Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
214 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Nee dat zeker niet! Ik heb in april aangegeven dat het crisis was. Mijn moeder was er toen achter gekomen dat ik 10 mg lorazepam per dag slikte. Ze wist niet dat hier 3 flessen wijn bij hoorden.

Vanaf daar heb ik mijn medicatie in beheer gegeven. Dat was mijn eigen beslissing. Dit hield ook in dat het makkelijker werd om bij mijn ouders te slapen, anders moest ik elke dag heen en weer voor mijn pillen. Twee weken later merkten mijn ouders, terwijl ik bij hun sliep, dat de drankvoorraad was verdwenen in een zeer hoog tempo. Moeder was verbaasd omdat ze aan mijn gedrag niets gemerkt had terwijl ik daar gewoon in huis was. Ze had ook niets geroken. Ik was toen al heel tolerant.

We hebben alles geprobeerd om een opname te krijgen. Ik weet nog dat mijn broer uit zijn werk kwam en we gezamenlijk de SPV belden. Vanaf hier zal ik dingen opschrijven die misschien niet feitelijk gebeurd zijn maar die ik zo interpreteer.

Het lijkt erop of 1 psychiater de boel heeft tegen gehouden. Ik heb mijn huidige psychiater, dokter X. Dan is er de vorige psychiater, de Duitse psychiater.

Waarom ik in april niet naar een verslavingskliniek kon weet ik niet. Ik had gebeld en GGZ Solutions zou met 3 weken plek hebben. Dat had ik volgehouden, dat was te overzien. In de weken dat ik zoveel belde had ik nog iets van hoop. Ik had iets van menselijk contact. Stad en land belde ik af. In mei ging ik rock botttom, althans voor wat toen rock bottom was. Later leerde ik dat er nog een lagere bodem is, dat er altijd een nog diepere bodem lijkt te zijn. Brijder was in beeld maar elke keer als ik reikte, ging Brijder weer een stukje bij mij weg. Ik bleef maar op wachtlijsten staan. Uiteindelijk heeft het nieuwe rookbeleid gunstig uitgepakt voor mij. Veel mensen willen geen opname of komen binnen en zijn meteen weer weg. Ik rook niet dus ik heb daar niets mee te maken. De doorstroom is er wel beter door geworden.

Weet niet of we er nog achter gaan komen waarom in het voorjaar opname niet mogelijk was. Ik heb zoveel mensen zien binnen komen bij wie de verslaving nog veel minder ver was.
Klik om te vergroten...
Tsja, als je dat soort dingen geheim houdt krijg je geen passende hulp naruurlijk. Of was je moeder de enige die ‘t niet wist?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad vreemd Alinde.
Zou goed kunnen dat een psychiater het heeft tegen gehouden. Soms hebben die mensen teveel macht 1 op 1. Zou mijn inziens extra controle moeten zijn.

Of deed je je misschien beter voor dan dat je was?
Ik was namelijk ook zo. Kwam helemaal gecrasht thuis. Maar hield voor iedereen de schijn op. Je zag aan mij geen klachten (in die tijd dronk ik ook meer dan gezond) of rare dingen. Ik heb ook lang gewacht op een opname voor de PTSS, maar dat kwam vooral door dat ik de schijn op hield. Zelfs tegen de prof's.
Misschien deed jij dit ook onbewust?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Tsja, als je dat soort dingen geheim houdt krijg je geen passende hulp naruurlijk. Of was je moeder de enige die ‘t niet wist?
Klik om te vergroten...
Bij GGZ was bekend dat ik soms een doosje van 30 mg lorazepam slikte per dag. Maar ik kwam er mee weg als ik zei dat ik het achter de koelkast had laten vallen of dat soort verhalen.
De alcohol had ik niet gezegd, tot april.

De drank weet ik niet zo goed, wie wanneer iets doorkreeg. Ik heb het denk ik t/m april verborgen gehouden. Ik heb zelfs een verslavingsarts tussen de privé vrienden en zelfs die zag het niet. Het kwam ook doordat er altijd een verhaal was van seroquel afbouwen, dat ook altijd wel klopte. Dat ik daarom trilde, typfouten maakte etc.

Vanaf april ben ik eerlijk geweest over hoeveelheden drank etc en ben ik ook eens 'overvallen' tijdens een binge drink sessie. Broers hadden in april ook geholpen flessen wegbrengen met de auto.

Ik heb denk ik relatief kort gelogen. Ik heb heel lang dingen niet verteld. Toen ik het in april wel vertelde, ben ik ook in herstel gegaan. De terugvallen die toen nog volgden waren absoluut niet fraai. Het zijn er vier of vijf geweest. Alsof ik daar nog even alles inhaalde en nog even 1000 % verslaafd was. Liegen, bedriegen, stelen, fysiek geweld. Een monster in mij nam het over.

Die drank speelde al toen ik 22 was en het beestje mocht nooit een naam hebben. Soms dronk ik jaren niet en dan weer een weekje binge. Maarja alleen wonend kom je met veel dingen wel weg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Bij GGZ was bekend dat ik soms een doosje van 30 mg lorazepam slikte per dag. Maar ik kwam er mee weg als ik zei dat ik het achter de koelkast had laten vallen of dat soort verhalen.
De alcohol had ik niet gezegd, tot april.

De drank weet ik niet zo goed, wie wanneer iets doorkreeg. Ik heb het denk ik t/m april verborgen gehouden. Ik heb zelfs een verslavingsarts tussen de privé vrienden en zelfs die zag het niet. Het kwam ook doordat er altijd een verhaal was van seroquel afbouwen, dat ook altijd wel klopte. Dat ik daarom trilde, typfouten maakte etc.

Vanaf april ben ik eerlijk geweest over hoeveelheden drank etc en ben ik ook eens 'overvallen' tijdens een binge drink sessie. Broers hadden in april ook geholpen flessen wegbrengen met de auto.

Ik heb denk ik relatief kort gelogen. Ik heb heel lang dingen niet verteld. Toen ik het in april wel vertelde, ben ik ook in herstel gegaan. De terugvallen die toen nog volgden waren absoluut niet fraai. Het zijn er vier of vijf geweest. Alsof ik daar nog even alles inhaalde en nog even 1000 % verslaafd was. Liegen, bedriegen, stelen, fysiek geweld. Een monster in mij nam het over.

Die drank speelde al toen ik 22 was en het beestje mocht nooit een naam hebben. Soms dronk ik jaren niet en dan weer een weekje binge. Maarja alleen wonend kom je met veel dingen wel weg.
Klik om te vergroten...
Ja... maar verzwijgen is natuurlijk ook liegen, of in ieder geval oneerlijk gedrag. Ik denk dat als ik eerlijk was geweest ten tijde van mijn psychose dat ik niet op de bipolaire meds was gezet, of in ieder geval niet zo lang. Maar ik schaamde me en ik wist het ook allemaal niet meer.

Nouja, we zijn volgens mij allebei goed op weg nu en dat is wat telt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Inderdaad vreemd Alinde.
Zou goed kunnen dat een psychiater het heeft tegen gehouden. Soms hebben die mensen teveel macht 1 op 1. Zou mijn inziens extra controle moeten zijn.

Of deed je je misschien beter voor dan dat je was?
Ik was namelijk ook zo. Kwam helemaal gecrasht thuis. Maar hield voor iedereen de schijn op. Je zag aan mij geen klachten (in die tijd dronk ik ook meer dan gezond) of rare dingen. Ik heb ook lang gewacht op een opname voor de PTSS, maar dat kwam vooral door dat ik de schijn op hield. Zelfs tegen de prof's.
Misschien deed jij dit ook onbewus
Klik om te vergroten...

dupont zei:
Ja... maar verzwijgen is natuurlijk ook liegen, of in ieder geval oneerlijk gedrag. Ik denk dat als ik eerlijk was geweest ten tijde van mijn psychose dat ik niet op de bipolaire meds was gezet, of in ieder geval niet zo lang. Maar ik schaamde me en ik wist het ook allemaal niet meer.

Nouja, we zijn volgens mij allebei goed op weg nu en dat is wat telt.
Klik om te vergroten...
@dupont, ik heb het pas op tafel gegooid toen ik hulp wilde. Dat was april. Tot die tijd was één fles wijn per dag wel te doen (dat was de gemiddelde dag) en met zelf benzo's bestellen redde ik mij ook. Ik kwam niet in de financiële problemen.

Het ging mis toen de benzo's een keer niet geleverd werden. Ik compenseerde het met drank. Ik werd wakker een keer ergens midden op de dag maar geen idee wat voor dag. Toen wist ik, dit is mis. Januari of februari moet dat geweest zijn.

In april wilde ik hulp maar had me nooit gerealiseerd dat het antwoord ook 'nee' kon zijn. Nee Alinde er is geen hulp, je krijgt geen hulp. Althans niet een opname of crisisopname of iets anders van een kliniek. Ik kon bij mijn ouders logeren en meer konden ze op dat moment niet bieden.

Van alle fouten die ik gemaakt heb.... heb ik die niet zien aankomen. Dat op de dag dat je aangeeft opname nodig te hebben, er geen opname is. Waar ik vanaf mijn 23e bang voor was dat die dag ooit zou komen. Toen die dag kwam, toen waren er geen opnames meer.

Ik heb bij mijn psychose niets gelogen. Ik kom er alleen nu achter, als ik heel erg in de war ben dan lijk ik niet in de war. Ik kan nog praten, grapjes maken, ik kom nog best normaal over. Zij denken dast ik dingen dan fake maar dat is niet zo. Het is meer dat ik dan al in de war ben maar dat het verbale stuk nog goed werkt.

Ja ik ben goed bezig, dat wel haha. Eindelijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Inderdaad vreemd Alinde.
Zou goed kunnen dat een psychiater het heeft tegen gehouden. Soms hebben die mensen teveel macht 1 op 1. Zou mijn inziens extra controle moeten zijn.

Of deed je je misschien beter voor dan dat je was?
Ik was namelijk ook zo. Kwam helemaal gecrasht thuis. Maar hield voor iedereen de schijn op. Je zag aan mij geen klachten (in die tijd dronk ik ook meer dan gezond) of rare dingen. Ik heb ook lang gewacht op een opname voor de PTSS, maar dat kwam vooral door dat ik de schijn op hield. Zelfs tegen de prof's.
Misschien deed jij dit ook onbewust?
Klik om te vergroten...
Ik stond wel helemaal in de war bij mijn ouders op de stoep soms. Of ik zou daar bijv gaan eten maar was niet meer in staat er heen te fietsen en dan vroeg ik of ze mij met de auto konden halen. Is in dat laatste jaar 'thuis' een aantal keer voorgekomen.

Teveel pammen dan meestal. Zij konden dat ook niet altijd plaatsen. Verder had ik geen betaald werk dus ik kon mij ook wel veroorloven om veel thuis te zijn en te 'hangen'. Het viel niemand op.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Maarja alleen wonend kom je met veel dingen wel weg.
Klik om te vergroten...

Dat is denk ik vaak ook het probleem.
Er is niemand die het ziet en die je kan remmen.

Ik las net een nieuwsbrief. Rond de 140 kcal zitten er blijkbaar in één glas wijn van 150. In een wijnfles zit gemiddeld 750.
Jij kreeg echt veel calorieën binnen met 3 a 4 flessen wijn per dag :wink: No offence, maar ik wist niet dat wijn zo calorievol was.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
En toch ben ik afgevallen die week, haha.

Het is één week geweest met die hoeveelheden. Ik was wel verbaasd dat ik niet was aangekomen. Ik at er eigenlijk niet bij. Oh jee wat erg als ik dit terug lees. Het is ook niet grappig, ik kreeg bij Brijder een crisiskamer met een alarm. Het had niet nog een paar dagen door moeten gaan. En dan denk ik ook, wat wil ik dan eigenlijk verdoven?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bijv de AB dacht dat ik drama ging maken door bij hem op de grond te gaan liggen.

In werkelijkheid ging ik bijna van mijn stokje en wilde dat voor zijn. Toen had ik al vier dagen gedronken en niet gegeten. Ja ik was op tijd op gesprek en ja ik kon nog praten. Maar dat ik ging liggen was geen theater, dat was meer om erger te voorkomen.

Hij had zelf gezegd de dag ervoor: Alinde zorg alsjeblieft dat je morgen op ons gesprek bent. Nouja ik was er, netjes op tijd. Ik ging alleen wel even liggen. December was dat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
En toch ben ik afgevallen die week
Klik om te vergroten...

Zit denk ik wel verschil tussen droog en zoet las ik. Vast ook tussen rood en wit.
Maar als je vier flessen weg tikt zit je ruim boven wat gezond is voor een vrouw.
Bijzonder he dat je dan toch nog afvalt. Scheelt in iedergeval dat je er geen zak chips bij weg at of dagelijks friet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had wel heel erg diarree op het laatst dus dan zijn de darmen echt leeg. Dat scheelt wel voor je gewicht.

Nogmaals dit is een week crisis geweest. Niet eten en die hoeveelheden drinken. Ik was eigenlijk vanaf 4 mei in herstel, met nog 3 terugvallen waarvan de laatste dus die hele heftige crisis.

Terwijl ik dit schrijf lijkt het of het over iemand anders gaat. Wie komt er nou bij Brijder op een crisiskamer?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb des te meer bewondering voor de verpleging dat ze mij zo menselijk behandelen en niet als een of andere vreemde diersoort. Want je kijkt toch raar op als je zo'n exemplaar op je afdeling krijgt? Ze benaderen echt de menselijke kant.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is een film die ik steeds weer afspeel. Soms herinner ik me ineens iets wat ik bijna was vergeten. Iemand die op bezoek kwam, een cadeau mee bracht. Het cadeau staat nog in de kamer, het is echt gebeurd.

Ik besef niet dat ik van de benzo's af ben. Ik had elke avond een heleboel kleine ronde witte pilletjes. Dat heb ik nog. Het is nog niet significant anders. Hopelijk ga ik het op meetings meer beseffen.

Vanmorgen deed ik een beetje flauw tegen de buurman. Hij zei dat hij me heel vroeg had horen stofzuigen in het trappenhuis. Ik vroeg: Oh jee had u er last van? Nee hoor hij had er geen last van. Hij had het alleen gehoord.
Maar ik zal aardig zijn en niet meer op rare tijden gaan stofzuigen in het trappenhuis. Ik kom daar nooit, het hoeft echt niet opeens om 7 uur s ochtends. Had opeens zo'n drang.... juist omdat ik nooit het trappenhuis schoonmaak.... om dat te gaan doen. Maar de mensen maken zich een beetje ongerust.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De film blijft zich herhalen.

Er is hier nog een man geweest, voor huisbezoek.

Hoe het precies tot stand gekomen is weet ik niet. Hij belde, hij zei je kent me al, ik ben Pim. Ja Pim wist ik. Hij zou op huisbezoek komen op woensdagavond. Mijn ouders wilden dat graag en dus werkte ik mee.

Ik lag dronken op de bank en zette de wekker 19.45 want hij kwam 20.00 uur. Misschien heb ik wat flessen verstopt. Ik denk dat ik in nachthemd en badjas was. Ik kende de beste man idd en de beste man was heel snel weer weg.

Of misschien was het de dinsdag.

Later kreeg ik te horen dat GGZ zijn handen er vanaf trok als ik bleef drinken. In mijn ogen was er niet zoveel verkeerd gegaan. Mijn ouders wilden dat er iemand op huisbezoek kwam. Ik heb de man ontvangen, op tijd, had er een uur voor uit getrokken. Er stond nergens dat ik nuchter en/of aangekleed moest zijn. Het is een rare film omdat ik in gebruik andere logica heb. 20 uur is 20 uur maar er staat toch nergens dat ik aangekleed moet zijn? Decorumverlies noemt mijn moeder het.

Heeft het zin om dingen van de Wine-Only-Week weer terug te laten komen in mijn hoofd? Ik denk het wel het is toch een soort lang trauma. Vol zwarte gaten, hulpdiensten, wanhopige familie. Bloed en oorlogswonden. Wanhopige familie. Hopelijk gaat zo'n week niet weer gebeuren. Misschien verdient die man nog excuses. Voor hem ook niet leuk mij zo te zien.

Misschien was het de dinsdag. Nee de woensdagavond.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Heeft het zin om dingen van de Wine-Only-Week weer terug te laten komen in mijn hoofd? Ik denk het wel het is toch een soort lang trauma. Vol zwarte gaten, hulpdiensten, wanhopige familie. Bloed en oorlogswonden. Wanhopige familie. Hopelijk gaat zo'n week niet weer gebeuren. Misschien verdient die man nog excuses. Voor hem ook niet leuk mij zo te zien.
Klik om te vergroten...

Dit zijn de meest waardevolle herinneringen voor een verslaafde. Niet hopen maar er aan werken, en deze herinneringen ophalen zodra je hoofd je weer aan de fles wil hebben.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks. Ook dat ik het zelf niet eens raar vond. Om iemand zo te ontvangen.

Had ook een heel paars been toen ik in de kliniek kwam. Weet dat ik gevallen ben maar niet hoe precies. De vrouw van de thiamine prikken heeft het misschien gezien maar niets gezegd. Die ziet wel meer denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eigenlijk heeft de ware ik, die boven komt met alcohol, echt schijt aan iedereen. Zo´n avonddienst van GGZ ontvang ik dan stomdronken in een smerige pyjama. Kan me niets schelen.

Verder is er 26 februari een familiegesprek. De familie-man van Brijder is al eens bij mijn ouders en broers geweest tijdens de eerste opname.

Toen zaten de feestdagen er tussen en straks is er familie-uitbreiding. In de tussentijd heeft AB goed contact met de familieman en kunnen we ook kijken welke patronen er in de familie spelen die de verslaving gefaciliteerd hebben. Het zit wel goed in elkaar.

Het gesprek is straks tussen de volgende personen: Ouders, 3 broers, ik, AB en de familieman. Ik denk en hoop dat het contact tussen mijn jongste broer en mij tegen die tijd is hersteld. Andere broer zegt dat hij er wel voor open staat maar dat er inderdaad wat dingen fout gegaan zijn.

Ik kijk er wel naar uit. Ik spreek AB straks elke dinsdagochtend een uur, dat is best veel. Sowieso houdt AB van aanpakken, ik ook. En we zitten heel erg op een golflengte, we lachen ook veel tijdens de gesprekken. Hij ziet snel aan mij hoe het gaat. Zoals afgelopen week, toen ik me eigenlijk heel goed voelde, mijn haar had gedaan (doe ik niet altijd), mijn make-up had gedaan, een nieuwe trui aan had, hakken aan had. Mijn gezicht is niet meer zo opgezwollen, mijn ogen stonden helder... dat ziet AB dan meteen. Hij zei ook iets van, je bent echt elke keer heel anders he. En daar moesten we allebei wel om lachen. Ene keer lig ik katjelam op de vloer en de andere keer ben ik een hele gezonde gezellige vrouw. Alles kan hier.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Ik had wel heel erg diarree op het laatst dus dan zijn de darmen echt leeg. Dat scheelt wel voor je gewicht.
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
En je zat volgens mij niet aan de zoete wijn, dat scheelt ook een slok op de borrel van de weegschaal.

Alinde zei:
Nogmaals dit is een week crisis geweest. Niet eten en die hoeveelheden drinken
Klik om te vergroten...

Ja oké.
Dit had ook niet heel lang moeten duren.
Fles wijn per dag is ook niet goed maar kan nog wel. Maar vier is echt heel erg veel. Dertig glazen!

Alinde zei:
Wie komt er nou bij Brijder op een crisiskamer?
Klik om te vergroten...

Jij.
En ik ook.
Met politiebegeleiding zelfs. Vier stuks.
Niet om de verslaving maar door gedraaid door PTSS, en ja ook wel wat alcohol op toen (maar niet op de voorgrond.

Moeten we ons er voor schamen Alinde?
Nee. Het hoort er bij en we zijn geholpen.
Zo probeer ik het te zien.

Alinde zei:
Ik heb des te meer bewondering voor de verpleging dat ze mij zo menselijk behandelen en niet als een of andere vreemde diersoort.
Klik om te vergroten...

Absoluut.
Dit zijn gouden mensen.
Maar je bent toch ook geen dier? Je bent gewoon een goed mens en mag zo ook behandeld worden.

Alinde zei:
Vanmorgen deed ik een beetje flauw tegen de buurman. Hij zei dat hij me heel vroeg had horen stofzuigen in het trappenhuis. Ik vroeg: Oh jee had u er last van? Nee hoor hij had er geen last van. Hij had het alleen gehoord.
Klik om te vergroten...

Probeer het los te laten wat andere van je denken.
Hij bedoelde het vast niet verkeerd.
Betrek het dan ook niet teveel op je zou ik zeggen.
Maar dat zijn misschien vrouwen ... mijn vrouw kan dat ook haha.

Alinde zei:
Ik kom daar nooit
Klik om te vergroten...

Waarom kom je nooit in dat trappenhuis?
Kom je niet buiten?

Alinde zei:
De film blijft zich herhalen.
Klik om te vergroten...

Dat is heel logisch.
En opzich ook goed dat dat gebeurd.
Voor het verwerkingsproces.

Alinde zei:
Heeft het zin om dingen van de Wine-Only-Week weer terug te laten komen in mijn hoofd?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat waardevol is, zolang het je niet triggert om aan de drank te gaan.
Ik heb nog steeds veel flashbacks en denk daaraan terug, ook wel aan de tijd toen ik veel aan de downers zat.
Maar ik heb vooral van dat laatste geen last. Geeft me juist het besef: "dit nooit meer"
Lukt niet altijd, helaas. jij bent sterker dan mij.
Maar herken je dat gevoel wel?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je wel!

Jawel ik kom wel in het trappenhuis. Je kunt overigens ook achterom, je hoeft het trappenhuis niet te gebruiken. Ik maak normaal gesproken niet schoon in het trappenhuis en voel me daar al jaren schuldig over. Afgelopen week op een ochtend vond ik opeens dat het toch moest gebeuren, Alinde ging het trappenhuis schoonmaken.
Ik heb pas vanaf 7 uur lawaai gemaakt volgens mij, heb mij de hele nacht ingehouden. Vond het nog netjes. De buurman had mij wel gehoord kennelijk. Ik vind 7 uur een nette tijd om te beginnen met huishouden maar als de buren willen uitslapen vind ik 8 uur ook wel goed. Ik denk eerder dat hij zich een beetje zorgen maakte gezien mijn gedrag. En dat vind ik helemaal terecht hoor. Nooit trappenhuis schoonmaken en dan opeens om 7.00 uur met een hoop herrie.

Dat die man denkt, loopt ze straks weer dronken hier in de kamer. Ik heb het enorm getroffen met de buren want ben laatst dus in verwarde staat bij ze geweest maar ze lijken er integer mee om te gaan. Hebben wel even aan de familie gevraagd of ik in goede handen was en voor de rest hangen ze niets aan de grote klok heb ik het idee.

Ja hier was ook vier man politie. Die gingen ook weer weg en hebben het mij nog 2 dagen thuis laten uit zingen terwijl dat eigenlijk niet verantwoord was. Ik denk dat er in de kliniek nog geen plaats was. IK snap eigenlijk niet hoe iedereen mij die laatste 2 nachten nog alleen heeft gelaten. Denk zelf dat het niet verantwoord was aangezien ik van voor niet meer wist dat ik van achteren leefde en risico had op insult.

Eenmaal in de kliniek kreeg ik een crisiskamertje beneden, die krijg je niet zomaar. Elke paar uur CIWA controle.

Wat vervelend dat je al deze dingen ook hebt moeten meemaken Kordie. Je komt nu wel stabiel en positief over op mij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
k denk eerder dat hij zich een beetje zorgen maakte gezien mijn gedrag
Klik om te vergroten...

Dat denk ik ook.
Meer een verkapte vraag of alles goed gaat.
Zie het dan ook als iets positiefs en zeven uur beginnen met poetsen is niet verkeerd. Als het nu 3 uur was, ok :wink:

Alinde zei:
IK snap eigenlijk niet hoe iedereen mij die laatste 2 nachten nog alleen heeft gelaten. Denk zelf dat het niet verantwoord was aangezien ik van voor niet meer wist dat ik van achteren leefde en risico had op insult.
Klik om te vergroten...

Onbegrijpelijk.
Maar ik herken het wel.
Ik moet je eerlijk gezegd ook bekennen dat ik (en mijn vrouw) veel vertrouwen in de zorg verloren hebben.
Mooie woorden waar weinig van terecht kwam. Behandelaren die niet op één lijn stonden. En kan je nog wel tien voorbeelden noemen.
Overigens alle respect voor de mensen op de werkvloer. Die 24/7 wel voor je klaar staan, en je zien als persoon.

Alinde zei:
Wat vervelend dat je al deze dingen ook hebt moeten meemaken Kordie. Je komt nu wel stabiel en positief over op mij.
Klik om te vergroten...

Part of the job zeggen ze dan :)

Ben ik positief?
Vaak wel, maar lang niet altijd.
Ik wil graag werken in het burgerleven. Ik wil weer graag zinvol zijn voor de maatschappij, en wil vooral weer een goede partner en papa zijn.
Voor mijn gevoel moet dit eerst goed zijn en dan kan ik pas weer zeggen dat ik echt positief ben. Alhoewel ik weet dat ik nooit meer 100% de oude wordt.
Mentaal is er heel veel kapot. Maar mijn nadeel is dat je dat niet aan mij ziet. De zogenaamde onzichtbare klachten: zul jij en velen hier ook wel herkennen.

Stabiel?
Ligt aan de periode. Vandaag bv niet. Kan niet naar buiten want het giet de hele dag. Kan niet mee naar een restaurant omdat ik voel dat het niet oké is nu.
Knap dat ik die keuze maak. Maar huilende kinderen omdat papa niet mee gaat raakt me dan wel. Nu achteraf geniet ik wel, gek genoeg, van de rust. Ook dat is stabiliteit.

Uiteindelijk moet jij, iedereen hier en ik geloven in het beste.
Om de zoveel tijd komt een kruispunt. Dan krijg je kansen. En daar moet je de goede keuzes maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4142434445...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."