand geen lieverdje is maar sommigen spelen fantastisch een rol. Ik dacht dat ik mensenkennis had en intuĂŻtie maar daar heb je niets aan bij verslaafden.

Kort samengevat alles achter slot en grendel houden.

Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
Klik om te vergroten...
Je kijkt volgens mij nog steeds een beetje te vaak naar anderen en mag nog iets meer jezelf aanpakken.... (Ik zie wel verbetering als ik me niet vergis :)) Ook als je zegt dat je erg goed uit wilt zien rond kerst voor anderen.. Ik denk dat je dan niet echt jezelf ermee helpt. Jezelf goed voorbereiden voor de toekomst is mooiste cadeau dat je kunt bieden aan jezelf en de mensen die zich inzetten voor jou/ je graag blij zien zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Overigens zijn hier uiteraard niet alleen mensen met goede bedoelingen.

Ik snap nu meer van deze wereld dan twee maanden geleden. Soms zie je dat iemand geen lieverdje is maar sommigen spelen fantastisch een rol. Ik dacht dat ik mensenkennis had en intuĂŻtie maar daar heb je niets aan bij verslaafden.
Klik om te vergroten...
Je zit er voor jezelf.
Alinde zei:
Kort samengevat alles achter slot en grendel houden.
Klik om te vergroten...
Dat is juist hetgeen dat je gevangen gaat houden. Stel je open.
Alinde zei:
Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
Klik om te vergroten...
Het enige dat telt is JOUW herstel. Ga met jezelf bezig. Stop met op anderen letten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Mooie updates @Alinde 👍
Klik om te vergroten...
Hele mooie updates!

Alinde zei:
het scheelt dat ik bij CA zulke leuke mensen ontmoet dat ‘verslaafd’ niks meer is om je voor te schamen.
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
met een groep bijeengeraapt zoodje van halve criminelen en zweef-figuren
Klik om te vergroten...
Hahaha ja dit is wel herkenbaar!

Vaak hele verschillende mensen ook, maar we kunnen met elkaar opschieten door die gedeelde smart en ook dat we eenzelfde doel hebben: clean blijven en een nieuwe manier van leven aanleren.

Blijf je openstellen voor de suggesties die je krijgt van de mensen om je heen in herstel. Misschien is niet alles altijd nuttig, maar alleen al door je open te stellen, komt er veel meer binnen. En dan kan je er ook Ăšcht mee aan de slag!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Je kijkt volgens mij nog steeds een beetje te vaak naar anderen en mag nog iets meer jezelf aanpakken.... (Ik zie wel verbetering als ik me niet vergis :)) Ook als je zegt dat je erg goed uit wilt zien rond kerst voor anderen.. Ik denk dat je dan niet echt jezelf ermee helpt. Jezelf goed voorbereiden voor de toekomst is mooiste cadeau dat je kunt bieden aan jezelf en de mensen die zich inzetten voor jou/ je graag blij zien zijn.
Klik om te vergroten...
Dank je. Idd ik kan beter zelf in de spiegel kijken en denken, ik ben er weer.
En dat ik weer lekker kan eten is ook al een cadeau want de spijsvertering lag ook goed overhoop.

Inmiddels weet de familie dat ik het hier vier.

Hoe snel kan een lichaam opknappen. Ik had het niet durven dromen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4344454647...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."